globalmoto_kveten





Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

5.1.2024 v 17:04 | Nahoru | #1
Jestli jsem tu někde, kde se vyskytujou bmw paka a dementi, tak nové zprávy o těch nových R1300GS jistě potěší
Kvůli úsporám na váze i financích nemá teď při přehřátí chladící kapalina možnost odfuku odtokovou hadičkou, a tak se uvnitř motoru vždy zvesela natlakuje do oleje.. A jak se to u té supr novinky zjistí, když navíc pilota o přehřátí ničím nijak nevaruje? Jedině kuk čum občas do okénka - a hele, z oleje je mlíčko
Na složitý výjezdy a treky do hor ideální inovace !
.. a nejspíš se toho časem asi projeví víc, těch zvláštních úspor je tam prý něurékom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

5.1.2024 v 23:18 | Nahoru | #2

oxygen píše: Jestli jsem tu někde, kde se vyskytujou bmw paka a dementi, tak nové zprávy o těch nových R1300GS jistě potěší
Kvůli úsporám na váze i financích nemá teď při přehřátí chladící kapalina možnost odfuku odtokovou hadičkou, a tak se uvnitř motoru vždy zvesela natlakuje do oleje.. A jak se to u té supr novinky zjistí, když navíc pilota o přehřátí ničím nijak nevaruje? Jedině kuk čum občas do okénka - a hele, z oleje je mlíčko
Na složitý výjezdy a treky do hor ideální inovace !
.. a nejspíš se toho časem asi projeví víc, těch zvláštních úspor je tam prý něurékom



To se mi nějak úplně nezdá. Jednak by to byla obrovská konstrukční bota i na poměry BMW, druhák mám dojem, že se tady pletou dva rozdílné chladící systémy:

1. Systém s tlakovou vyrovnávací nádržkou, obvyklý u aut. Vyrovnávací nádržka s kapalinou a vzduchem, nebo volný objem na vrchu chladiče je součástí chladícího okruhu. Tepelně expandující kapalina stlačí vzduch v nějakém provozním rozsahu tlaků. Obvykle od 1.1 do 2 atmosfér. V nalévacím víčku je přetlakový ventil chránící soustavu před poškozením vysokým tlakem v případě přehřátí nebo přelití kapaliny (pokud někdo naleje kapaliny moc, zmenší tím zásobu stlačitelného vzduchu. V naprosté většině tam není žádná přepadová hadička, není nutná. Při upuštění to prostě vybleje kapalinu všude okolo víčka. Považuje se to za poruchový stav, tak to nevadí. Přepadové trubky měly chladiče před půl stoletím, kdy poruchy chlazení byly běžné a často se tam lila jen voda.

2. Systém s beztlakovou vyrovnávací nádržkou, obvyklý u motorek. V chladícím okruhu není žádná vyrovnávací nádržka a vůbec žádný vzduch. V nalévacím víčku je obousměrný ventil vedoucí do nalévacího hrdla mezi dvě těsnění (víčko zde má těsnění vespod i nahoře) a odtud vede hadička na dno beztlakové vyrovnávací nádobky. Tento ventil neodpouští tlak (jen) při přehřátí. V tomhle systému ventil neustále buďto odpouští kapalinu do nádobky, nebo si z nádobky kapalinu přisává. Podle toho, jak zrovna roste nebo klesá teplota. Proto se u motorek chladič nalévá do plna a navíc se ještě nalévá nádobka do půlky mezi rysky.
Tento systém prý používají i některá japonská auta.

Pokud to nové BMW nemá "přepadovou" hadičku, tak musí mít v okruhu vyrovnávací nádobku nebo volný prostor v chladiči jako mají auta. V tom případě nejspíš bude ve víčku přetlakový ventil. Ostatně vážit může tak 1 gram. Je ale možné, že ho konstruktéři v BMW navrhli na větší tlak, než vydrží těsnění ve vodní pumpě.
Ostatně BMW je neslavně známé tím, že po roce 2000 začlo dávat do benzínových aut víčka s ventilem 2 atmosféry, což po letech provozu nevydrží nějaká hadice, plastová nádobka nebo plastový bok chladiče. Zvlášť těm, co doplňují kapaliny raději více než méně. Spousta lidí si tam dává víčko na 1.4 atmosféry z dieselu, se kterým to funguje bez problému a nic nepraská.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist