globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?
 
23.7.2011 v 20:46
Jak třeba znovu zaznělo v I like bike. U guzzi bych to chápal (pálí nerovnoměrně), ale boxer pálící vždy po 360? Ten by měl ostřeďovat na obě strany, ne?

Uzavřeno 16.01.2013 v 14:42 uživatelem bledemon

Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 08:34 | Nahoru | #31
3. Newtonuv zakon.
Odvozeny zakon zachovani momentu hybnosti plati pro izolovanou soustavu, zde neaplikovatelny. Gyroskopicky moment na popsane chovani uz vubec nemuze.

1 reakcí na tento příspěvek Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 08:37 | Nahoru | #32
A cukaj tyhle motory pouze na jednu stranu, nebo na obě??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 08:40 | Nahoru | #33
Che> pokud brzdis motorem, tak na pocitis opacne silove pusobeni nez pri chodu v motorickem rezimu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 08:44 | Nahoru | #34

Dawe02 píše: Che> pokud brzdis motorem, tak na pocitis opacne silove pusobeni nez pri chodu v motorickem rezimu.



gdyž jedu s kopce ustálenou rychlostí a brzdím motorem, tak tam popisovanej jev je, nebo neni?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 08:45 | Nahoru | #35
Che> ano. Stejne jako treba na motorovem paraglidu, ktery bez korekci v tahu neustale zataci na jednu stranu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 08:50 | Nahoru | #36

Dawe02 píše: Che> ano. Stejne jako treba na motorovem paraglidu, ktery bez korekci v tahu neustale zataci na jednu stranu



takže gdyž se u motorky s podélně uloženou klikou motor točí ustálenou rychlostí (otáčky se nemění), stejně to tu motku naklání? nebo je to tak, že motka se naklání pouze tehdy, když se klika roztáčí nebo zpomaluje (otáčky se mění)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 08:59 | Nahoru | #37
Che> Odpoved je slozitejsi.
Silove pusobeni ktere je za tim jevem pusobi kdykoliv, kdy mezi motorem a rotujici casti dochazi k silovemu pusobeni. Tedy mene kdyz jen pokryvas pasivni odpory pri ustalenuch otackach, vice kdyz navic prekonavas setrvacnost a zrychlujes.

Nicmene je to pozorovatelne zejmena pri stojicim motocyklu a pri prudke zmene otacek (rychla derivace i amplituda sil) a to proto, protoze pozorovatelnost onoho naklaneni zavisi take na ostatnich silovych pusobenich, z nichz nektere pusobi za jizdy vyznamne proti(gyroskopicky moment-princip tezkeho setrvacniku).

Naposledy editováno 24.07.2011 09:00:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 09:12 | Nahoru | #38
Dawe02> víš, jaký je rozdíl mezi inerciální a neinerciální soustavou?

1 reakcí na tento příspěvek Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 09:14 | Nahoru | #39
ja to vidim i v aute u V8 s klikou podelne, ten motor pri pridani drsne cukne vlevo a pri ubrani vpravo, jen je holt zavesenej nezavisle na aute, i kdyz na nem to je poznat lehce taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 09:16 | Nahoru | #40
Che> trosku tusim
Nac presne narazis?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 09:21 | Nahoru | #41

Dawe02 píše: Che> trosku tusim
Nac presne narazis?



na myšlenku, že motor naklápí motorku i tehdy, gdyž se jeho otáčky nemění

1 reakcí na tento příspěvek Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 09:23 | Nahoru | #42
a že nevíte že ty válce u báwa nejsou naproti sobě Levej je předsazenej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 09:25 | Nahoru | #43
šmudla> Vono je to logický,jinak by to muselo mít jednu ojnici.Pokud se nepletu,je to samé i u véček a L.

(reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 09:25 | Nahoru | #44
Che> v tom zadny problem neni. Vse je vysvetlitelne v ramci inercialni vztazne soustavy. Nejedna se predevsim o izolovanou soustavu, cili uvnitr dochazi k vnejsimu silovemu pusobeni viz soustavy teles.
Kazdy at si to vysvetli podle sveho, ja jdu rezat drevo

Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 09:26 | Nahoru | #45

Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 09:28 | Nahoru | #46

Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 10:18 | Nahoru | #47
pravda je, že ten motor jenom machruje a hází patky

Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 11:12 | Nahoru | #48
Z tohoto pohledu zepředu rotuje guzzi klika jako hodinky a cuká doleva, z pohledu jezdce oboje opačně. Takže stranu cukání určuje směr pohybu kliky pod osou (doprava>doprava, doleva>doleva)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 11:47 | Nahoru | #49

Anti: Vono je to logický,jinak by to muselo mít jednu ojnici.Pokud se nepletu,je to samé i u véček a L.


A hádej, jak to udělali u HD, že mají válce pěkně za sebou?

(reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 12:04 | Nahoru | #50

Bubrak ZX10R píše: ja to vidim i v aute u V8 s klikou podelne, ten motor pri pridani drsne cukne vlevo a pri ubrani vpravo, jen je holt zavesenej nezavisle na aute, i kdyz na nem to je poznat lehce taky



I obycejna I4 se pod zaberem v aute pod kapotou kousne na jednu stranu, ale tam bych to moc neprirovnaval, portoze motor se snazi roztocit a jko prvni pohyb vykonai siletnbloky. Tady je hezky videt, ze u dragstru kde je silnej motor a gumy maji obrovskou prilnavost se zmacknou silentbloky a pokrouti kastle:



Podle me za to muze rotace hmot v motoru

Jo a guzzi mi cuka doprava, ale jen v nizkejch rychlostech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 12:15 | Nahoru | #51
1100Virago> Že by jedna ojnice?Respektive dvě ojnice na jednom čepu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 12:46 | Nahoru | #52

Che píše: na myšlenku, že motor naklápí motorku i tehdy, gdyž se jeho otáčky nemění



Myslím si že pokud jede moto stabilně rovně za stabilních otáček (na nautrál abysme vyloučili kardan) tak ta síla bude neznatelná. Ale funguje jako gyro, takže bude ovlivňovat klopení motorky i při stálých otáčkách.

Naposledy editováno 24.07.2011 12:47:41

(reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 12:46 | Nahoru | #53
dabl

Naposledy editováno 24.07.2011 12:47:07

Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 13:01 | Nahoru | #54
todle bude eště maso cuká to na obě strany nebo jen na jednu? jestli to cuká na obě, cuká to na obě stejně? jestliže to cuká na jednu víc a na druhou míň, čím je to způsobeno???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 13:01 | Nahoru | #55
Anti: Dvě ojnice na jednom čepu mají všechny V-twiny. Jde o uspořádání - většinou jsou na čepu vedle sebe, HD má jednu ojnici rozvidlenou na dvě oka a do mezery je vsazená druhá ojnice. Díky tomu jsou písty přesně v zákrytu.





Naposledy editováno 24.07.2011 13:03:08

Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 13:09 | Nahoru | #56
vidím, že je tu hodně fandů gyroskopickýho efektu že by vlif populární publikace Twist of the wrist uvědomme si ofšem, že něco jinýho je kolo, gde je hmotnost uložena po obvodu na větším rádiusu a klikofka

(reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 13:16 | Nahoru | #57
1100Virago> Myslel jsem společné spodní oko.Ale koukám že HD to vymyslelo fikaně.Viděl jsem právě někde obrázek rozvidlené ojnice a koukám voni to nemaj napevno...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 13:17 | Nahoru | #58

dva_hrnce píše: Jsem kvuli vam odběh z hospody natočit moto a škuce doprava. Kam se točí klika nevim, kartery jsou neprůhledný..



Není nutno aby byly průhledný, stačí se podívat, kam se točí zadní kolo (shora dopředu), pak ten převod křovinořezu (pastorek na ose koĺa kolmó k pastorku na konci kardanu a máš jasno).

Motorka pak táhne při přidání plynu na jednu stranu a při ubrání na druhou, hádej kterou :)

(reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 13:20 | Nahoru | #59

rrss píše:
Motorka pak táhne při přidání plynu na jednu stranu a při ubrání na druhou, hádej kterou :)



velmi správně a teď čím je to způsobeno?

(reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 13:38 | Nahoru | #60

Mirek12 píše: reakční moment buzny


Mirek řekl všechno!
Téma je zamknuto


TOPlist