globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo
Koupil jsem si ojeté BMW R1150GS, rv. 2000, najeto 66500 km, po třetím majiteli, přičemž ten poslední podle jeho slov na motorce najezdil okolo 20 000km a moto pravidelně servisoval.

Cestou od prodejce domů jsem držel cestovní rychlost 120 - 140 km/h. Po cca. 100km, viz fotka přístrojové desky se motorka se po ubrání plynu na rovince lehce rozvlnila, myslel jsem nejdřiv že je rozbitá silnice. Přidal jsem a znovu ubral, motorka se rozvlnila víc. Došlo mi že to asi nebude silnici ale motorkou, pustil jsem plyn a chystal se zajet ke kraji, ale v tu chvíli už kolo upadlo úplně a z rychlosti cca 120 km/h jsem zastavil viz. fotky. Celé se to odehrálo behěm cca 30 vteřin. Všimněte si viditelné brzdné dráhy na jednom z obrázků. Dálnice byla naštěstí prázdná, ještě o metr dál a jel bych domů nohama napřed naporcován o svodidla.

Víc fotek v 8Mpix rozlišení na tomto odkazu:

http://www.uloz.to/8830733/nehoda-rar

heslo do archivu: BMW

Moto jsem majiteli samozřejmě ihned vrátil.

Jdu zapít druhé narozeniny.







Naposledy editováno 01.05.2011 12:46:51

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 10:10 | Nahoru | #121

Hoba píše: Už jen z tohodle principu musí být riziko upadnutí kola u BMW o pár řádů jinde.



To riziko je naprosto zanedbatelné - jak už zaznělo, kola na autě jsou chycena úplně stejně a kolik upadlých kol leží na silnici? Viděl jsem to jedinkrát, u prastaré Š120.

lefor: nemusíš se bát, z diskuse už vyplynulo, že se nerozpadl diferák, ale jen byly nesprávně utažené šrouby.

Můj závěr - po koupi motorky nebo po přezutí si šrouby před garáží vyšroubovat a zašroubovat. Díky centrálu je to práce na 5 minut a k utažení opravdu stačí klíč z origo nářadí. S ním to nepřetáhneš a samo se to nepovolí. (Na vyloupnutí víčka nad šrouby stačí plochý šroubovák)

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 10:56 | Nahoru | #122

seikos píše: Já s nově koupenou motorkou jezdím prvních 1000km pouze po místních komunikacích, rychlostí max 30kmh


spráááávně

a když si ji zkoušíš před koupí, tak jedeš jen do 20ti kmh, abys ji co nejvíc otestoval žéé..

assassin píše: ja kdyz sem si naposled koupil "novou" motorku.. tak to bylo pred 9ti lety a koupil jsem ji rovnou s upadlym zadnim kolem... aby me to nepotkalo cestou


to je rozumný !!

Naposledy editováno 02.05.2011 10:56:59

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 10:58 | Nahoru | #123

-STAŘEC- píše: s koupenou motorkou z druhe ruky a jet v levem a tak rychle je myslim hazard na prvni jizdu
ten kdo prodava vždy se bude snažit tvrdit že to co prodava je v perfektnim stavu možna že se mylim


no mýlíš se minimálně v tom, že jel v levým pruhu... podívej se pořádně na fotky

1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 11:01 | Nahoru | #124
Kolikrát je větší hazard dát moto do ofiko servisu, než ji koupit z druhé ruky

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 11:09 | Nahoru | #125
RadoTP> tjn

BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 11:11 | Nahoru | #126
Tak to mě soudruzi z NDR překvapili. Tohle zrovna neni moc vymyslene.

1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 11:15 | Nahoru | #127
jn, zajímalo by mě jak to mají řešený třeba guzziny a nebo i ducati a jak je to s tou hmotností kardan vs letmák vs klasika... kardan je asi jasnej, ale ten letmák... nemáte někdo nějaký srovnání ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 11:31 | Nahoru | #128

Forty píše: jn, zajímalo by mě jak to mají řešený třeba guzziny a nebo i ducati a jak je to s tou hmotností kardan vs letmák vs klasika... kardan je asi jasnej, ale ten letmák... nemáte někdo nějaký srovnání ?



Ja uprimne doufam, ze guzzi to maj opravdu pevny

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 11:42 | Nahoru | #129
Skalik> a to se nějak projeví na blackbirdovi ?

1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 11:44 | Nahoru | #130
nechapu co tu lidi melou o tom jako to bmw udelalo darebne atd.. vzdyt je tu fotka konstrukcniho reseni a ten naboj kola je jak z tanku, to obrovsky lozisko atd.. tady proste ulitly 4 srouby ktery byly nekym zniceny... tohle nema s konstrukcnim resenim nic spolecnyho...

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 11:45 | Nahoru | #131

Werewolf píše: Co je zas tohleto za hloupost?!
Motoyckly od BMW jsou naprosto vymakaný stroje do posledního šroubku. Jak nemám rád jejich auta, tak je ale beru za jejich motocykly, protože jednodušeji ovladatelný motorky už nedělá snad nikdo. Tohle přece není vůbec o tom, jestli to je BMW.

No a co se týče příčiny, tak jelikož ty fotky nejsou na moje oko dost detilní, tak nevim, ale napadaj mě jen dvě příčiny:
1. Vada materiálu nebo
2. Nedotažený šrouby.
Podle popisu události bych ale tipoval ty nedotažený šrouby. Přesně takhle se mi to stalo u auta, když mi jednou v servise přezuli auto ze zimních na letní. Až na to, že jsem stačil zastavit dřív než uletělo. Pak jsem si v servise vyslechl strohé: "Promiňte, mi to dotáhnem." A pak už jen následovalo naložení uložených zimních kol a sbohem!



ja mam zase jejich auta rad, vic nez jen z venku znam teda jen e36 ale to provedeni mi vyhovuje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 11:47 | Nahoru | #132

Hoba píše: Kola na autě jsou 4 a když jedno upadne, dá se ještě rozumně zastavit. Když ve 120 upadne kolo na motorce, ne každej bude mít asi kliku jako já. Čekal bych proto uchycení několikanásobně naddimenzované, ale tady kolo v kritickém místě drží jen 4 šrouby a v kombinaci s debilem co je šrouboval naposled to dopadne takhle.

U Haryka drží zadní kolo tak 3cm tlustá ocelová tyč, která se jednoduše provlékne skrz všechny nosné prvky, na jedné straně obří matka, která by se nestrhla snad ani metrovou pákou a pro jistotu srkz šroub za matkou ještě závlačka takže ta nevypadne ani kdyby se povolila. Už jen z tohodle principu musí být riziko upadnutí kola u BMW o pár řádů jinde.



taky mi to vetknuté kolo odjakživa připadá ne moc pevné, a nemám k němu duvěru. Na moji Hondě je kardan a skrz je taky privlýknutá hřídel a zajištěno maticí tuším M24x1,5 takže k tomu mám duveru...

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 11:58 | Nahoru | #133

assassin píše: nechapu co tu lidi melou o tom jako to bmw udelalo darebne atd.. vzdyt je tu fotka konstrukcniho reseni a ten naboj kola je jak z tanku, to obrovsky lozisko atd.. tady proste ulitly 4 srouby ktery byly nekym zniceny... tohle nema s konstrukcnim resenim nic spolecnyho...


tak nějak... ono jak by motka pak vypadala, kdyby inženýři museli navrhovat kci na to, že Franta z návsi bude utahovat šrouby 100 Nm místo předepsanejch 25 Nm žé...

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 11:59 | Nahoru | #134

pilarek píše: taky mi to vetknuté kolo odjakživa připadá ne moc pevné, a nemám k němu duvěru. Na moji Hondě je kardan a skrz je taky privlýknutá hřídel a zajištěno maticí tuším M24x1,5 takže k tomu mám duveru...


a hlavně tady je jeden případ GS, kdy to upadlo a světe poser se... na to kolik jich tady jezdí a kolik maj najeto se asi nikdo nedívá

pořád si myslím, že to bylo "spíš" rukama

1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 12:21 | Nahoru | #135
je to motorkou ..a hlavně nekupujte ty žluté ty jsou nejhorší

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 12:28 | Nahoru | #136

1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2011 v 12:32 | Nahoru | #137
Asi zalezi na utahovacim momentu. Bud srouby byly malo utazene a nasledne se vyklepaly nebo az moc natahly se a popraskaly.

Naposledy editováno 02.05.2011 12:40:27

1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 12:40 | Nahoru | #138
Já to furt říkám...kdo chce kvalitu, musí si koupit Itala
Ty BMW dnes nic nevydržej...to je tím jak to montujou v Číně snažej se šetřit

...ale musel to bejt mazec honit to ve 120km/h po dálnici - neuvěřitelný, žes to ustál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 12:45 | Nahoru | #139

t_freedom píše: Já to furt říkám...kdo chce kvalitu, musí si koupit Itala




t_freedom píše: Ty BMW dnes nic nevydržej...to je tím jak to montujou v Číně snažej se šetřit


rv. 2000

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 13:07 | Nahoru | #140
Forty> nu což, do nás špageťáků furt někdo reje ...

...tedy pokládám se docela za znalýho techniky, ale tohle bych fakt asi při koupi neodhalil a hlavně bych to nikdá nečekal.
Když jsem koupil ZRX1100 jel jsem s ním z Blanska a na D1 jsem několikrát položil 160km/h (leze mi mráz po zádech, když vidím tohle a vzpomenu si na to)
Technika BMW je myslím asi v motocyklový branži TOP1 - ani japonci nemaj takový vychytávky. Pak jde o to kdo a jak tu techniku servisuje ... za tohle bílo modrá "vrtulka" na nádrži nemůže.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 14:05 | Nahoru | #141

Zx-10RCarlos píše: Asi zalezi na utahovacim momentu. Bud srouby byly malo utazene a nasledne se vyklepaly nebo az moc natahly se a popraskaly.



no kazdopadne nechapu jak to kdo dokazal, vetsina lidi klasickejma klicema na kolo nemuze takovy srouby urvat, to fakt na to nekdo nasadil metrovou rouru.... jako pochopim momentak pro nektery lidi na 5-6srouby do hliniku.. ale takovyhle srouby a do oceli na moment?

kazdopadne puvodni majitel muze bejt rad ze se nic nestalo a ze to hoba tak pekne upilotoval, koupi novou pneu a 4srouby a muze jit zas do sveta ... moc nechybelo a rozprodaval vrak na nahradni dily...

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 14:09 | Nahoru | #142
assassin> v servisech jsou obcas hovada, pamatuju jak strejdovi na jeho zanovni skode felicii nasazovali litaky s letnim pneu, sroub si tam nenatocil, nasadil ho do pneu pistole a bylo vymalovano, aby toho nebylo malo tak to byl ten bezpecnosti a pri pokusu o demontaz, ktery probehl ihned co mu strejda vysvetlil, ze je idiot to orech odnesl a nakonec se navarovalo

Ja kdyz utahuju kola tak se opru na klic, ale jen rukama nejaky slapani nebo tak neprichazi v uvahu

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 14:33 | Nahoru | #143

assassin píše: no kazdopadne nechapu jak to kdo dokazal, vetsina lidi klasickejma klicema na kolo nemuze takovy srouby urvat, to fakt na to nekdo nasadil metrovou rouru.... jako pochopim momentak pro nektery lidi na 5-6srouby do hliniku.. ale takovyhle srouby a do oceli na moment?

kazdopadne puvodni majitel muze bejt rad ze se nic nestalo a ze to hoba tak pekne upilotoval, koupi novou pneu a 4srouby a muze jit zas do sveta ... moc nechybelo a rozprodaval vrak na nahradni dily...



jen jestli uz nejsou natrhany i zavity v dire. pri tech štosech kdy se vyvyklavaly k tomu mohlo klidne dojit

2 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 15:27 | Nahoru | #144
Zajímalo by mě, kdo si koupí cestovní R1150GS, nic na něm nenajede a prodá ho dál. Takhle 3 majitelé po sobě, celkově trapných 66 tis. za 11 let.
Typuji, že na tachometru je 66, ale najeto 166 nebo 266 tisíc, zadní kolo bylo kvůli přezouvání sundáváno 10x-15x a každej druhej servisák používá na vše od M10 vejš jedině pneumatický šroubovák a s nastavením jeho síly, pokud je to vůbec možné, nikdy neztrácí čas.
Výsledek je podobně jako na autech dokurvený závit děr i šroubů, které nikdy nikdo neřeší, dokud se tam ten stržený šroub neprotáčí volně.

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 15:31 | Nahoru | #145

Deadman píše: Typuji, že na tachometru je 66, ale najeto 166 nebo 266 tisíc, zadní kolo bylo kvůli přezouvání sundáváno 10x-15x a každej druhej servisák používá na vše od M10 vejš jedině pneumatický šroubovák a s nastavením jeho síly, pokud je to vůbec možné, nikdy neztrácí čas.
Výsledek je podobně jako na autech dokurvený závit děr i šroubů, které nikdy nikdo neřeší, dokud se tam ten stržený šroub neprotáčí volně.

Tenhle bavorák má šestimístné počitadlo, takže to přetočení o řád statisíců nepřipadá v úvahu. Stočil to leda někdo úmyslně. Jinak si myslím, že ta příčina bude tak nějak, jak to popisuješ.

(reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 15:57 | Nahoru | #146

Deadman píše: Zajímalo by mě, kdo si koupí cestovní R1150GS, nic na něm nenajede a prodá ho dál. Takhle 3 majitelé po sobě, celkově trapných 66 tis. za 11 let.
Typuji, že na tachometru je 66, ale najeto 166 nebo 266 tisíc, zadní kolo bylo kvůli přezouvání sundáváno 10x-15x a každej druhej servisák používá na vše od M10 vejš jedině pneumatický šroubovák a s nastavením jeho síly, pokud je to vůbec možné, nikdy neztrácí čas.
Výsledek je podobně jako na autech dokurvený závit děr i šroubů, které nikdy nikdo neřeší, dokud se tam ten stržený šroub neprotáčí volně.



jj tak nejak bych to videl

1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 16:59 | Nahoru | #147
Tak a je tu pohled protistrany

To jen pro pořádek.

BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 17:03 | Nahoru | #148

BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 17:08 | Nahoru | #149
jetam je rychlej jak ranní sraní tak budu spamovat jinde

1 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 17:16 | Nahoru | #150
Rád bych, jako majitel oné motorky k tomu něco řekl. Pravda je, že na zadní kolo jsem dlouho nešahal a taky dotažení šroubů na jaře nezkontroloval. Ale taky jsem na tom loni nalítal 10 000 km (z toho 8000 po Turecku s mladou a kuframa) a vše OK. Šrouby jsem naposledy dotáhl, tak jak jsem měl. Přesto mohly být 3 dotažené špatně, protože ty se vyšroubovaly a jeden se ustřihnul, i když si myslím, že v tom mohlo být i něco jiného. Každopádně mám štěstí, že se ten týpek nezranil nebo dokonce nezabil, i když o motorkách ví kulové a motorku si před koupí ani neprohlédl, natož zkontroloval třeba VIN. Jen přijel, koupil a odjel, což samozřejmě nemělo na havárii vliv. Lituju, co se stalo, ale motorka byla jinak po technické stránce v naprostém pořádku a neudělal jsem to schválně. Tudíž mi přijde žalostné, že mě chce žalovat o finanční kompenzaci.

PS: Takže příště tam dám i lepidlo a až motorka bude spravená, tak bude samozřejmě na prodej[b]Rád bych, jako majitel oné motorky k tomu něco řekl. Pravda je, že na zadní kolo jsem dlouho nešahal a taky dotažení šroubů na jaře nezkontroloval. Ale taky jsem na tom loni nalítal 10 000 km (z toho 8000 po Turecku s mladou a kuframa) a vše OK. Šrouby jsem naposledy dotáhl, tak jak jsem měl. Přesto mohly být 3 dotažené špatně, protože ty se vyšroubovaly a jeden se ustřihnul, i když si myslím, že v tom mohlo být i něco jiného. Každopádně mám štěstí, že se ten týpek nezranil nebo dokonce nezabil, i když o motorkách ví kulové a motorku si před koupí ani neprohlédl, natož zkontroloval třeba VIN. Jen přijel, koupil a odjel, což samozřejmě nemělo na havárii vliv. Lituju, co se stalo, ale motorka byla jinak po technické stránce v naprostém pořádku a neudělal jsem to schválně. Tudíž mi přijde žalostné, že mě chce žalovat o finanční kompenzaci.

Naposledy editováno 02.05.2011 17:16:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS Holton 3 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
Po startu jdou hodiny od 0 BMW R 1150 GS lubiks 11 6.11.2023 v 19:35 lubiks
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer


TOPlist