1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Medved píše: Ale kdepak, ja ne . Ja mam od Jezka hydrodynamiku na prvni dobrou - lepe receno na prvni chvalitebnou. Ale on mel takovy zvyk - ty, kteri to nedali v zimnim semestru, zkousel na prednaskach v letnim semestru. Furt dokola, dokud se to nenaucili. A jedna slecna rozvinula teorii o rozdilu tlaku pod a nad kridlem a pres ni se dostala na rozdilnou hustotu vzduchu pod a nad kridlem a ve finale ji z toho vyslo, ze se to letadlo opira o vzduch a proto se udrzi v letu. A Jezka strasne zajimalo, co ti chudaci lidi pod tim letadlem, kdyz se jim o vzduch nad hlavou opira letadlo. Ona pronesla pamatnoou vetu: "To se nejak roznese". No, tak tahle slecna to neudelala ani v letnim semestru.
No ale tak nějak bych řekl že slečna měla v podstatě pravda. Nebo si myslíš, že udržení letadla ve vodorovném letu (záměrně neříkám vztlak) je založeno jen na rozdílu tlaku vzduchu nad a pod křídlem? Slečna to možná v něčem řekla nešikovně, ale řekl bych že naopak nad jádrem problému přemýšlala dobře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Bludevil píše: No ale tak nějak bych řekl že slečna měla v podstatě pravda. Nebo si myslíš, že udržení letadla ve vodorovném letu (záměrně neříkám vztlak) je založeno jen na rozdílu tlaku vzduchu nad a pod křídlem? Slečna to možná v něčem řekla nešikovně, ale řekl bych že naopak nad jádrem problému přemýšlala dobře.
A uz jsme tam zase ... kratka odpoved: ne. Dlouha odpoved: opravdu ne.Ono prave ze to 'udrzeni letadla ve vodorovnem (ani jinem) letu' nema s rozdilnou hustotou vzduchu pod a nad kridlem nic spolecneho - krome jineho proto, ze zadny rozdil hustoty vzduchu pod a nad kridlem, ktery by drzel letadlo ve vzduchu, neexistuje.