globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)
Pánové, jako naprostý analfabet mám dotaz nato "čím mazat", abych si něco nepoškodil, nenaleptal atd.

Měl bych namazat lanka plynu a spojky. Předpokládám, že se to stříká jen na konci do bovdenu a u páček, nijak se to nerozebírá, a teď otázka čím ... můžu použít například WD 40?

Vidlice - mazat nebo ne? Na kole to mažu silikonovým sprejem - tu část, co zajíždí dovnitř krz gufera ... (gufero je doufám to těsnění, aby netekly vidle).

Potom mám dilema čím máznout stojan - zkoušel jsem mazání na řetěz, ale moc to tam nedrží mi přijde, asi to bude chtít nějakou vazelínku? Mám na rotační části na vysokootáčkové poloosy - docela drží, jen nevím, jestli to nenalepí všechen bordel cestou.

A poslední věc -čím namazat přilbu - mám Arioh GP Fusion a umí to samozřejmě rychlou výměnu plexi. Když jsem měnil plexi prvně, všim jsem si, že ty čudlíky, co to plexi "zamykají" a ve kterých se to i točí - když se plexi otevírá/zavíra, byly něčím namazané ... Strojní olej? Začalo mi to po mytí a výměně vrzat ... tak nějaký typ, aby se nestalo, že to pak budu mít rozprsklý za jízdy po plexi ...

Hloupé otázky, ale holt nechci moc laborovat a rád bych si nechal poradit a použil to, co je prověřeno a osvědčeno praxí.

Díky všem, Aleš.

edit: písmenka ...

Naposledy editováno 29.05.2011 11:10:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

1.6.2011 v 18:46 | Nahoru | #1
Lamer> Děkuji.

Breakpain> Měl bys mazat hlavně plochy okolo pouzdra a válečku. Samotný povrch válečků se mazat nemusí, dokonce je to kontraproduktivní kvůli lepení prachu (že Prackarr? ). Někdo namaže počká až mazivo zateče i pod válečky a pak hadrem lehce otře. Mrkni do sekce články zde na m.cz, je o tom pěkný článek.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

1.6.2011 v 18:52 | Nahoru | #2
TommyXJ> Chlapče, z tebe něco bude
Je ještě dobré dodat, že mazivo na silniční stroje (osobně doporučuji motul) se nehodí na enduro či krosové motorky. U více prašného prostedí je potřeba aby prachové částice ukapávaly se zbytky oleje. To se na silnici děje v menší míře a můžeš mazat např. tím motulem, který po vypaření rozpouštědla zanechá na řetězu jakoby žvýkačku. Mazat optimálně po 500-700km nebo po každém dešti.

(reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

1.6.2011 v 19:14 | Nahoru | #3
TommyXJ> Jojo, dorbé, tak to dělám ... já že ten profi dry lube tu lidi občas haní, tak už jsem z toho trošku zblblej

Dle toho návodu se víceméně řídím :), pak to vždycky setřu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 X - cukání a vynechavani mot... Yamaha XT 660 X Wintrez 5 17.5.2024 v 10:26 Milan1963
Yamaha XT660X Resetování tachometru... Yamaha XT 660 X Lingos 7 15.5.2024 v 16:10 ja1
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X sniper931 5 13.5.2024 v 09:08 svobodik
Alternativa Brembo SC Yamaha XT 660 X Ghost-CBR1000rr 11 29.4.2024 v 17:06 Ghost-CBR1000rr
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X johan6 0 20.12.2023 v 09:21 johan6


TOPlist