globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vrkáte při podřazování plynem?
 
25.5.2011 v 17:39
Ahoj, mám jednu otázku. Na videích z okruhu je často vidět, jak jezdec na konci rovinky brzdí, řadí dolu a při tom pokaždé vrkne plynem. Tady je video, kde je to vidět (čas 0:35).



Předpokládám, že s antihopem to není třeba dělat. Nebo ano? Mám se to systemeticky učit? Je na to nějaký fígl? Jaký je správný rytmus činnosti, když letím z rovinky do zatáčky?

P.S. Samozřejmě jsem měl na mysli meziplyn a to jak jej dávat a zároveň citlivě brzdit.

Naposledy editováno 25.05.2011 17:56:48
Anketa: Vrkáte při podřazování plynem?
Jasně.
88%
315
Občas, když jedu kudlu.
3%
10
Nedělám - jen pomalu pouštím spojku.
4%
14
Nedělám - je to vůbec potřeba?
3%
12
Mám antihop tak to tam sázím naostro...
2%
6
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující

Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 17:42 | Nahoru | #1
to se naučíš jen praxí. Žádná univerzální poučka na to není

2 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 17:43 | Nahoru | #2
chodil jsi do autoskoly? chodil. mas druhou motorku a rikas ze neumis radit? ty si roztrhej obcanku. ja teda pri razeni vypinam motor a vymenuju zarovky v zadnim svetle...

Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 17:43 | Nahoru | #3
jasně, pro radost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 17:46 | Nahoru | #4

slanecek píše: chodil jsi do autoskoly? chodil. mas druhou motorku a rikas ze neumis radit? ty si roztrhej obcanku. ja teda pri razeni vypinam motor a vymenuju zarovky v zadnim svetle...



K čemu máš tu motorku, když neumíš řadit? Já mych si bez toho na tý svý asi ustlal, nebo bych podřazoval 2x tak dlouho.

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 17:47 | Nahoru | #5

SVéčko píše: K čemu máš tu motorku, když neumíš řadit? Já mych si bez toho na tý svý asi ustlal, nebo bych podřazoval 2x tak dlouho.


ja to psal tazateli, ne tobe :)

Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 17:47 | Nahoru | #6
tak když máš malo plynu tak při velkém zpomalení bys mohl dostat smyk zadním kolem ... takže určitě

2 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 17:48 | Nahoru | #7
samozřejmě, pro efekt a pro pocit, že motor nedostává takové kopance, ale zabírá do vyrovnaných otáček, ale nevim, co na to říká spojka

Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 17:50 | Nahoru | #8
Jo

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 18:01 | Nahoru | #9

rich.puzzle píše: samozřejmě, pro efekt a pro pocit, že motor nedostává takové kopance, ale zabírá do vyrovnaných otáček, ale nevim, co na to říká spojka


Pořád je spojka levnější než převodovka a tý to určitě nevadi, když už jí nedali ty synchróny

1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 18:04 | Nahoru | #10
eště když jsem měl GSX-Ro tak mi mechanici od suzuki poradily ať si zvednu volnoběh na 4000ot/min a fungovalo to. na meziplyny neni čas něco jiného to je při motoGP kde jim to ty meziplyny háže samo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 18:06 | Nahoru | #11

Capt.Spaulding píše: eště když jsem měl GSX-Ro tak mi mechanici od suzuki poradily ať si zvednu volnoběh na 4000ot/min a fungovalo to. na meziplyny neni čas něco jiného to je při motoGP kde jim to ty meziplyny háže samo.


Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 18:38 | Nahoru | #12
ja si s antihopem odvyk a vyuzivam to (e: ze nevrkam) na brzdnej ucinek, rekl bych ze i na okruhu to delaj jen bez antihopu a otravuje to

Naposledy editováno 25.05.2011 18:50:41

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 18:39 | Nahoru | #13

SVéčko píše:



tak nejak

Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 18:41 | Nahoru | #14
Jasnačka, s meziplynem je to větší frajeřina

1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 18:47 | Nahoru | #15
Ok, uznávám, že se stále mám toho hodně co učit. Aspoň tohle určitě. Stále ale makám na tom, abych nad strojem měl větší kontrolu. Občas zkusmo měním rádius zatáčení v náklonu (countersteering - když je na to místo a podmínky), na výjezdech se snažím citlvě dávkovat plyn ale ty nájezdy do zatáček jsou v mém podání docela pasivní. Zaměřím se na to a také se chystám okruh, kde to stopro bude potřeba.

P.S. Jízda na motorce je postupným "přeprogramováním" běžných reakcí (strach, vytuhnutí, panika). Často na to člověk přijde sám, občas pomůže rada nebo tip někoho lepšího. Info pro mě je: "vole, sázej tam to s meziplynem"!

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:00 | Nahoru | #16

joro píše:
P.S. Jízda na motorce je postupným "přeprogramováním" běžných reakcí (strach, vytuhnutí, panika). Často na to člověk přijde sám, občas pomůže rada nebo tip někoho lepšího.



Tohle je velka pravda. Obcas pomuze i lehka nehoda.

2 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:19 | Nahoru | #17
Mám debilní babskej dotaz: "Proč podřazovat s meziplynem?"
Pročetla jsem to tu, ale moudrá z toho nejsem... Jezdím stylem - před zatáčkou si dostatečně brzo začít přibržďovat, pomalu seskládat kvalty dolů a projet zatáčkou, na okruhu nejezdím, takže jsem to v životě nepotřebovala a v autoškole (viz. výše) se tohle skutečně neučí!

Děkuju za vysvětlení

EDIT: Mezera navíc...

Naposledy editováno 25.05.2011 19:19:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:29 | Nahoru | #18
Fleur> pokud podřazuješ tak, že necháš otáčky spadnout dolů, tak to až tak potřeba není.
Ale u roztočeného motoru dochází k velkému rozdílu rychlosti otáček převodovky a motoru (pokud nedáš meziplyn, otáčky spadnou až na volnoběžné)

A teď si představ, že se motor točí nějakých volnoběžných 1100 ot./min a tím že pustíš spojku, zadní kolo v momentu ten motor roztočí např. na 10tis. ot./min. (kolo je pevně spojeno s převodovkou)
To je docela rozdíl, může dojít k zablokování zad. kola, o nějaké plynulosti také nemůže být řeč.

Navíc převodovka u auta má synchrony, které vyrovnávají právě ten rozdíl otáček, motorky toto nemají, takže čí menší rozdíl mezi otáčkami motoru a otáčkami převodovky, tím lépe zuby zapadnou do sebe a tím šetrnější to je.

když rozjedeš moto na dvojku a vyřadíš v 70km/h na neutrál, pustíš spojku, znovu jí zmačkneš a budeš tam chtít tu dvojku vrátit, tak to moc dobře nepůjde, možná jí tam ani nedostaneš a když, bude to hrozná rána.

když uděláš to samé, ale před opětovným řazením přidáš plyn abys roztočila motor a pak teprve zmáčneš spojku a zařadíš, tak to půjde snadno a bez rány.
Přesněji - jedeš na dvojku 70km/h, motor točí 7000ot./min, musíš ho roztočit co nejblíž k těm 7000 aby bylo zařazení co nejhledší (protože s puštěnou spojkou roztáčíš s motorem i převodovku - i když je tam neutrál)

Doufám že aspoň trochu chápeš

ed: písmenka

Naposledy editováno 25.05.2011 19:30:49

2 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:29 | Nahoru | #19
Já vám teda nevím, ale meziplyn v autě při podřazování se dělá stylem:
pustím plyn-vyšlápnu spojku-zařadím neutrál-pustím spojku-prošlápnu plyn-vyšlápnu spojku-zařadím o kvalt níž-pustím spojku
u motorky ten mezikrok přes neutrál jaksi chybí takže nevidím žádnou výhodu meziplynu k životnosti převodovky. když už tak k životnosti právě té spojky, protože jí bez toho vrknutí pouštíte a roztáčíte podtočenej motor

ale jinak samozřejmě vrkám

Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:33 | Nahoru | #20
Jo, pro hladší podřazení a někdy je to i příjemný pro ucho...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:39 | Nahoru | #21
Fleur> meziplyn se dává proto, aby jsi mohla snadněji podřadit a proto, aby ti zadní kolo nešlo do smyku nebo aby neodskakovalo - nahrazuješ tím antihopingovou spojku. ten efekt to má jen do určité míry, samozřejmě to není jako antihop. z tohoto důvodu je také dobré zároveň přibržďovat (brzdit) zadní brzdou.

já se to taky teprve učím. nejhorší je ty pohyby správně zkoordinovat. taky je problém v tom, že když brzdíš a zárověň dáváš meziplyn, tak tím, jak otočíš plynovou rukojetí můžeš povolit současně brzdovou páčku, takže to pak s tebou trochu škube. ale naučit se to dá. dnes jsem to celý den piloval na Ducati dnu a myslím, že dělám pokroky . jinak dělat to normálně v provozu asi nemá smysl.. tedy pokud nejsi, jak se tu říká, kudlař

PS: jinak meziplyn dávat cca na 3000 až 4000 ot. (podle motorky). víc bych to nedával. zbytečně dáváš čoud motoru.

Naposledy editováno 25.05.2011 19:42:59

3 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:40 | Nahoru | #22
učit? druhá motorka a neumíš to ....nerejpu jen mě dycky toto téma pobaví
to je jak se ptát jako moc mačkat brzdu a jak moc točit plynem a kdy to začít dělat
asi sem byl geniální, ale tohel sem pobral už na fichtlu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:43 | Nahoru | #23
dva_hrnce> Já jsem jen ženská, né blonďatá pipka, po tomto polopatickém vysvětlení chápu a děkuji za to!

Holt to nejni nic pro mě, jezdím pomalu a na efekt si taky nehraju

Všem ostatním díky též...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:47 | Nahoru | #24

cccp píše: učit? druhá motorka a neumíš to ....nerejpu jen mě dycky toto téma pobaví
to je jak se ptát jako moc mačkat brzdu a jak moc točit plynem a kdy to začít dělat
asi sem byl geniální, ale tohel sem pobral už na fichtlu



frajeři balili holky na meziplyny na fechtlech

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:48 | Nahoru | #25
karf> jasný, meziplyn u auta jsi popsal krásně.

Ale u moto nejsou takové rozdíly (skoky) mezi jednotlivými kvalty, další věc je ta, že chod řadičky je taky o dost kratší (2mm motorka vs. 20cm V3S) a třeba u Guzzi je to fakt znát, jestli vrknu nebo ne.
navíc při jízdě nemačkám spojku až k řidítkům, ale jen do bodu kde při rozjezdu zabírá, takže tím vrknutím roztočím vše - motori i převodovku.

Spojka - jeden konec je pevně spojen s motorem, druhý pevně spojen s převodovkou, co chceš na spojce roztáčet?
samotná spojka se roztočit nedá (nebo tě jen nechápu)
ed: Aha, životnost.. No spojka je na klouzání dělaná, víc jí vadí dle mého prudké pouštění (náraz lamel na přítlačák)

Naposledy editováno 25.05.2011 19:49:54

Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:51 | Nahoru | #26
Já vrkám jedině na přítelkyni !
Jinak s meziplynem podřazuju vždy

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:51 | Nahoru | #27
Fleur> jak to mám v té hlemě poznat?

někdo by to nepochopil ani z tý mojí slohovky, tak jsem to raději napsal co nejvíc blbuvzdorně, třeba pro někoho jiného kdo to tu bude číst

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:52 | Nahoru | #28

rich.puzzle píše: frajeři balili holky na meziplyny na fechtlech



proč minulej čas? vlhnou pořád

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 20:09 | Nahoru | #29

karf píše: Já vám teda nevím, ale meziplyn v autě při podřazování se dělá stylem:
pustím plyn-vyšlápnu spojku-zařadím neutrál-pustím spojku-prošlápnu plyn-vyšlápnu spojku-zařadím o kvalt níž-pustím spojku
u motorky ten mezikrok přes neutrál jaksi chybí takže nevidím žádnou výhodu meziplynu k životnosti převodovky. když už tak k životnosti právě té spojky, protože jí bez toho vrknutí pouštíte a roztáčíte podtočenej motor

ale jinak samozřejmě vrkám



to máš naučený z vejtřasky co?

Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 20:11 | Nahoru | #30
ja vrkam skoro furt, pac na te stare herce se s tim podrazuje a o poznani lip a taky me bavi poslouchat motor
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist