globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brždění-používání zadní vs přední
 
4.6.2011 v 20:20
Ahoj bikeři
Chtěl bych se zeptat jak používáte brzdy?
Bavil jsem se s kámošem a on řiká že jsem blázen když používám přednostně přední brzdu(zadní jen nouzově(.
Jak je používáte vy?

ENejde vo to že bych neuměl brzdit, jde vo to jaký zvyk máte vy, to je nenormální chtěl jsem slyšet pouze zvyky(zkušenosti) a plno lidí mě tu pomluvá že nevim jak brzdit,zamyslete se nad sebou s tím pomlouváním!!

Naposledy editováno 11.06.2011 08:47:03
Anketa: Používám:
obě současně
41%
263
zadní
2%
10
přední
56%
365
Nebrzdím-já jsem blesk!
1%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední

17.6.2011 v 01:13 | Nahoru | #1
Dawe02> Přít se rohhodně nechci, zdroj byla nějaká německá učebnice motoškoly (ne dokonalá jízda) a upřímně už si to moc přesně nepamatuju, celý příspěvek jsem vystřelil dost neuváženě ale mazat to nebudu. O fyzice toho víš zcela zřejmě daleko víc než my všichni ostatní.

Pokud víš kde ten graf adhezních sil v závislosti a míře prokluzu najít sem s ním, rád bych se na to ještě podíval. Jako že jsem slyšel že prý 100% skluz při brzdění = zrychlení!?? To se mi nezdá...

(reakce na) Brždění-používání zadní vs přední

17.6.2011 v 01:22 | Nahoru | #2
Maty_Kolin> zeditoval jsem predchozi prispevek o jiny obrazek, ten puvodni z jednoho dobreho clanku nejde.
Princip je jednoduchy, sleduj cernou caru coz je kluzna krivka v podelnem smeru. Zacinas brzdit, potrebujes tecnou silu tak ji mas, protoze ale vznika tak vznika i skluz. Pneu se mirne smyka namisto odvalovani. Vice brzdeni znamena vice potrebne tecne sily a vetsi skluz. Takto to jde vicemene linearne az do doby nez zasaturuje tecna sila, adheze uz neni takova jaka je potreba pro pokracovani trendu a vic ji uz nebude, nahle se tedy rapidne zvedne skluz, zvedne se teplota ve styku a take se zborti 'mikrozamky' tvorici geometrickou vazbu mezi pneu a podkladem...proto nahle klesne koeficient treni (staticky jde na dynamicky). Na grafu vse za spickou dale, cili zdanlive velka cast grafu ktera vsak v praxi nastava velmi nahle a rychle jde do 100% skluzu. Tam tedy rozhodne nemame podminky pro nejlepsi brzdeni jak bylo psano ve 'faktech' na minule strane..

Edit: vse se zde tyka jen poznamky o treni, nikoliv celkove dynamiky motorky, to bychom museli zahrnout navic i mirne zvysovani f pri zvysovani normalne sily.

Naposledy editováno 17.06.2011 01:36:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist