globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vrkáte při podřazování plynem?
 
25.5.2011 v 17:39
Ahoj, mám jednu otázku. Na videích z okruhu je často vidět, jak jezdec na konci rovinky brzdí, řadí dolu a při tom pokaždé vrkne plynem. Tady je video, kde je to vidět (čas 0:35).



Předpokládám, že s antihopem to není třeba dělat. Nebo ano? Mám se to systemeticky učit? Je na to nějaký fígl? Jaký je správný rytmus činnosti, když letím z rovinky do zatáčky?

P.S. Samozřejmě jsem měl na mysli meziplyn a to jak jej dávat a zároveň citlivě brzdit.

Naposledy editováno 25.05.2011 17:56:48
Anketa: Vrkáte při podřazování plynem?
Jasně.
88%
315
Občas, když jedu kudlu.
3%
10
Nedělám - jen pomalu pouštím spojku.
4%
14
Nedělám - je to vůbec potřeba?
3%
12
Mám antihop tak to tam sázím naostro...
2%
6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

25.5.2011 v 19:39 | Nahoru | #1
Fleur> meziplyn se dává proto, aby jsi mohla snadněji podřadit a proto, aby ti zadní kolo nešlo do smyku nebo aby neodskakovalo - nahrazuješ tím antihopingovou spojku. ten efekt to má jen do určité míry, samozřejmě to není jako antihop. z tohoto důvodu je také dobré zároveň přibržďovat (brzdit) zadní brzdou.

já se to taky teprve učím. nejhorší je ty pohyby správně zkoordinovat. taky je problém v tom, že když brzdíš a zárověň dáváš meziplyn, tak tím, jak otočíš plynovou rukojetí můžeš povolit současně brzdovou páčku, takže to pak s tebou trochu škube. ale naučit se to dá. dnes jsem to celý den piloval na Ducati dnu a myslím, že dělám pokroky . jinak dělat to normálně v provozu asi nemá smysl.. tedy pokud nejsi, jak se tu říká, kudlař

PS: jinak meziplyn dávat cca na 3000 až 4000 ot. (podle motorky). víc bych to nedával. zbytečně dáváš čoud motoru.

Naposledy editováno 25.05.2011 19:42:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 08:03 | Nahoru | #2

venakucera píše: Fleur> meziplyn se dává proto, aby jsi mohla snadněji podřadit a proto, aby ti zadní kolo nešlo do smyku nebo aby neodskakovalo - nahrazuješ tím antihopingovou spojku. ten efekt to má jen do určité míry, samozřejmě to není jako antihop. z tohoto důvodu je také dobré zároveň přibržďovat (brzdit) zadní brzdou.

já se to taky teprve učím. nejhorší je ty pohyby správně zkoordinovat. taky je problém v tom, že když brzdíš a zárověň dáváš meziplyn, tak tím, jak otočíš plynovou rukojetí můžeš povolit současně brzdovou páčku, takže to pak s tebou trochu škube. ale naučit se to dá. dnes jsem to celý den piloval na Ducati dnu a myslím, že dělám pokroky . jinak dělat to normálně v provozu asi nemá smysl.. tedy pokud nejsi, jak se tu říká, kudlař

PS: jinak meziplyn dávat cca na 3000 až 4000 ot. (podle motorky). víc bych to nedával. zbytečně dáváš čoud motoru.



Jakej má smysl přibržďování zadní brzdou při podřazování? To to kolo spíš dostaneš do smyku pokud to uděláš blbě, ale předek je účinější. Jinak pak musíš jemě jinak i ten předek ti odlehčí zadní kolo a to se blokne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist