globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČD a hluboký socialismus
 
13.5.2011 v 11:44
Taky jste si usmysleli že vyrazíte na východ a ušetříte den desty nočním autovlakem?

Vymysleli jste akci na kterou se nakonec přihlásilo víc lidí a vy potřebujete např jako my 12motorek a 12lidi dostat do vlaku?

Říkáte si "jedu z apůl roku, dohodnu se včas je nás hodně.."?

Odpověď českých drah : NAS.AT!!!


> Dobry den, prave jsem se vratil z vasi mezinarodni pokladny a pokud bych
> napsal, ze jsem rozezlen, tak to ani nenaznačuje aktuální stav me mysli.
> Bohužel definovat co si ted myslim o sluzbach ceskych drah, jejich chovani
> ke klientovi a poskytovaných sluzbach by se nevyhlo pouziti velmi drsných
> vulgariusmu.
> Již před dvemi mesici jsem vznesl dotaz na dopravu autovlakem Praha-Poprad a
> zpet, jelikož se mi jednalo o 12motocyklu s ridici, očekával jsem mozne
> problémy.
> Byl jsem ubezpečen ze vse probiha standardni cestou a ja mohu rezervaci
> (nakup) provest az 60 dni před odjezdem - tudiz jsem tak ucinil.
> Dnes jsem stravil 2.5h na vasi mezinarodni pokladne, kde jsem zjistil, ze CD
> nejsou schopny mou poptavku prepravy realizovat a to ani po te co jsem s
> dostatečným předstihem avizoval, ba co víc, CD mi nejsou schopny ani
> nabidnout nahradni termin prepravy a jedine na co se zmohly je dotaz zda mi
> nevadi ze pojedou motocykly zvlast - na muj dotaz kdy by mohly jet spolecne
> mi bylo receno, ze nelze zjistit obsazenost vlaku a tudiz jedinna moznost
> je vyplnit všechny jízdenky ¨ coz znamena ze se muze opakovat situace kdy mi
> Vase pracovnice navkladala do systemu a vytiskla 8 jizdenek (cca hodina
> komunikace a jeji práce) nacez zjistila ze 9 se jiz do systemu
> nedostane!!!!!! Nasledoval tlak na odebrani jizdenek ci na storno - při
> stornu jsem riskoval, ze při opětovném zadani se do systemu dostanu ještě s
> méně stroji.
> Co nechapu? Nechapu ze není mozne si objednat cestu pro mnou zvoleny počet
> stroju, ze i když přistoupím k planu akce zodpovedne a vcas, vse skonci na
> vasi neschopnosti ci neschopnosti vaseho systemu rezervaci. Planuji akci kde
> behem tydne projedeme několika staty a najedeme 4tis km, ze to není
> nejjdednodussi je asi jasne a nakonec vse zkolabuje na vasi doprave. V
> soucasne chvili nemohu jinak nez kazdemu kdo by těchto sluzeb chtel vyuzit
> durazne nedoporučit vase sluzby!
> Prosim o preposlani tohoto mailu zodpovědným osobám a jejich vyjádřeni, jež
> hodlám zveřejnit stejně jako můj postoj k celé věci, předpokládal bych ze
> klient co vam donese 20tis za prepravu by vam mel stat za bleskovou reakci a
> snahu věc vyresit.
> Ma poptavka byla na prepravu 12ti stroju s ridici 4.7.2011 z popradu do
> prahy
> S Pozdravem D.

************************************

Odpověď na podání č.: ST11-04-150

České dráhy, a.s.
Zákaznická péče
P.O. Box 24
110 15 Praha 1

Vážený pane V,

obdrželi jsme Vaši stížnost na nemožnost zakoupení 12 míst na motorky pro přepravu autovlakem dne 4.6.2011 z Prahy do Popradu. Po celkovém prověření dané problematiky uvádíme následující vyjádření.

V tomto případě se jedná o spoj, který je výchozí ze Slovenska , proto se prodej provádí z rezervačního systému slovenské železnice (ZSSK), odkud České dráhy, a.s. čerpají místa. Předrezervace pro autovlaky není v současné době zavedena, proto prodej probíhá postupně, bez možnosti jakéhokoliv upřednostnění požadavku. Na základě žádosti jsou zákazníkovi pro auto (motocykl) prodány metry nikoliv místa. Bohužel, nelze však zjistit, zda v dolní či vrchní části vozu. Z bezpečnostních důvodů je možné motocykly naložit pouze do dolní části vozu (max. počet motocyklů 20 – na dva metry délky lze umístit 2 motocykly). V době Vašeho požadavku na zajištění přepravy 12 motocyklů z Popradu do Prahy již bylo k dispozici omezené množství metrů, které stačilo k zajištění přepravy pouze 8 motocyklů. Vaši stížnost jsme postoupili specializovanému pracovišti, které má na starosti řešení přepravních a obchodních podmínek autovlaku na mezinárodní úrovni.
Je nám velmi líto, že jsme neměli možnost plně realizovat Váš požadavek.

S pozdravem

Jarmila Němečková
oddělení řízení kvality osobní dopravy
Generální ředitelství ČD, a.s.

*******************************

Odpověď na podání č.: ST11-04-150 - reakce
Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření, nicméně mám k němu několik málo připomínek.

Vzhledem k průběhu není pravdou, že jde o problém slovenského dopravce a to z jednoho prostého důvodu - Vaše společnost také neumožňuje alternativní rezervaci pro větší skupinu, tj ač vyjdu z podmínek rezervace, nikdy (nezávisle na termínu řešení) nemám jistotu že budu Vaší služby moci využít. Tj Vaše služba je nejistá a jistou se stává až v okamžiku prodeje jízdenky tj nejdříve 60dni před odjezdem. Postupy obou stran (slovenské a české) jsou v tomto případě shodné a já měl pouze štěstí, že z Čech v tomto termínu nechce cestovat o jeden motocykl více...

Nechápu postoje ČD, mám pocit že Vaše společnost by měla mít zájem o rozšiřování klientely a tak nevidiím důvod proč není možné provádět skupinové rezervace (nad X osob/techniky) v předstihu a tak mít dostatečně předem jasno o vytížení vlaku a tak na toto moci reagovat případným vřazením dalšího vagonu do soupravy. tento postup by mi přišel logický a pro obě strany přínosný. Jestliže rezervace probíhají stylem "nestojime o klienty - neumime " pak dle mého názoru na trhu nemáte co dělat, protože toto není třžní jednání. Za současného stavu je pro mne využívání nejistých služeb nepoužitelné a předpokládám že stejně tak pro další zájemce zabývající se organizací podobných akcí.

Zatim v každém oboru kde jsem se angažoval platilo, že velkoodběratel má nárok na specifický přístup, jež ho zvýhodnuje - toto může být cena, nebo jiná přidaná hodnota. ve vašem případě se jedná o naprosto opačnou politiku a tak nevidím jedinný důvod proč se na Vás obracet. V rámci podobné ceny jsou i jiné varianty přepravy a já k nim bohužel budu muset přistoupit.

Je mi líto, ale z mého pohledu by se ČD měly zamyslet nad obchodní politikou, potažmo nad lidmi jež ji určují.

Co dodat? Jedinné co slouží ke cti, že když jsem byl po měsíci kontaktován telefonicky (myslím že šlo u stejnou osobu co poslala stanovisko ČD) měl jsem pocit, že komunikuji s člověkem na úrovni co hledá řešení. Zda to byl jen pocit, zda jeden člověk může něco změnit, to asi ukáže až čas...

Já se každopádně příště porozhlédnu po náhradním typu transportu, nebo se opět vrátím k cestám po vlastí ose...


Naposledy editováno 13.05.2011 11:46:00

2 reakcí na tento příspěvek ČD a hluboký socialismus

13.5.2011 v 16:04 | Nahoru | #1
Odpověď co jsem čekal:

Čekal jsem že nebude problem si zavčasu rezervovat 12 mašin tj víc jak polovinu spodku vagonu, kdyby to bylo možný, třeba by této možnosti využilo více lidí než jen já a ČD by tedy měly ještě před zahájením prodeje info o tom, že je vagon buď zcel anebo z části plný, tudíž by pro tento spoj mohli zařadit další vagon (s předpokladem normálního prodeje u pokladen). nejsem železničář, ale myslím že té mašince už je skorem jedno jestli má nebo nemá o vagonek víc.

Druhá možnost je že mi ČD nebudou slibovat co nemohou splnit a já bych si ty 4mesice shanel nevytizeny auto namisto jejich vagonku - což samo taky neni takovy problem.

Je tu ještě jedna varinta 4auta s voziky na 3motky. Tj každý řidič cca 3h u volantu přes noc a nějaký bakšiš pro někoho kde by se auta nechala - ve finále bych předpokládal cca o třetinu menší cenu.

Jenže, jenže oni mne 2x opakkovaně ubezpečili že s tim mohu počítat za předpokladu koupě jízdenek 60dnu předem...což jsem učinil.

Co se týká spoje na slovensko, tak jsem měl telefonicky v den koupě potvrzeno místo pro 11stroju a 12tý "možná" (dle telefonátu s jakýmsi dispečerem). moje logická otázka "nabídněte mi jiný termín" abych mohl případně z nouze spounout datum příjezdu a byť nerad zkrátit akci, mi nebyli schopni odpovědět díky tomu že ani netuší kolik míst mají volných, dokonce ani nemuze do toho "systemu" napsat chci 12mašin aby ji to rovnou poslalo do kytek a pokud ne vyplňovat parametryjako jsou jmena, rozmery atd.. - ta chudák ženská tam hodinu datlovala 7motorek aby ji to u 8 napsalo že končí a mohla je začit mazat - samo při stlování to rovnou tiskne listky, kdybych měl chuť a čas, mohl jsem ji tam nechat datlovat cely den stylem OK 4.6 nejsou tak zkusime 5.6....nebylo by, tak 3.6....tohle jsou 3h na pokladne , 30vytistených lístku a k h....)

(reakce na) ČD a hluboký socialismus

13.5.2011 v 16:06 | Nahoru | #2
Jinak podle toho co píšou pobere vagon 20motorek a 5 aut (auto je jako 4 motorky) nebo 10aut. Takže čtvrtina kapacity vagonu mi až tak mala nepřijde...

(reakce na) ČD a hluboký socialismus

13.5.2011 v 18:48 | Nahoru | #3
FishX3> Jo hochu, taky už jsem rezignoval.
Já dokonce po škole na ČD začínal, tedy na ČSD. Od malička jsem byl do vlaků fanda a i po listopadu 89, kdy jsem se začal živit líp, mimo tuto organizaci, jsem se jim snažil třeba jen zadat zakázku. Naivně jsem si myslel, že si budeme šetřit životní prostředí a pokud možno, tak kamiony omezíme a náklady hodíme na koleje.
Marná snaha...! Totalitní zkostnatělá organizace se nezměnila a nezmění. Dokud to bude v rukách státu, budou tam tisíce neschopných lidí, nebudou umět improvizovat a nic nezařídí. Neživí je to.
Já jim naložil celý vlak...! 2x jsem jim zajistil po dvaceti vagonech, abych si vyzkoušel, že to jde a že kolegům ve firmě dokážu, že když budeme chtít, bude doprava po kolejích levnější, dálnice prázdnější a ovzduší čistší...
tak už si to nemyslím
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist