Děkuji za náměty a rady.
Richard K.
Uzavřeno 06.06.2011 v 14:04 uživatelem RichardK
Otevřeno 06.06.2011 v 14:04 uživatelem RichardK
1 reakcí na tento příspěvek Výměna tlumení FZ1 N
pokud bys to nechtel menit cely je uz dneska dost firem co delaj jiny vnitrky do seriovejch vidlic.. at by slo o komponenty jako jen pruziny a kompresni/rebound ventil (to dela treba racetech) nebo o vymenu komplet kartridge...
ale mám strach že bude mít jinou délku a tím se změní celá geometrie přepákování kyvky. Dále vím že přední vidle z R1 je kratší (myslím asi o 12),ale neví jaké by to mělo dopady na jízdní vlastnosti?
Nechtěně jsem zvolil špatnou sekci fóra. Místo japonské moto jsem použil italské fórum. Dá se
to nějak přehodit do japonských motorek?
Dík
Výhoda je že většinou si dodávaj tlumič s pružinou na hmotnost jezdce pokud kupuješ novej a taky že se u některejch dá štelovat výška. Je otázka jestli stačí už základní model nebo ty lepší, myslím že pomůže i základ.
A co Ti vlastně na předních vidlicích vadí? Jsou měkký? Jestli ano tak by to možná vyřešily jen pružiny.
Konkrétně bohužel neporadím.
ad delka vidlice... s kratsi to bude mit kratsi stopu.. tzn motorka bude "lip zatacet" ale ztrati na stabilite v primem smeru. taky se hne s tezistem - rozlozenim hmotnosti a svetlou vyskou... prej se to da, ale asi uplne zadany to neni, protoze tusim racetech dela specialni ty horni spunty vidlic ktery jsou asi 20mm vysoky a tim to vidlici prodlouzi (spunty jsou urcene pro vidle z yamahy R1 04-08 a tusim ze to jde i do R6 vidli)
co jsem ted v rychlosti googlil tak lidi pisou ze FZ1 vidlice s vnitrkama at uz od racetech/traxxion/ohlins se chova podobne jako R1 ... ale ze tou vidli z R1 ziskas i lepsi brzdy...
ad central.. delsi tlumic=stejna zmena jako pri kratsich vidlich-co se tyka stopy-tzn lip zataci - ale tezistem a svetlou vyskou jdes nahoru. to jestli by tam sel z R1 by se muselo hledat, na to ted nemam moc casu, tak dyztak az nekdy dyl:) bitubo bude OK, mam na TL a jsem s nim spokojenej, ale pokud by se tam podarilo nacpat nakej lepsi ze seriovky tak samo to vyjde levneji...
jestli se ti zda ze to blbe zataci tak zkus pro zacatek ty vidle o kousek popustit, ale bacha na to fz1 uz takhle miva nervozni predek... ja pracuju na montazce tlumice rizeni na FZ1 takze uz snad brzo by mel byt od nas ready i tlumic...
2 reakcí na tento příspěvek Výměna tlumení FZ1 N
Ten zadek bych raději koupil aftermarket se štelováním výšky, zdá se mi že je to míň problémů, ale zas když je někdo šikovnej a poradí si s tím ...
Předek bych raději taky přepracoval stávající vidle, aspoň já touhle cestou šel, ale to je taky o názoru, konkrétně samozřejmě říct vliv 15 mm vidlí dole nemůžu.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna tlumení FZ1 N
jeste to vypada ze je treba zmenit drzak regulatoru aby tam nevadil expanzce
thread odkud sem to prevzal:
i215.photobucket.com/albums/cc196/r1george/05102010371.jpg
1 reakcí na tento příspěvek Výměna tlumení FZ1 N
ten link by nebyl problem vyrobit, mam stejnej delat na 848ducati takze budu objednavat ty kloubky taky, dokonce nejspis ze stejneho shopu jako ten typek z toho fora...
ono by se dalo vyrobit i ty "prodluzovaci" hlavy vidli pro vymenu za ty z R1, ale uz je to vic prace, nakou petku by to stalo a ja mam dost problemy s casem, takze se to u me muze taky na par mesicu zaseknout.. coz muze treba Stev potvrdit... bohuzel delam tohle jen o vikendech a je toho moc no... (navic vzhledem k tomu ze treba ted v dilne tatovi o vikendu pokrejvaci pokrejvali takovy strechy co se na bunku pokladaj hotovy jerabem/otec dela tu kovovou konstrukci/ a za tu samou dobu si oni vydelaji tak 6x vic pokrejvanim nez ja frezovanim dilu na moto tak se na to asi vyseru a pujdu delat naky remeslo, s cenama moc hejbat nemuzu uz takhle obcas lidi breci ze sem spad z jahody na znak kdyz za takovej kousek duralu chci tolik prachu....)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N
náklonech je motorka nervozní a při výjezdu ze zatáčky nemohu dát tolik plynu jako na duc. i když FZ1 má podobný krouťák.(samo že výkon ne - nevyjíždím na 11000ot. ale třeba 7000 což je asi tak výkonově srovnatelný). Nějak se nemůžeme zkamarádit. Možná to potřebuje jen dobře naladit? FZ1 nebyla bourána najeto 11000 po Praze,předchozí majitel byl architekt který mi to prodal na původních gumách.Najel ma nich 9500 km ??? ,už jsem je vyměnil).
Tlumič řízení mám.(martis) Pokud by bylo třeba mohu zkreslit motážku v Acadu (SolidWorks nebo Autocad)
Děkuji za rady.
assassin píše: takze se to u me muze taky na par mesicu zaseknout.. coz muze treba Stev potvrdit...
jestli narážíš na ty náfuky do airboxu tak na těch mi extra nezáleželo, ani jsem nemyslel že bys to mohl vyrobit. Jinak si nemůžu stěžovat. Ono je to i o tom otravovat se smysluplnejma věcma.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N
ja bych asi zkusil ten z ty R1 + tu kost do prepacka, me to prijde pomerne elegantni reseni, co jsem jen tak zbezne koukal na to prepacko tak by to zas ani extra neplechu v tom prubehu delat nemelo. ikdyz jsou to dve paky, takze to si v hlave slozit se neda, ale v pripade zajmu by to slo poskladat i v nakym software a posoudit o kolik se prubeh zmeni.....
+ kdyby se ti podaril nejak slusne ten predek z R1 i s brzdama tak by to mozna stalo taky za to, ty prodluzovaci konce koupit, nebo kdyby byly za nesmysl asi bych je i vysoustruzil...
kdyby se to prodavalo draho tak by asi stacilo i dat jiny pruziny, pripadne "ventily".. delali jsme to se stevem na jeho VTR a myslim ze to funguje znatelne lip nez serie...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N
asi jezdí nahooodně vysoké úrovni
RichardK píše: jůjda vy jste rychlí. Vůbec nestíhám datlovat. Ty oka bych asi vzal a zkusil alespoň ten zadní tlumič vyměnit. když to bude na prt tak to mohu vrátit zpět. Bude potřeba asi levý a pravý závit aby to šlo stahovat a roztahovat. Bohužel nevím jaký je průměr čepů na přepákování? Nějaký zkušenosti z řemeslem mám.Nějaký čas jsem se dělal kostruktéra střižných a ohybacích nástrojů (ale spíš provozního). Možnosti dílny mám.Ale jen konvenční stroje (fréza,soustruh,bruska na plocho,kulato a závity).
tak to mame vybaveni podobne, taky mam jen klasicke stroje :)
cep jakej je v tech okach nevim, ale tak to jeden sroub vysroubujes a zmeris... jeden zavit levej, jeden pravej, oni i ten link ti k tomu dodaj i s dylkou na prani... podle me to dotycnej bral od mcgillmotorsports z UK, ted sem tam bral totiz ty samy na takovouhle stavitelnou kost na TL... a budu tam nejspis objednavat znova na tu 848...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N
Zkusil bych začít nastavením předpětí statické propružení s jezdcem a pak to dál poštelovat. Nějak víc utahovat odskok na zadku nepomůže, pak je to nervózní jak píšeš.
Myslím že obecnej postup nastavení je mít správně předpětí, pak dát odskok na co nejmíň (to je povolit) ale tak aby si měl pocit kontroly na motorce, a útlum pak podle toho jak Ti to vyhovuje.
Jestli to nepomůže tak potom bych osobně zkusil jinej aftermarket tlumič a dopředu tužší pružiny.
Taky je možnost dát dopředu hustší olej, ale jestli to i po správnym nastavení nebude tlumit malý nerovnosti a na velkejch to bude měkký tak myslím že to není cesta.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N
Stev píše: RichardK> řekl bych že čistou výměnou z R1 by sis vůbec nepomohl vzhledem k tomu kolik vážíš, změnou geometrie taky ne, tam momentálně problém nemáš.
Zkusil bych začít nastavením předpětí statické propružení s jezdcem a pak to dál poštelovat. Nějak víc utahovat odskok na zadku nepomůže, pak je to nervózní jak píšeš.
Myslím že obecnej postup nastavení je mít správně předpětí, pak dát odskok na co nejmíň (to je povolit) ale tak aby si měl pocit kontroly na motorce, a útlum pak podle toho jak Ti to vyhovuje.
Jestli to nepomůže tak potom bych osobně zkusil jinej aftermarket tlumič a dopředu tužší pružiny.
Taky je možnost dát dopředu hustší olej, ale jestli to i po správnym nastavení nebude tlumit malý nerovnosti a na velkejch to bude měkký tak myslím že to není cesta.
ten R1 tlumic nebude spatnej, mozna bude nasledne taky potrebovat vymenit pruzinu, ale v souctu je porad na jinejch penezich nez rovnou na aftermarket tlumici...
to ze zadek "klouze" v naklonu.. muze byt taky spatnym nastavenim odskoku, me to "bez reboundu" (expanzka bez tlaku) tak prislo ze kolo strasne klouze...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N
RichardK píše: assassin> V zádu se nedá štelovat odskok jen útlum.
jesli je to šroubek dole na tlumiči tak je to odskok, a tam čím víc tím hůř.
RichardK píše: assassin> V zádu se nedá štelovat odskok jen útlum.
jak rika stev, sroubek bude na strane s pistnici a bude to rebound-odskok-utlum pri roztazeni, stelovani komprese-utlum pri stlaceni se pridava az u lepsim tlumicu a obvykle bejve v kanalu kterej vede do expanzky.
edit: tak to je ti jasny. ad pocit "klouzani" zadniho kola bejva dost beznej pri spatnym nastaveni odskoku prave...
Naposledy editováno 06.06.2011 15:50:36
1 reakcí na tento příspěvek Výměna tlumení FZ1 N
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N
[img] to si pamatuju, ale moc se mi to konstrukcne nelibi.. u tech 15mm u te r1 bych asi radsi udelal tu kost jinak dlouhou... ten prubeh by se klidne mohl nakreslit pro zajimavost, ale ja bych rek ze to nebude nejak extra spatne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna tlumení FZ1 N
e: já vlastně ani nevím co se s tím tlumičem dělo aby vypadal takhle, vypadá to na docela velký odebírání materiálu a do toho bych taky nešel kdybych to dělal poprvý a ne pro sebe ...
Naposledy editováno 06.06.2011 17:21:50
Na to bych se podíval, než začnu uvažovat o jeho kompletní výměně :o)...nicméně já jsem 78kg těžký a s podvozkem FZ1 jsem nadmíru spokojený, jezdím od hrany k hraně a v naprosté jistotě avšak je třeba podotknout, že je potřeba FZ1 řídit zlehka nezatěžovat řídítka a řídit impulzy, nevím jestli se vyjadřuju správně ale ona jednička ze všeho nejraději dělá věci sama. Nicméně občas se daří na výjezdech metz M3 utrhnout (z čehož mám prdel).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rozvody Yamaha FZ1 N | Wirri | 3 | 27.3.2024 v 13:16 ja1 |
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | závoďáček-r1 | 11 | 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream |
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N | ondra-krajon | 14 | 22.11.2023 v 20:56 Garides |
FZ1 N 2009 - rotor a stator - amazon Yamaha FZ1 N | luke_87 | 4 | 24.8.2023 v 21:42 slejir |
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... | KulímR1 | 28 | 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker |