globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor
12.8.2011 v 23:40
Ahoj.

Už jsem rozhodntej, že přez zimu udělám repas motoru na čz 180.
Motor už má něco najeto. Nechám tedy udělat výbrus, nová ložiska na klice pokud bude třeba. Nová ložiska na ojnici. Dále namontuji 12V VAPE.
Nechci ale zachovat stávající sání skrze sedlo. To je šílenost!

Takže moje hlavní otázka je: Má někdo zkušenosti přímým filrem místo použití airboxu a sání skrze sedlo? Pokud ano jak velkou přibližně dát trysku? Něco okoo 103 nebo i více? O spotřebu nejde. Jen o výkon.

Nebo použít jinej karbec? Třeba nějaký BING co se dávají na MZ? Popřípadě jaký? Přírubu bych už nějak nechal vyrobit pokud se taková nevyrábí.
Po úpravách karburátoru nějaké návrhy na úpravu výfuku?
Popřípadě jiné rady pro zvýšení výkonu?
Uvítám jakoukoliv radu nebo odkaz. Hodlám s tím strávit celou zimu.

Jen pro doplnění jinou motorku nechci! Až na motor mi motocykl vyhovuje.

1 reakcí na tento příspěvek Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

13.8.2011 v 12:53 | Nahoru | #1
šílenost je dávat jiný filtr než je tam origo celé sání stejně jako výfuk má to značný vliv na chod motoru je to nesmysl filtr funguje jako tlumič výfuku a klade určitý odpor nasávanému vzduchu motor nemá klapku ani rotační šoupátko jako trabant takže tam musí být nějaká zpětný odpor vzduchu aby směs nevylítla zpátky z motoru...

(reakce na) Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

13.8.2011 v 14:07 | Nahoru | #2
fomachrom> pravda
ale skusil bych vylestit kanalky a spalovaci prostor akdyby se ti podarilo sehnat klapkove sani tak muzes dat i veci karbec uz sem to videl i na pinckovi takze to de
a vyfuk na 2t a navod na vyrobu najdes na netu

Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

13.8.2011 v 15:18 | Nahoru | #3
Nedelal bych vubec nic....

1 reakcí na tento příspěvek Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

13.8.2011 v 16:16 | Nahoru | #4
Na 175 se spíš jezdily závody jmenovalo se to Katalog.www.motorkari.cz/moto-uzivatel/
www.motorkari.cz/moto-uzivatel/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

13.8.2011 v 17:19 | Nahoru | #5

Madball píše: Na 175 se spíš jezdily závody jmenovalo se to Katalog.www.motorkari.cz/moto-uzivatel/
www.motorkari.cz/moto-uzivatel/


Klidně to jako rozdělanej celek prodám, bohužel na to nemám čas. Už je potřeba jenom dodělat kliku, koupit lamely do spojky a může se montovat do rámu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

13.8.2011 v 17:49 | Nahoru | #6
Sojky> Další motorka pro mě nemá smysl. Ale děkuji za nabídku. Tedy pokud by nebyl nějaká opravdu lidová cena.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

13.8.2011 v 17:56 | Nahoru | #7

JaarBass píše: Sojky> Další motorka pro mě nemá smysl. Ale děkuji za nabídku. Tedy pokud by nebyl nějaká opravdu lidová cena.


Co si představuješ pod lidovou cenou? Je v tom utopenejch cca 200 hodin a spousta peněz.

(reakce na) Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

13.8.2011 v 18:03 | Nahoru | #8
Sojky> Nevím. Múžeme se zkusit domluvit přez PM. Aktuální foto, popis všech úprav a nějaký návrh ceny. Plus tedy vše čeho se chceš zbavit. Asi bych použil jen motor ale nevím.

Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

13.8.2011 v 21:40 | Nahoru | #9
takový nesmysly bych řešil jen kdybych měl řidičák A1. spíš bych přešel na něco silnějšího když už nebo to zachovat tak jak to je a nevymejšlet blbosti

1 reakcí na tento příspěvek Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

16.6.2013 v 07:13 | Nahoru | #10
nevim mam lepsi upravu ted ji budu delat: valec, hlava,klika a pist ze 455 do 180tky :D to bude mazec a ten kroutak

(reakce na) Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

4.10.2013 v 13:50 | Nahoru | #11
Pavel-z-CL> Znám člověka, který s ČZ 180 taky laboroval s karburátorem. Dával jiný, pak zpět původní, zkoušel jiné trysky atd. Hrál si i s celým motorem. Nakonec to dopadlo tak, že motorka jela hůř, než originál. Proto osobně bych udělal GO, ale tak, jak je v originálu ze Strakonic.

Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

11.10.2013 v 11:31 | Nahoru | #12
Kůpil sem si na ND vrak stopětsedmy...
No, ten tuner tam dělal "přímý filtr" a prakticky zničil celé těleso vzduchového filtru...
Zabit je málo.
S válcem se dajů udělat zajímavé věci, ale je potřeba neco o motorech vědět a taky mět za sebů hromadu neúspěšných pokusů.
Takže pokud chceš šílený výkon, dej válec někomu, kdo to umí, páč tak, jak to chceš udělat, tak to nefunguje.
Co ale jo, to ti povím aj zadarmo.
Udělat kliku, zacpat díry v setrvákoch, dat tam kvalitní ložiska s masivní kleců, dvoukroužkový píst a používat dobrý olej.
Kompresi můžeš zvýšit o dva - tři stupně, pak je nutné při montáži kontrolovat antidetonační štěrbinu.
K těmto změnám doladit sériový karbec.
A motor složit tak, jak se má.
Jen tak mimochodem - tá stoosmdesátka, co má můj mladej na ryby, jede jak sviňa.
A v pohodě ujede (aj s udicama a kýblem) všelijakým hyper super vytuněným peklostrojům místních "závodníků", čímž je nebetyčně sere.
Taky chtěl na ní udělat zničující tuning, ale bylo mu to vysvětleno tak, že ho to přešlo .
Zaséj néni asi až takový osel, aby si nedal říct.

Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

11.10.2013 v 11:40 | Nahoru | #13
P.S.:
Nové ložiska se na kliku dávajů vždy, když se demontuje z bloků.
Teda dělá to každý svědomitý mechanik.
Víš, mě fascinuje, kolik času, materiálu a peněz majitel vrazí do svého stroje jenom proto, aby jeho vlastnosti zhoršil...

1 reakcí na tento příspěvek Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

20.10.2013 v 10:59 | Nahoru | #14
zkus tam dát karbec z jawy 250 .. umně to celkem pomohlo s výkonem.

(reakce na) Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

21.10.2013 v 09:05 | Nahoru | #15
menhy01> Já jsem dal karburátor z Jawy 250 panelky na ČZ 175 /356, výkon se ani nezvedl, ale motorka jela krásně odspodu až do vyšších otáček, průběh byl hezky lineární. Docela by mě zajímaly zkušenosti těch, kdo výměnu karburátorů vyzkoušeli v praxi.

Naposledy editováno 21.10.2013 09:05:55

1 reakcí na tento příspěvek Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

23.10.2013 v 07:10 | Nahoru | #16
Za mne teda nevymejšlej kraviny. Pokud nemáš sání a výfuk podloženej výpočtama, tak to bude jen horší. Pokud chceš presto něco vyzkoušej, tak slícuj kanály, sraz hrany ve válci, srovnej makronerovnosti v kanálech, ale NELEŠTI to! Ucpi otvory v setrvačníku (korek, či hliníková víčka. Mezi setrvačníky můžeš vložit podkovu, čímž snížíš škodný prostor klikovky. Víc bych do toho nehrabal, pokud na tom chceš normálně jezdit.

milan1963: Tomu se říká placebo efekt. Jen jsi vyměnil jeden Jikov 2926 za jiný Jikov 2926. Že jsi pozoroval zlepšení spíš připiš tomu, že jsi už tem starý karburátor měl vylítaný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

31.10.2013 v 16:03 | Nahoru | #17
jawarmaniak> V motorce byl právě vcelku dobrý karburátor, originální hranatý. Jen jsem chtěl vyzkoušet něco jiného a povedlo se !

(reakce na) Renovace a úpravy ČZ 180 motor - karburátor

1.11.2013 v 07:43 | Nahoru | #18
milan1963> Hranatý? To jako myslíš řadu M (2926 M11/M12)? To pak jo, tam se to dá pochopit. Tahle řada měla problém s plovákem a horší přechody. Ale jinak výměna jednoho jikovu za druhý je placebo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 kolmis1 3 12.1.2021 v 00:20 re500
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 wolferein 3 16.10.2020 v 22:44 stompik


TOPlist