globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čínské motorky ano či ne ?
 
29.8.2011 v 09:18
Čínské motorky ano či ne ?

Ať chceme či ne, jsou tu mezi námi.
Objevují se v nabídkách dovozců ,různých firem v obchodních domech, moto inzerátech.
Zatracované , neznáme plné pověr a mýtů a nedůvěry, ale lákavých cen.
Pojďme se spolu podívat konkrétně na jednotlivé značky a dovozce, pokud možno s objektivním přístupem a vlastní zkušeností.
Asi tato rubrika nebude pro motorkáře, kteří mají našlápnuto ke sportovní kariéře, nebo příznivcům a obdivovatelům jednotlivých značek, a šponování adrenalinu.
Ale je hodně motorkářů, kteří chtěj jenom jezdit kolem chalupy, baráku do školy, do práce,
na nějaký krátký výlet.Kochat se krajinou a nebo prostě si jen tak zablbnout a nezruinovat přitom kreditku. Dostatečně odolných tím, že jejich ,,ego“ nepotřebuje značkový výrobek.
Nebo se na něčem naučit ,získat zkušenosti a pak se uvidí co dál. A nebo jako druhou motorku na doma , takovou tu služku pro všechno, které není člověku líto, když zrovna nesvítí sluníčko.
Takže budu rád když doplníte dané téma vlastní zkušeností a doufám, že tím pomůžete i ostatním, kteří se rozhodují ANO či NE před koupí.
Připravuji i stránky věnované této oblasti pod názvem http://motochina.webnode.cz
Takže pokud doplníte budu rád /výrobek, koupeno staré , nové, prodejce , servis, najeté kilometry, závady , zkušenosti/ a samozřejmě emoce , příběhy s pískoviště, kdo dočůrá dál jsou přeci k nezaplacení.

motochina.webnode.cz

Uzavřeno 29.08.2011 v 09:29 uživatelem Forget

Otevřeno 29.08.2011 v 09:32 uživatelem Forget


Naposledy editováno 29.08.2011 11:42:55
Anketa: Moje vyjádření
mám doma
18%
54
měl jsem
7%
20
uvažuji o tom
7%
20
prodal jsem
3%
9
mám zkušenosti dobré
16%
48
mám zkušenosti špatné
49%
148

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

9.9.2011 v 18:20 | Nahoru | #421

harmonika píše: Tvrdím, že čínskou motorku bych nikdy nekoupil. Stejně jsem si ji ale před nedávnem koupil a to po zralé úvaze a limitovaný penězy jsem nebyl. Prostě klady zvítězily nad zápory. Za stejné peníze bych koupil i evropskou nebo japonskou (stejně se ale většinou už vyrábějí v Asii). Je to Taiwan - takže také číňan. Záleží na značce, prestiži a historii výrobce.
Mám najeto 1000 km bez problémů, servis zajištěný a jsem velice spokojený.



Když vydrží 60000 km můžem se bavit že to je na nježdění, 1000 km neni skoro nic. . . Osobně bych šel radši do korejce než číňana

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

9.9.2011 v 21:39 | Nahoru | #422

jk.rx píše: Když vydrží 60000 km můžem se bavit že to je na nježdění, 1000 km neni skoro nic. . . Osobně bych šel radši do korejce než číňana



ja mam na cinskej mrdke od marca nalietanych uz cez 18 000km bez vaznejsej zavady a to som bol aj v Aplach. Za cely cas som mal povolenu len jednu skrutku na vyfuku. Raz sa mi urvalo ovladanie plynu, ale mojou vinou. To iste ovladanie pouziva yamaha a aj suzuky na mensich obsahoch. Momentalne mam ovladanie co som demontoval z burgmana. Dost komponentov na japoncov sa vyraba v cine. Motorka poslucha a ide skvele. Nemam s nou problem. Jedine co by som potreboval vylepsit, tak to je svetlo, ale neviem aky vykon ma alternator, tak to necham zatial tak. Buducu sezonu idem do lepsieho, ale aj cinana si necham. Do 110 km/h ide skvele a spotreba 3 na 100

No a co sa tyka vydrze japoncov, tak to tiez nie je bohvie co. Mam kamarata, kupoval novu GSX R a uz ma v nej treti motor meneny v zaruke. Potom ako si moze majitel dobre zajazdit, ked stale len zabieha novy motor Taktiez poznam jedneho co ma Ducati a ten ma v zaruke uz druhy motor a aj druhu spojku, takze tazko sa daju vychvalovat lepsie znacky.

Osobne motorku nesetrim, staci si pozriet video co som pridal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

9.9.2011 v 21:53 | Nahoru | #423
Zdarec
Hezkej víkend, sluníčko a suchej asfalt

Uz jste si tu rozrhali občanky zatím co jsem nebyl

(reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

9.9.2011 v 22:12 | Nahoru | #424

Forget píše: Zdarec
Hezkej víkend, sluníčko a suchej asfalt



dufam, ze bude pekne, pretoze rano vyrazam robit zle cinskej motorke do kopcov

1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?

10.9.2011 v 11:24 | Nahoru | #425
copo: highway hawk homologované světlo s žárovkou H4 stojí asi 1200 Kč + DPH
nebo xenon (ilegální) náhrada žárovky s paticí ba20d stojí 2300 Kč

(reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

10.9.2011 v 20:54 | Nahoru | #426

rrss píše: copo: highway hawk homologované světlo s žárovkou H4 stojí asi 1200 Kč + DPH
nebo xenon (ilegální) náhrada žárovky s paticí ba20d stojí 2300 Kč



Dik za info,
svetlo poriesim cez zimu. Potiahnem kusok lepsieho kablu pre istotu a dam tam asi H4. Uz som uvazoval o tom, ale nechelo sa mi to robit. Momentalne mam tu HS1 a na dialkovom svieti celkom dobre a pouzivam ho ako stretavacie. Je to lepsie ako povodne, ale nie je to ono

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

10.9.2011 v 21:34 | Nahoru | #427

PapáPepé píše: Zajímavé video z asi čínské fabriky od bikes. Docela by mně zajímalo, jak vypadá výroba v kdysi světově proslavené fabrice JAWA. Mám JAWU 650 Klacík a myslím, že dnešní výrobky těch lepších čínských továren ji ve všech směrech překonávají. Vždyť i motor do BMW 650 GS už místo Rotaxu vyrábí pro BMW čínská fabrika Loncin. A nemusíme chodit moc hluboko do historie. Přesně tak jako Číňani dnes se "včera" chovali Korejci no a "předevčírem" Japonci. Taky jen kopírovali a až se to naučili, tak nám dali na prdel. Mám čínskou čtyřkolku s licenčním motorem Honda 110 ccm. Je to taková přerostlá dětská čtyřkolka. Mám na ní tažné zařízení a používám ji jako malotraktor pro odvoz trávy, smetí apod. Bez problémů tahá "na kouli" po polní cestě až 300 kilo. Jen dolévám benzín a když si vzpomenu, tak 1x za rok vyměním olej. Přiznám se, že jsem si loni ani letos nevzpomněl. Takže za mně: Čínu ano, ale zatím ještě ne každou.



Tím, že má ten motor něco společnýho s Hondou, bych si zas tak jistej nebyl...

(reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

10.9.2011 v 22:08 | Nahoru | #428

harly27 píše: A co takhle Sachs...uz taky patri cinanum....jake jsou zkusenosti?



A s jakým konkrétně? Něco např. tady nebo tady...

Naposledy editováno 10.09.2011 22:08:18

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

10.9.2011 v 22:10 | Nahoru | #429

Vito_Corleone píše: Včera sme si pěkně zajezdili na číňanech, cestou koupačka v rybníku uprostřed lesa, krásná krajina, ale vyrušili sme tam párek buzerantů, docela nechutná podívaná... Cestou zpátky pár zastavení a batoh plný hub, parádní počasí, čínský šmejdy šlapali jak víno, prostě parádní motoden



Nechtěl bych ...

Ale připomnělo mně to tohle :

(reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

10.9.2011 v 22:41 | Nahoru | #430

Lubos92 píše: Nechtěl bych ...

Ale připomnělo mně to tohle :



Ty vole, to mi nedje do palice,.. Jak tohle mohl nějákej vylízanej novinář vůbec vymyslet?

Čínské motorky ano či ne ?

11.9.2011 v 01:46 | Nahoru | #431
Článek je sračka a důchodce je pitomec *1). Soudě podle sazby a zlomení toho výstižku, je to z Blesku, Ahoje, nebo podobnýho kompostu.
Titulek je blbě /Sodoma-Gomora/. Správně by mělo být Sodoma a Gomora *2). Nebo ještě lépe; Sodoma a Gomora, Armagedon! U Kardašovy Řečice.
Jak koukám, u Kardašovy Řečice je stále veselo. Autor článku je blb. Do lesa se zpravidla jezdí, nebo i chodí za účelem penerace milované osoby. Pravda, tady je ta vzájemná orientace poněkud jiná, ale o co kráčí? Použili lesní cestu, tedy neničili přírodu. Netůrovali zbytečně motorky /exhalace, plašení zvěře/. Při těch orgiích byli ohleduplní k okolí, neodhazovali odpadky. Měli se rádi a byli jistě dobrá parta. Neřešil bych to.

Poznámka:
*1) Na jednu stranu dědulu chápu, měl obavy, zda by jej mohli přefiknout taky, pokud by byli na geronty. To však jistě nehrozilo, byli to určitě slušní chlapci. Ale proč jej to tak pohoršuje? Někdo do vaginy, někdo do zadku. Každý podle svého gusta. Sere mne však, proč ale dědek novináři neřek co dělal, když byl mladej, s funkční erekcí, když už je takovej moralista. Hoši si jeli užít do lesa, o co jde.

*2) Sodoma a Gomora byla dvě biblická města, položená velmi blízko sebe, podle dnešní terminologie by se jednalo o tzv. dvojměstí. Armagedon už byl městys trochu vzdálenější, ale toto tam také dělali, tedy ty orgie, navíc chlastali, žrali, smilnili, tropili výtržnosti a kradli. Dopadlo to jak dopadlo, Pro obyvatele těchto aglomerací dost nehezky.

Naposledy editováno 11.09.2011 01:56:13

(reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

11.9.2011 v 09:08 | Nahoru | #432

Lubos92 píše: Tím, že má ten motor něco společnýho s Hondou, bych si zas tak jistej nebyl...



tie krpate ATV a aj Jawa Betka maju rovnaky motor. Vsetko licencia od Hondy. Je to stary motor od hondy a teraz ked si niekto potrebuje zohnat diel na staru hondu, tak mu honda doda uz len cinsky material. Tak isto aj Suzuky motor 400 DR vyraba uz len cina a davaju ho aj do motoriek.

Tak napriklad vycuc z katalogu dielov. Aj ten najvecsi neveriaci musi prestat pizovat, ze tu niekto klame, ked pise ze maju japonci a cinania rovnake diele. Honda, Yamaha, Suzuky a cinania zhodne modelove rady motorov. Chces diel na cinu, chod do Hondy a mas ho za dvojnasobnu cenu. Chces diel na Hondu, kup od ciny. Bude lacnejsi a ten isty co doda Honda




Naposledy editováno 11.09.2011 09:16:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

11.9.2011 v 09:55 | Nahoru | #433

jk.rx píše: Naštěstí číňani nedělaj motorku co by mě zajímala. . . . Informace které mám o tom jak se co v číně vyrábí mě směrují k volení jiných zemí původu. Nejvíc se budu smát až na tom budou Číňani jako Japonci. Prostě si sám sebe nedovedu představit jak odpovídám na otázku - Co máš za motorku? Já mám Loncin


Mě je to tak nějak jedno, jak se jmenuje výrobce, hlavní je jezdit Mam jí 3 a půl roku a ještě mě nikde nenechala a to jezdim jen po lesích a jinym těžko prostupnym terénem. Za ty prachy prostě nemůžu nadávat. Kamarád má třeba Yamahu DT125 a furt dokola řeší výbrusy atd. za velký peníze, takže většinu roku prostojí. Teď mu v tom asi 1000km po GO začlo nějak chrastit a jde mu nahoru teplota, prej to pude z baráku...

(reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

11.9.2011 v 10:28 | Nahoru | #434

Lubos92 píše: Nechtěl bych ...

Ale připomnělo mně to tohle :


To si ten dědek vymyslel, podle mě má pifku na enduráky, co mu projížděj kolem chaty a chtěl je nějak zesměšnit...

(reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

11.9.2011 v 11:31 | Nahoru | #435

Vito_Corleone píše: Mě je to tak nějak jedno, jak se jmenuje výrobce, hlavní je jezdit Mam jí 3 a půl roku a ještě mě nikde nenechala a to jezdim jen po lesích a jinym těžko prostupnym terénem. Za ty prachy prostě nemůžu nadávat. Kamarád má třeba Yamahu DT125 a furt dokola řeší výbrusy atd. za velký peníze, takže většinu roku prostojí. Teď mu v tom asi 1000km po GO začlo nějak chrastit a jde mu nahoru teplota, prej to pude z baráku...



ako 125 DT a TDR super vykonne motorceky, ale zivotnost slaba. Ak je motor bloknuty, tak sa da s nim jazdit halda kilometrov, ale ak je odblokovany, tak to ma neskutocny vykon a original piest uz neexistuje, vsetko su to nahrady a predavaju to ako origo diel. Sam som kupoval original diel na TDR a na skatule napisane made in china

Čínské motorky ano či ne ?

11.9.2011 v 12:50 | Nahoru | #436
Takže- Máme doma nově zakoupenou Yuki 125 TR, z roku 2010. Za rok najela 5000km a podotýkám ve velkejch sračkách.Spotřeba 2-3litry, vzduchem chlazený motor o výkonu 8.5 kw není kdoví co, ale zato táhne od spodu a je bezporuchovej.Váha 130kg je dost ale zase se to nekroutí jak psí vocas a na silnici drží luxuxně i na drapáku. Jednou šly do kytek blinkry a jednou plynový lanko. Vše vyměněno na reklamaci.Teď šel do kytek řetěz, protože je z lisovanejch plechovek.Manželka ji nedá za nic na světě. No a já mám Shineray 250 cross, rok 2009. Vodou chlazenej motor o výkonu 22kw je pěkně pružnej a hbitej. Při váze 118kg s náplněma motorka jede jako drak. Nedávno jsem vlastní vinou zkurvil převodovku. 3000 za díly není moc a za práci necelý 2000kč je taky slušný. Sečteno podtrženo:Yuki je ošlehlá Honda XR125 a Shineray je kompletní kopie KTM. Číny vítězí hlavně cenou a spotřebou, s kvalitou to taky není nejhorší.Bude jich tu víc a víc. Já osobně jsem prodal Suzuki DR 600 a koupil čínu,protože 20 let starej japonec,žere jak tank a za díly se nedoplatíte. O Váze stroje ani nemluvit.Jen bych asi fakt nekupoval takový ty číny co stojí nový 20 tisíc.

Čínské motorky ano či ne ?

11.9.2011 v 18:30 | Nahoru | #437
Někdy ani značková motorka nevydrží všechno, tohle jsem vyfotil tento týden.

Naposledy editováno 11.09.2011 18:32:51

1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?

11.9.2011 v 19:59 | Nahoru | #438
Neska sme blbnuli na minibajku, hračka za 3 tácy nová, stačí asfaltovej plac, vytyčit si trať a nekonečná zábava zajištěna. Pár kravinek se sice musí pořešit, ale jinak to jezdí a jezdí. No nebejt číňanů, tk si takle nezablbnem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

11.9.2011 v 22:57 | Nahoru | #439

Vito_Corleone píše: Neska sme blbnuli na minibajku, hračka za 3 tácy nová, stačí asfaltovej plac, vytyčit si trať a nekonečná zábava zajištěna. Pár kravinek se sice musí pořešit, ale jinak to jezdí a jezdí. No nebejt číňanů, tk si takle nezablbnem



Jo pravda malýmu když začínal jsem taky koupil minicross a prdel velká. Sice je to dodělej doma, ale za ty prachy v pohodě. Stačilo vyměnit pár šroubu a uvezlo i mě, a to vážím sto kilo. Pak jsem koupil kit bigbore a to byl rachot. Teď je uskladněná na půdě a čeká až začne jezdit tříletá holka. Na začátky je to ideál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

16.9.2011 v 20:56 | Nahoru | #440
nějak to tu osořilelo, kdepak jste ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

17.9.2011 v 23:42 | Nahoru | #441
Tak dnes jsem parádně na čínské konstruktéry nasral

Oč tedy šlo ?
Konkrétně YUKI Snake 125 v provozu od 03/2011 najeto cca 3000km.

V poledne jsem se musel vrátit asi po 20km vyjížďce, neboď začali nesnesitelné vibrace motoru .
Při prohlídce jsem si všimnul utrženého šroubu držícího motor v rámu.
Tak začala doma rozborka a zjištěno, že celý motor je v rámu upevněn dvěma průchozíma šrouby průřezu 8mm!!!
Normální strojař by udělal trojbodové uchycení a šrouby aspoň dva z nich průřezu 10mm .

Uf, ..... a to ještě vlastně tak nešikovně, že jeden šroub v zadní části motoru a druhý snad v první třetině.
Tak tedy nejsem strojař, ale když si uvědomím, že vlastně větší půlka ležatého motoru páčí tyto dva šrouby k tomu vibrace , krouticí moment od řetězovky a k tomu všemu jsou ke spodu motoru přišroubované stupačky s pákováním + zatížení od jezdce nedej bože ve stoje, a ne relativně malý výkon motoru přes 6 kW a kvalitu originál ocelových šroubů, tak to je na pověšení konstruktérů minimálně za kule do průvanu.

Takže kdo vlastníte tento stroj tak tedy bacha , tady jde o život !!!

V případě že praskne jeden šroub , je pravděpodobné , že okamžitě praskne i druhý a celý motor i ze stupačkama vypadne na silnici , zavěšen jen na kabelech a hadicích, pravděpodobně dojde i k zablokování zadního kola, neboť řetěz zustane zaseknut o blok motoru !!!

Tak až trochu vychladnu doplním fotodokumentaci zatím aspoň fotku modelu

Naposledy editováno 18.09.2011 00:43:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

18.9.2011 v 12:44 | Nahoru | #442
Forget> Chlapče chlapče, pláčeš na špatným hrobě. Nadáváš na čínský konstruktéry a přitom tenhle motor zkonstruovali zhruba před půl stoletím v Japonsku. A to přesně tak, jak je ve tvém skůtru - dvě oka ho drží v rámu.
Tenkrát byl pro osvoboditele celé Asie od chůze - Hondy CUB (a posléze Hondy Monkey, SuperCUB a spousty dalších). Je to asi nejvyráběnější motocyklový motor na světě a věř mi, že se nikdy nikomu nestalo, aby motor vypadl z rámu.

Doporučuju ti si vzít motor do ruky a zjistit, kde má těžiště. Pak pochpíš, že uchycení je na naprosto adekvátním místě a stejně tak stupačky. Nicméně nemyslím si, že je dobré na nich stát, s tím se určitě ani u skůtru nepočítá.

Jednoznačně je to jeden z nejgeniálnějších motorů vůbec: jednoduchý, výkonný, s malou spotřebou, bezporuchový,..

(reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

18.9.2011 v 13:19 | Nahoru | #443

FiffiQ píše: Forget> Chlapče chlapče, pláčeš na špatným hrobě. Nadáváš na čínský konstruktéry a přitom tenhle motor zkonstruovali zhruba před půl stoletím v Japonsku. A to přesně tak, jak je ve tvém skůtru - dvě oka ho drží v rámu.
Tenkrát byl pro osvoboditele celé Asie od chůze - Hondy CUB (a posléze Hondy Monkey, SuperCUB a spousty dalších). Je to asi nejvyráběnější motocyklový motor na světě a věř mi, že se nikdy nikomu nestalo, aby motor vypadl z rámu.

Doporučuju ti si vzít motor do ruky a zjistit, kde má těžiště. Pak pochpíš, že uchycení je na naprosto adekvátním místě a stejně tak stupačky. Nicméně nemyslím si, že je dobré na nich stát, s tím se určitě ani u skůtru nepočítá.

Jednoznačně je to jeden z nejgeniálnějších motorů vůbec: jednoduchý, výkonný, s malou spotřebou, bezporuchový,..


Tak pokud se podiváš do profilu , k hodnocení motorky, tak myslím, že motor jsem hodnotil kladně a vážím si jeho udatnosti o to žádná. A myslím, že tuto diskuzi jsem se snažil na webu rozpoutat právě proto, aby se odstranily různé mýty a aby se na jednotlivé výrobky koukalo objektivně. A jsou to vlasní zkušenosti i zafinancované.Ne jedna teta a nebo kamarád povídal. Tak posilám ještě fotografii a jak nasadím makro , tak bude i detail šroubů. Upozorňuji , že nebylo havarované, ani nadměrně zatěžované ,ani nedošlo k přetažení šroubů utahovacím momentem. Nedokážu ovšem podle zraku uřčit pevnostní označení šroubů.

Naposledy editováno 18.09.2011 13:20:35

Čínské motorky ano či ne ?

18.9.2011 v 15:52 | Nahoru | #444
Bláho, oni to dělaj ten ležák i ve vodníku jo?
Tk u svýho krypla si na uchycení vubec nestěžuju. Mam to taky na těhle dvou šroubech, ale ještě dole to podpírá masivní výběžek rámu, kde sou i stupačky, takže na tom můžu bez obav stát.

Čínské motorky ano či ne ?

18.9.2011 v 16:01 | Nahoru | #445
Ty šrouby se mi zdají evidentně slabý, ale myslím si že se jedná fakt jen o blbou náhodu.

Čínské motorky ano či ne ?

18.9.2011 v 23:22 | Nahoru | #446
inac hodna pouziva tento motor stale, akurat ma vstrekovanie. Tusim je to typ skustra Honda Inova. Dokonca Peugeot predava skutre a su rovnake ako Yuki, akurat maju ine nalepky

1 reakcí na tento příspěvek Čínské motorky ano či ne ?

19.9.2011 v 23:03 | Nahoru | #447
aj Scooby doo vie ze cina je dobra
Trochu som ho povozil, nech ma radost z Sk zataciek

(reakce na) Čínské motorky ano či ne ?

20.9.2011 v 00:03 | Nahoru | #448
..... aj Scooby doo vie ze cina je dobra
Trochu som ho povozil, nech ma radost z Sk zataciek
------------------------------------------------------------------------------
Když žák přeroste učitele,....
.....,o několik hodin později štáb TV Markíza natočil tento snímek :


..Copo" .... trochu tu motorku ,,vytuň " , ať ti Scooby neujede
Vyzkoušenej postup: Led ventilky, proužky na ráfky RACING REFLECTIVE Red Performence, to Ti hodí aspoň 20KW ,když to bude málo tak jdi do Arkapoviče,ať to má pořádnej surround sound,ten výkonem nenahradíš, znáš to ne ? Do toho činského dvouhrnku dej ruské svíce Ekran-23 IŽ ,dobrej je i sportovní filtr MACHORKA ,do CDI nahraj mapu CCCP, ať to rozpoutá to pravé peklo mezi ventilama !!! Natřeš to i KAWě
Kurňa, že by jsi toho čokla na ,,Ukrajině" neudělal i s tou čínou

Když tak se koukni, jak se to dělá u profiků v Čechách :YUKI CSR 250 EVO

Naposledy editováno 20.09.2011 13:52:14

Čínské motorky ano či ne ?

20.9.2011 v 06:29 | Nahoru | #449

Čínské motorky ano či ne ?

20.9.2011 v 09:49 | Nahoru | #450
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist