Koupil jsem sám (bez "pomoci"profi-dovozců ojetin)ve SRN v r.2008 a doteď se na ní učím ...
Je to skutečně o hodně vyšší "level", než T350R/1972 a GT750A/1976 na kterých jsem dosud
jezdil!
Vždycky jsem o ní snil, ale politické/ekonomické/administrativní okolnosti byly takové,
že před vstupem ČR do EU bylo yvloučeno, aby ze zahraničí improtovaný DVOUTAKT,navíc málem
20 let starý, mohl být v ČR zaregistrován pro provoz na veřejných komunikacích.
NYNÍ, pokud je "na papírech" a po STK ve KTERÉKOLI zemi EU, nezbývá "českému byrokratovi"
nic jiného, než I TYTO DVOUTAKTY Z POLOVINY 80.let zaregistrovat !!!
Souputnicí RG500 je taky Yamaha RD500LC (ze mně neznámých důvodů o 30!kg těžší,ale taky mo-
tocykl"mazel") a Honda NS400R (s nejlepším chassis mezi těmito replikami strojů GP500 -
ještěže Japonci tuto původně zamýšleli jen pro domácí trh a nevyrobili i verzi 500ccm! Byla
by totiž v jízdních vlastnostech LEPŚÍ, než moje životní láska RG500).
Budu se snažit do tohoto fóra posléze přidávat i další moje poznatky a informace, i když
zatím neznám nikoho dalšího, kdo by RG500 v ČR "měl na papírech" .
Naposledy editováno 11.08.2011 20:51:50
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dvoutaktních GP 500 strojů
doufám že se podělíš o fotky oprav, rozbitých věcí, zajímavostí a pod!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dvoutaktních GP 500 strojů
VlastíkPlamínek píše: PARÁDA!
doufám že se podělíš o fotky oprav, rozbitých věcí, zajímavostí a pod!
Ty vždycky víš jak potěšit ...
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dvoutaktních GP 500 strojů
Pěkná....mobile.de ...no ale ta cena
Naposledy editováno 10.08.2011 14:54:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dvoutaktních GP 500 strojů
2stroke píše: Ty vždycky víš jak potěšit ...
no sorry, nezajímá mě jenom jak to vypadá s plastama, ale hlavně jak to vypadá pod nima a v karterech
Vlastíku, v karterech asi takto - dvě klikovky, 4 přívěry který nemůžou(na rozdíl od RGV250)
v případě selhání elektroniky sešrotovat písty(!), 6 převodů (2-6 jako u závoďáka), oddělené
mazání olejem, sání 4 rotač.šoupátka. Všude málo místa (jako u závoďáka)= při údržbě si člo-
věk "zapracuje" ... Např. baterka 4Ah(menší se asi nevyrábí,start jedině pákou)kvůli váze
a umístěna pod nádrží... Jako raritu má palivový kohout mezi výfuky zadních válců(3,4)směřu-
jícími dozadu jako kdysi u závod.MZ... Ten kohout jsem koupil novej jako první a jediný díl
poté, co jsem Gammu koupil - přece jenom 22let starej bajk/kohout,že! Kdyby začal prosakovat
"někdy za jízdy",mohla by to být docela "sranda"...
No a "úplně uvnitř" ? NOVÁ měla psáno 95 HP na zad.kole a myslím,že 235km/h (na šestku),
takže jsem (asi)koupil dobře,protože jsem "bábu" přiměl ke 210 na pětku (22let, asi těch
15.000+km,co měla na tachometru "po 3 německých majitelích byla pravda).Krouťák 7+kpm, váha
bez benzinu 154 kg .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dvoutaktních GP 500 strojů
Jak bych mohl neodpovědět bajkerovi,zajímajícímu se o DVOUTAKTY Suzuki a navíc mu v "nicku"
chybí do mýho "2strokera" jen to "r" ... !???
Musím Tě, Stroku, "trochu rozebrat" Nedívej se na ceny nových bajků,kterých "leze" z
fabrik ročně sta(?)tisíce - DVOUTAKTY, navíc GP500-repliky (jako ty ze 2.pol. 80.let)
UŽ NIKDY (!!!) a NIKDO (!) vyrábět nebude, těch bude,BOHUŽEL,jedině neustále ubývat ...
Už já, v tom r.2008 jsem zaspal a než jsem se ke koupi dostal,stala se z RG500 (zaprvé)
IKONA a (zadruhé) SBĚRATELSKÝ KUS. Než jsem se vzpamatoval z mýho odchodu do předčasnýho dů-
chodu, v nabídce na webu jsem nacházel hlavně zámoří a z EU se málem nikdo neobtěžoval mě
na moje reakce na jejich inzerci byť jen odpovědět...
Já za ni dal 7.000,- (JINAK "VIZ" MÁ ODPOVĚĎ VlastíkoviPlamínkovi!) a než jsem ji "otesto-
val" (jestli jsem nekoupil "motorický šrot",protože na GO motoru už bych v životě/bylo mě
tehdy 64/nedal dohromady peníze!), prožíval jsem "pořádný muka"... Neřeknu KDE jsme ji
s mladším synkem/35, GSXR1000K5/ testovali, to je "tresorová informace",ale výsledek (zase
viz VlastíkPlamínek) mě uklidnil. Je na ní pár "špeků", ale o nějakých hrůzných poruchách
motoru nevím a zadírání už vůbec ne! Má oddělené mazání (plnou synt.Castrol mě doporu-
čili RG500-magoři z Anglie!) a jediný nešvar tohoto mazání je(po těch létech) protékání ole-
je do karburátorů a někdy až do klikovek (z nádrže přes čerpadlo),když zpětné ventilky na
karbecech (kulička+pružinka) netěsní,především při delším stání.
Ventilky se dají koupi. Stojí sice "dost" ale výsledek stojí zato, protože s věkem se "kou-
řové starty"jízd postupně mění v obtížné startování,když v karburátorech nashromážděný olej
"zaflákne" svíčku/svíčky... Tato "porucha" (spíše nectnost)starých RG500 tkví v takové
´lapálii´, že kuličky olej.zpět.ventilků vibrují (jezdí se "na citovku" 5-8tis.ot/min a na
"sport" 6-10) a původní jejich dosedací ploška v kuželovém sedýlku prostě přestane být kru-
hová, no a kulička je koulí pořád - je to samozřejmě úplně obyč.ložisková !)...
A CO SE TÝKÁ Tvého příkladu nabídky na mobile.de : být Tebou, "jdu do toho" - ty kilo-
metráž klidně může být pravdivá (moje, r.v.1986!,měla 15.300) a to, že je to "Erstezula-
sung" 04/1989!!!, tak to bych taky rád... Hodně napovídá stav/vůle přetáhlování
řazení, protože i kdyby to někdo "imrvére" mazal,tak ty mini-čepy (prům.6mm?) si vůli v těch
hliník.pákách "vytlučou" (zvlášť po nějakých 30/40 tis.km!).
Pozor však na t.zv."napadení kutilem",či opravu po nějaké havárce : ten dvoureflektor měly
GSXRy a ne Gammy ! Jinak opticky je to "mazel" . (Uff, to ´su nadřené´... ).
2 reakcí na tento příspěvek Repliky dvoutaktních GP 500 strojů
Jinak neznáš se náhodu s Mirem z Motomira z Těšína, teda s jedním ze zaměstnanců, jezdím tam přezouvat, no a tak před 2 lety mi říkal o někom z Brna, kdo si RG 500 koupil ...
No, hele, ono zase 7000 Eur až tak moc peněz není (třeba v porovnání s prodejní cenou NR 750 od Hondy - cca 2 000 000 kč ...nedávno jsem byl v Týně nad Vltavou, mají ji tam v Honda servisu, tak to mám přímo od zdroje), ale pro mě teďka je...no bohužel ...a raději bych nejdříve chtěl Suzuki GT 550, klasika mě bere přeci jen trochu více
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dvoutaktních GP 500 strojů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dvoutaktních GP 500 strojů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dvoutaktních GP 500 strojů
Jo a můj děda (73) umí s počítačem lépe než já...jo, někdo má na to talent...
2stroke píše: sherm14> Kámoš mého fotříka (70+) jezdil do svých 70ti na Kawě GTR 1000 ...pak to prodal a teď má Burgmanna 400...lépe se mu na to nasedá (klouby) a není to tak těžké...
Jo a můj děda (73) umí s počítačem lépe než já...jo, někdo má na to talent...
ja nerikam ze ne,ale clovek tady zas tak casto nepotka nekoho kdo se blizi k 70tce
ja si pamatuju jak jsme s pocitacem chteli naucit moji babicku....trvalo ji dva dny,nez se naucila "dvojklik"
Naposledy editováno 11.08.2011 10:46:03
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
starší silníčák ... Suzuki RG 500 Gamma | mira76 | 12 | 7.1.2012 v 08:41 bob750 |
Suzuki rg500 pánové není to škoda? Suzuki RG 500 Gamma | mira76 | 23 | 10.11.2011 v 12:33 IvanDvoutakťák |