globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení dvouklíče
18.8.2011 v 16:26
Nezná někdo nějakou fintu na seřízení dvouklíče? Návod jsem na netu našel v dílenskej příručce na 350/638,640 a 640-1. Seru se s tim už celkem dobu a pořád to brzdí spíš tak, že nebrzdí, pokud to nedrhne už bez zmáčknutý páčky.

A je tam přesně tenhle štít

Díky za rady, klidně i popsat vlastní blbuvzdornej návod, na fóru sem to nenašel.

Seřízení dvouklíče

18.8.2011 v 16:56 | Nahoru | #1
Je to stejné jako u 638 a novějších.

Brzdy motocyklu vyžadují jen občasné seřízení, když je obložení čelistí poněkud opotřebeno, což se projeví delším krokem brzdových pák. Klíče brzd jsou opatřeny ukazateli sjetí obložení čelistí. V případě dosažení krajní polohy nutno obložení pro bezpečnost jízdy vyměnit.

Seřízení přední dvouklíčové brzdy
A/ Nejprve uvolníme dostatečně matici M 5 /1/ spojovacího táhla.
B/ Křídlovou matici /2/ seřídíme správný krok, až do nepatrného zachytávání spodní čelisti.
C/ Matici spojovacího táhla potom přitáhneme tak dalece, až ucítíme, při otáčení kola, zachytávání i horní čelisti. Poté povolíme křídlovou matici M 6 o 1 – 1,5 otáčky zpět. Zadní brzdu seřizujeme pouze křídlovou maticí.
D/ Obě kola se musí při postavení na hlavní stojan volně otáčet.
[img]

Seřízení dvouklíče

18.8.2011 v 17:00 | Nahoru | #2
My to dělali na začátku sezony,vydrželo to chvilku a pak to stálo zase za hovno. Tak jsem to seřizoval opět cca 2 měs. zpět.
Jinak jsem to dělal tak jak to je v návodu,myslím prvně vršek a pak doladit spodek(ale ted si to přesně nepamatuju) a ted když jsem to dělal znovu,tak jsem to ladil jen na spodku.

Naposledy editováno 18.08.2011 17:01:05

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení dvouklíče

18.8.2011 v 17:10 | Nahoru | #3
No podle toho návodu sem to dělal a buť drhne, nebo nebrzdí... Obložení není nový, ale je dostatečný. Je fakt, že to není projetý, takže si to nemohlo sednout, ale podle mě by to mělo brzdit líp. Tohle je opravdu horší než obyč buben. Jediný co mě napadá, jestli tam není moc dlouhý lanko k brzdě, protože ten předek se předělával a teď mám tu křídlovou úplně na doraz dotáhlou... Tam je něco špatně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení dvouklíče

18.8.2011 v 17:12 | Nahoru | #4
Charlie585> Sežeň si originální dobové obložení, které není ošizení kvůli ekonormám (obsahuje azbest atd.). Je v tom opravdu velký rozdíl a zvlášť na dvouklíči je to neporovnatelné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení dvouklíče

18.8.2011 v 17:49 | Nahoru | #5
jirin.sv> to nevim jak starý je to obložení, ale vzhledem k tomu, že se nám válelo doma v bedně, takže bylo sundaný z nějakej motorky, rozhodně nový nebude Ona tam bude nějaká pitomina, na kterou sem zapomněl... Mám 2 úplně dotaženou a 1 úplně povolenou a stejně mám pocit, že škrtá jen ta 1 ale jak řikám, to kolo s tim bubnem ještě nejelo, takže si to pak určitě bude sedat, otázka taky je,jestli není jedno z toho křivý, ale nemělo by...

Seřízení dvouklíče

18.8.2011 v 18:46 | Nahoru | #6
mně přední dvouklíč taky mírně zpomaluje, ve dvou vlažně zvolňuje.
brzdila dokonce mnohem hůř než přední jednoklíč na 353
ale seru na to, stejně brzdím hlavně zadní

(reakce na) Seřízení dvouklíče

18.8.2011 v 19:00 | Nahoru | #7
Charlie585> A máš klíče pod správnými úhly, aby to v momentě záběhu bylo pod pravým úhlem?

Seřízení dvouklíče

18.8.2011 v 21:35 | Nahoru | #8
No dobrý, planej poplach prej to takhle "brzdí" normálně tak mosquito, který je o půlku lehčí má vepředu ten kotouč, takže jsem zmlsanej prej...

Ale to se zvládne, tady se řiká, že motorka je na ježdění a ne na brždění

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení dvouklíče

18.8.2011 v 22:49 | Nahoru | #9
V navodu je to spravne. Jenze: kdyz je oblozeni stary a jeste z jiny motorky, tak to nebude brzdit dostatecnou plochou, nebo je na nabezny strane sjety uz moc.
Novy pakny, seridit a neni co resit.
k tem prislovim - v tkmhle pripade plati jiny "co neubrzis, neukecas"!

Seřízení dvouklíče

19.8.2011 v 08:19 | Nahoru | #10
Já ještě dodám, že s novýma paknama je taky dobrý projet buben na soustruhu, beztak už bude šišatej, a to pak taky brzdnýmu účinku nepřidá.

(reakce na) Seřízení dvouklíče

19.8.2011 v 12:46 | Nahoru | #11
pesastor> neřikám, že v návodu je to špatně je mi jasný, že kdyby se udělalo všechno, tak to bude brzdit líp, ale v rámci toho co to má to nebrzdí tak špatně a bubny tak brzděj prý normálně. Já sám toho na motorkách s bubnem moc nenajel, tak nemůžu soudit

Každopádně přes zimu se na to mrknu víc, teď šlo jen o to to poskládat na technickou, aby se pak mohla motorka projet a seřídit. Ladit na místě, když si to nemůže sednout je o ničem

Seřízení dvouklíče

19.8.2011 v 19:04 | Nahoru | #12
brzdy jsou na hovno ať jedeš jak chceš, poka´d chceš jet "brutálně" ( ) tak kdo brzdí, ten prohrává, estli chceš jet jak turista, brždění je plýtvání drahocené energie získané z benzínu přeměnou na bezcenný teplo v brzdách

Seřízení dvouklíče

24.9.2012 v 21:15 | Nahoru | #13
Levne provedeni ABS. Nikdy predni kolo nejde smykem.

Seřízení dvouklíče

26.9.2012 v 20:24 | Nahoru | #14
Ja vam nevim, dvouklic urcite neni zazrak co se tyka ucinku a davkovatelnosti, ale nemyslim, ze by to jen vlazne zpomalovalo. V roce 2001 jsem s sebou placnul kdyz jsem za to neopatrne vzal a zablokoval si na asfaltu predek, takze nejakej ucinek tam jiste byl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 krystofvelecky 38 20.5.2024 v 11:13 JAVR
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.


TOPlist