globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaká by měla být další??
Zdravim nadsenci. Mam takovou otazku. Mam BMW f 650 gs dakar a premyslim ze bych si koupil pristi rok neco novjejsiho. Dakar mi potvrdil ze chci takovehle enduro vsechno mi vyhovuje. Cetl sem nejake temata tady hodne se resi bmw 800 gs vs. ktm 990 adventure a ja k tomu pridam jeste tenerku protoze se mi taky libi ale resim spis to ze si s ni nijak nepolepsim o proti dakaru. Jaky je vas nazor co si o tom myslite a jestli mate nejake jine motorky se stejnym zamerenim tak mi poslete vase zkusenosti. Vsem predem dekuji.
Anketa: Kterou?
BMW f 800 GS
38%
12
KTM 990 Adventure
50%
16
Yamaha XT 660 Z tenere
13%
4

Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 09:00 | Nahoru | #1
tenerku ne, ta ma spatny podvozek a ani motor nebude zmena k lepsimu.
Za me ednoznacne KTM ADV, to BMW mi prijde takove neslane nemastne. ADV sice nebude na silnici takova pohoda, ale jakmile sjedes mimo, tak je neprekonatelny

Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 09:13 | Nahoru | #2
Nenapsal jsi to hlavní - co s tím budeš chtít jezdit

Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 09:19 | Nahoru | #3
Velká kačena je super,jen si budeš muset zvyknout na větší spotřebu a dolejvat i olej.Co tam přidat ještě 690 Enduro?Na cestování je to sice takovej polotovar,ale dá se parádně doladit

2 reakcí na tento příspěvek Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 09:24 | Nahoru | #4
Jestli ti Dakar vyhovuje tak předpokládám že: Chceš nízké provozní náklady, slušné chování v terénu, výkon akorát, spolehlivost, vysoký nájezd km. Takže F800GS. Kdyby jsi napsal, že očekáváš temperamentní motor, výborný podvozek a sportovní geny - tak KTM. Tenerku nebrat - měl jsem ji, ale vpodstatě je to takový "lepší" Dakar.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 09:52 | Nahoru | #5

Petr-RSV píše: Jestli ti Dakar vyhovuje tak předpokládám že: Chceš nízké provozní náklady, slušné chování v terénu, výkon akorát, spolehlivost, vysoký nájezd km. Takže F800GS. Kdyby jsi napsal, že očekáváš temperamentní motor, výborný podvozek a sportovní geny - tak KTM. Tenerku nebrat - měl jsem ji, ale vpodstatě je to takový "lepší" Dakar.



Můžu vložit takovou malou poddiskuzi?

Byl jsem přesvědčen, že půjdu do F650 GS Dakar, ale trochu si mě s tím nahlodal. Můžeš trochu rozvést, že XT660 je trochu lepší Dakar?

Já si všimnul hlavně v rozdílu ceny. XT se dá sehnat za slušný peníz v lepším stavu než BMW si myslím.

BTW ono asi bude nejlepší si potom obě projet a uvidím co??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 10:34 | Nahoru | #6
Ras> Jestli jde o Tenere, tak je asi trošičku lepší než Dakar v pár drobnostech, kterých jsem si všiml při společných off vyjížďkách s kámošem. Tenerka mi přišla odolnější vůči pádům než Dakar. Padali jsme v podstatě každou projížďku a na Tenerce to nebylo vůbec znát. Má lepší ochranu před větrem a celkově mi přišla větší, takže vhodnější pro cestování. Oproti Dakaru bylo horší vysoké sedlo a zadní část motorky. Nasednout na ni někde ve svahu po pádu byl celkem problém. Jinak jsou ty motorky hodně podobné a obě toho projely dost. Jenže já jsem kupoval funglovku, proto jsem sáhl po Tenere.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 10:35 | Nahoru | #7

Petr-RSV píše: Jestli ti Dakar vyhovuje tak předpokládám že: Chceš nízké provozní náklady, slušné chování v terénu, výkon akorát, spolehlivost, vysoký nájezd km. Takže F800GS. Kdyby jsi napsal, že očekáváš temperamentní motor, výborný podvozek a sportovní geny - tak KTM. Tenerku nebrat - měl jsem ji, ale vpodstatě je to takový "lepší" Dakar.



Tenere že je "takový lepší Dakar"? To by mě zajímalo v čem. Podle mě je Dakar o kus dále ve všech ohledech.

K tématu:
F800GS má velmi nízkou spotřebu. Toť jediná výhoda. Do terénu jedině po úpravě podvozku (měkké předky), první co bude že musíš koupit laďák (originál výfuk má zvuk jak když bliješ do pytlíku. Ouzká sedačka, kde tě už po 50 km bolí prdel že nevíš jak si sednout. Originál plexi je k ničemu. Chrání max tak proti mouchám. Celkově je to taková nemastná neslaná motorka.

Podle mě LC8 je úplně o něčem jiném. Je to jiná liga, přestože že některé parametry (zejména spotřeba) jsou oproti BMW jinde

(reakce na) Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 10:45 | Nahoru | #8
seikos> To lepší jsem dal schválně do uvozovek. V té odolnosti byla Tenere opravdu lepší. Prostě plasty nepraskaly, škrábance nebyly vidět, padáky nebyly potřeba, řídítka se neohnula jen tak... Na Dakaru asi bude lepší motor, ale i ten Minareli motor vydrží sto tisíc v pohodě.

Ony jsou to spíš takové praktické věci. Světla taky líp svítily, přední blatník fungoval za deště parádně. Brzdilo to se dvěma kotouči slušně... Třeba si vzpomenu na další.

Naposledy editováno 24.08.2011 10:49:29

(reakce na) Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 10:45 | Nahoru | #9

Petr-RSV píše: Ras> Jestli jde o Tenere, tak je asi trošičku lepší než Dakar v pár drobnostech, kterých jsem si všiml při společných off vyjížďkách s kámošem. Tenerka mi přišla odolnější vůči pádům než Dakar. Padali jsme v podstatě každou projížďku a na Tenerce to nebylo vůbec znát. Má lepší ochranu před větrem a celkově mi přišla větší, takže vhodnější pro cestování. Oproti Dakaru bylo horší vysoké sedlo a zadní část motorky. Nasednout na ni někde ve svahu po pádu byl celkem problém. Jinak jsou ty motorky hodně podobné a obě toho projely dost. Jenže já jsem kupoval funglovku, proto jsem sáhl po Tenere.



Vysoké sedlo by mi spíš vyhovovalo, nejsem maličký a hlavně chci cestovat po ČR a na východ. Dost jízd by bylo ve dvou s baglama.

Právě cena ojetiny je u toho tenere dost příjemná, ve srovnání s GS, které je ve stejné cenové relaci a 3-5 let starší.

Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 10:55 | Nahoru | #10
Drevak: Tak nějak si vybavuju, když jsi GS kupoval. Máš ho cca 4 měsíce a už přemýšlíš, jaká by měla být další? Tomu moc nerozumím.
Na tvoji otázku: "Jaky je vas nazor co si o tom myslite a jestli mate nejake jine motorky se stejnym zamerenim tak mi poslete vase zkusenosti. " se těžko odpovídá, protože zaměření je u každého různé. Jeden jezdí na GS výhradně po silnici, druhý výhradně terén.
Ty v profilu motorky píšeš: "Je to super stroj, kterej vás podrží za jakýho koli počasí a v jakém koli terénu. Co víc dodat je to prostě dakar.". Tož by mě zajímalo, co si s GS za 4 měsíce zažil tak zásadního, že tohle píšeš. Považuju to spíš za takový klišé, než tvoji vlastní zkušenost.
No, pokud opravdu jezdíš v jakémkoli počasí a v jakémkoli terénu a chceš se posouvat dál, tak lepší, než Dakar bude z těch nových KTM 690 a to podstaně. Potom další v řadě LC4. Ono totiž kromě KTM nikdo offroadový endura s větším obsahem nedělá. Tenerka je jedna z mála, ale KTM se těžko nevyrovná.
F800GS bude taky dobrá a v terénu jsem ji viděl, ale spíš to bude na takový ty cestovatelský choutky ve dvou nebo kompromis pro toho, kdo nemá na velký GS. Konkurentem je novinka Tiger 800XC, ale asi ještě nebudou ojetiny.
Advíka bych kupoval jen v případě, že bych uvažoval o offroadový jízdě. Na cestování po silnicích s občasným zavítáním na polňačky, bych si ho asi nekupoval. Potom máš ještě 950SE, ...

1 reakcí na tento příspěvek Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 11:19 | Nahoru | #11
A co třeba Yamaha XT1200Z Super Tenere

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 11:51 | Nahoru | #12

Kozel_PV píše: A co třeba Yamaha XT1200Z Super Tenere



co takhle rovnou novou Multistradu? Jestli dát 350 nebo 400tis, to už je fuk

(reakce na) Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 14:43 | Nahoru | #13
seikos> Vsak on nerikal kolik do toho chce dat

Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 19:48 | Nahoru | #14
Omlouvam se ze sem nenapsal na co to chci ale pospichal jsem do prace. Motorku mam 4 mesice ztoho sem jezdil az do dnes bez papiru takze jsem nejezdil na zadne dlouhe vyjizdky max. 50km, na druhou stranu jsem si projel hodne lesnich cest, polnacek,..... a hrozne me to natchlo co vsechno se na 200kg motorce da vyjet nekolikrat sem to odlozil ale vetsinou to bylo v nulove rychlosti vzdy v lese a na motorce nulove skody. To bylo jen na okraj co jsem jezdil. O koupi nove motorky uvazuju ale jeste to neni jiste pristi rok jedeme s kamosema na motodovolenou a pak se uvidi. Moje pozadavky na motorku jsou: jizda v terenu, delsi projizdky ve dvou, nejaka ta dovolena, co nejvetsi servisni intervali, urcite pohodli(nejsem zadna holcicka ale nechci sedlo z crossky ), nízkou spotrebu (snesitelnou zadnejch 10 litru a vic) nejsem zadnej milionar taze moto za 500 000kc neprichazi v uvahu ale do 250000kc bych to nak zvladl. Jeste jak ste mi tady psali ktm 690 enduro na tu jsem taky myslel ale nevim jak to bude s tim cestovanim jestli se to da?! Jinak vsem moc dekuju a budu rad kdyz sem neco jeste prihodite.

Jaká by měla být další??

24.8.2011 v 19:58 | Nahoru | #15
XRV 750

Jaká by měla být další??

3.11.2011 v 18:30 | Nahoru | #16
Tak já taky přidám svůj názor...
Mám již dvě sezóny osmiguli GS a podle toho, co píšeš, by ti dle mého soudu splnila. Co zde zaznělo o defaultním plexu, tak to je pravda. Rozhodně to chce nějaké větší. Dále se hodí padací rámy, blastery a nějakej solidní plech pod motor, protože nutno říct v základu tam je jakási umělohmotná plotna, která rozhodně nevychytá všechno.

Na sedlo se dá rozhodně zvyknout. První jízdy byly - řekněme - nepoholdné, ale pak jsem si na to rychle přivykl a teď v tom nevidím žádný problém. Origo sedlo má jednu velkou výhodu - skvěle ho opucuješ, protože nemá žádné zbytečné záhyby ani švy.

Ohledně výfuku. To je podle mýho soudu taky dost subjektivní věc. Za mě - je to to poslední, co bych měnil. Spíš bych ty peníze vrazil do pořádných hliníkových kufrů a topcasu.

Co se týká jízdních vlastností tak ve městě a celkově na silnici to je dost obratná motorka. Výkonostně sice na KTM nemá, ale spotřebu poloviční a oproti KTM parádní rejd, takře to otočíš na pětníku...
Ve dvou se dá vphodě přesouvat po dálnici a spotřebu jsem neměl nikdy vyšší než 4,5 l.

KTM je (dle mně dostupných info)určitě lepší v terénu, o tom není pochyb. Záleží ale jak moc ten potenciál dokážeš využít - jak jsi obratný ty. Mrkni se na videa co se dá dělat z GS a KTM a odpověz si sám, zda bude pro tebe limitem schopnost motorky či tvá schopnost ji ovládat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS 1705ol 92 15.5.2024 v 11:25 TomasNBK
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere Help93 6 1.3.2024 v 08:31 sebajs


TOPlist