globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brždění-používání zadní vs přední
 
4.6.2011 v 20:20
Ahoj bikeři
Chtěl bych se zeptat jak používáte brzdy?
Bavil jsem se s kámošem a on řiká že jsem blázen když používám přednostně přední brzdu(zadní jen nouzově(.
Jak je používáte vy?

ENejde vo to že bych neuměl brzdit, jde vo to jaký zvyk máte vy, to je nenormální chtěl jsem slyšet pouze zvyky(zkušenosti) a plno lidí mě tu pomluvá že nevim jak brzdit,zamyslete se nad sebou s tím pomlouváním!!

Naposledy editováno 11.06.2011 08:47:03
Anketa: Používám:
obě současně
41%
263
zadní
2%
10
přední
56%
365
Nebrzdím-já jsem blesk!
1%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední

16.6.2011 v 23:14 | Nahoru | #1

mihla píše: dawe02:
Klasika.
Nevšiml jsem si, že bych popisoval stav kdy už jsem ve skluzu.



Skluz pneu je behem jejiho pohybu pritomny prakticky porad. Jde o jeho velikost a vliv na tecnou silu. Cili tady jsi mimo.

Dále , proč jsem asi na konci uvedl že "Když už jedu po předním, zadní už holt nebrzdí." ? Přesně pro to aby mi to sem někdo nehodil. Stejně hodil. Co takhle líp číst?



Ctu dobre, ale jsem si vedom toho, ze normalna sila na zadnim kole se pri brzdeni predni snizuje a jizda po prednim je jen mezni stav. Cili ta fakta o nepomeru a rezerve maji znacne trhliny.

Vymezil jsem hranice 0/100 - 100/0. Neobsahuje to náhodou i Vaše připomínky? Tvrdím že ano!!!


Na tom tvrzeni se shodneme, ale ta 'fakta' okolo jsou pro me opravdu tezce stravitelna.

Maty_Kolin>

1. SDM modely jsem studoval a nesouhlasim s nejakymi 15%. Pokud se mame prit, chci skutecny zdroj. Da se uricte mluvit o typickem prubehu vzorkove pneu na suchu, ale ne o presnych hodnotach skluzu kdy saturuje tecna sila na treci, cili maximu. (m.j. Novejsi ABS take nemaji fixovanou ale adaptivni miru skluzu). Dale uz se dominantne projevi pokles ze statickeho f.


Upozornuju ze mihla hovoril o skluzu 100%, cili za kazdych okolnosti (krome ledu pokryteho vrstvou vody, vzorkove pneu s pevnymi casticemi) nejhorsi stav pro intenzivni brzdeni. Nikoliv nejlepsi.

3. mihla to zgeneralizoval:

Brzdíme zásadně oběma brzdami.

. Proto raguju. Ja jsem uz drive zduraznoval ze moje prispevky se tykaji sportovni jizdy na sportovnim motocyklu za dobrych adheznich podminek. U takove se da optimalni metodika brzdeni do jiste miry urcit. Pro jine je brzdeni zavisle predevsim na okolnostech, tudiz tezko zobecnovat.

Naposledy editováno 17.06.2011 01:08:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední

17.6.2011 v 01:13 | Nahoru | #2
Dawe02> Přít se rohhodně nechci, zdroj byla nějaká německá učebnice motoškoly (ne dokonalá jízda) a upřímně už si to moc přesně nepamatuju, celý příspěvek jsem vystřelil dost neuváženě ale mazat to nebudu. O fyzice toho víš zcela zřejmě daleko víc než my všichni ostatní.

Pokud víš kde ten graf adhezních sil v závislosti a míře prokluzu najít sem s ním, rád bych se na to ještě podíval. Jako že jsem slyšel že prý 100% skluz při brzdění = zrychlení!?? To se mi nezdá...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist