globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nizozemci se s tím neserou
 
1.8.2011 v 18:38
Zatímco v ČR jezdí padesátky "jakože" 45km/h ale ve skutečnosti i 100km/h a každému je to ukradené,v Nizozemsku jsou hlídky zaměřené speciálně na mladé řidiče jestli motku opravdu uškrcenou mají.No moc těm chlapcům nezávidím,než jezdit 40 radši vemu kolo.Co vy na to,nemaj to tam až moc přísný?




Anketa: Je to od nich až moc přísné?
ANO
42%
156
NE není chtěl bych to i v ČR
58%
219

Nizozemci se s tím neserou

4.8.2011 v 21:26 | Nahoru | #181
Jakkoliv to může vypadat od těch poldů jako buzerace, myslím že je potřeba to vidět v kontextu. Nizozemsko má jinou infrastrukturu a pravidla na ní. Padesátky můžou v NL mimo město jet na cyklostezce mezi kolařema. Hodně lidí to tak navíc dělá i ve městě. Slabší (takový ty kozí dechy, mají jinou značku a omezení snad na 30, dokonce můžou i ve městě na stezku legálně). Nizozemsko je skútrová velmoc, i když si spousta lidí myslí že je to Itálie. A do toho se schová spousta frajerů co to tuní jak to jde. Je tady spousta krámů kde se dají sehnat "racing" filtry, upravený variátory a podobně. Takže mě to dá docela rozum že nizozemci nechtějí, aby někde mezi cyklisty s děckama na cyklostezce lítaly hovada osmdesátkou. Jejich vláda se už nechala slyšet že jsou obětí vlastního úspěchu. Mají každoročně víc a víc nehod a úmrtí na cyklostezkách, zatímco statistika na silnicích se trvale zlepšuje. Takže se úplně logicky jejich policie zaměřuje víc a víc tímhle směrem. Mluvím ale jen o padesátkách, jak je to se škrcením velkých mašin nevím.

Nizozemci se s tím neserou

4.8.2011 v 21:31 | Nahoru | #182
2JardaDKZ:
Ale tohle opatření nemá zabránit 30tiletým začátečníkům lítat na litrech. Tady se řeší jiná skupina.
Jinak je asi jasný, že předmět o hmotmnosti 80 kg nadělá větší paseku v 90 km/h než v 40 km/h.

EDIT: Capt.Orr mě v podstatě v myšlence předběhl.

Naposledy editováno 04.08.2011 21:34:49

1 reakcí na tento příspěvek Nizozemci se s tím neserou

4.8.2011 v 21:41 | Nahoru | #183
JardaDKZ>
Sice platí, že čím mladší člověk tím rychlej se učí, ale zase na druhou stranu bych řekl, že člověk starší má víc životní zkušeností, a je víc uvědomilej, obecně, samozřejmě, že je to člověk od člověka.
Zakazovat 30 letýmu člověkovi aby jeho první moto nebyl litr supersport je dle mě, už celkem nereálný, takovej člověk si na to sám vydělá, stejně jako musí uživit sebe, případně rodinu atd.. Když je to 21 letej kluk, tak to chápu, přece jenom takovej člověk, zase obecně, si ještě ničím moc neprošel, a má daleko méně zkušeností než takovej 30-ti letej, prostě tohle zavýst nejde, kdyby 50-ti letej člověk, kterej už prošel půlkou svýho života, si chtěl jako jeho první moto pořídit litr supersport, podle jakýho práva bys mu to zakázal?
Já chápu, že rozdíl v jezdeckých zkušenostech mezi 20-ti a 50-ti letým člověkem je nulovej.
Ale zákázat mu to nemůžeš, proč taky, že? Z ekonomickýho hlediska by to taky neprošlo si myslím, čím víc škatulí, tím víc placení pro obyčejnýho člověka, a o to přece kedlubnám u nás nahoře, jde, ne? Spíš všem v kapitalistickým režimu...

Naposledy editováno 04.08.2011 21:44:07

3 reakcí na tento příspěvek Nizozemci se s tím neserou

4.8.2011 v 22:41 | Nahoru | #184
Kluci zabrouzdal sem tady po dlouhé době a co to nevidím .. Opět akorát řešky samých cypovin .. Když už sme u toho zavírání moto ..

Upřímně z mojeho pohledu 18cti let .. Řídit auto můžu .. a je uplně jedno jestli je to Škoda 120 nebo Bugatti Veyron .. je to rozdíl mezi mravencem a mrakodrapem ale přesto to nikdo neřeší jestli ty zkušenosti mám nebo ne...

Sem plnoletý .. Řidičák mám (i když mi dal jen totální základ ježdění, nebýt 125ccm tak bych neuměl jezdit tak jak umím) tak proč se mi do tohoto někdo musí srát ?

Na 600ccm si ještě vůbec netroufám a když mi kámoš pujčí do ruk Bandasku tak z ní mám tak či tak ještě respekt a nebudu dělat pičoviny, ale ruku na srdce .. Nejraději by motorkáře vymýtili, ale nikoho nezajimá, že si nějaká vygumovaná blondýna (slečny, které sou blondýny mají odemě za tohle velkou omluvu) s bohatým fotříkem pořídí jako první auto Porsche 911 bez předešlých zkušeností a přesto na to může v rámci bodového programu, financí a policii ČR a provozu (pokud teda neudělá průser) dupat jak chce a nikdo jí na to nemůže nic říct ...

Je to uplně to samé jako kdybych si v 18cti koupil Busu a lítal s ní po cestě 250 ..

Je to bordel a nesystém a tady "prackarr" mi už pije krev tím nesmyslným krytím zákona a vyhlášky .. Všichni co tady ste a máte 30 let a víc .. Určitě ste v našem věku vydělávali peníze na váš sen .. a mohla to být klidně 50ccm nebo 1000ccm .. Chtěli ste mít silnější stroj a těšili ste se ..

(reakce na) Nizozemci se s tím neserou

4.8.2011 v 23:08 | Nahoru | #185

R4Zzy píše:

Je to bordel a nesystém a tady "prackarr" mi už pije krev tím nesmyslným krytím zákona a vyhlášky .. Všichni co tady ste a máte 30 let a víc .. Určitě ste v našem věku vydělávali peníze na váš sen .. a mohla to být klidně 50ccm nebo 1000ccm .. Chtěli ste mít silnější stroj a těšili ste se ..


(reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 09:07 | Nahoru | #186
R4Zzy>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 10:22 | Nahoru | #187

JardaDKZ píše: 25 letej cápek si vzpomene že by mohl začít jezdit na motorce,tak jde do autoškoli a udělá si rovnou neomezený Ačko(nemůže sice najednou ale v praxi to funguje tak že udělá jeden týden A s omezením a další týden tam nakluše a udělá neomezený... )



Máš to blbě - ten 25letej cápek to nemusí dělat na dvakrát - přijde, řekne že A neomezený, odkroutí si autoškolu, udělá zkoušky a má A neomezený. Mluvím z vlastní zkušenosti - přesně takhle jsem to dělal. A je to jenom dobře, protože jsem si tam krásně zkusil, jak hroznej záhul pro člověka, co neseděl ani na pionýrovi, je začínání na Viragu 750 s metrákovým instruktorem za zádama. Ovládalo se to jak tank.
Výsledkem bylo přehodnocení plánu, místo tanku jsem si koupil třindu (nejsem tak chudej, abych musel jezdit na levným japoncovi ) a vesele sbírám zkušenosti za zvuku dvojtaktního prdění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 10:40 | Nahoru | #188

Enthropy píše: (nejsem tak chudej, abych musel jezdit na levným japoncovi )



Jojo - na levným japonci s drahým provozem

(reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 10:43 | Nahoru | #189

dj_hroch píše: Jojo - na levným japonci s drahým provozem



No, když spočítám, kolik oleje, benzínu, svíček a náhradních dílů všeho druhu mi to za ten rok sežralo, tak se obávám, že bych i nákladama na provoz toho japonce trhl

(reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 12:03 | Nahoru | #190
R4Zzy> Bodejť bych ti nepil krev,když je ti 18 a chceš mít zfleku neomezenou. Pokud ne,tak by ti to mělo být jedno. Co tak chlast od 15ti? Mě když bylo 16,tak jsem se taky rozčiloval nad tím,když mě v hospodě nechtěli dát pivo. To je přeci stejná berná mince,ne?
Mě totiž stejně,jako já tobě,pijí krev teenageři,co mají objetého půl fichtla a tvrdí,že CBčko nejede!!
Kdo je motorkář srdcem,ten jezdí na tom,co je a co mu dovoluje situace,ať už finanční,zákonná,nebo morální. Kdo je pozér,tan chce nabušené brko,i když na tom neumí,protože" cébéčko přeci nejede pyčo!"

1 reakcí na tento příspěvek Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 13:12 | Nahoru | #191
Ono je to složitý. Každej chce co nejlepší moto, kdo by odolal, když ta možnost je, že?
Ale v momentě, kdy by na to měl sednout můj syn až vyroste, tak bych měl strach a volal bych taky po omezení pro mladý. Prostě nechci, aby sebe nebo někoho jinýho zabil nebo zmrzačil a co si budem nalhávat, litr jede poněkud jinak než 250 nebo 500 a svádí k rychlejší jízdě.

Děti řvou "sme už velký" a dospělý je musí korigovat, aby to mládí přežili.

1 reakcí na tento příspěvek Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 13:36 | Nahoru | #192
Kdo je motorkář srdcem,ten jezdí na tom,co chce a co se mu líbí

(reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 14:26 | Nahoru | #193

Alen píše: Kdo je motorkář srdcem,ten jezdí na tom,co chce a co se mu líbí


Ano,pokud na to má a pokud mu to umožňuje systém..

(reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 14:27 | Nahoru | #194

PetrL3 píše: Ono je to složitý. Každej chce co nejlepší moto, kdo by odolal, když ta možnost je, že?
Ale v momentě, kdy by na to měl sednout můj syn až vyroste, tak bych měl strach a volal bych taky po omezení pro mladý. Prostě nechci, aby sebe nebo někoho jinýho zabil nebo zmrzačil a co si budem nalhávat, litr jede poněkud jinak než 250 nebo 500 a svádí k rychlejší jízdě.

Děti řvou "sme už velký" a dospělý je musí korigovat, aby to mládí přežili.


Tak tak. Oni ti křiklouni,co maj už 18 let taky za pár let pochopí,jek to doopravdy je...
Jen by mě zajímalo,jestli takto křičí i doma,nebo jen tady...

1 reakcí na tento příspěvek Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 15:22 | Nahoru | #195
Já nemluvím hned o R1 dopr.. Ale proč nemůžu mít třeba SVčko nebo Bandasku .. bez sevření .. A to jak kdo potom jezdí je čistě jeho blbst .. odkazuju na porovnání Auto-Motorka

,,nějaká vygumovaná blondýna (slečny, které sou blondýny mají odemě za tohle velkou omluvu) s bohatým fotříkem pořídí jako první auto Porsche 911 bez předešlých zkušeností a přesto na to může v rámci bodového programu, financí a policii ČR a provozu (pokud teda neudělá průser) dupat jak chce a nikdo jí na to nemůže nic říct ..."

Ale my můžeme mít v 18cti jen 25kW ...

1 reakcí na tento příspěvek Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 15:25 | Nahoru | #196
Řeší se to tu furt, můj názor je takový, že by měly být skupiny ŘP dle objemu, ne výkonu a musely se dělat postupně, dle zkušeností.
Příklad: 16let - do 125ccm
18+let: do 500ccm, do 750ccm, nad 750ccm, a mezi skupinami třeba 2roky.
Nevýhodu by měl 40-50 letitý člověk, co nemá papíry na žádnou moto a rád by třeba 1200 choppera na výlety, musel by postupně a čekat vlastně 4roky než by na to měl papíry.

Objem se nedá zavřít do TP a následně otevřít. Oproti těm novým 35kw (ač jen ze 70).

Edit: aby to nebylo tak jak dnes, že přijde kluk 21 let, udělá neomezený a koupí si R1

Naposledy editováno 05.08.2011 15:27:25

(reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 15:28 | Nahoru | #197
R4Zzy> Proč pořád argumentujete tím,že u aut omezení není,a u moto je?
Spíš bych řekl- "když je u moto,at je i u aut",než řict- není u aut,zrušme u moto.
Proč v 18ti ne SVčko? Protože pokud máš najeto pár km na osmině,nebo ani to ne,tak prostě na SV nemáš.
A sorry, málokdo má v 18ti na SVčko "v palici". (SV uvedeno jako příklad)

(reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 15:29 | Nahoru | #198

ptaak píše: Řeší se to tu furt, můj názor je takový, že by měly být skupiny ŘP dle objemu, ne výkonu a musely se dělat postupně, dle zkušeností.
Příklad: 16let - do 125ccm
18+let: do 500ccm, do 750ccm, nad 750ccm, a mezi skupinami třeba 2roky.
Nevýhodu by měl 40-50 letitý člověk, co nemá papíry na žádnou moto a rád by třeba 1200 choppera na výlety, musel by postupně a čekat vlastně 4roky než by na to měl papíry.

Objem se nedá zavřít do TP a následně otevřít. Oproti těm novým 35kw (ač jen ze 70).

Edit: aby to nebylo tak jak dnes, že přijde kluk 21 let, udělá neomezený a koupí si R1

1 reakcí na tento příspěvek Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 15:38 | Nahoru | #199
ptaak>
Zajímavý, ale 50 letej člověk třeba nemá na to, aby kupoval 125 ccm, pak 500,750 a pak tu svou 1200 stovku, a proč taky, už sem o tom psal, dle čeho můžeš 50 letýmu člověkovi zakázat aby sedl na litra, sice bez zkušeností, vždyť ten člověk už má za sebou půlku života, je jasný, že může díky tomu způsobit škodu jiným, ale dle čeho to chceš zakázat ?
To není reálný, si myslím. Na škodu by to ale nebylo. Já si myslím, že posunutí výkonu od 18 let, na 35, případně 40 kw je dostačující na ty dnešní pětky...
Pak si kup co chceš, třeba litra, a když je člověk magor tak mu nepomůžou ani tyhle škatule.
Je to v hlavě, samozřejmě když to není jeho vina, je něco jinýho.. To ale víme všichni moc dobře...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 16:29 | Nahoru | #200
xBaryk> To říkám, kdyby v tom byly tyhle zkušenosti tak bude na tom hůř tenhle 50ti letej právě. To je jak říkáš na prd, takže když už to je jen věkem, tak bych ale řešil objem a ne výkon. Prostě v 18ti sedneš maximálně na 500ccm a basta. Odpadlo by řešení R1 s 25kw v papírech.

Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 19:25 | Nahoru | #201
Teď mě napadá, že obsahem je to ale blbý rozdělit, protože kdybych si chtěl koupit např.: Africu twin (44kw) tak bych nemohl protože je to 750, a já bych od 18 let mohl jenom na 500 ccm, takže by to bylo pro mě nefér, takže se vracím k těm 35 kw s původním výkonem x.
V tomhle by Ti taky odpadlo řešení silných športů a zavření na 25 kw.

A kdyby chtěl borec nad 21 let udělat řidičák (bez předchozích zkušeností a řidičáku) a koupit litra jako první moto, tak by kromě autoškoly (víme jaké jsou tam poměry...) musel absolvovat zákonem stanovený počet hodin na okruhu, v městském provozu, mezi obcemi, pod vedením instruktora který by mu to hodnotil a na základě bodů prospěl/neprospěl. Jenže to je další místo pro vytvoření korupce, a jak tu píše prackar, u nás právo je, jen jeho vymahatelnost je takřka nulová.
Borec by si to musel zaplatit, sice by víc lidí nadávalo, ale taky by víc lidí jezdilo bezpečnějc, samozřejmě platí, kdo má v hlavě seno, tak přemejšlet nebude nikdy...

Samozřejmě každý blbne, nebo někdy udělá něco špatně, stane se, nemusíme bejt úplní puntičkáři, ale co když ten člověk při tom, někoho zabije? To už je pak jedno jestli chtěl nebo nechtěl.

K autům, tam je to stejný taky by měli být škatule, jenže je to jinak hodnocený, dost divně, auto? Máš kolem sebe plechy, výkon je tedy neomezenej, ale kde je ohled na ostatní? Nikde.
Moto? Nemáš kolem sebe plech, seš zaškatulkovanej, a zase bez ohledu na ostatní, tak sakra proč policajt říká (stalo se mi, a jistě ne jen mě, s tím, že zákon je dle tohoto dělaný, aspoň myslím) , říká, že je jedno, že zabiju sebe ale hlavně abych nezabil ostatní ???
Proč ??? Když borec v autě udělá řidičák, koupí si 200 koňový auto, a taky nemá předešlý zkušenosti, taky může snadno dojít k tragédii, tak sakra kde je spravedlnost, plechovka vůči jedné stopě ? Nikde.

Zaveďme tedy spravedlivé škatule pro moto a když sme u těch aut, tak sakra i pro auta!

Asi se hlavám v té budově jménem parlament nechce moc přemýšlet a vydělávat bez práce..
Ano, chyba je na jejich straně, ale tak jednostranné to není, kdo je volí ? .........

Alen>
Dobře, ale říct můžu cokoliv, i když to chápu, u někoho. Tohle není průkazný, to by pak říkal každej...

Naposledy editováno 05.08.2011 19:41:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 19:29 | Nahoru | #202
ptaak> Ale jsou tu i takoví, kteří chcou např. R1 i s 25Kw... Kvůli vzhledu, zvuku, atd... Kteří nechcou jezdit rychle, ale užít si jízdu na něčem, co obdivují a milují...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 20:58 | Nahoru | #203

Alen píše: ptaak> Ale jsou tu i takoví, kteří chcou např. R1 i s 25Kw... Kvůli vzhledu, zvuku, atd... Kteří nechcou jezdit rychle, ale užít si jízdu na něčem, co obdivují a milují...



Zajímalo by mě kolik z těch eRjednapičovole,co maj 25kw v papírech je maj i reálně..
Neumim si představit,že bych si v 18ti letech udělal papíry a sednul na R1 (byť i s reálnejma 25kw).Pokud nemáš nějaký předchozí zkušenosti s nižšíma kubaturama,tak potom budiž ti peklo milostivo

(reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 21:11 | Nahoru | #204

Haesty píše: Zajímalo by mě kolik z těch eRjednapičovole,co maj 25kw v papírech je maj i reálně..
Neumim si představit,že bych si v 18ti letech udělal papíry a sednul na R1 (byť i s reálnejma 25kw).Pokud nemáš nějaký předchozí zkušenosti s nižšíma kubaturama,tak potom budiž ti peklo milostivo


Divil by ses,kolik jich je.
A kolik jich bylo jen tady....

3 reakcí na tento příspěvek Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 21:28 | Nahoru | #205
Nejideálnější by bylo

15 - 50ccm bez omezení rychlosti
16 - 4T 125ccm
18 - 2T 125ccm/250ccm nebo Naked Bike do 750ccm (Určit modely třeba Bandaska, SV, Hornet, Monster apod. co nemá 120 kW)
20 (se zkušenostma)- Neomezený
24 (bez zkušeností) - Neomezený s výukovýma lekcema na okruhu pod dozorem instruktora (+ 2x větší počet jízd v autoškole)

Jenomže kde bysme pak byli s cenama .. Dyť cena na neomezený bez zkušeností by pak byla jako cena řidičáku s profesákem pro autobusáka ...

Taky můžu říct
18 - Automobil do výkonu 55kW (spadá pod to Fabia HaťaPka, Peugeot 206 v základní výbavě, apod..)
20 - Auto s výkonem mezi 55-80kW
21 - S předešlou zkušeností - Neomezený
24 - Bez zkušeností - neomezený s výukovýma lekcema na okruhu pod dozorem instruktora (+ 2x větší počet jízd v autoškole)

Ale na tohle nikdo nebere ohled ..

EDIT: Tímto by se taky vymýtili takoví ti rádoby drsňáci, kterým v 18cti koupí tata Opel Calibru a ti pak dělají cypoviny .. Prostě by je těch 55kW nepotahalo, ale na tohle nikdo nemyslí .. Možná by se tím vymýtili i rádoby tuneři aut, protože kdo by se chtěl chlubit autem co vypdá jak z Rychle a Zběsile, ale prd to jede

Btw. Je mi 18 .. můžu jít sedět, můžu pít, můžu kouřit, můžu založit firmu a milion dalších věcí, ale nemůžu řídit motorku jakou chci ..

Naposledy editováno 05.08.2011 21:34:18

(reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 21:46 | Nahoru | #206
R4Zzy> Dobrý ja budu kočírovat v 18cti 44kw

(reakce na) Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 22:08 | Nahoru | #207

R4Zzy píše:

Btw. Je mi 18 .. můžu jít sedět, můžu pít, můžu kouřit, můžu založit firmu a milion dalších věcí, ale nemůžu řídit motorku jakou chci ..


...nemůžeš být volen,nemůžeš řídit autobus,nemůžeš mít zbrojní pas,atd.atd. To,že je ti 18 nic neznamená....

Nizozemci se s tím neserou

5.8.2011 v 22:48 | Nahoru | #208
Kdyby fungovalo 25kw a ne jen v TP, myslím, že by to vyřešilo hodně

1 reakcí na tento příspěvek Nizozemci se s tím neserou

6.8.2011 v 10:44 | Nahoru | #209
Kdo začne jezdit na motorce, dva až tři roky skoro víc padá než jezdí. Když se začíná na slabším stroji, padá se z menší rychlosti a proto následky nebývají tak strašné. Ani na těle, ani na technice. A jezdit tři roky tak, abych nespadl, není to pravé. Pak chybí jistota v ovládání stroje a jezdím furt jak připosraný, páč ani netuším, kde je limit stroje. Taky je dobré nejdřív pilovat techniku jízdy než řešit její rychlost. Na to je času dost. Frajerů jsou plné hřbitovy.
Autoškoly? - tam jsou chyby v učebnicích pro motocyklisty!!!
Starší začátečník by mohl mít už tolik soudnosti, aby si jízdu na svém snu napřed vyzkoušel a třeba by došel na to, že by to spíš než sen mohla být noční můra...
S Pračkou bych ještě dodal, že by si měl každý, bez rozdílu věku, též uvědomit odpovědnost za své konání.
Ani zdaleka nejsu Mirek Dušín, ale pokud poruším zákon (o jeho "moudrosti" atd. nechci polemizovat), vím, že to de na moje triko. I případné následky. Tečka.

(reakce na) Nizozemci se s tím neserou

6.8.2011 v 11:18 | Nahoru | #210
Zdenalbenal> S tím souhlasím, ale na druhou stranu je hodně lidí, kteří jezdí víc než 3roky a nemají 18... Já jezdím 12let a to je mi 18, ale 25kw mi nevadí, je to fajn. Můžu si koupit, co se mi líbí.Já nemám potřebu jezdit rychle (to můžu jezdit na trati..), ale nechci si v 18 koupit Er5,cb,atd..., když na S2R budu jezdit stejně pomalu,protože ... a čekat se nikomu nechce

Edit: S2R je možná blbý příklad, ale dejte si tam třeba chopper

Naposledy editováno 06.08.2011 11:19:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist