globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: natural 98
9.5.2011 v 10:54
Lidičky mám menší dotaz.Mohu do své Jawy 350/639 lít Natural 98???Při dnešních cenách benzínu mám možnost mít N98 o mnoho levněji než třeba N95 nebo S91.Jen mi jde o to, jestli mi to neprovede něco s motorem.Díky všem za odpověďi

natural 98

9.5.2011 v 10:58 | Nahoru | #1
uplně v klidu, pojede to úplně stejně, ani líp, ani hůř... možná, kdyby sis hodně vyhrál s nastavením předstihu, tak by to jelo možná trochu lépe, ale to bys musel doladit někde na brzdě a stejně by to bylo téměř neznatelné

natural 98

9.5.2011 v 11:07 | Nahoru | #2
Jde o to, abych to nějak nezadřel, nepropálil, bo tak něco...To by mi za to nestálo

natural 98

9.5.2011 v 11:17 | Nahoru | #3
neměj strach

1 reakcí na tento příspěvek natural 98

9.5.2011 v 12:23 | Nahoru | #4
Hlavně fakt bacha, aby to byl opravdu benzín, už jsem viděl borce co prodávali nějakou odpadní sračku někde z lihovaru a na dotaz "proč to nesmrdí jako benzín?" odpověděli jen " 98 smrdí jinak..." a pak se člověk mohl divit jak slyšel v záběru klepat ventily.... (jednalo se o auto). Ale pokud máš jistotu, že je to OK tak do toho klidně jdi :)

1 reakcí na tento příspěvek natural 98

9.5.2011 v 14:49 | Nahoru | #5
neboj se toho. A když si snížíš hlavy na kompresi kolem 12:1 , tak ti to pojede i líp než s 95

Naposledy editováno 09.05.2011 14:49:59

(reakce na) natural 98

9.5.2011 v 15:04 | Nahoru | #6
-vodník-> Je to klasická N98 jako kdybych ji točil někde na pumpě...Je to od známého z rodiny takže strach z kvality mít nemusím

natural 98

9.5.2011 v 15:31 | Nahoru | #7
98 je dokonce lepší,protože neobsahuje kvasný líh jako natural 95. Ten má v sobě 15 procent kvasného lihu a ten na sebe začne vázat vodu a nádrže vetránů rezavějí...

natural 98

9.5.2011 v 16:31 | Nahoru | #8
jezdil sem N98 na 638 5 let a nikdy nebyl problém, takže no stress

1 reakcí na tento příspěvek natural 98

9.5.2011 v 20:28 | Nahoru | #9
martinED: leda mít veterána dvoutaktního, nebo tam mít benzínu vždycky nejnutnější minimum

mám jeden 4Takt ale ten je poměrně novější, zatím ok.

Naposledy editováno 09.05.2011 20:44:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 98

9.5.2011 v 20:50 | Nahoru | #10
pech.> Nebude to hned. Vždy jsem byl zvyklý odtavit na zimu stroj s plnou nádrží. \Bohužel dnes se tam nachytá voda i tak..

natural 98

13.5.2011 v 21:59 | Nahoru | #11
bude mít menší sklon k detonaci

1 reakcí na tento příspěvek natural 98

13.5.2011 v 22:39 | Nahoru | #12
KRAFTWERK> z toho co jsi napsal to trochu zní, že s tou 98 bude mít malý sklon k detonaci.... Chtělo by to napsat, že bude mít menší sklon k detonaci než 95 Ale jinak pravda, ale u Jawy není problém ani s 95, ta jede na kdeco... minimální oktanové číslo má psané 90

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 98

14.5.2011 v 10:09 | Nahoru | #13

MartinED250 píše: pech.> Nebude to hned. Vždy jsem byl zvyklý odtavit na zimu stroj s plnou nádrží. \Bohužel dnes se tam nachytá voda i tak..

Jestli mohu vstoupit do diskuse Na zimu vždy odstavuji motorku s plnnou nádrží a ještě do ní naleji 2deci VELFOBINU. V prodeji na každé lepší pumpě. Velfobín na sebe váže vodu. Takže žádné reznutí nádrže ze vnitř a hlavně na jarě,není žádný problém se startem. V nouzi je možno použít i technický líh. TADY

(reakce na) natural 98

14.5.2011 v 12:45 | Nahoru | #14

methaw píše: neboj se toho. A když si snížíš hlavy na kompresi kolem 12:1 , tak ti to pojede i líp než s 95



12:1 ? , mám zato že max byl 10:1 ne? Možná mám ale trochu zastaralý info ...

No, Osobně bych se rozhodoval podle ceny, protože jestli a jawa 350, tuším má kompresní poměr 6,6. Tak není nutno lít benzin s vyšším oktanovým číslem, (větší odolnost proti klepání a detonacím), menším cetanovým číslem (blížícím se k nule, odolnost proti samozápalům) ten bych lil, kdybych zvýšil kompresní poměr, jestliže má v manuálu napsaných 90 oktanů, tak natural 95 bohatě stačí, nebo to snad s 98 lépe jede ? ...

Jestli máš možnost sehnat za levno N98, tak do něj jdi K tomu ten kvasnej líh tomu taky přidá...

(reakce na) natural 98

14.5.2011 v 13:31 | Nahoru | #15
bimbo750> Asi tě zklamu, ale s tím Velfobinem, pokud jezdíš na normální 95ku, se jedná doslova o nošení dříví do lesa, a tedy vyhozené peníze (jeho hlavní složkou je líh, a ten už sis koupil na pumpě v benzínu).
Takže tuto radu bych nešířil.

(reakce na) natural 98

14.5.2011 v 22:43 | Nahoru | #16

WenCa píše: KRAFTWERK> z toho co jsi napsal to trochu zní, že s tou 98 bude mít malý sklon k detonaci.... Chtělo by to napsat, že bude mít menší sklon k detonaci než 95 Ale jinak pravda, ale u Jawy není problém ani s 95, ta jede na kdeco... minimální oktanové číslo má psané 90

sám používám N95 a chová se úplně stejně jako se speciálem 91 pokud by měla třeba snížené hlavy tak bych ten N98 použil ale takhle není třeba si s tím vůbec lámat hlavu spíš důležité je motor správně mazat tak jak výrobce doporučuje né jak doporučuje někdo v diskuzi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist