globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: životnost motoru do 1 GO
12.8.2011 v 19:27
Ahoj příznivci značky Jawa.Potřebuji se zeptat Vás zkušených co vlastní model 640.Je možné aby po 17 000 poctivých kilometrech bez zásahu do motoru,který je mazaný kvalitním olejem a celou dobu jezdil bez úhony byly špatné ložiska na klikovce? Motor má do 3 tisíc tichý chod ale jak dostane 3 tisíce ot. začne se ozývat drnčení a celé to dost vibruje.Začalo to dělat z ničeho nic,nedávno motor tolik nedrnčel.Myslel jsem že tento motor vydrží víc než 17 000km při slušném zacházení.Dělá to někonu z vás taky?Nebo je to normální jev?Děkuji za odpovědi.Karel
Předchozí
1 2
Následující

životnost motoru do 1 GO

12.8.2011 v 20:05 | Nahoru | #1
640tku jsem prodával jako 7let starou s 34tisíci km a nebylo ji vubec nic...

životnost motoru do 1 GO

12.8.2011 v 20:10 | Nahoru | #2
pazvuky vydávané motocykly Jawa a hlavně Čz jsou zcela normální (pokud vyloženě neřve)

2 reakcí na tento příspěvek životnost motoru do 1 GO

12.8.2011 v 20:27 | Nahoru | #3
Mi se na 640 vysypalo jedno ze středového ložiska na klice v 24tis km.. Další nutná výměna přišla v cca 60tis km. Teď mám najetých 94tis a zatím je klid..

(reakce na) životnost motoru do 1 GO

12.8.2011 v 20:33 | Nahoru | #4
a jak poznám špatná ložiska na klice,bude to hlučný nebo se to kouslo?Zatím s tím zkušenost nemám 350 jsem rozebranou ještě neměl.

životnost motoru do 1 GO

12.8.2011 v 20:36 | Nahoru | #5
Když se vysypalo to středové, tak se (naštěstí) nic nedělo mimo zvuku šrotojucího se ložiska Pokaždé se v ložisku rozemlela klec. Když jse to stalo podruhé, tak jsem do čela provrtal větší mazací kanálky, protože origo jsou dost podhodnocené a ložiska byly vždy suché..

životnost motoru do 1 GO

12.8.2011 v 20:40 | Nahoru | #6
sundej zapalování a vem za rotor a zakvedlej, pokud tam je vůle tak jí ucítiš, jinak špatný loža většinou cinkají při dobíhaní motoru na volnoběch nebo hučí atd.

1 reakcí na tento příspěvek životnost motoru do 1 GO

12.8.2011 v 20:44 | Nahoru | #7
Ještě definuj to slušný zacházení - nepodtáčíš ji chuděru?

životnost motoru do 1 GO

12.8.2011 v 20:45 | Nahoru | #8
u 638 motorů je u rotoru dvouřadé ložisko, tam jen tak nějaká vůle nevznikne (narozdíl od starších jaw, kde to bylo běžné a seřízení předstihu nemožné )

životnost motoru do 1 GO

12.8.2011 v 20:48 | Nahoru | #9
c.j. u 638 motorů je u rotoru dvouřadé ložisko, tam jen tak nějaká vůle nevznikne
no vidíš to jsem ani nevěděl , že by to bylo tím že jsem to nikdy nepůlil? Ale jak se říká nic není nemožné

seřízení předstihu nemožné - cca 2 minuty

Naposledy editováno 12.08.2011 20:50:58

(reakce na) životnost motoru do 1 GO

12.8.2011 v 20:54 | Nahoru | #10
někdy jo ale maximálně 3.5 tisíce pak už je mi ji líto.Musím na to přijít co to je.Nedá mi to

životnost motoru do 1 GO

12.8.2011 v 21:11 | Nahoru | #11
dyť jawa se teprve ve 4tis ot/min vzpamatovává a začíná jet

životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 00:06 | Nahoru | #12
Bohužel, je to celkem obvyklá hranice, kdy začínají tyhle problémy...... pokud je ten zvuk řekněme nepravidelný a občas tam třeba i chroupne, tak to je spíš ložisko, pokud je to pravidelný drnčení, může to být volný čelo. Každopádně je to řešitelné, takže nehaž flintu do žita. Každopádně taháním za hřídelku nic nepoznáš, to by už musel být totál šrot motor a ne počínající příznaky něčeho...
Samozřejmě jsou lidi, co najedou víc....mě se to sralo též od 17 tis., každého jsem se ptal a a interval problémů byl od 13-21, vyjímkou byl kluk, kterej mi tvrdil, že má původní motor 48tis. Ale byl hodně mimo normu, to bylo v době, kdy se tyhle motorky prodávaly v Mototechně.. čili kolem 89-90. Já tehdy koupil novou kliku za 600 a drnčelo mi to stejně, protože už jsem měl vybouchaný odlehčený čelo. Doporučuju kontrolu motoru s rozborkou.
Další - říkáš 17 tis, ale kolik má roků: bez že dvoutakt do skřín saje vzduch, mazání není jako u 4T, na odstavené moto na ložiska působí též vlhkost, nějaký ten karbon atd... takže je možný, že prostě na moto rok 1994 ložisko už podlehlo... ložisko - to je v podstatě ta lepší varianta.
Ložisko myšleno jedno ze středových...

Naposledy editováno 13.08.2011 00:11:39

životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 12:59 | Nahoru | #13
Zdar. Mám 634 a GO se dělalo v 34.000 km.Původně ale byla vojenská, tak nevím, jako službu odkroutila v armádě.

životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 13:01 | Nahoru | #14
jawa zabírá od 3200ot asi a jestli ti to v těhle otáčkách drnčí může to být přehřátým motorem nebo nevhodnýma svíčkama čím to mažeš? mě to drnčí tak když je horko ale neřešim to mam 632... a lítám s ní normálně po dálnici...

1 reakcí na tento příspěvek životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 13:04 | Nahoru | #15
a v jakym poměru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 13:10 | Nahoru | #16
fomachrom> dávám tam olej Castrol 2T v poměru 1:40.Já vím že zabírá až při vyších otáčkách ale potom je za mnou kouřová clona,tak jezdím zlehka cestovní rychlostí 80-90 Km/h.Generálka se mi dělat nechce

(reakce na) životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 13:31 | Nahoru | #17
Karel-1987> no to je normální že to kouří a když budež jezdit takovýmhle způsobem dál tak to bude kouřit čím dál víc když jí jednou pořádně proženeš 120 5km po rovině tak přestane ale normálně se jezdí tak ve 3/4 toho zelenýho spektra otáčkoměru já 632 koupil se zarezlim motorem a se stočenym tachometrem na 0 už mam najeto přez 21 000 a neni problém dávám tam mogul TS žádný syntetiky jehlu mám úplně dole a jezdí perfektně....

životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 14:26 | Nahoru | #18
U mojí 640 to skončilo v 15 000 km kompletní generálkou motoru, která ale musela být provedena kvůli nějakému šikulovi, který měl ten motor už předemnou rozebraný a nedal labyrint na klice do správné polohy (kolíček nebyl zaaretovaný v čelu), čili vysypaná středová ložiska na klice kvůli absenci přívodu oleje. Nevím, jak dlouho se s tím jezdilo, ale mohlo to taky dopadnout tak, že by se hryzlo zadní kolo a já to položil

Jinak jde taky o to, jestli bude mít motor, který má bez šáhnutí najeto dejme tomu 40 000 ještě nějaký tah (zralost na výbrus).

(reakce na) životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 18:31 | Nahoru | #19

c.j. píše: Mi se na 640 vysypalo jedno ze středového ložiska na klice v 24tis km.. Další nutná výměna přišla v cca 60tis km. Teď mám najetých 94tis a zatím je klid..



avatar s takovou ji najaře už nestihnu koupit

životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 20:25 | Nahoru | #20
svoji 350/640 jsem koupil s najetyma 15000km - ale nevim, jestli nekdo nekdy delal neco s motorem.... prodaval jsem ji s najetyma 55000km a nikdy jsem nic nedelal s motorem, spojkou ci prevodovkou....

mel jsem tu motorku strasne rad

životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 20:43 | Nahoru | #21
děkuji mockrát za rady a přízpěvky.Jde o to že jsem dnes zjistil že to vůbec není od motoru i když to tak vypadalo.Při delší projížce se mi postupně povoloval šroubek na kapotáži,mám ji totiž okapotovanou.A lamináty o sebe drnčeli a vždy když nastali větší vibrace tzn.3000 ot/m .Aź nakonec šroubek vypadl a já si toho všimnul.Bylo mi divný že by to vše začalo z ničeho nic,taky kvůli tomu jsem založil tohle téma abych dostal radu ale díky vám všem co přispěli.Přes ten řev motoru nebylo možné pořádně identifikovat odkud zvuk vane

životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 20:49 | Nahoru | #22
hele, asi takhle, měl jsem jako 17letej funglovku 639, dával jsem tomu hodně začudit, žádný extra oleje tentkát nebyli, nedávno jsem jí viděl má najeto 28 a měnilo se: baterka, svíčky, indučky, kondíky, kladívka, spojka a další spotřebák

1 reakcí na tento příspěvek životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 20:56 | Nahoru | #23
ale jo ono to asi vydrží,záleží asi na konkrétním kusu vyrobenýho motoru.

životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 22:32 | Nahoru | #24
Je to o náhodě. Na jednu kliku jsem najezdil jen 25 tis. km, na druhou při horším zacházení 70 tis. a stále je ještě v ucházejícím stavu.
Poznámky: "Ježděno na kvalitní olej" Celou dobu? Zrovna ojnice a ložiska nemají moc rádi, když najedou spoustu tisíc km na sračky a pak někdo začne jezdit na kvalitní olej. Na sračky se vytvoří větší provozní vůle, na kvalitní olej s tenčím filmem to pak klepe a postupně se to vymlátí.
Castrol 2T - pokud nemáš na mysli Castrol TTS, tak původní castrol TT, dnes 2T, občas s přídomkem "garden" je jen průměrný olej. Sice je o dost lepší než Mogul TS a nesrovatelně lepší než M2T, ale do kvalitních olejů má daleko. Do Jawy je ale naprosto dostatečný, zruba na úrovni Mogulu TSF.
Jo a důležitá věc - ten zvuk nemusí způsobovat klikovka, je tam víc možných zdrojů co to můžou způsobovat. Na dálku to asi nikdo z nás nedokáže posoudit.

Naposledy editováno 13.08.2011 22:34:31

(reakce na) životnost motoru do 1 GO

13.8.2011 v 22:49 | Nahoru | #25
Karel-1987> záleží předevšim na tom, jak se k tomu chováš jezdit na tom a udržovat tak jak se má...

životnost motoru do 1 GO

14.8.2011 v 08:08 | Nahoru | #26
U dvoutaktu je největší chybou jízda na malý otáčky a uškrcenej karbec,motor potom málo maže a samozřejmě je to na úkor výdrže.Je podstatně lepší dvoutakt po zahřátí pořádně prohnat,než ho trápit v malejch otáčkách,kde navíc trpí i pístní čepy.

životnost motoru do 1 GO

14.8.2011 v 22:33 | Nahoru | #27
Já zadřel Babettu, když jsem do ní začal lít Castrol. Ten totiž uvolnil karbon, který byl v motoru usazený a ty uvolněné kousíčky karbonu vydřely........ takže s těmi oleji POZOR! Je dobré tam lít to, co předchozí majitel.

životnost motoru do 1 GO

16.8.2011 v 09:43 | Nahoru | #28
mám 639 z 91 a loni jsem byl podle všeho první kdo jí pulil (repas kliky ikdyž podle toho co mi ji dělal byla ještě poměrně dobrá) a letos sem na ní udelal první výbrus kolik má majeto vám boužel neřeknu ale puvodní tachometr nefungoval a ukazoval cca 50 000 a jsem cca 7 majtel takže když se chce i jawa něco snese

životnost motoru do 1 GO

19.10.2011 v 21:11 | Nahoru | #29
Kamarád co se mnou jezdí na výlety řikal, že když za mnou jede, tak to zní jako by před ním jel barel plný šroubů
Těžko identifikovat zvuky, které vydává. Zkušený Jawař možná pozná. Zatím mě dovezla všude kam jsme vyrazili.

životnost motoru do 1 GO

20.10.2011 v 07:02 | Nahoru | #30
nic nového že jawa má za jízdy zvuk jako když se sipe železářtví ale nejčastej to delá primár (připadá mi že ho prodávaj vytahanej už z výrobi)čelo o karter nebo világrovaná klika
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist