globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna tlumení FZ1 N
6.6.2011 v 14:02
Mám takový dotaz. Někde na zahraničních fóru jsem viděl FZ1N s předníma vidlema a zadním tlumičem z R1. Máte s tím někdo zkušenosti? Jde mi hlavně o zadek,ten mi přijde u FZ1 vážně tragickej.Přední vidle také nejsou žádný zázrak.Na jedné vidly se ladí odskok a na druhé komprese. Před FZ1 jsem vlastnil Ducati S4R a teď pláču že jsem jí prodal. Dá se výměnou tlumení alespoň přiblížit jízdníma vlastnostma Ducati? Co je vše potřeba a z jakého modelu R1. Dá se to udělat doma v garáži. (musím měnit brýle, má zadní tlumič z R1 stejný zdvih, bude mi pasovat kolo a brzdy atd.) Nevíte na kolik to přijde?

Děkuji za náměty a rady.

Richard K.

Uzavřeno 06.06.2011 v 14:04 uživatelem RichardK

Otevřeno 06.06.2011 v 14:04 uživatelem RichardK
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 14:09 | Nahoru | #1
myslim ze na zahranicnich FZ1 forech najdes o tomhle swapu apoustu info... staci googlit. nejspis pujdou vidle prehodit rovnou, ale mam dojem ze jsou kratsi.. tzn to trochu zmeni geo...

pokud bys to nechtel menit cely je uz dneska dost firem co delaj jiny vnitrky do seriovejch vidlic.. at by slo o komponenty jako jen pruziny a kompresni/rebound ventil (to dela treba racetech) nebo o vymenu komplet kartridge...

Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 14:24 | Nahoru | #2
Dík za rychlou reakci. Jde mi hlavně o to, zda-li tato změna bude mít zásadní vliv na změnu jízdních vlastností. Zda-li se s tím bude lepší jezdit (zátáčet).Nad výměnou vnitřku jsem přemýšlel (na předku) ale příjde mi výměna celých vidlí jako lepší řešení ale nevím.Rád si nechám poradit. Na zadek uvažuji koupit Bitubo ,ale než jej koupím rád bych nějaké reference na této motorce. Nejlevnější by bylo tam šoupnout zadní tlumič z R1 (těch se všude válí dost)
ale mám strach že bude mít jinou délku a tím se změní celá geometrie přepákování kyvky. Dále vím že přední vidle z R1 je kratší (myslím asi o 12),ale neví jaké by to mělo dopady na jízdní vlastnosti?

Nechtěně jsem zvolil špatnou sekci fóra. Místo japonské moto jsem použil italské fórum. Dá se
to nějak přehodit do japonských motorek?

Dík

Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 14:28 | Nahoru | #3
zadní tlumič se dá řešit i od aftermarket výrobců. Tlumič s nastavením odskoku bez expanzky je kolem 10-13ti, s nastavením útlumu s expanzkou kolem 15-20ti. Výrobci Bitubo, Maxton, Nitron, Wilbers. Ty dražší Ohlins, Penske, WP. To jsou ty na který si vzpomenu.
Výhoda je že většinou si dodávaj tlumič s pružinou na hmotnost jezdce pokud kupuješ novej a taky že se u některejch dá štelovat výška. Je otázka jestli stačí už základní model nebo ty lepší, myslím že pomůže i základ.

Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 14:31 | Nahoru | #4
12 mm na předku není málo, to už je dost velká změna v geometrii. V kombinaci s tím že R1 je o nějakejch 20-30 kilo lehčí si myslím že by to nějak extra dobře nefungovalo a chtělo by to aspoň jiný pružiny. Když teda pominu že nevím jak moc by ovlivnilo jízdní vlastnoti už těch 12 mmm.

A co Ti vlastně na předních vidlicích vadí? Jsou měkký? Jestli ano tak by to možná vyřešily jen pružiny.

Konkrétně bohužel neporadím.

Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 14:35 | Nahoru | #5
tema sem presunul.

ad delka vidlice... s kratsi to bude mit kratsi stopu.. tzn motorka bude "lip zatacet" ale ztrati na stabilite v primem smeru. taky se hne s tezistem - rozlozenim hmotnosti a svetlou vyskou... prej se to da, ale asi uplne zadany to neni, protoze tusim racetech dela specialni ty horni spunty vidlic ktery jsou asi 20mm vysoky a tim to vidlici prodlouzi (spunty jsou urcene pro vidle z yamahy R1 04-08 a tusim ze to jde i do R6 vidli)

co jsem ted v rychlosti googlil tak lidi pisou ze FZ1 vidlice s vnitrkama at uz od racetech/traxxion/ohlins se chova podobne jako R1 ... ale ze tou vidli z R1 ziskas i lepsi brzdy...

ad central.. delsi tlumic=stejna zmena jako pri kratsich vidlich-co se tyka stopy-tzn lip zataci - ale tezistem a svetlou vyskou jdes nahoru. to jestli by tam sel z R1 by se muselo hledat, na to ted nemam moc casu, tak dyztak az nekdy dyl:) bitubo bude OK, mam na TL a jsem s nim spokojenej, ale pokud by se tam podarilo nacpat nakej lepsi ze seriovky tak samo to vyjde levneji...

jestli se ti zda ze to blbe zataci tak zkus pro zacatek ty vidle o kousek popustit, ale bacha na to fz1 uz takhle miva nervozni predek... ja pracuju na montazce tlumice rizeni na FZ1 takze uz snad brzo by mel byt od nas ready i tlumic...

2 reakcí na tento příspěvek Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 14:40 | Nahoru | #6
Kluci ti dobre asistuji. Ja se jen zeptam, co ti to dela?

Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 14:47 | Nahoru | #7
Je teda doplním že rychlým hledáním jsem zjistil že R1 07 zadek je asi o 15 mm kratší ale dá se to kompenzovat přepákováním a R 06 předek taky 15 mm kratší.

Ten zadek bych raději koupil aftermarket se štelováním výšky, zdá se mi že je to míň problémů, ale zas když je někdo šikovnej a poradí si s tím ...

Předek bych raději taky přepracoval stávající vidle, aspoň já touhle cestou šel, ale to je taky o názoru, konkrétně samozřejmě říct vliv 15 mm vidlí dole nemůžu.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 14:53 | Nahoru | #8
jinak nasel jsem i tema s vymenou FZ1/R1 tlumice, R1 je o 15mm kratsi, takze tlumic tam dotycnej vymenil, tim si to sedlo niz a zvedl to nastavitelnym linkem v prepacku... coz teda ma oproti serii jinou charakteristiku (respektive ze se to po te charakteristice dane prepakovanim posune) ale myslim ze by to nemuselo byt nejak extra negativne znat



jeste to vypada ze je treba zmenit drzak regulatoru aby tam nevadil expanzce

thread odkud sem to prevzal:
i215.photobucket.com/albums/cc196/r1george/05102010371.jpg

(reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 14:55 | Nahoru | #9
assassin> jo, to jsme hledali stejně

1 reakcí na tento příspěvek Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 14:59 | Nahoru | #10
zda se ze jsme se stevem googlili stejne...

ten link by nebyl problem vyrobit, mam stejnej delat na 848ducati takze budu objednavat ty kloubky taky, dokonce nejspis ze stejneho shopu jako ten typek z toho fora...

ono by se dalo vyrobit i ty "prodluzovaci" hlavy vidli pro vymenu za ty z R1, ale uz je to vic prace, nakou petku by to stalo a ja mam dost problemy s casem, takze se to u me muze taky na par mesicu zaseknout.. coz muze treba Stev potvrdit... bohuzel delam tohle jen o vikendech a je toho moc no... (navic vzhledem k tomu ze treba ted v dilne tatovi o vikendu pokrejvaci pokrejvali takovy strechy co se na bunku pokladaj hotovy jerabem/otec dela tu kovovou konstrukci/ a za tu samou dobu si oni vydelaji tak 6x vic pokrejvanim nez ja frezovanim dilu na moto tak se na to asi vyseru a pujdu delat naky remeslo, s cenama moc hejbat nemuzu uz takhle obcas lidi breci ze sem spad z jahody na znak kdyz za takovej kousek duralu chci tolik prachu....)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:06 | Nahoru | #11
předně nejsem žádný odborník a už vůbec né nějaký střelec.Mohu jen porovnávat s mou předchozí Ducati. Motorka je dost nervozní při větším náklonu. Pořád se mí trhá zadní kolo (ustřeluje). Na stejné zadní gumě jako jsem měl na Ducati nemohu moto tolik položit.(Duc jsem jezdil až do hrany a u FZ1 mi chybí 10mm a už se bojím) Nemám k ní důvěru. Příjde mi hrozně měká na zadku.Mám pocit že tu gumu hrnu. Mám asi trochu větší gravitaci než běžný japonec . Vážím cca 100Kg. Když přitáhnu zadní péro, a trochu přitvrdím na zadním tlumiči tak při vyšších rychlostech a nerovnostech (spáry a nálitky na cestě) dost nepříjemně moto mlátí do zatku a ztrácí stabiltu. Foukám na zadním kole 2,4Atm. Zkoušel jsem více i méně a bez většího zlepšení. Co se týká předku,tak ten mi příjde vůbec divný. Je hodně měký a přitom drobné nerovnosti bere dost tvrdě (to mi nevadí,jsem z Duc. zvyklej). Hlavě mi jde o to že při větších
náklonech je motorka nervozní a při výjezdu ze zatáčky nemohu dát tolik plynu jako na duc. i když FZ1 má podobný krouťák.(samo že výkon ne - nevyjíždím na 11000ot. ale třeba 7000 což je asi tak výkonově srovnatelný). Nějak se nemůžeme zkamarádit. Možná to potřebuje jen dobře naladit? FZ1 nebyla bourána najeto 11000 po Praze,předchozí majitel byl architekt který mi to prodal na původních gumách.Najel ma nich 9500 km ??? ,už jsem je vyměnil).

Tlumič řízení mám.(martis) Pokud by bylo třeba mohu zkreslit motážku v Acadu (SolidWorks nebo Autocad)

Děkuji za rady.

(reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:10 | Nahoru | #12

assassin píše: takze se to u me muze taky na par mesicu zaseknout.. coz muze treba Stev potvrdit...



jestli narážíš na ty náfuky do airboxu tak na těch mi extra nezáleželo, ani jsem nemyslel že bys to mohl vyrobit. Jinak si nemůžu stěžovat. Ono je to i o tom otravovat se smysluplnejma věcma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:16 | Nahoru | #13
jůjda vy jste rychlí. Vůbec nestíhám datlovat. Ty oka bych asi vzal a zkusil alespoň ten zadní tlumič vyměnit. když to bude na prt tak to mohu vrátit zpět. Bude potřeba asi levý a pravý závit aby to šlo stahovat a roztahovat. Bohužel nevím jaký je průměr čepů na přepákování? Nějaký zkušenosti z řemeslem mám.Nějaký čas jsem se dělal kostruktéra střižných a ohybacích nástrojů (ale spíš provozního). Možnosti dílny mám.Ale jen konvenční stroje (fréza,soustruh,bruska na plocho,kulato a závity).

Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:20 | Nahoru | #14
co jsem vycetl z fora tak je tam dost mekka pruzina, jina pruzina prej to chovani dost zlepsi... cca 2tis ... ale prej to tlumeni komprese je na tom seriovem i tak nic moc a kdo jezdi okruhy tak to asi dost resi vymenou za komplet tlumic.

ja bych asi zkusil ten z ty R1 + tu kost do prepacka, me to prijde pomerne elegantni reseni, co jsem jen tak zbezne koukal na to prepacko tak by to zas ani extra neplechu v tom prubehu delat nemelo. ikdyz jsou to dve paky, takze to si v hlave slozit se neda, ale v pripade zajmu by to slo poskladat i v nakym software a posoudit o kolik se prubeh zmeni.....

+ kdyby se ti podaril nejak slusne ten predek z R1 i s brzdama tak by to mozna stalo taky za to, ty prodluzovaci konce koupit, nebo kdyby byly za nesmysl asi bych je i vysoustruzil...

kdyby se to prodavalo draho tak by asi stacilo i dat jiny pruziny, pripadne "ventily".. delali jsme to se stevem na jeho VTR a myslim ze to funguje znatelne lip nez serie...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:22 | Nahoru | #15
[quote=Dawe02] Kluci ti dobre asistuji.



asi jezdí nahooodně vysoké úrovni

(reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:24 | Nahoru | #16

RichardK píše: jůjda vy jste rychlí. Vůbec nestíhám datlovat. Ty oka bych asi vzal a zkusil alespoň ten zadní tlumič vyměnit. když to bude na prt tak to mohu vrátit zpět. Bude potřeba asi levý a pravý závit aby to šlo stahovat a roztahovat. Bohužel nevím jaký je průměr čepů na přepákování? Nějaký zkušenosti z řemeslem mám.Nějaký čas jsem se dělal kostruktéra střižných a ohybacích nástrojů (ale spíš provozního). Možnosti dílny mám.Ale jen konvenční stroje (fréza,soustruh,bruska na plocho,kulato a závity).



tak to mame vybaveni podobne, taky mam jen klasicke stroje :)

cep jakej je v tech okach nevim, ale tak to jeden sroub vysroubujes a zmeris... jeden zavit levej, jeden pravej, oni i ten link ti k tomu dodaj i s dylkou na prani... podle me to dotycnej bral od mcgillmotorsports z UK, ted sem tam bral totiz ty samy na takovouhle stavitelnou kost na TL... a budu tam nejspis objednavat znova na tu 848...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:24 | Nahoru | #17
RichardK> řekl bych že čistou výměnou z R1 by sis vůbec nepomohl vzhledem k tomu kolik vážíš, změnou geometrie taky ne, tam momentálně problém nemáš.

Zkusil bych začít nastavením předpětí statické propružení s jezdcem a pak to dál poštelovat. Nějak víc utahovat odskok na zadku nepomůže, pak je to nervózní jak píšeš.

Myslím že obecnej postup nastavení je mít správně předpětí, pak dát odskok na co nejmíň (to je povolit) ale tak aby si měl pocit kontroly na motorce, a útlum pak podle toho jak Ti to vyhovuje.

Jestli to nepomůže tak potom bych osobně zkusil jinej aftermarket tlumič a dopředu tužší pružiny.
Taky je možnost dát dopředu hustší olej, ale jestli to i po správnym nastavení nebude tlumit malý nerovnosti a na velkejch to bude měkký tak myslím že to není cesta.

(reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:28 | Nahoru | #18

Laduj píše: [quote=Dawe02] Kluci ti dobre asistuji.



asi jezdí nahooodně vysoké úrovni



tak ted nevim jestli je to ironie nebo ne

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:32 | Nahoru | #19

Stev píše: RichardK> řekl bych že čistou výměnou z R1 by sis vůbec nepomohl vzhledem k tomu kolik vážíš, změnou geometrie taky ne, tam momentálně problém nemáš.

Zkusil bych začít nastavením předpětí statické propružení s jezdcem a pak to dál poštelovat. Nějak víc utahovat odskok na zadku nepomůže, pak je to nervózní jak píšeš.

Myslím že obecnej postup nastavení je mít správně předpětí, pak dát odskok na co nejmíň (to je povolit) ale tak aby si měl pocit kontroly na motorce, a útlum pak podle toho jak Ti to vyhovuje.

Jestli to nepomůže tak potom bych osobně zkusil jinej aftermarket tlumič a dopředu tužší pružiny.
Taky je možnost dát dopředu hustší olej, ale jestli to i po správnym nastavení nebude tlumit malý nerovnosti a na velkejch to bude měkký tak myslím že to není cesta.



ten R1 tlumic nebude spatnej, mozna bude nasledne taky potrebovat vymenit pruzinu, ale v souctu je porad na jinejch penezich nez rovnou na aftermarket tlumici...

to ze zadek "klouze" v naklonu.. muze byt taky spatnym nastavenim odskoku, me to "bez reboundu" (expanzka bez tlaku) tak prislo ze kolo strasne klouze...

Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:34 | Nahoru | #20
Musím končit. Konec směny jdu domů Dík za rady. Zkusím to nějak ještě pořešit, ale nejvíc se mi zamlouvá změna zadního tlumič z R1. Kouknu jaký tam je čep a ozvu se.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:36 | Nahoru | #21
assassin> V zádu se nedá štelovat odskok jen útlum.

(reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:37 | Nahoru | #22
assassin> vždyť píšu ať to nejdřív nastaví Ten tlumič z R1 bude dobrej, jen myslím že když to je těžká motorka a těžkej jezdec že to bude měkký. To že bych dal radši aftermarket je jen moje preference.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:38 | Nahoru | #23

RichardK píše: assassin> V zádu se nedá štelovat odskok jen útlum.



jesli je to šroubek dole na tlumiči tak je to odskok, a tam čím víc tím hůř.

(reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:45 | Nahoru | #24
Stev> máš pravdu napsal jsem to obráceně.Tedy abych byl přesný dá se štelovat (vzadu) přepětí
pružiny a útlum při zpětném roztažení. Pardon. (nějak se mi to pořád plete - odskok a komprese)

(reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 15:48 | Nahoru | #25

RichardK píše: assassin> V zádu se nedá štelovat odskok jen útlum.



jak rika stev, sroubek bude na strane s pistnici a bude to rebound-odskok-utlum pri roztazeni, stelovani komprese-utlum pri stlaceni se pridava az u lepsim tlumicu a obvykle bejve v kanalu kterej vede do expanzky.

edit: tak to je ti jasny. ad pocit "klouzani" zadniho kola bejva dost beznej pri spatnym nastaveni odskoku prave...

Naposledy editováno 06.06.2011 15:50:36

1 reakcí na tento příspěvek Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 17:11 | Nahoru | #26
Jo ten tlumič z R1 se nemusí řešit nutně přepákováním, já mám vzadu taky kratší tlumič z CBR600F a je prodlouženej dole nástavcem, kdyby byl assassin šikovnej ...

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 17:14 | Nahoru | #27
[quote=Stev]Jo ten tlumič z R1 se nemusí řešit nutně přepákováním, já mám vzadu taky kratší tlumič z CBR600F a je prodlouženej dole nástavcem, kdyby byl assassin šikovnej ...

[img] to si pamatuju, ale moc se mi to konstrukcne nelibi.. u tech 15mm u te r1 bych asi radsi udelal tu kost jinak dlouhou... ten prubeh by se klidne mohl nakreslit pro zajimavost, ale ja bych rek ze to nebude nejak extra spatne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 17:14 | Nahoru | #28
assassin>ma slova sam bych to nenapsal líp

(reakce na) Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 17:19 | Nahoru | #29
assassin> je fakt že na R1 tlumiči by to šlo asi hůř, ale tak funkční to mám Taky je jasný že když přepáčko nevyjde nějak o moc dráž tak není důvod jít touhle cestou.

e: já vlastně ani nevím co se s tím tlumičem dělo aby vypadal takhle, vypadá to na docela velký odebírání materiálu a do toho bych taky nešel kdybych to dělal poprvý a ne pro sebe ...

Naposledy editováno 06.06.2011 17:21:50

Výměna tlumení FZ1 N

6.6.2011 v 17:21 | Nahoru | #30
To co popisuješ je totálně rozhasenej podvozek. Tedy alespoň se mi to tak zdá. Jseš si jistý, že máš nastavení podvozku v továrním setupu?
Na to bych se podíval, než začnu uvažovat o jeho kompletní výměně :o)...nicméně já jsem 78kg těžký a s podvozkem FZ1 jsem nadmíru spokojený, jezdím od hrany k hraně a v naprosté jistotě avšak je třeba podotknout, že je potřeba FZ1 řídit zlehka nezatěžovat řídítka a řídit impulzy, nevím jestli se vyjadřuju správně ale ona jednička ze všeho nejraději dělá věci sama. Nicméně občas se daří na výjezdech metz M3 utrhnout (z čehož mám prdel).
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozvody Yamaha FZ1 N Wirri 3 27.3.2024 v 13:16 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N ondra-krajon 14 22.11.2023 v 20:56 Garides
FZ1 N 2009 - rotor a stator - amazon Yamaha FZ1 N luke_87 4 24.8.2023 v 21:42 slejir
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... KulímR1 28 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker


TOPlist