globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 353 -modelové změny
Asi budu kupovat jawu a mám zmatek v ročnících.Nevím teda od jakého roku se dělala 353 v těchto upravách na fotce(ilustrační,je to rok 1957).Zajímá mě provedení-sání pod sedlo,respektive to zakrytování za krytem karburátoru.To je origo???vypadá to jako dodělek.Na m1959 to zakrytování vypadá jinak,celistvě.
Ale zase,třeba zde v databázi jsou většinou modely 1958 se sítkem.a ne filtem.a přitom dle knih,se dávalo sání pod sedlo od jara 1957
Díky za rady


Naposledy editováno 29.05.2011 20:56:31
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 353 -modelové změny

29.5.2011 v 21:09 | Nahoru | #1
modelovy rok 1959
neorigo: kryt kolen (z vojenske verze) a bocni stojanek samozrejmne plus zakrytovani
rok 1957 to neni, aspon dle katalogu z jawy

odhaduju predelany rok 1957 na novejsi
za kolik je na inrerci pokud to neni tajny?

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 353 -modelové změny

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2011 v 21:18 | Nahoru | #2
Pkud vim, tak kryty se takhle po urcitou prechodnou dobu delali - zbyli jim plechy pro verzi s dratenkou, ale protoze potrebovali montovat tlumice sani, vymenili stredni mezikus.

Neorigo je taky predni svetlo - to co tam mas je z oktavky - byl to takovy dobovy tuning (nebo taky nouzova oprava po bouracce, kdy se pouzilo to, co se naslo doma )

(reakce na) Jawa 353 -modelové změny

29.5.2011 v 21:21 | Nahoru | #3

TommyXJ píše: modelovy rok 1959
neorigo: kryt kolen (z vojenske verze) a bocni stojanek samozrejmne plus zakrytovani
rok 1957 to neni, aspon dle katalogu z jawy

odhaduju predelany rok 1957 na novejsi
za kolik je na inrerci pokud to neni tajny?



Rok 1957 to bude.není v inzerci,je to foto ze zdejší databáze,abych ukázal tu odlišnost sání.
Asi to fabrika hezky mixovala.
Co to krytování za karbecem?? na nějakých se to oběvuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 353 -modelové změny

29.5.2011 v 21:23 | Nahoru | #4
[quote=_Hans_]Pkud vim, tak kryty se takhle po urcitou prechodnou dobu delali - zbyli jim plechy pro verzi s dratenkou, ale protoze potrebovali montovat tlumice sani, vymenili stredni mezikus.

To jsem potřeboval vědět
Akorát něchápu proč modely 1958 mají ještě drátěnky,teda většina zde v databázi.a zase některý 1957 zase filtr pod sedlo

Naposledy editováno 29.05.2011 21:25:58

(reakce na) Jawa 353 -modelové změny

29.5.2011 v 21:24 | Nahoru | #5
..chyba.

Naposledy editováno 29.05.2011 21:25:21

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 353 -modelové změny

29.5.2011 v 22:04 | Nahoru | #6
Tak ono je to těžký myslim si že právě rok 1957 byl přelomovej od roku 1955 do února 1957 (to nevím jistě) se dělala jawa 250/353 typ O3 - tedy celobubnové brzdy, spínačka v nádrži, otevřený sání, rybiny.....poté v roce 1957 se začal vyrábět typ 04 - tedy zavřené sání, doutníky, spínačka již nebyla v nádrži atd.....ale jak je to přelomový tak někdo tvrdí že měl spínačku v nádrži + doutníky atd atd...každej tvrdí něco jinýho.. - že tam fabrika montovala co chtěla, co bylo zrovna na skladě někdo zas že to nejni pravda atd...
Dřív jsem o tom věděla hodně ale zjištuji že strašně zapomínám.... řekla bych že ti víc poradí třeba na jawamanii

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 353 -modelové změny

29.5.2011 v 22:19 | Nahoru | #7
Dvořka> Jo takto to uvadí i v knize od Dočkala.Podle toho by model 1958 už neměl určitě mít třeba spínačku na nádrži,ale 90% jaw 1958 ve zdejší databázi tu spínačku má
Zkusím tu jawamanii.dík

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 353 -modelové změny

29.5.2011 v 22:38 | Nahoru | #8
No já mám právě všechny materiály o Jawě doma když sem si kupovala tu svojí tak sem scháněla všechno info co a jak a docela dost jsem o tom věděla (teda relativně protože každej říká něco jinýho) a stejně když sem se rozhodla že chci rok 54 nebo 55 s půlbubnama a nakonec jsem sehnala tak pak jsem se divila v jakých hrozných detailech se to liší a to si spousta lidí myslí že když chce půlbubnovku tak stačí vyměnit jen kola a bude to.....třeba když si vezmeš typ 03 kterej se začal vyrábět v roce 55 tak má z předchozího modelu (z půlbubnovky) taky spousta dílů - třeba blatníky bez lemu, přední maska (štelování světla), tlumiče...takže si myslim že typ 04 v začátcích taky používal třeba náký díly z 03 viz spínačka v nádrži a doutníky...holt s Jawou je to těžký

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 353 -modelové změny

29.5.2011 v 22:43 | Nahoru | #9
Ja som včera doniesol panelku, r.v. 58, má rybiny, otvorené sanie, ampérmeter a kyvka už má primazávanie od prevodovky... A podľa kníh už by to mala byť čistá 04. Ale motor je 03, nemá ešte segerku na gufero na kluke.

(reakce na) Jawa 353 -modelové změny

29.5.2011 v 22:50 | Nahoru | #10
Dvořka> Já mám jen info z knihy od Dočkala(seřizování a opravy)
Ta tvá 354 je super,taky bych takovou chtěl.ale asi nesehnatelná,a když už,tak bud nemá TP,a nebo za to chcou nehorázný peníze.
Tak budu mít aspon možná 353,hlavně s TP

Jawa 353 -modelové změny

30.5.2011 v 03:05 | Nahoru | #11
čau zrovna včera jsem měl rozhovor vážnej ale vážně kyvna 353 1960 ze spínačkou v nádrži prostě to až tak vše nedohledáš co je origo a co ne tak jako že přísahaj na jawasráčmánie že 59 a 60 tuplem doutník a když sem doložil že i rybyna tam tak jen a sakra)

(reakce na) Jawa 353 -modelové změny

30.5.2011 v 03:08 | Nahoru | #12
_Hans_> to máš pravdu ale tohle je dobová tuctová úprava celkově nepodstatná kus za kus

(reakce na) Jawa 353 -modelové změny

30.5.2011 v 03:10 | Nahoru | #13
Dvořka> neblázni kočko je to úplně jinak

(reakce na) Jawa 353 -modelové změny

30.5.2011 v 03:12 | Nahoru | #14
PajaZR> moc tu nekecám ale ročník 1959 má snínačku na nádrži a nehádej se se mnou mám tři 1959 a maj ji a mám i konec roku 59 podle čísla a už má ve světle ale doted si nejsem jistej že 59 ve světle??

(reakce na) Jawa 353 -modelové změny

30.5.2011 v 03:16 | Nahoru | #15

Dvořka píše: No já mám právě všechny materiály o Jawě doma když sem si kupovala tu svojí tak sem scháněla všechno info co a jak a docela dost jsem o tom věděla (teda relativně protože každej říká něco jinýho) a stejně když sem se rozhodla že chci rok 54 nebo 55 s půlbubnama a nakonec jsem sehnala tak pak jsem se divila v jakých hrozných detailech se to liší a to si spousta lidí myslí že když chce půlbubnovku tak stačí vyměnit jen kola a bude to.....třeba když si vezmeš typ 03 kterej se začal vyrábět v roce 55 tak má z předchozího modelu (z půlbubnovky) taky spousta dílů - třeba blatníky bez lemu, přední maska (štelování světla), tlumiče...takže si myslim že typ 04 v začátcích taky používal třeba náký díly z 03 viz spínačka v nádrži a doutníky...holt s Jawou je to těžký

...paráda chtěl sem ti něco napsat ale na to už sem moc ožralej a máš vážně přehled a mrkni na mou 350 co tam nesedí původně púlbubnáč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 353 -modelové změny

30.5.2011 v 03:17 | Nahoru | #16

jean192 píše: Ja som včera doniesol panelku, r.v. 58, má rybiny, otvorené sanie, ampérmeter a kyvka už má primazávanie od prevodovky... A podľa kníh už by to mala byť čistá 04. Ale motor je 03, nemá ešte segerku na gufero na kluke.

...panelku 58 nevíš že máš kývačku blbe

(reakce na) Jawa 353 -modelové změny

30.5.2011 v 07:55 | Nahoru | #17
Waldas28> Napiš znovu co jsi tím vším myslel,ale až budeš střízlivé

(reakce na) Jawa 353 -modelové změny

30.5.2011 v 09:37 | Nahoru | #18

Dvořka píše: No já mám právě všechny materiály o Jawě doma když sem si kupovala tu svojí tak sem scháněla všechno info co a jak a docela dost jsem o tom věděla (teda relativně protože každej říká něco jinýho) a stejně když sem se rozhodla že chci rok 54 nebo 55 s půlbubnama a nakonec jsem sehnala tak pak jsem se divila v jakých hrozných detailech se to liší a to si spousta lidí myslí že když chce půlbubnovku tak stačí vyměnit jen kola a bude to.....třeba když si vezmeš typ 03 kterej se začal vyrábět v roce 55 tak má z předchozího modelu (z půlbubnovky) taky spousta dílů - třeba blatníky bez lemu, přední maska (štelování světla), tlumiče...takže si myslim že typ 04 v začátcích taky používal třeba náký díly z 03 viz spínačka v nádrži a doutníky...holt s Jawou je to těžký



Mimo dotaz ale naměla by mít tvá 354 ještě řazení a nakopávání zvlášť??

Jawa 353 -modelové změny

30.5.2011 v 16:55 | Nahoru | #19
Waldas, som sa pomýlil, no bože, sa neposer. 7 rokov som sníval, že kúpim panelku a kúpil som nakoniec kývačku, lebo panelky za normálne peniaze jednoducho nie sú. Dnes som si kúpil nové výfuky .

Jawa 353 -modelové změny

30.5.2011 v 18:52 | Nahoru | #20
Jo a nevíte kde najdu web kde jsou uvedeny v jakých barvach se dělaly Kývačky?? někde to tu bylo a nemužu to najít.Dík

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 353 -modelové změny

30.5.2011 v 20:21 | Nahoru | #21
Tak mám možnost koupit...353,rok58,rybiny,spínačka na nádrži,sání sítko.a je šedo-modrá(tmavá),asi původní.
To je vývozní typ?? štítek je v češtině.
A za 9tis s TP. je ta cena OK??? (doplním že je rozebraná v bedně)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 353 -modelové změny

30.5.2011 v 21:59 | Nahoru | #22
PajaZR> Ber to. To je krasna cena. V dnesni dobe ruznejch prekupniku se za deset prodavaj jen papiry.

(reakce na) Jawa 353 -modelové změny

30.5.2011 v 22:07 | Nahoru | #23

_Hans_ píše: PajaZR> Ber to. To je krasna cena. V dnesni dobe ruznejch prekupniku se za deset prodavaj jen papiry.



Štve mě jen že je rozebraná Zítra se rozhodnu.

Jinak ti překupníci to je fakt pakáž,to jo

Naposledy editováno 30.05.2011 22:07:55

Jawa 353 -modelové změny

31.5.2011 v 00:13 | Nahoru | #24
Moja je tiež šedomodrá. Vôbec sa mi v takej farbe nepáči, ale jaká bola taká sa kúpila. Zas bude lacná renovácia, jediný chrom to má na výfukoch a na prednej vidle. Rámik okolo svetla, víčko na nádrži mám zachovalé, to len preleštím.

Za tie peniaze ju ber, u nás by si ani papiere nekúpil

Naposledy editováno 31.05.2011 00:15:03

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 353 -modelové změny

1.6.2011 v 21:22 | Nahoru | #25
Waldas28 - jo jasný já neříkám že nemůže být kývačka z roku 59 bez rybiny a bez spínačly v nádrži jen podle literatury co se kde píše je napsáno doutníky atd....vim že skutečnost je někde jinde holt je to jawa
jinak nevim co jsi mylselt tím at se mrknu na tvoji jawu 350 půlbuben...pro mě to s půlbubnem nemá nic společnáho..no možná ty tlumiče..ale jinak prostě krásná super mašina to se musí uznat

fenix - jestli má nebo nemá mít zvlášť nakopávání a řazení to se už asi nedozvim...zkoušela jsem to zjiš´tovat ale celkem bezůspěšně ale vzhledem ktomu že je to rok 55 tak už to řazení údajně mohlo takhle být..ale až někdy budu dělat motor tak bych tam to řazení tahle dala líbí se mi to tak víc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 353 -modelové změny

7.6.2011 v 23:31 | Nahoru | #26
fenix: ja mam 354 rok 55 a mam jednopaku a seriovy cislo 8xxx (kde xxx si nepomatuju z hlavy). Je jasny, ze to mohl kdokoliv kdykoliv prohodit. Ale nekde na veteranforu jsem se docetl ze dvoupaka se delala od seriovyho cisla 6yyy (kde yyy si nepomatuju z hlavy) a letos na Krivonosce jsem se s radou lidi o tom bavil a dost lidi mi potvrdilo ze 354 rok 55 muze mit origo jednopaku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 353 -modelové změny

8.6.2011 v 09:21 | Nahoru | #27

yetti_cz píše: fenix: ja mam 354 rok 55 a mam jednopaku a seriovy cislo 8xxx (kde xxx si nepomatuju z hlavy). Je jasny, ze to mohl kdokoliv kdykoliv prohodit. Ale nekde na veteranforu jsem se docetl ze dvoupaka se delala od seriovyho cisla 6yyy (kde yyy si nepomatuju z hlavy) a letos na Krivonosce jsem se s radou lidi o tom bavil a dost lidi mi potvrdilo ze 354 rok 55 muze mit origo jednopaku.



Ta jednopáka se nezačala montovat dned od začátku roku.
A ze začátku roku 1955 používala stejná čísla pro motor i rám.
354-03 se dělala od čísla motoru 006890(dle knihy) a tobě to číslo začíná 8??

(reakce na) Jawa 353 -modelové změny

10.6.2011 v 16:54 | Nahoru | #28
PajaZR> Ja mam 008944

Jawa 353 -modelové změny

14.7.2011 v 15:48 | Nahoru | #29
V roce 1955 mohly mít jednopáky jak 250/353 tak i 350/354. Šlo jednak o typy 02 (Exportní) a druhak o nabíhající výrobu typu 03. U 250/353-03 byly první motocykly defakto stejné jako typ 353-01 z let 1954-1955. Jediným "velkým" viditelným rozdílem je jednopákový motor a asi číslování na karterech (1954 typ 01 to má jako pérák na krku u rámu a nebo jsem viděl i vzadu na motoru u rámu - u 350/354). Existuje x dalších rozdílů jako neprolisovaná díra odrazky na zadním blatníku (1954-typ 01), mosazné štítky vs ten novější hliník a podobně....
Můj půlbuben 1955 má číslo 353-020824, jednopáka.



1 - Počátek výroby v roku 1954 - půlbuben, jen dvoudílné podsedláky, tlusté zadní tlumiče!
2 - Průběh výroby 1954 - cca půlka roku 1955 - půlbuben, trojdílné podsedláky
3 - Konec roku 1955 a počátek roku 1956 : dá říct že je model 250/353-03 defakto stále stejný jako roky 1954-1955. K viditelnému rozdílu přibylo jen modernizování v podobě celobubnů a koncem roku i nové tlumiče v zadu (bez šroubků vespodu a užší, vrch v barvě). Motor furt kryt karbecu se zvonečkem (třemnový karbec) - přelom výroby za monoblok jsem zatím nehledal...
4 - 1957 "early" otevřené sání, monoblok, spínačka v nádrži,.....defaklo nejklasičtější z klasických kývaček 250/353.

5 - 1957 konce - 1958. Pak ale začíná DOST MAZEC!!! Přechodový model měl ten "sosák" nad filtrem z plastu (jitrnice), ale zde tápu. Viděl jsem to i na roku 1958. navíc jak rok 1957 tak 1958 jsem viděl si ve všech kombinacích rybiny/doutníky, otevřené sání/zavřené/sosák, spínačka v nádrži/v masce.
6 - 1959. V průběhu roku mj. změna loga na nádrři z "jawa-ČZ" na "kolečko" ála panelka. Bez spínačky jsou s logem Jawa-Čz údajně celkem vzácné....


navíc Jawa na asi to prděla jako na celek. Bralo se co bylo ve skladu, vráceno z mototechen a nebo exportu,..... Já mám na motorce rám z roku 1957 (číselná řada) a motor rok 1959. TP je vystaven v roce 1960 a na štítku 1959!!!! Vše originál, TP je originál bez změn v údajích.....

Ja tu asi milion faktorů a věcí,..podle mě neexistovalo něco jako "pevný" model 1957, model 1956...na začátku roku byl model vždy jiný než na koci roku!!

Jawa 353 -modelové změny

18.7.2011 v 13:25 | Nahoru | #30
Jo od roku 57 a až 59 je to chaos Já mám rok 58 s rybinami,otev.sání...(origo),jen OKO na sajdu už mám zaslepený.
A zde v databázi jsou i některý původní 57ky už s doutníky atd..
Leda se orientovat od fotek původního majitele
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3877, 3878] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116331 Dnes v 17:47 Vladimir
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist