Předpokládám, že s antihopem to není třeba dělat. Nebo ano? Mám se to systemeticky učit? Je na to nějaký fígl? Jaký je správný rytmus činnosti, když letím z rovinky do zatáčky?
P.S. Samozřejmě jsem měl na mysli meziplyn a to jak jej dávat a zároveň citlivě brzdit.
Naposledy editováno 25.05.2011 17:56:48
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
Ale u roztočeného motoru dochází k velkému rozdílu rychlosti otáček převodovky a motoru (pokud nedáš meziplyn, otáčky spadnou až na volnoběžné)
A teď si představ, že se motor točí nějakých volnoběžných 1100 ot./min a tím že pustíš spojku, zadní kolo v momentu ten motor roztočí např. na 10tis. ot./min. (kolo je pevně spojeno s převodovkou)
To je docela rozdíl, může dojít k zablokování zad. kola, o nějaké plynulosti také nemůže být řeč.
Navíc převodovka u auta má synchrony, které vyrovnávají právě ten rozdíl otáček, motorky toto nemají, takže čí menší rozdíl mezi otáčkami motoru a otáčkami převodovky, tím lépe zuby zapadnou do sebe a tím šetrnější to je.
když rozjedeš moto na dvojku a vyřadíš v 70km/h na neutrál, pustíš spojku, znovu jí zmačkneš a budeš tam chtít tu dvojku vrátit, tak to moc dobře nepůjde, možná jí tam ani nedostaneš a když, bude to hrozná rána.
když uděláš to samé, ale před opětovným řazením přidáš plyn abys roztočila motor a pak teprve zmáčneš spojku a zařadíš, tak to půjde snadno a bez rány.
Přesněji - jedeš na dvojku 70km/h, motor točí 7000ot./min, musíš ho roztočit co nejblíž k těm 7000 aby bylo zařazení co nejhledší (protože s puštěnou spojkou roztáčíš s motorem i převodovku - i když je tam neutrál)
Doufám že aspoň trochu chápeš
ed: písmenka
Naposledy editováno 25.05.2011 19:30:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
Holt to nejni nic pro mě, jezdím pomalu a na efekt si taky nehraju
Všem ostatním díky též...
dva_hrnce píše: Fleur> pokud podřazuješ tak, že necháš otáčky spadnout dolů, tak to až tak potřeba není.
Ale u roztočeného motoru dochází k velkému rozdílu rychlosti otáček převodovky a motoru (pokud nedáš meziplyn, otáčky spadnou až na volnoběžné)
A teď si představ, že se motor točí nějakých volnoběžných 1100 ot./min a tím že pustíš spojku, zadní kolo v momentu ten motor roztočí např. na 10tis. ot./min. (kolo je pevně spojeno s převodovkou)
To je docela rozdíl, může dojít k zablokování zad. kola, o nějaké plynulosti také nemůže být řeč.
Navíc převodovka u auta má synchrony, které vyrovnávají právě ten rozdíl otáček, motorky toto nemají, takže čí menší rozdíl mezi otáčkami motoru a otáčkami převodovky, tím lépe zuby zapadnou do sebe a tím šetrnější to je.
Přesně tak. Moje Kawa a podřazení v otáčkách bez meziplynu je rachot jako prase. A většinou to tam ani nejde, to nemluvím o falešném neutrálu.
když rozjedeš moto na dvojku a vyřadíš v 70km/h na neutrál, pustíš spojku, znovu jí zmačkneš a budeš tam chtít tu dvojku vrátit, tak to moc dobře nepůjde, možná jí tam ani nedostaneš a když, bude to hrozná rána.
když uděláš to samé, ale před opětovným řazením přidáš plyn abys roztočila motor a pak teprve zmáčneš spojku a zařadíš, tak to půjde snadno a bez rány.
Přesněji - jedeš na dvojku 70km/h, motor točí 7000ot./min, musíš ho roztočit co nejblíž k těm 7000 aby bylo zařazení co nejhledší (protože s puštěnou spojkou roztáčíš s motorem i převodovku - i když je tam neutrál)
Doufám že aspoň trochu chápeš
ed: písmenka