globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Zdravím,
po delší době bych tu potřeboval opět něco vážně pořešit...

Jde o to, že moje známá nedávno prodala motorku - celkem velice levně. Nový majitel si ji přijel obhlédnout, projel se, byl seznámem se stavem a o pár dní později si ji koupil a odvezl, všecho v pořádku... Ale, asi po měsíci ježdění a nějakých 700 - 800 Km, co na tom mezi tím najel, mu najednou ojnice podala ruku! A teď jak dál? Může to být skrytá vada? Nový majitel chce opravdu či nový motor platit půl na půl, což je ovšem problém, protože případná oprava bude stát minimálně polovinu ceny celého motocyklu, né-li i více...

Původní majitelku stroje dobře znám, stroj zakoupila v Česku s přibližně 60ti tisíci Km na tacho asi před 5ti léty, celkem se na něm za tu dobu najelo asi jenom nějakých max. 3 - 5 tisíc Km a to naprosto bez problémů... Nic moc se na tom během té doby neřešilo, a na motoru už vůbec ne! Známá věděla, že by to chtělo seřídit ventily a podtlaky, ale vzhledem k tomu, jak málo jezdí, se na to nakonec ani nedostalo - s tím byl nový majitel samozřejmě seznámen... Někdy minulý rok akorát měnili olej co vím, ale poslední jízdu před prodejem jsem na této mašině dělal novou STK a při jízdě nebyl znát žádný problém, jela jako normálně a navíc hladinu oleje jsem také kontroloval, stejně jako i ještě poté sama majitelka...

U tohoto stroje se vědělo, že si olej celkem bere a to né zrovna málo a nový majitel sám přiznal, že olej vůbec nekontroloval, jelikož mu původní majitelka říkala, že byl nedávno měněný a hladina je v pořádku... Navíc to údajně celkem krmil i za studena! První co mě napadlo je, že mu to prostě sežralo olej a motor se zadřel, dneska mi ho dovezli a zítra či o výkendu se na to podíváme, ale dle díry v karterech pod válcem hádám, že bude asi utržená ojnice, poškozený válec, poničený píst a možná i naklepaná klika! Navíc co mě úplně dorazilo byl fakt, že nový majitel tvrdil, že po tom co se to stalo motor ještě normálně nechal běžet a akorát jel jen na jeden válec a cákal z něho olej! Nechci vidět, jak to asi bude uvnitř vypadat...

Co by jste v takovém případě udělali? Může to být skrytá vada? Má nový majitel nárok na vrácení peněz a nebo na spoluúčast při opravě? Podle mého je měsíc a 750 Km celkem dost a navíc původní majitelka nemohla vědět, že to za pár Km křachne - jak nakoupila, tak i prodala a mašina jí sloužila naprosto bez potíží! Navíc když si koupím mašinu, tak si pořádně prohlédnu, co a jak je a jak jsou na tom např. i náplně, ne?

Celkem nepříjemná událost, známá by ten stroj ani neprodávala, ale zrovna staví a peněz nemají na zbyt, takže tohle je docela rána... Já osobně bych toho pána asi nějak slušně poslal k šípku s ponaučením, že kdo maže, ten jede a olej by se měl čas od času omrknout...
Anketa: Jak nejlépe tohle vyřešit?
Vzít motorku zpět, opravit na vlastní náklady
1%
3
Opravu zaplatit půl na půl a příp. prodělat
4%
9
Borce vyfakovat, způsobil si to on sám
95%
207

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.5.2011 v 11:18 | Nahoru | #1
Ojnice nekřápne jen tak, pokud tam není vada materiálu typu bublinka, která zeslabí strukturu. Píst ve válci chodí? Pokud ne, tak je jasné, že se rafnul a klika tahem ojnici přetrhla. Pokud jo, kýve se vršek ojnice na čepu? Jestli ne, tak se to raflo tam a klika ojnici následně ohybem ulomila. Obojí by tak jako tak bylo způsobené výpadkem mazání.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

16.5.2011 v 14:33 | Nahoru | #2
1100Virago> Píst ve válci chodí (v rámci možností, protože válec je v dolní polovině nakleplej) a na čepu je to taky v pohodě... Zadřené je ojniční ložisko na klice, tam se to ani nehne... Ten lom ojnice je podle mého čistý a čerstvý v celé jeho délce, nejedná se nejspíš o vadu materiálu - i když tohle já nedokážu odborně posoudit, je to jen můj názor... Utrhlo se to podle mého pouze v důsledku zadření ložiska na klice, protože ojnice už se pak nemohla dál volně otáčet a někde to povolit muselo...

t_freedom> Dovezl jenom samotnej polorozebranej motor v dodávce, motorku ani stav tacho jsme už neviděli... No klepalo neklepalo, to ten chlápek sám neví a asi by si toho ani nevšiml! Já když jsem na tom jel naposled, tak mi na tom nepřišlo nic divného, ten motor si s origoš laufama jenom pěkně ševelil a žádné klepání tam podle mě slyšet nebylo... Ale zase na druhé straně je jasné, že jsem se na to nijak zvlášť nezaměřoval a taky už můžu mít pokřivený pohled na "normální" zvuk motoru z toho ježdění na Ducati!

karf> Tak to máš samozřejmě taky pravdu! Pokud na prodávané mašině něco narychlo doprasím a děj se vůle boží, ať si to už nový majitel pořeší sám, tak je to jednoznačně moje chyba! I když taky se to pak těžko prokazuje... Ale tady nebylo opravdu nic, o čem by původní majitelka věděla a chtěla by to zatajit! Mašina je celkem v původním stavu, nebouraná, stav odpovídá stáří a dokonce i ten motor vypadá, že se v něm ještě nikdo nikdy nevrtal... Je to prostě prekérka, já jsem taky koupil 916 a za tři týdny se mi začala vypínat komplet celá elektrika, což jsem řešil dost dlouho a zjistilo se, že chyba byla v ř. jednotce, která je ale na Stradě stejná jako u SPS a stojí 2000 €uro! Bořenou skoro neseženeš, protože jich je jako šafránu a kde si pomůžeš? Taky to mohla být skrytá vada, o které původní majitel klidně mohl věděl, ale už jsem to s ním neřešil a nakonec jsem si sehnal novou ř. jednotku a chip přes e-bay asi za 200 €uro, holt je to 15 let stará vrána, tak co naděláš...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VX800 Výfuky Suzuki VX 800 MonKeyF00T 2 17.11.2022 v 12:27 Hanysmarea
Suzuki - mechanismus spojky Suzuki VX 800 AveKT 26 21.7.2022 v 14:39 AveKT
Oprava VX800 Suzuki VX 800 Dargen 1 12.4.2021 v 04:37 hondaman1
Výkonová restrikce VX800 Suzuki VX 800 moucan 15 7.9.2020 v 10:41 Kohlstein
Suzuki VX 800-potřebuji radu Suzuki VX 800 Kubita 1 22.8.2020 v 15:52 zdenysrx6


TOPlist