Předpokládám, že s antihopem to není třeba dělat. Nebo ano? Mám se to systemeticky učit? Je na to nějaký fígl? Jaký je správný rytmus činnosti, když letím z rovinky do zatáčky?
P.S. Samozřejmě jsem měl na mysli meziplyn a to jak jej dávat a zároveň citlivě brzdit.
Naposledy editováno 25.05.2011 17:56:48
2 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
slanecek píše: chodil jsi do autoskoly? chodil. mas druhou motorku a rikas ze neumis radit? ty si roztrhej obcanku. ja teda pri razeni vypinam motor a vymenuju zarovky v zadnim svetle...
K čemu máš tu motorku, když neumíš řadit? Já mych si bez toho na tý svý asi ustlal, nebo bych podřazoval 2x tak dlouho.
2 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
rich.puzzle píše: samozřejmě, pro efekt a pro pocit, že motor nedostává takové kopance, ale zabírá do vyrovnaných otáček, ale nevim, co na to říká spojka
Pořád je spojka levnější než převodovka a tý to určitě nevadi, když už jí nedali ty synchróny
1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
Capt.Spaulding píše: eště když jsem měl GSX-Ro tak mi mechanici od suzuki poradily ať si zvednu volnoběh na 4000ot/min a fungovalo to. na meziplyny neni čas něco jiného to je při motoGP kde jim to ty meziplyny háže samo.
1 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
P.S. Jízda na motorce je postupným "přeprogramováním" běžných reakcí (strach, vytuhnutí, panika). Často na to člověk přijde sám, občas pomůže rada nebo tip někoho lepšího. Info pro mě je: "vole, sázej tam to s meziplynem"!
joro píše:
P.S. Jízda na motorce je postupným "přeprogramováním" běžných reakcí (strach, vytuhnutí, panika). Často na to člověk přijde sám, občas pomůže rada nebo tip někoho lepšího.
Tohle je velka pravda. Obcas pomuze i lehka nehoda.
2 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
Pročetla jsem to tu, ale moudrá z toho nejsem... Jezdím stylem - před zatáčkou si dostatečně brzo začít přibržďovat, pomalu seskládat kvalty dolů a projet zatáčkou, na okruhu nejezdím, takže jsem to v životě nepotřebovala a v autoškole (viz. výše) se tohle skutečně neučí!
Děkuju za vysvětlení
EDIT: Mezera navíc...
Naposledy editováno 25.05.2011 19:19:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
Ale u roztočeného motoru dochází k velkému rozdílu rychlosti otáček převodovky a motoru (pokud nedáš meziplyn, otáčky spadnou až na volnoběžné)
A teď si představ, že se motor točí nějakých volnoběžných 1100 ot./min a tím že pustíš spojku, zadní kolo v momentu ten motor roztočí např. na 10tis. ot./min. (kolo je pevně spojeno s převodovkou)
To je docela rozdíl, může dojít k zablokování zad. kola, o nějaké plynulosti také nemůže být řeč.
Navíc převodovka u auta má synchrony, které vyrovnávají právě ten rozdíl otáček, motorky toto nemají, takže čí menší rozdíl mezi otáčkami motoru a otáčkami převodovky, tím lépe zuby zapadnou do sebe a tím šetrnější to je.
když rozjedeš moto na dvojku a vyřadíš v 70km/h na neutrál, pustíš spojku, znovu jí zmačkneš a budeš tam chtít tu dvojku vrátit, tak to moc dobře nepůjde, možná jí tam ani nedostaneš a když, bude to hrozná rána.
když uděláš to samé, ale před opětovným řazením přidáš plyn abys roztočila motor a pak teprve zmáčneš spojku a zařadíš, tak to půjde snadno a bez rány.
Přesněji - jedeš na dvojku 70km/h, motor točí 7000ot./min, musíš ho roztočit co nejblíž k těm 7000 aby bylo zařazení co nejhledší (protože s puštěnou spojkou roztáčíš s motorem i převodovku - i když je tam neutrál)
Doufám že aspoň trochu chápeš
ed: písmenka
Naposledy editováno 25.05.2011 19:30:49
2 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
pustím plyn-vyšlápnu spojku-zařadím neutrál-pustím spojku-prošlápnu plyn-vyšlápnu spojku-zařadím o kvalt níž-pustím spojku
u motorky ten mezikrok přes neutrál jaksi chybí takže nevidím žádnou výhodu meziplynu k životnosti převodovky. když už tak k životnosti právě té spojky, protože jí bez toho vrknutí pouštíte a roztáčíte podtočenej motor
ale jinak samozřejmě vrkám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
já se to taky teprve učím. nejhorší je ty pohyby správně zkoordinovat. taky je problém v tom, že když brzdíš a zárověň dáváš meziplyn, tak tím, jak otočíš plynovou rukojetí můžeš povolit současně brzdovou páčku, takže to pak s tebou trochu škube. ale naučit se to dá. dnes jsem to celý den piloval na Ducati dnu a myslím, že dělám pokroky . jinak dělat to normálně v provozu asi nemá smysl.. tedy pokud nejsi, jak se tu říká, kudlař
PS: jinak meziplyn dávat cca na 3000 až 4000 ot. (podle motorky). víc bych to nedával. zbytečně dáváš čoud motoru.
Naposledy editováno 25.05.2011 19:42:59
3 reakcí na tento příspěvek Vrkáte při podřazování plynem?
to je jak se ptát jako moc mačkat brzdu a jak moc točit plynem a kdy to začít dělat
asi sem byl geniální, ale tohel sem pobral už na fichtlu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
Holt to nejni nic pro mě, jezdím pomalu a na efekt si taky nehraju
Všem ostatním díky též...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
cccp píše: učit? druhá motorka a neumíš to ....nerejpu jen mě dycky toto téma pobaví
to je jak se ptát jako moc mačkat brzdu a jak moc točit plynem a kdy to začít dělat
asi sem byl geniální, ale tohel sem pobral už na fichtlu
frajeři balili holky na meziplyny na fechtlech
Ale u moto nejsou takové rozdíly (skoky) mezi jednotlivými kvalty, další věc je ta, že chod řadičky je taky o dost kratší (2mm motorka vs. 20cm V3S) a třeba u Guzzi je to fakt znát, jestli vrknu nebo ne.
navíc při jízdě nemačkám spojku až k řidítkům, ale jen do bodu kde při rozjezdu zabírá, takže tím vrknutím roztočím vše - motori i převodovku.
Spojka - jeden konec je pevně spojen s motorem, druhý pevně spojen s převodovkou, co chceš na spojce roztáčet?
samotná spojka se roztočit nedá (nebo tě jen nechápu)
ed: Aha, životnost.. No spojka je na klouzání dělaná, víc jí vadí dle mého prudké pouštění (náraz lamel na přítlačák)
Naposledy editováno 25.05.2011 19:49:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
karf píše: Já vám teda nevím, ale meziplyn v autě při podřazování se dělá stylem:
pustím plyn-vyšlápnu spojku-zařadím neutrál-pustím spojku-prošlápnu plyn-vyšlápnu spojku-zařadím o kvalt níž-pustím spojku
u motorky ten mezikrok přes neutrál jaksi chybí takže nevidím žádnou výhodu meziplynu k životnosti převodovky. když už tak k životnosti právě té spojky, protože jí bez toho vrknutí pouštíte a roztáčíte podtočenej motor
ale jinak samozřejmě vrkám
to máš naučený z vejtřasky co?