globalmoto_kveten





Téma: Dovoz motorky ze zahraničí
3.8.2011 v 16:52
Budu pro sebe shánět motorku. Jak to je s dovozem za zahraničí? Jsou mimo ceny motorky ještě nutné nějaké další poplatky či platby?

Dovoz motorky ze zahraničí

3.8.2011 v 16:59 | Nahoru | #1
Pouzij google a pak se ptej na konkretni veci

2 reakcí na tento příspěvek Dovoz motorky ze zahraničí

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2011 v 16:59 | Nahoru | #2
Dovoz vozidel ze zahraničí Tisk E-mail

Pravidla pro dovoz se liší podle toho, zda se jedná o dovoz vozidla ze země EU anebo z jiné země. V každém případě však technickou způsobilost schvaluje obecní úřad obce s rozšířenou působností, příslušný podle pobytu nebo sídla žadatele o toto schválení.

Dovoz z EU

Pokud se jedná o nové vozidlo, musí žadatel doložit žádost o schválení následujícími doklady:

- obchodní firmu, sídlo a identifikační číslo, je-li žadatelem právnická osoba, nebo jméno, příjmení, obchodní firmu, jde-li o podnikatele, rodné číslo, místo trvalého nebo povoleného pobytu, je-li žadatelem fyzická osoba,

- druh a kategorii silničního vozidla, výrobce silničního vozidla, značku (obchodní název stanovený výrobcem), typ vozidla a obchodní označení vozidla,

- účel, pro který má být silniční vozidlo používáno.

Pokud se jedná o použité vozidlo, musí žadatel doložit žádost o schválení následujícími doklady:

- osvědčením o registraci silničního motorového vozidla nebo přípojného vozidla a technickým průkazem silničního motorového vozidla nebo přípojného vozidla, pokud byl vydán,

- protokolem o evidenční kontrole.

Dovoz ze země mimo EU

Pokud se jedná o vozidlo dovezené z jiného státu než ze země EU, musí být žádost doložena ještě těmito doklady:

- dokladem o celním odbavení vozidla,

- technickým protokolem vydaným zkušební stanicí, jedná-li se o vozidlo kategorie M1, M2 nebo N1 splňující emisní limity ve výfukových plynech podle normy EURO 2 jednotlivě dovezené z jiného než členského státu Evropské unie, od jehož první registrace v jiném státě neuplynula ke dni vystavení jednotné celní deklarace doba delší než 8 let, a nebo jedná-li se o vozidlo kategorie L, O1, O2, T nebo S jednotlivě dovezené z jiného než členského státu Evropské unie, od jehož první registrace v jiném státě neuplynula ke dni vystavení jednotné celní deklarace doba delší než 8 let, a nebo jedná-li se o vozidlo ostatních kategorií jednotlivě dovezené z jiného než členského státu Evropské unie, od jehož první registrace v jiném státě neuplynula ke dni vystavení jednotné celní deklarace doba delší než 5 let.

Další postup obecního úřadu jde dle ust. §35 odst. 5 a 6 zákona č. 56/2001 Sb. následující:

Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne nejpozději ve lhůtě do 30 dnů ode dne doručení písemné žádosti doložené předepsanými doklady.

V případě kladného rozhodnutí o schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného silničního vozidla vydá obecní úřad obce s rozšířenou působností technický průkaz silničního vozidla, jedná-li se o silniční vozidlo, které podléhá registraci. U silničních vozidel, která nepodléhají registraci, vydá obecní úřad obce s rozšířenou působností technické osvědčení silničního vozidla.


A ještě jinak:

Individuální dovoz vozidla ze zahraničí

Touto informací poskytujeme základní přehled o postupu schvalování technické způsobilosti jednotlivě dovezeného silničního nebo zvláštního vozidla k provozu na pozemních komunikacích.
Kdo je oprávněn v této věci jednat:

Právnická nebo fyzická osoba, která je žadatelem o schválení technické způsobilosti dovezeného vozidla.
Podmínky a postup řešení:

Zákon č.226/2006 Sb., který mění a doplňuje zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb. ve znění pozdějších změn, (dále jen „zákon“), upravuje s účinností od 1. 7. 2006 v Části třetí, Hlavě III, ustanovením § 34 a § 35 podmínky pro schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného silničního vozidla. Základním rozdílem je zavedení povinnosti předkládat originál registračních dokladů ze země původu, které úřad odebírá, a vypuštění limitu stáří vozidla spolu s podmínkou EURO2, pokud je prokázáno, že vozidlo je typově schváleno v některém ze členských států EU. Pokud však naopak není prokázáno typové schválení v některém ze členských států, popř. typové schválení EU vozidla jako celku (globální homologace), nebo je vozidlo dovezeno z jiného než členského státu EU, platí omezení pro dovoz a schválení obdobně jako v předchozí právní úpravě. Další změnou je vypuštění povinnosti předkládat technický protokol zkušební stanice při dovozu vozidla ze členských států EU s prokázaným typovým schválením z některého ze států EU či s prokázaným ES schválením typu. V ostatních případech je technický protokol ze zkušební stanice povinný.

Evidenční kontrolu musí mít vozidlo vždy provedenu před schválením technické způsobilosti, v těchto případech se provádí ze zahraničními doklady (nezbytný překlad do českého jazyka v případech nestandardního dokladu s neoznačenými kolonkami dle jednotného způsobu označení registračních dokladů). Tato evidenční kontrola je buď samostatná, pokud není vytvářen Technický protokol zkušební stanicí nebo je součástí Technické prohlídky před schválením technické způsobilosti. Při následné registraci je dále předkládán protokol o technické prohlídce před registrací.

Hlavním způsobem prokázání typového schválení je zápis v původních registračních dokladech. Dalším novým požadavkem je odejmutí osvědčení o registraci silničního motorového vozidla nebo přípojného vozidla a technického průkazu silničního motorového vozidla nebo přípojného vozidla, pokud byl vydán, jedná-li se o vozidlo registrované v jiném členském státě Evropské unie. K výše uvedenému je realizace výše uvedeného prakticky proveditelná pouze tím způsobem, že původní registrační doklady jsou odebírány v okamžiku vydávání čistopisu Technického průkazu ČR, což je již oficiální registrační jištěný doklad, kterým je zahájena a podmíněna fáze registrace vozidla. Zahraniční doklad (nebo doklady v případě dvoudílného registračního dokladu) je zakládán do spisu vozidla. Nové znění zákona tedy umožňuje zaregistrovat v určitých případech i vozidlo, které nemá vystaveno Technický protokol zkušební stanicí. Je zde tedy možnost registrace i takovéhoto vozidla, avšak pouze v případě, že jsou k dispozici všechny povinné položky TP vozidla pro danou kategorii a stáří. Tyto údaje dle zákona č. 500/2004 Sb. zjišťuje i úřad, pokud má tyto k dispozici. Uplatňuje se zde tedy princip ztotožnění s databází schválených ZTP. Pokud se úřadu nepodaří požadované ztotožnění provést (chybí údaje, nebyl tento typ v ČR schválen, je vyhledáno více možností s nejednoznačným závěrem, která platí pro předmětné vozidlo), předává žadateli o schválení výpis z technických údajů, které doplňuje výrobce vozidla, akreditovaný zástupce či zkušební stanice v rámci Technického protokolu na přání zákazníka (postup doplnění technických údajů zůstává prakticky stejný s předchozí právní úpravou, pouze je zde navíc institut ztotožnění přímo úřadem).

Oblast správních poplatků zůstává zcela shodná s předchozí právní úpravou, vždy jde o schválení technické způsobilosti s výjimkou případu přímé registrace na C.O.C. list, kdy se poplatky nevybírají (vozidlo již schváleno).

Oblast pravidelných technických prohlídek zůstává též nezměněna (včetně měření emisí) a vozidlo, které již bylo registrováno v zahraničí, se musí podrobit Technické prohlídce v ČR před registrací (shrnutí – každé vozidlo dříve registrované v zahraničí musí před uvedením do provozu v ČR projít evidenční kontrolou a technickou prohlídkou v běžné STK).

Dovoz vozidla je navíc standardně možný pouze „tak, jak je uvedeno v dokladech“, není tedy standardně přípustné jej schvalovat v jednom kroku jako jinou kategorii nebo s přestavbou. Přestavbu lze provést až následně v dalším kroku.
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace:

Před dovozem vozidla se seznamte s podmínkami danými zákonem č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Nejasnosti je vhodné konzultovat předem. Tím nedojde k dovozu vozidla, které nelze schválit k provozu.

Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:

Žádost o schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného silničního vozidla, které již bylo provozováno v jiném státě EU, musí být doložena těmito doklady:

* osvědčením o registraci silničního motorového vozidla nebo přípojného vozidla a technickým průkazem silničního motorového vozidla nebo přípojného vozidla (v originále), pokud byl vydán
* protokol o evidenční kontrole



U vozidel dovezených z jiného než členského státu Evropské unie musí být žádost dále doložena těmito doklady:

* doklad o celním odbavení vozidla
* technický protokolem vydaným zkušební stanicí
* doklad o schválení technické způsobilosti vozidla vydaný jiným státem nebo jeho ověřená kopie
* doklad o vyřazení vozidla z registru vozidel jiného státu, jedná-li se o vozidlo, na které se vztahuje povinnost registrace v jiném státě, a pokud vozidlo v jiném státě již registrováno bylo
* technický protokol vydaný zkušební stanicí
* protokol o evidenční kontrole (vozidlo již bylo registrováno v jiném státě)

Dále se předkládá:

* doklad totožnosti žadatele
* žádost o schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného silničního vozidla
* doklad o nabytí vozidla (faktura, kupní smlouva ap.)

Formuláře:

Žádost o schválení technické způsobilosti individuálně dovezeného vozidla
Správní poplatek:

* vozidlo s evropskou globání homologací 1.500,- Kč
* ostatní vozidla 2.000,- Kč

Lhůty pro vyřízení:

Do 30 dnů ode dne doručení písemné žádosti doložené předepsanými doklady.
Jaké další činnosti jsou po vás jako žadateli požadovány:

Může být požadováno doložení chybějících homologací nebo neúplných podkladů (technických údajů a dat, pokud úřad tyto údaje nemá k dispozici). V některých případech je nutno zajistit úřední překlad cizojazyčných dokladů a dokumentů.

Naposledy editováno 03.08.2011 17:02:03

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

3.8.2011 v 17:40 | Nahoru | #3
2LEKO> Ufff...Tak tomu říkám výstižná odpověď. Pokud jsem to pochopil dobře: Mám zájem si v Německu koupit motorku BMW R1150RT. Tato motorka je, předpokládám, normálně homologována a tím pádem by s tím neměl být problém. Pouze u nás vyřídím evodenčku a STK, jo? Takže žádné další horentní sumy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2011 v 18:18 | Nahoru | #4

honzapopelka píše: 2LEKO> Ufff...Tak tomu říkám výstižná odpověď. Pokud jsem to pochopil dobře: Mám zájem si v Německu koupit motorku BMW R1150RT. Tato motorka je, předpokládám, normálně homologována a tím pádem by s tím neměl být problém. Pouze u nás vyřídím evodenčku a STK, jo? Takže žádné další horentní sumy?



JO!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

3.8.2011 v 18:19 | Nahoru | #5
honzapopelka> presne... je to jedna z mala vyhod EU

(reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

3.8.2011 v 19:57 | Nahoru | #6
2LEKO> V tom případě děkuji ještě víc. Dneska je člověk vděčný za dobré zprávy

(reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

3.8.2011 v 19:58 | Nahoru | #7
Cuba_GSXR> .. Něco na tom bude, parde

1 reakcí na tento příspěvek Dovoz motorky ze zahraničí

3.8.2011 v 20:01 | Nahoru | #8
Počítej celkem 3500-5000 STK + úřad + 500 za vydání SPZ. První na STK pak na úřad.

(reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

3.8.2011 v 20:54 | Nahoru | #9
DavR1> Tak to už se v tom trochu ztrácím. No...ale pořád je to ještě přijatelné. Za vydání SPZ se platí tak jak tak.
Resumé?? Vyplatí se dneska koupit motorku v Deutschlandu? Já doufám, že ano.

1 reakcí na tento příspěvek Dovoz motorky ze zahraničí

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2011 v 21:42 | Nahoru | #10
Nejde přesně říct kolik to bude stát .. to jsou rúzné faktory.
Dovozová technická stojí v každém městě jinak od 1000,- do 1800,-
na úřadě zaplatíš poplatek podle toho jestli to má globálku nebo ne, 1500,- nebo 2000,-
většinou motorka starší r.v.2000 ji nemá, nemá jí ale třeba ani Fazer600 2003.
Pokud má motorka jiný základ VIN nebo některé údaje v origo TP nesouhlasí s naší ZTP zaplatíš za výpis z Dekry 1900,- (v asi v 20%-30% případů se platí Dekra je lepší s tím počítat).
Prostě v absolutně nejlepším případě, kde budeš mít štěstí na neuvěřitelně levnou STK to můžeš udělat i za 2500,- .. běžně spíše 3500,- .. a taky se může stát že 5500,-
Následně pak za vydání SPZ 500,- to je vše.
Jestli se to vyplatí ?? Záleží kam pro to chceš jet ... nafta, volno z práce, nějaké běhaní po úřadech ... prostě mrkneš třeba na mobile.de a porovnáš s tipmoto.com nebo motorkari.cz atd.
Třeba se to vyplatí .. já už nekoupil motorku v Německu 3roky, ale snad něco najdeš

(reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

4.8.2011 v 09:57 | Nahoru | #11
DavR1> Fajn. Díky. Dá se říct, že v tom mám jasno. A mohu začít hledat, sledovat a srovnávat.

Dovoz motorky ze zahraničí

10.8.2011 v 22:51 | Nahoru | #13
Mě dotáhli TDMko z Itálie,evidenčka a STK dohromady 1900,- pak musíš cvaknout POVko,to je tak 800,- a pak jdeš na inspektorát,přihlášení bratru za 2litry.Sumasumárum=4700,-

Dovoz motorky ze zahraničí

10.8.2011 v 23:14 | Nahoru | #14
Sorry za OT,ale jde s motorkou z EU přijet po ose?
U aut je to běžný,tak by i u mašin mělo být taktéž,ni?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

26.6.2012 v 18:38 | Nahoru | #15
2LEKO> Jestli muzu mit dotaz - chtel bych prihlasit Ducati, rok vyroby 1991, ma zlute blikry a vstrikovani, ale problem je ze je puvodem z Japonska a ma psany TP v japonstine. Je to nejakym zpusobem mozne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

27.6.2012 v 17:52 | Nahoru | #16

wiliboy píše: 2LEKO> Jestli muzu mit dotaz - chtel bych prihlasit Ducati, rok vyroby 1991, ma zlute blikry a vstrikovani, ale problem je ze je puvodem z Japonska a ma psany TP v japonstine. Je to nejakym zpusobem mozne?



No, jestli se nepletu, tak v Japonsku se jezdí vlevo, takže bude problém jako u motorek z Anglie, kde se musí měnit světlo. Ostatní komponenty musí plnit normy a ty nevím, jestli jsou pro JP a EU stejné.
S jazykem techničáku bude další věc a to, že si budeš muset sehnat úředně ověřený překlad (tj. mít to od překladatele s kulatým razítkem).
Asi to bude dost složité i drahé, ale jít by to mělo.

Dovoz motorky ze zahraničí

27.6.2012 v 19:43 | Nahoru | #17
zavolej do motoscootu a dělej, že od nich chceš koupit bajk

Dovoz motorky ze zahraničí

28.5.2014 v 22:24 | Nahoru | #18
měl bych také dotaz...mám motorku mv agusta brutale 910s...velký techničák a odhlášku mám...vše jak má být ale : měnil se rám u předchozího majitele, který si ji dolazoval přes zimu...nechal tam dát vin kod, ale přehledl se a jedno číslo omylem zaměnil...moto v čr pořád není přihlášené...jak bych to měl řešit s tím vinkem? děkuji za jakoukoliv odpověď...napadlo mě, že to číslo poškodit...jít na uřad zažádat o změnu, ale to je spousty běhání sem a tam...nemluvě o dalších prachách z kapsy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

28.5.2014 v 22:59 | Nahoru | #19

FiffiQ píše: No, jestli se nepletu, tak v Japonsku se jezdí vlevo, takže bude problém jako u motorek z Anglie, kde se musí měnit světlo. Ostatní komponenty musí plnit normy a ty nevím, jestli jsou pro JP a EU stejné.
S jazykem techničáku bude další věc a to, že si budeš muset sehnat úředně ověřený překlad (tj. mít to od překladatele s kulatým razítkem).
Asi to bude dost složité i drahé, ale jít by to mělo.



Podle mě to nepůjde - pokud se nepletu, tak vozidla z dovozu mimo EU starší než 8 let prostě přihlásit nejdou

E: ...tak je to fakt 8 let

Naposledy editováno 28.05.2014 23:04:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

29.5.2014 v 10:12 | Nahoru | #20

sharkis píše: Podle mě to nepůjde - pokud se nepletu, tak vozidla z dovozu mimo EU starší než 8 let prostě přihlásit nejdou

E: ...tak je to fakt 8 let



Reaguješ na dva roky starej příspěvek, ale nevadí, zareguju taky.
Tohle je myslím celkem dost fousatá informace o těch 8 letech. To platilo kdysi nějakej čas. Dneska dovezeš cokoli a i cokoliv přihlásíš. Důkazem je moje Honda z roku '74 (přihlášená legálně, ale ne levně) a desetitisíce německých ojetin (víc jak půlka bude 8 let +) brázdících naše silnice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

29.5.2014 v 14:15 | Nahoru | #21

FiffiQ píše: Reaguješ na dva roky starej příspěvek, ale nevadí, zareguju taky.
Tohle je myslím celkem dost fousatá informace o těch 8 letech. To platilo kdysi nějakej čas. Dneska dovezeš cokoli a i cokoliv přihlásíš. Důkazem je moje Honda z roku '74 (přihlášená legálně, ale ne levně) a desetitisíce německých ojetin (víc jak půlka bude 8 let +) brázdících naše silnice.



hehe, tak to jsem přehlídl

Těch 8 let je při dovozu ze zemí mimo EU a pokud vím, tak to stále platí V rámci EU se dá dovézt a přihlásit prakticky cokoli, co se týče vozidel mimo EU, tak tam je jediná skulinka přihlásit to jako veterána, ale samozřejmě to musí splňovat určité podmínky

Osobní zkušenost to ale není, takže ruku do ohně za to nedám

(reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

29.5.2014 v 14:32 | Nahoru | #22
sharkis> Tak to je možný. O dovoz z jiných zemí jsem se nikdy nezajímal. Osobně kdybych to realizoval a moc o to vozidlo stál, tak bych to nechal na někom, kdo ví za kým zajít aby to bylo bez problému ... trochu si připlatit za ty ušetřený nervy určitě stojí.

1 reakcí na tento příspěvek Dovoz motorky ze zahraničí

4.4.2022 v 10:56 | Nahoru | #23
máte někdo nějaké kontakty na dovozce z EU? Mám zájem o Yamaha V-Max Děkuji

(reakce na) Dovoz motorky ze zahraničí

5.4.2022 v 22:00 | Nahoru | #24
vibrace> zkus CaC moto, Martin Čížek, Plzeň 777 625 770, spolehlivej a v kraji má seriózní pověst.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist