bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: karburátor nebo vstřikování ?
 
4.6.2011 v 09:16
Zdravím všechny chci se zeptat je lepší si koupit starší moto s karburátorem nebo novši s vstřikováním názory se různí prosím o radu Diky Michal
Předchozí
1 2 3
Následující

karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 09:19 | Nahoru | #1
Jde o SUZUKI SV 650 S

karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 09:25 | Nahoru | #2
karbec má hrubší reakci na plyn.je to prostě takový syrovější...stříkačka má dosti hladkej průběh bez větších kopanců výhoda stříkačky je bezporblémovej start i po dlouhym stání,zavrčí čerpadlo a chytne na brnk

karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 09:28 | Nahoru | #3
karbec je orgáč u kterého nevíš jaký bude mít průběh

2 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 09:34 | Nahoru | #4
Stříkačky mají obecně nižší spotřebu, to bych jenom dodal k tomu, co tu již bylo napsané. ještě jedna věc- karbec je blbovzdornej. Pokud se něco posere, opravíš to na koleni. Pokud ti odejde vstřik, nebno 'RJ, je oprava dost drahá a de facto zůstaneš viset na místě. Přesto případů,, kdy by se vysralo vstřikovaní, většina motorek ani nedožije.

karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 09:51 | Nahoru | #5
Měl sem pár karbecovek a jednu stříkačku a osobně mám radši karbec jak tady píšou je taková hrubší a ten zvuk je nezaměnitelnej ale když koupíš stříkačku tak se nemusíš o nic starat a reakce na plyn je okamžitá

1 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 09:53 | Nahoru | #6
Super děkuji za názory musím to promyslet ale asi bych si vybral tu stříkačku

1 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 09:56 | Nahoru | #7
Je TO uplne jedno Protoze jde o starsi SVcko, vyber si nejaky hezky v dobry stavu, a kolik ma najeto, potazmo jestli je to karbec nebo strikacka ber az jako hoooodne podruznej udaj Myslim ze na TOm zalezi zhruba tolik jako jestli ma stribrnou nebo cernou barvu.

karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 10:24 | Nahoru | #8
Existují i ucukané stříkačky nebo ty které pulzují při stálé rychlosti

karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 10:25 | Nahoru | #9
Zo že má karbec hrzbší zvuk ale není způsobeno samotným principem.

Je to proto že v roce kdy byl ještě karbec schopen splnit emisní limity nemusel se ani tak tlumit hluk.

Dneska musí motorka jen bzučet jak vysavač.

Hluk - nemá vliv.
Výkon - karbec má malinko nevýhodu, ale pouze na maximální otevření plynu!! Jinak ne.
Spotřeba - nemá vliv... Naopak u stříkačky může být kvůli plnění emisí spotřeba větší.

Jediné na co bych se zaměřil je jak to budeš ladit.
Karbec poladíš levněji, ale vždy je to spousta práce.
Stříkačku dáš 1x 10.000 za novou RJ, nebo nějkaej oblbovač (tzn. piggyback, pow.com.)
a můžes to ladit i za jízdy a 100x denně dle libosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 10:38 | Nahoru | #10

Hofner píše: Stříkačky mají obecně nižší spotřebu, to bych jenom dodal k tomu, co tu již bylo napsané. ještě jedna věc- karbec je blbovzdornej. Pokud se něco posere, opravíš to na koleni. Pokud ti odejde vstřik, nebno 'RJ, je oprava dost drahá a de facto zůstaneš viset na místě. Přesto případů,, kdy by se vysralo vstřikovaní, většina motorek ani nedožije.



Nesetkal jsem se s jedinou stříkačkou, která by měla nižší spotřebu jak karbec... spíš mi přijde, čím novější motka tím víc žere...

Konkrétně F sport žral tak 8 a šestka RR pri stejnym tempu 10

karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 11:30 | Nahoru | #11
Stříkačka je prostě efektivnější (menší spotřeba a emise)

karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 12:04 | Nahoru | #12
Kdyz se tu rozebira strikacka vs karbec tak by me zajimalo jestli nekdo zkousel sprinty priklad SRAD 750 ktera je na tom lepe?Zajima me celej prubeh vykonu.Kdyz se divam na youtube na videa tak u karburatoru je ten prubeh po 200km/h nic moc coz strikacka podle videa jede podstatne lip.Nebo to jede stejne a na videu u srada 96 je srad v horsim motorickem stavu?


karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 15:00 | Nahoru | #13
za mě karbec, když to chceš ladit tak si to uděláš v podstatě sám nemusíš přehrávat a nahrávat kde jakou pí... nebo připojovat diagnostiku atd, ale zas stříkačka má menší spotřebu a je taková asi příjemnější či jak to říct

karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 15:24 | Nahoru | #14
Je to úplně jedno, pokud budou v dobrym stavu, budou sloužit obě dobře a prakticky stejně.
Stříkačka je narozdíl od karbíku bezúdržbová. Ale rozdíl je jen v tom, že karbec bys měl na zimu vypustit, což stejně většina lidí nedělá.

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 15:39 | Nahoru | #15

Hofner píše: Stříkačky mají obecně nižší spotřebu, to bych jenom dodal k tomu, co tu již bylo napsané. ještě jedna věc- karbec je blbovzdornej. Pokud se něco posere, opravíš to na koleni. Pokud ti odejde vstřik, nebno 'RJ, je oprava dost drahá a de facto zůstaneš viset na místě. Přesto případů,, kdy by se vysralo vstřikovaní, většina motorek ani nedožije.



Amen

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 17:53 | Nahoru | #16
racek> Nejsem inženýr, ale porovnání dvou motorů- karbec vs stříkačka vychází líp stříkačka. U motorek to zčekovaný nemám, ale pokud vezmeme motor z Favorita a Felicie (1,3), tak jsem u felicie nikdy nezažil, že by motor cukal, lepší zátah v nižších otáčkách, v technických údajích má vyšší krouťák a i výkon a nižší spotřebu ( i když to auto je těžší). Jen odezva není taková jako u karbece. I když má Felina motorově údaje lepší, tak je fávo živější (i když tady můžou hrát roli i jiné převody). V údajích o spotřebě vycházím i z reálu, kdy se mi povedlo jet s felicií naloženou aparaturou a dvěma lidma za 6,7l po okreskách v docela členitém terénu. Strejné spotřeby sem u favoritu (135L) dosáhl při dlouhé jízdě po dálnici při rychlostech kolem 90 km/h. A rozhodně to není tím, že bz fávo bylo vylítané (najeto 55 000 km, garážované, ježděné spíš na delší trasy), Felina měla najeto přibližně stejně km, takže i proto to tu uvádím. Obě auta sem řídil já a spotřebu měřil tak, že jsem nabral plnou nádrž, ujel určitej počet km, pak zase nabral plnou a z toho to vypočítal. U stříkačky se navíc neřeší sytič a ostatní krávoviny. Už jen z principu kontrukce si ŘJ neustále hlídá ideální složení směsi, navíc paralelně s tím přenastavuje vyhledem k jízdnímu režimu předstih a jako bonus má čidla klepání, takže eliminuje i víc detonačního hoření. O lepších startech ani nemluvě. Z tohodle všeho mi logicky vycházejí vyrovnanější výkony ve všech jízdních režimech a nižší spotřeba (díky vzšší účinnosti). A čím modernejší stroj, tím vychytanější vstřikování.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 18:05 | Nahoru | #17
Hofner> u auta ti samozrejme verim (favo x felda) ale u motorek mam jiny zkusenosti. Hornet kterej mel karbec mi zral od kolem 5,5 - 6,5 litru. Pak F-sport v prumeru od 6,5-8 litru. Min se prakticky pri zachovani stejnyho jizdniho stylu nedalo dostat. A jak jsem psal ta 600rr brala pri stejnym stylu jizdy jak na F sport vzdycky vic. Nevim proc, mozna druhou radou vstriku ktery tam serou vic paliva pri hodne otocenym plynu.

kamos co mel GSXR K2 tak mu taky brala min jak novejsi K6 kterou ma tedka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 18:27 | Nahoru | #18
racek> Nevím, no. Jeslti taky nemícháš jabka a hrušky dohromady. Uvádíš tady tři různý motorky, zatímco jí kontrukčně ten samý motor jen s jiným způsobem přípravy směsi. U dnešních stříkaček bejvaj minimálně dvě možnosti palivových map a i mezi nima bejvá dost rozdíl. Obecně je třeba koně něčím nakrmit a dost ovlivňuje spotřebu i pravé zápěstí pilota. Nevidím žádný objektivní důvod vyšší spotřeby, když je stříkačka efektivnější. Jedině snad jak píšeš- blbé nastavení z továrny, ale pak by to zase mělo jet jak drak, ještě líp jak s karbanátkama :)

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 18:46 | Nahoru | #19
Hofner> míchám akorát různy odrůdy jablek šestky od Hondy

...třeba napíše nějaký zkušenosti jeste nekdo dalsí. At to mame objektivnejsí

1 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 18:52 | Nahoru | #20
Nevím, jestli to tu už zaznělo - a pokud ano, tak se omlouvám...

Vstřikování má oproti karburátoru tu velkou výhodu, že se dobře a "samo" popasuje s rozdílným atmosférickým tlakem.

Zatímco motorce s karburátorem (s karburátory) při jízdě ve větších nadmořských výškách už dochází dech, tak se vstřikama, kde si tu váhu jednotka průběžně upravuje a optimalizuje. menší tlak vzduchu prakticky nevadí.
Kdo jezdí dál než okolo komína a dostane se občas do hor, tak vstřiky velmi ocení.
 

karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 18:57 | Nahoru | #21
Já bych to viděl asi takhle. Když jednovál (ještě zkousnu dvouválec), tak proč ne karbec, ale u víceválců je lepší mít stříkačku - odpadá mnoho problémů spojených s karburátory (synchronizace, prasklé membrány, zanesené trysky,...)

karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 20:31 | Nahoru | #22
Čistě teoreticky:
Klasický karburátor je řízen pouze podtlakem v sání,z čehož plyne relativní jednoduchost a stálost parametrů.Kdežto vstřikování pracuje s množstvím čidel,což tento způsob plnění sice zesložiťuje ale zároveň zefektivňuje.
V praxi to znamená,že vstřikování (pokud je dobře nastaveno) vždy dosahuje lepších parametrů,co se týká spotřeby i výkonu,jelikož množství směsi zohledňuje nejen zmíněný podtlak,ale i teplotu vzduchu a chladící kapaliny,podtlak v sání a mnohdy i jiné parametry.K tomu je potřeba přičíst fakt,že dnešní vícebodové vstřikovače mnohem kvalitněji připraví směs.
Vstřikování pracuje s konstantním tlakem a palivovou mapou,která nezohledňuje jen údaje z čidel,ale i konkrétní otáčky,zatížení motoru,a někdy i třeba konfiguraci válců.Třeba u vzduchových vydlicových dvouválů má většinou zadní válec jinou palivovou mapu protože se hůř chladí.
Karburátor je přežitek a má to spočítané.

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 21:03 | Nahoru | #23

Dovi píše: Nevím, jestli to tu už zaznělo - a pokud ano, tak se omlouvám...

Vstřikování má oproti karburátoru tu velkou výhodu, že se dobře a "samo" popasuje s rozdílným atmosférickým tlakem.

Zatímco motorce s karburátorem (s karburátory) při jízdě ve větších nadmořských výškách už dochází dech, tak se vstřikama, kde si tu váhu jednotka průběžně upravuje a optimalizuje. menší tlak vzduchu prakticky nevadí.
Kdo jezdí dál než okolo komína a dostane se občas do hor, tak vstřiky velmi ocení.
 



Teoreticky mozna jo, nicmene podle mych zkusenosti jede i strikacka mnohem hur ve vetsi nadmorske vysce... nemam to samozrejme zmereny jak, ale o hodne hur se zveda na dvojku.

1 reakcí na tento příspěvek karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 22:26 | Nahoru | #24
no, nebyl jsem tedy nejak zavratne vysoko. ale v nadmorske vysce 2550m.n.m se mne nezdalo, ze by motorka nejak spatne jela. jinak pro me neni problem se kdykoliv dostat s karburatorem pod 4l/100km. a to mam karbec uz 21let jezdim s kamaradem CBR1100XX a ten ma model s karbecem. nepopiram vyhody strikacky, ale zadna tragedie to neni. moje honda cbr600f4i zrala jak krava. proto sla z domu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 23:12 | Nahoru | #25
Jezdím 33 let a vždy s karburátorem.Tak jsem pro něj.Doma ho opravíš,seřídíš,můžeš s ním laborovat.To u vstřiku ne.

karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 23:21 | Nahoru | #26
stříkačka je samý senzor,čidlo,pičoviny bigbít a karbec je karbec :)

karburátor nebo vstřikování ?

4.6.2011 v 23:28 | Nahoru | #27
nečetl jsem to tady celý,sem línej, ale karbec je prostě hrubší,jednoduchej na opravy a seřízení. stříkačka má lineárnější a jemnější průběh, ale jak se něco posere, třeba smítko ve vstřikovačí, tak se posereš i ty u pokladny v motoshopu nebo v servise. Mluvím z vlastní zkušenosti... ale stejně bych šel asi zase do stříkačky.zvykl sem si

(reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

5.6.2011 v 08:17 | Nahoru | #28
milan1963> Omyl.Na karburátoru lze maximálně vyměnit trysky nebo jehlu,u podtlakových ještě pružinu.To je sice dost na změnu průběhu,ale vstřikování je co se týče nastavení daleko před karburátorem.Stačí koupit laditelnou jednotku vstřikování a můžu si nastavit jakékoliv množství směsi v libovolných otáčkách a při jakýchkoliv podmínkách,což karburátor prostě neumí,jeho regulace bude vždy lineární.

karburátor nebo vstřikování ?

5.6.2011 v 13:18 | Nahoru | #29
karbec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karburátor nebo vstřikování ?

5.6.2011 v 13:36 | Nahoru | #30

Ozzy_ píše: Je TO uplne jedno Protoze jde o starsi SVcko, vyber si nejaky hezky v dobry stavu, a kolik ma najeto, potazmo jestli je to karbec nebo strikacka ber az jako hoooodne podruznej udaj Myslim ze na TOm zalezi zhruba tolik jako jestli ma stribrnou nebo cernou barvu.


tak TO si myslím, že TO zrovna u TÝHLE motky jedno není. stříkačka má asi o 20 Nm VÍC, takže je naprosTO jasný, CO bych volil...

Naposledy editováno 05.06.2011 13:40:32
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist