Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 07:52 | Nahoru | #1

PetrL3 píše: oioi01> přesně tak. Rozdíl tlaků.

Tohle je o dost horsi, nez kdybys udelal hrubku. To opravdu boli. Zvlast, kdyz jsi mi kdysi tvrdil, ze mas technicke vzdelani. A nechavas oioioioije setrvavat v bludech.

Vetsina z vas, jak se tu dohadujete o difuzorech, ejektorech a jinych picovinach, motate dohromady dve veci. Vztlak a 'prisavny efekt'.

<naucne okenko fyziky pro druhou tridu>
Vztlak (spravneji 'vztlakova sila' - v nasem pripade dynamicka vztlakova sila) je dusledkem tretiho Newtonova zakona - princip akce a reakce. Akci je usmerneni vzduchu pohybujicim se predmetem a reakci je sila, ktera se snazi akci vyrovnat. Takze kridlo (nejen letadla) pri vhodnem profilu a vhodnem uhlu nabehu vytvori pri pohybu v realnem prostredi vztlakovou silu, ktera pusobi proti smeru gravitacniho zrychleni (a zveda napr. letadlo do vzduchu), anebo naopak pusobi ve smeru gravitacniho zrychleni (a pritlaci napr. auto k silnici). Zadne tlaky a svetle vysky podvozku tu nehraji roli, protoze Bernoulliho rovnice plati pouze v uzavrenem prostoru.

Naopak prisavny efekt vznika tim, ze v dostatecne omezenem prostoru - napriklad pod autem, ktere ma minimalni svetlou vysku, vhodny profil podvozku a karoserie a prostor pod autem ma utesneny (zname 'sukne' v F1), uplatni se do jiste miry Bernoulliho rovnice - vzduch pod autem je prinucen proudit rychleji nez vzduch nad autem, tim dochazi k rozdilu tlaku nad a pod autem a vznika 'prisavny efekt'.
</naucne okenko fyziky pro druhou tridu>

Naposledy editováno 04.07.2023 07:53:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 08:00 | Nahoru | #2
Medved> ja ti nevim, ale porad mi to prijde jako to same. Rozdílná rychlost proudění nad a pod autem - pripadne nad a pod křídlem, z rozdílne rychlosti proudění plynoucí rozdil tlaku a z rozdilu tlaku vyplývající sila se složkou kolmou na směr pohybu kterou definujeme jako vztlak nebo pritlak.

Difuzor jako takovej podle me funguje nezávisle na tom jakou ma auto světlou výšku. Ma za ukol spojit rychleji proudící vzduch pod autem s okolním vzduchem bez turbulenci a tim umožnit to rychlejsi proudění (nižší tlak) pod autem…

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 10:35 | Nahoru | #3

Medved píše: Tohle je o dost horsi, nez kdybys udelal hrubku. To opravdu boli. Zvlast, kdyz jsi mi kdysi tvrdil, ze mas technicke vzdelani. A nechavas oioioioije setrvavat v bludech.




Ok.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist