1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Bludevil píše: No ale tak nějak bych řekl že slečna měla v podstatě pravda. Nebo si myslíš, že udržení letadla ve vodorovném letu (záměrně neříkám vztlak) je založeno jen na rozdílu tlaku vzduchu nad a pod křídlem? Slečna to možná v něčem řekla nešikovně, ale řekl bych že naopak nad jádrem problému přemýšlala dobře.
A uz jsme tam zase ... kratka odpoved: ne. Dlouha odpoved: opravdu ne.Ono prave ze to 'udrzeni letadla ve vodorovnem (ani jinem) letu' nema s rozdilnou hustotou vzduchu pod a nad kridlem nic spolecneho - krome jineho proto, ze zadny rozdil hustoty vzduchu pod a nad kridlem, ktery by drzel letadlo ve vzduchu, neexistuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Medved píše: A uz jsme tam zase ... kratka odpoved: ne. Dlouha odpoved: opravdu ne.
Ono prave ze to 'udrzeni letadla ve vodorovnem (ani jinem) letu' nema s rozdilnou hustotou vzduchu pod a nad kridlem nic spolecneho - krome jineho proto, ze zadny rozdil hustoty vzduchu pod a nad kridlem, ktery by drzel letadlo ve vzduchu, neexistuje.
Tak si přečteme ještě jednou a pořádně cos napsal že slečna řekla. A začala rozdílem tlaku, nikoliv hustoty. Argumentoval jsi hezky, ale k něčemu, co jsem nenapsal. Nemluvě o tom, že právě komplexní teorie dějů okolo křídla za letu se od dob tvého studia poměrně pozměnila (nebo resp. zpřesnila, co vím, nedávno jsem o tom narazil právě na pěkný odborný článek, ale dohledávat ho po mě prosím nechtěj ).