Měl bych namazat lanka plynu a spojky. Předpokládám, že se to stříká jen na konci do bovdenu a u páček, nijak se to nerozebírá, a teď otázka čím ... můžu použít například WD 40?
Vidlice - mazat nebo ne? Na kole to mažu silikonovým sprejem - tu část, co zajíždí dovnitř krz gufera ... (gufero je doufám to těsnění, aby netekly vidle).
Potom mám dilema čím máznout stojan - zkoušel jsem mazání na řetěz, ale moc to tam nedrží mi přijde, asi to bude chtít nějakou vazelínku? Mám na rotační části na vysokootáčkové poloosy - docela drží, jen nevím, jestli to nenalepí všechen bordel cestou.
A poslední věc -čím namazat přilbu - mám Arioh GP Fusion a umí to samozřejmě rychlou výměnu plexi. Když jsem měnil plexi prvně, všim jsem si, že ty čudlíky, co to plexi "zamykají" a ve kterých se to i točí - když se plexi otevírá/zavíra, byly něčím namazané ... Strojní olej? Začalo mi to po mytí a výměně vrzat ... tak nějaký typ, aby se nestalo, že to pak budu mít rozprsklý za jízdy po plexi ...
Hloupé otázky, ale holt nechci moc laborovat a rád bych si nechal poradit a použil to, co je prověřeno a osvědčeno praxí.
Díky všem, Aleš.
edit: písmenka ...
Naposledy editováno 29.05.2011 11:10:48
1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)
Tak potom ti poradím- pokračuj v mazání olejem,když 2 kila na mazadlo nemáš, a mě dovol,abych já mazal mazadlem na lanka.
Já své k tomu řekl a jak kdo s tím,co se tu psalo, naloží,je věcí každého soudruha....
Naposledy editováno 29.05.2011 21:17:40
1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)
1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)
1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)
jo a moje stara maze dobre sama ! nekdy az moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)
krakatit píše: cau. zajimava vymena nazoru. muzu na oba dva dotaz? kdyz se lanko nemaze vubec o kolik se zkrati jeho zivotnost v najetych km? a kolik by melo obecne lanko vydrzet? ja tedy lanko nikdy nemazal. a ma najeto minimalne 40 000km. vim, ze by se meli mazat, ale jsem lenoch. zitra se musim podivat, jak vypada. aby treba nebylo nejake poskozene. dik
Ono jde taky o to,jaká je to motorka. Já jezdím silnici,cross,enduro i trial. U silnice je to skoro fuk(relativně čisté prostředí,relativně sucho,počet zmačknutí spojky relativně malý), u crossu je to dost důležitá věc(prach,bláto,velký počet mačkání spojky atd.)
Říct ale nějak matematicky,o kolik se zkrátí životnost dost přesně nejde. Ale cca polovina to bude...
S.M-A-RT píše: Používam minerální olej pro šicí stroje (medicinální). Používá se na jemnou mechaniku, zbraně, zámky a třeba i cykloservis.
přesně tohle používám i já! a jsem spokojen, nezaznamenal jsem třepení, přidírání ani nic jinýho, takže za mě uplně v pohodě!
mimo jine tam Radek (administrator) pise sve zkusenosti s mazanim: "Na minulý motorce jsem lanka nemazal (také jsem slyšel že je to zbytečné) a po 2 letech mi spojkové lanko prasklo.. Takže od té doby mažu a jedu (jednalo se o varadero)"- maze pripravkem konkor
Naposledy editováno 30.05.2011 10:59:18
1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)
Kolega má 21 let,mlíko na bradě,1023km na tachecu,ale ví přesně,co je lepší,protože to vyčetl v manuálu...
To je pak marný....
Taky je rozdíl,když má někdo silniční leštěnku a nebo zaliskanej offroad. Ale to už tu vše zaznělo. Já si z debaty odnáším to,že nemá cenu vést debaty s 20 letejma smradama,co si myslí,že sežrali Šalamounovo hovno...
1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)
prackarr píše: Ono jde taky o to,jaká je to motorka. Já jezdím silnici,cross,enduro i trial. U silnice je to skoro fuk(relativně čisté prostředí,relativně sucho,počet zmačknutí spojky relativně malý), u crossu je to dost důležitá věc(prach,bláto,velký počet mačkání spojky atd.)
Říct ale nějak matematicky,o kolik se zkrátí životnost dost přesně nejde. Ale cca polovina to bude...
hele s tim jezdenim ve velkym bordelu... mam teda zkusenost jen z kola, ale tam je skoro lepsi tyhle casti ala lanka apod nemazat, na to mazivo se nachyta prach a funguje to jako brusna pasta - extremni opotrebeni soucasti, vetsinou to vyrobce resi uz pri navrhu, treba bowdeny jsou s teflonovou vrstvou a makaj docela ok i na sucho...
jakmile je mokro tak tam v blate uz jde do hajzlu vsechno rychle nezavisle na mazani... treba desky v kotoucovkach u kola jsou v pripade blata tak na jeden zavod:)
Zichi píše: Asi blbá otázka. Proč bych měl mazat i píst tlumičů? Vždyť ve vnitř se to samo maže a než se obnaží, tak jde přes gufero a stírací kroužek. Připadá mi to teda jako zbytečnost.
kdyz namazes kluzaky (pistnici tlumice) nakym silikonovym/ptfe olejem a otres, tak to chvili lip chodi, preci jen tam naka vrstva zustane, gufero ten olej kterym se to maze zevnitr setre az prilis dobre, a stirak pak dela docela velkej odpor.. ale to uz je detail..
madmax2 píše: mazani je zaklad ! kdo maze ten jede ! ja peru vsude WD nekdy i na retez kdyz mi dojde motul.
jo a moje stara maze dobre sama ! nekdy az moc
Naposledy editováno 31.05.2011 12:59:26
1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)
takze souhlas a za me davam hlas za to co psal prackar... lanka radsi suchy nez naky WD40 apod...
rrss píše: prackarr: na první stránce končíš diskusi a pak píšeš 8 dalších příspěvků to je skoro diagnóza a sorry, že k tomu víc nenapíšu.
Ano,to je pravda. Vadí ti to moc?
Já myslím,že to co ty tu předvádíš,je taky diagnóza. Takže od tebe to beru,jako kompliment.
assassin- od tebe to beru jako bernou minci,protože na tobě je vidět,že jsi technik. Rád čtu tvoje příspěvky,víš téměř vždy,vovogo.
prackarr píše: NA lanka by měl být spešl spray na lanka,protože běžné mazadlo,včetně WD40 jsou mastná a lepí se na to pak prach. Takže rozhodně WD40 a pod. nemazat!!
Já lanka takovým sprayem mažu,tuším,že je od denicolu...
já mám v servisním manuálu od kawasaki že mám lanka mazat tak že kolem konce lanka udělám trychtýř z igelitu a do toho trychtýře naleuju motorový olej který pak proteče celým lankem ...
Naposledy editováno 31.05.2011 17:27:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)
assassin píše: prackar: sem to nejak necetl cele a nevsiml jsem si ze pises to same co ja, na lanka jedine neco sucheho.. rozhodne ne mastny...
takze souhlas a za me davam hlas za to co psal prackar... lanka radsi suchy nez naky WD40 apod...
Nekloním se k názoru nikoho. Lanka jsem vždy mazal tím co bylo po ruce a to až tehdy, když začalo drhnout. Když prasklo, prostě jsem natáhl nový.
Ale mám dotaz. Jak se namaže lanko suchým mazivem. Dokáže vůbec suchý mazivo prolézt celým bowdenem?
Moriarti píše: Nekloním se k názoru nikoho. Lanka jsem vždy mazal tím co bylo po ruce a to až tehdy, když začalo drhnout. Když prasklo, prostě jsem natáhl nový.
Ale mám dotaz. Jak se namaže lanko suchým mazivem. Dokáže vůbec suchý mazivo prolézt celým bowdenem?
Suchej grafit, tím neprosypeš , ale můžeš použít Dry lube na řetězy, ten pro teče spolehlivě a umaže a ochrání to taky, zatímco řetěz nezvládá(naleštil mi boční články nového řetězu až hanba). Zato je celkem solidně rezistentní vůči prachu, ze suchejch maziv lepí asi nejméně, ale taky nejméně maže(dělal jsem srovnání asi 10ti výrobků.)
2 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)
Lanka obyčejné konstrukce jako mají známé Jawy, všechny starší stroje a nakonec i nízkorozpočtová XT660 (pro upřesnění bez teflonu) se vskutku mažou olejem a neplatí zde tvrzení prackarra, že vyjde plus/minus na stejno mazat či nemazat olejem.
Je "skvělé" jak tady je někdo schopný zdupat mladýho kluka, který se řídí technickou příručkou či manuálem a je ochotný poradit. Pokud by se všichni takto chovali a četli by ty manuály, ubyde zde velké množství přihloupých dotazů. Je však nutné dát také zapravdu tomu, že speciální připravek na mazaní lanek, vyzkoušený a prověřený, suchý, s teflonovou či silikonovou přísadou bude jistě to nejlepší řešení, také však nejdražší.
edit.: Abych z této diskuse také nečo měl, rád bych se zeptal prackarra či někoho jiného, zda mají vyzkoušený konkrétní mazivo na lanka. Jak psal Vito Corleona bowden spray od firmy Spanjaard nebude to nejlepší řešení.
Naposledy editováno 01.06.2011 17:06:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)
U silnice Wurth HHS 2000 (stále po ruce jako multifunkční vzlínavé mazivo) nebo se teď zbavuju tímto stylem zmíněného Profi Dry Lube. Mám mazadel, olejů, čistidel a zušlechťovadel plné regály v garáži, ale speciální mazadlo na lanka mne ještě hříšníka nedbalého nenavštívilo. :)
Naposledy editováno 01.06.2011 17:56:19
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XT 660 X - cukání a vynechavani mot... Yamaha XT 660 X | Wintrez | 5 | 17.5.2024 v 10:26 Milan1963 |
Yamaha XT660X Resetování tachometru... Yamaha XT 660 X | Lingos | 7 | 15.5.2024 v 16:10 ja1 |
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | sniper931 | 5 | 13.5.2024 v 09:08 svobodik |
Alternativa Brembo SC Yamaha XT 660 X | Ghost-CBR1000rr | 11 | 29.4.2024 v 17:06 Ghost-CBR1000rr |
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | johan6 | 0 | 20.12.2023 v 09:21 johan6 |