globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)
Pánové, jako naprostý analfabet mám dotaz nato "čím mazat", abych si něco nepoškodil, nenaleptal atd.

Měl bych namazat lanka plynu a spojky. Předpokládám, že se to stříká jen na konci do bovdenu a u páček, nijak se to nerozebírá, a teď otázka čím ... můžu použít například WD 40?

Vidlice - mazat nebo ne? Na kole to mažu silikonovým sprejem - tu část, co zajíždí dovnitř krz gufera ... (gufero je doufám to těsnění, aby netekly vidle).

Potom mám dilema čím máznout stojan - zkoušel jsem mazání na řetěz, ale moc to tam nedrží mi přijde, asi to bude chtít nějakou vazelínku? Mám na rotační části na vysokootáčkové poloosy - docela drží, jen nevím, jestli to nenalepí všechen bordel cestou.

A poslední věc -čím namazat přilbu - mám Arioh GP Fusion a umí to samozřejmě rychlou výměnu plexi. Když jsem měnil plexi prvně, všim jsem si, že ty čudlíky, co to plexi "zamykají" a ve kterých se to i točí - když se plexi otevírá/zavíra, byly něčím namazané ... Strojní olej? Začalo mi to po mytí a výměně vrzat ... tak nějaký typ, aby se nestalo, že to pak budu mít rozprsklý za jízdy po plexi ...

Hloupé otázky, ale holt nechci moc laborovat a rád bych si nechal poradit a použil to, co je prověřeno a osvědčeno praxí.

Díky všem, Aleš.

edit: písmenka ...


Naposledy editováno 29.05.2011 11:10:48

1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

29.5.2011 v 21:16 | Nahoru | #31
Těch 40.000 jsi předpokládám,najel sám,takže víš,kdo s tím co kdy dělal,že? Jo,mě když bylo 21,tak jsem měl taky ve všem jasno...
Tak potom ti poradím- pokračuj v mazání olejem,když 2 kila na mazadlo nemáš, a mě dovol,abych já mazal mazadlem na lanka.
Já své k tomu řekl a jak kdo s tím,co se tu psalo, naloží,je věcí každého soudruha....

Naposledy editováno 29.05.2011 21:17:40

(reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

29.5.2011 v 21:26 | Nahoru | #32
prackarr> 40 000km na jinem XJ, (Mira XJ), ja na neblazni, ja mam zatim najeto 1023km, tak cekam kdy mi to ted praskne

1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

29.5.2011 v 21:28 | Nahoru | #33
No,tak já končím. Jsem rád,že jsi k tvým zkušenostem došel za 1023km,to mě ta cesta trvala déle a byla delší... čus bus.

(reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

29.5.2011 v 21:33 | Nahoru | #34
prackarr> tak to jsi asi starej , velkem motorkar a hlavne zkusenej cest

Naposledy editováno 29.05.2011 21:35:19

1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

30.5.2011 v 00:29 | Nahoru | #35
cau. zajimava vymena nazoru. muzu na oba dva dotaz? kdyz se lanko nemaze vubec o kolik se zkrati jeho zivotnost v najetych km? a kolik by melo obecne lanko vydrzet? ja tedy lanko nikdy nemazal. a ma najeto minimalne 40 000km. vim, ze by se meli mazat, ale jsem lenoch. zitra se musim podivat, jak vypada. aby treba nebylo nejake poskozene. dik

1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

30.5.2011 v 00:39 | Nahoru | #36
mazani je zaklad ! kdo maze ten jede ! ja peru vsude WD nekdy i na retez kdyz mi dojde motul.
jo a moje stara maze dobre sama ! nekdy az moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

30.5.2011 v 05:47 | Nahoru | #37

krakatit píše: cau. zajimava vymena nazoru. muzu na oba dva dotaz? kdyz se lanko nemaze vubec o kolik se zkrati jeho zivotnost v najetych km? a kolik by melo obecne lanko vydrzet? ja tedy lanko nikdy nemazal. a ma najeto minimalne 40 000km. vim, ze by se meli mazat, ale jsem lenoch. zitra se musim podivat, jak vypada. aby treba nebylo nejake poskozene. dik


Ono jde taky o to,jaká je to motorka. Já jezdím silnici,cross,enduro i trial. U silnice je to skoro fuk(relativně čisté prostředí,relativně sucho,počet zmačknutí spojky relativně malý), u crossu je to dost důležitá věc(prach,bláto,velký počet mačkání spojky atd.)
Říct ale nějak matematicky,o kolik se zkrátí životnost dost přesně nejde. Ale cca polovina to bude...

(reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

30.5.2011 v 10:23 | Nahoru | #38

S.M-A-RT píše: Používam minerální olej pro šicí stroje (medicinální). Používá se na jemnou mechaniku, zbraně, zámky a třeba i cykloservis.


přesně tohle používám i já! a jsem spokojen, nezaznamenal jsem třepení, přidírání ani nic jinýho, takže za mě uplně v pohodě!

mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

30.5.2011 v 10:57 | Nahoru | #39
doporučuji k XT660 stránky zabyvajici se touto motorkou, kde je taky malá diskuse k mazani lanek a jejich pripravku http://forum.xt660....c.php?f=13&t=684 -velmi pekne zpracovani

mimo jine tam Radek (administrator) pise sve zkusenosti s mazanim: "Na minulý motorce jsem lanka nemazal (také jsem slyšel že je to zbytečné) a po 2 letech mi spojkové lanko prasklo.. Takže od té doby mažu a jedu (jednalo se o varadero)"- maze pripravkem konkor

Naposledy editováno 30.05.2011 10:59:18

mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

30.5.2011 v 13:28 | Nahoru | #40
Já mažu silikonovym olejem ve spreji. Zkoušel sem spešl "bowden sprej" od Spanjaardu a bylo to lepidlo na prach a písek, tedy absolutně k hovnu... to raděj vyjeťák...

mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

30.5.2011 v 22:16 | Nahoru | #41
Mažu asi každých 500-1000km spojkové. Pak už to docela drhne a nejsem kulturista. Mažu to sprejem na řetěz co mám zrovna po ruce. Lanko už má se mnou 40000km a počítám, že bude původní 60000km protože po koupi bylo pěkně zatuhlý. Už mi ten humáč párkrát vytekl i dole u víka. Plynový jsem mázl snad jednou. Chodí jako po másle. Spojkový mám dobře zatěsněný gumovejma prachovkama nahoře i dole.

1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 08:48 | Nahoru | #42
Opravdu velice plodná a smysluplná diskuse ...skoro na stejné úrovni jako: Kůže nebo textil, Klíčkem nebo chcípákem apod....lanka jsou spotřební věc a nevydrží na věky...když se poškodí, koupím prostě nové, nebo si nové lanko vyrobím - zrovna nedávno jsem si vyráběl nové lanko otáčkoměru na jednoho veterána - doma se mi válel bovden s lankem z J 350/639 - jenom jsem přepájel koncovky, nějakou dobu to vydrží...

(reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 08:58 | Nahoru | #43
2stroke> To máš pravdu,předsedo. Měl jsem zůstat u 1. příspěvku a víc nepsat,protože to nemá cenu.
Kolega má 21 let,mlíko na bradě,1023km na tachecu,ale ví přesně,co je lepší,protože to vyčetl v manuálu...
To je pak marný....
Taky je rozdíl,když má někdo silniční leštěnku a nebo zaliskanej offroad. Ale to už tu vše zaznělo. Já si z debaty odnáším to,že nemá cenu vést debaty s 20 letejma smradama,co si myslí,že sežrali Šalamounovo hovno...

mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 12:19 | Nahoru | #44
prackarr: na první stránce končíš diskusi a pak píšeš 8 dalších příspěvků to je skoro diagnóza a sorry, že k tomu víc nenapíšu.

1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 12:23 | Nahoru | #45
Asi blbá otázka. Proč bych měl mazat i píst tlumičů? Vždyť ve vnitř se to samo maže a než se obnaží, tak jde přes gufero a stírací kroužek. Připadá mi to teda jako zbytečnost.

(reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 12:54 | Nahoru | #46

prackarr píše: Ono jde taky o to,jaká je to motorka. Já jezdím silnici,cross,enduro i trial. U silnice je to skoro fuk(relativně čisté prostředí,relativně sucho,počet zmačknutí spojky relativně malý), u crossu je to dost důležitá věc(prach,bláto,velký počet mačkání spojky atd.)
Říct ale nějak matematicky,o kolik se zkrátí životnost dost přesně nejde. Ale cca polovina to bude...



hele s tim jezdenim ve velkym bordelu... mam teda zkusenost jen z kola, ale tam je skoro lepsi tyhle casti ala lanka apod nemazat, na to mazivo se nachyta prach a funguje to jako brusna pasta - extremni opotrebeni soucasti, vetsinou to vyrobce resi uz pri navrhu, treba bowdeny jsou s teflonovou vrstvou a makaj docela ok i na sucho...

jakmile je mokro tak tam v blate uz jde do hajzlu vsechno rychle nezavisle na mazani... treba desky v kotoucovkach u kola jsou v pripade blata tak na jeden zavod:)

(reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 12:56 | Nahoru | #47

Zichi píše: Asi blbá otázka. Proč bych měl mazat i píst tlumičů? Vždyť ve vnitř se to samo maže a než se obnaží, tak jde přes gufero a stírací kroužek. Připadá mi to teda jako zbytečnost.



kdyz namazes kluzaky (pistnici tlumice) nakym silikonovym/ptfe olejem a otres, tak to chvili lip chodi, preci jen tam naka vrstva zustane, gufero ten olej kterym se to maze zevnitr setre az prilis dobre, a stirak pak dela docela velkej odpor.. ale to uz je detail..

(reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 12:58 | Nahoru | #48

madmax2 píše: mazani je zaklad ! kdo maze ten jede ! ja peru vsude WD nekdy i na retez kdyz mi dojde motul.
jo a moje stara maze dobre sama ! nekdy az moc

Lanka moc nemažu, ale když ženská maže až moc mi nikdy nevadilo

Naposledy editováno 31.05.2011 12:59:26

1 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 12:59 | Nahoru | #49
prackar: sem to nejak necetl cele a nevsiml jsem si ze pises to same co ja, na lanka jedine neco sucheho.. rozhodne ne mastny...

takze souhlas a za me davam hlas za to co psal prackar... lanka radsi suchy nez naky WD40 apod...

mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 14:58 | Nahoru | #50

rrss píše: prackarr: na první stránce končíš diskusi a pak píšeš 8 dalších příspěvků to je skoro diagnóza a sorry, že k tomu víc nenapíšu.


Ano,to je pravda. Vadí ti to moc?
Já myslím,že to co ty tu předvádíš,je taky diagnóza. Takže od tebe to beru,jako kompliment.
assassin- od tebe to beru jako bernou minci,protože na tobě je vidět,že jsi technik. Rád čtu tvoje příspěvky,víš téměř vždy,vovogo.

mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 15:54 | Nahoru | #51
Já teda taky cpu na lanka převodový olej.

Když se mi nějaké lanko nepozdává, tak raději koupím nové. U simsona to bylo hned po koupi plynové a sytičové, u MZ jsem zas měnil hned spojkové. Nou problémo.

(reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 17:22 | Nahoru | #52

prackarr píše: NA lanka by měl být spešl spray na lanka,protože běžné mazadlo,včetně WD40 jsou mastná a lepí se na to pak prach. Takže rozhodně WD40 a pod. nemazat!!
Já lanka takovým sprayem mažu,tuším,že je od denicolu...



já mám v servisním manuálu od kawasaki že mám lanka mazat tak že kolem konce lanka udělám trychtýř z igelitu a do toho trychtýře naleuju motorový olej který pak proteče celým lankem ...

Naposledy editováno 31.05.2011 17:27:54

(reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 17:41 | Nahoru | #53

prackarr píše: Já tvrdím,že mazat olejem teflonové lanko je horší,jak ho nemazat vůbec,a za tím si stojím!



Tenhle chlapec má pravdu, souhlasím

mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 20:25 | Nahoru | #54
me teda vrze central... obcas na nej neco splouchnu... prijedu a vrze znova...

mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 21:02 | Nahoru | #55
Tak to odšroubuj a namaž ložiska AOO.

mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 21:49 | Nahoru | #56
Breakpain pod plexi prilby do mist, kde jsou zamky a kde to klouze po prilbe pouzivam druhym rokem silikonovej olej a je to fajn. Nic nestrika a plexi se prijemne zavira

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

31.5.2011 v 21:57 | Nahoru | #57

assassin píše: prackar: sem to nejak necetl cele a nevsiml jsem si ze pises to same co ja, na lanka jedine neco sucheho.. rozhodne ne mastny...

takze souhlas a za me davam hlas za to co psal prackar... lanka radsi suchy nez naky WD40 apod...



Nekloním se k názoru nikoho. Lanka jsem vždy mazal tím co bylo po ruce a to až tehdy, když začalo drhnout. Když prasklo, prostě jsem natáhl nový.
Ale mám dotaz. Jak se namaže lanko suchým mazivem. Dokáže vůbec suchý mazivo prolézt celým bowdenem?

(reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

1.6.2011 v 09:46 | Nahoru | #58

Moriarti píše: Nekloním se k názoru nikoho. Lanka jsem vždy mazal tím co bylo po ruce a to až tehdy, když začalo drhnout. Když prasklo, prostě jsem natáhl nový.
Ale mám dotaz. Jak se namaže lanko suchým mazivem. Dokáže vůbec suchý mazivo prolézt celým bowdenem?



Suchej grafit, tím neprosypeš , ale můžeš použít Dry lube na řetězy, ten pro teče spolehlivě a umaže a ochrání to taky, zatímco řetěz nezvládá(naleštil mi boční články nového řetězu až hanba). Zato je celkem solidně rezistentní vůči prachu, ze suchejch maziv lepí asi nejméně, ale taky nejméně maže(dělal jsem srovnání asi 10ti výrobků.)

2 reakcí na tento příspěvek mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

1.6.2011 v 16:59 | Nahoru | #59
Je krásné jak se diskuse o mazání lanka na silniční motorku (motarda XT 660) dostala k mazání krosových motorek a jízdních kol.

Lanka obyčejné konstrukce jako mají známé Jawy, všechny starší stroje a nakonec i nízkorozpočtová XT660 (pro upřesnění bez teflonu) se vskutku mažou olejem a neplatí zde tvrzení prackarra, že vyjde plus/minus na stejno mazat či nemazat olejem.

Je "skvělé" jak tady je někdo schopný zdupat mladýho kluka, který se řídí technickou příručkou či manuálem a je ochotný poradit. Pokud by se všichni takto chovali a četli by ty manuály, ubyde zde velké množství přihloupých dotazů. Je však nutné dát také zapravdu tomu, že speciální připravek na mazaní lanek, vyzkoušený a prověřený, suchý, s teflonovou či silikonovou přísadou bude jistě to nejlepší řešení, také však nejdražší.

edit.: Abych z této diskuse také nečo měl, rád bych se zeptal prackarra či někoho jiného, zda mají vyzkoušený konkrétní mazivo na lanka. Jak psal Vito Corleona bowden spray od firmy Spanjaard nebude to nejlepší řešení.

Naposledy editováno 01.06.2011 17:06:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mazání lanek a pohyblívých částí (moto + přilba)

1.6.2011 v 17:55 | Nahoru | #60
Lamer>

U silnice Wurth HHS 2000 (stále po ruce jako multifunkční vzlínavé mazivo) nebo se teď zbavuju tímto stylem zmíněného Profi Dry Lube. Mám mazadel, olejů, čistidel a zušlechťovadel plné regály v garáži, ale speciální mazadlo na lanka mne ještě hříšníka nedbalého nenavštívilo. :)

Naposledy editováno 01.06.2011 17:56:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 X - cukání a vynechavani mot... Yamaha XT 660 X Wintrez 5 17.5.2024 v 10:26 Milan1963
Yamaha XT660X Resetování tachometru... Yamaha XT 660 X Lingos 7 15.5.2024 v 16:10 ja1
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X sniper931 5 13.5.2024 v 09:08 svobodik
Alternativa Brembo SC Yamaha XT 660 X Ghost-CBR1000rr 11 29.4.2024 v 17:06 Ghost-CBR1000rr
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X johan6 0 20.12.2023 v 09:21 johan6


TOPlist