Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

2 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

14.5.2024 v 14:57 | Nahoru | #1
Kolik by tak podle zdejších odporníků měl mít komprese benzínovej přeplňovanej motor? (Pustil jsem se do toho kouřícího sopla.) Statickej kompresní poměr píšou 8.6.
Za studena jsem naměřil na třech 8.5-8.7, na jednom 7.5. Za tepla je na všech v rozmezí 9.5-10 bar. (El klapka, nevím jestli se s pedálem na podlaze otevře nebo ne.) Svíčky jsou čistý, dna pístů taky, myslím že do válců olej nejde. Odfuk kliky suchej a v hadicích od turba taky sucho. Olej chčije akorát pod ventildeklem a ke svíčkám. Nedostanu se na horkou stranu turba, je možný že by to šlo tamtudy?

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

14.5.2024 v 18:16 | Nahoru | #2
FiZzeR> 1 až 2 bary nad statický poměr je OK. Tolik obvykle vidím na zdravých motorech, co jsem kdy zkoušel.
Pokud jsou válce a svíčky čisté, můžou to dělat gufera ventilů na výfukové straně. Ale také asi může téct olej z turba.
Spíš ale napoví praktické zkušenosti s konkrétním modelem motoru. Každý má jinou obvyklou příčinu spotřeby oleje.

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

17.5.2024 v 00:36 | Nahoru | #3
FiZzeR> Když mi sopel žral olej tak, že se karbonem zanášely svíčky, až začaly vynechávat, a spadlo to do nouzáku, obětoval jsem asi víkend času a bůra za sadu pístních kroužků, gufer na ventily, komplet těsnění a rovnou i lágry na ojnice. Přes víkend jsem shodil hlavu i vanu, horem povytahal písty, aby šly vyměnit kroužky. Když byla hlava dole, zabrousil jsem ventily a dal na ně nová gufera. No a namísto long-life 0W-30 po 30 tisících km jsem přešel na 10W-40 po cca 10-15 tisících km.

Od té doby za 4 roky motor najel asi 40 tisíc a olej přestal mizet. Ty máš díky turbu jen o jedno místo navíc, kudy by ten olej mohl utíkat.

Naposledy editováno 17.05.2024 06:04:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist