globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: blbne pravý válec
11.4.2011 v 08:24
Ahoj všem motorkářům,
chtěl bych se Vás zeptat, jestli nevíte, co by mohlo být s mojí GPZkou.Je to moje první větší motorka, tak jsem ji dal do servisu aby mi ji celou zkontrolovali.Cena za servis byla 12tis,a bylo mi mechanikem řečeno, že nic nenašel a měla by být v pořádku.Po ujetí asi 100km mi ale začal při nastartování blbnout jeden válec, když stojím na místě a nesnažím se ji točit do velkých otáček, kde se začíná chytat tak začne kapat benzín mezy svodem a výfukem.
Při jízdě to funguje tak, že se mi válec chytá až třeba od 5tis otáček ale někdy jedou po zahřátí i na volnoběh oba ale není to často.Svíčky jsou podle faktury nové,karburátory seřízené,ventyly.a podtlaky taky.
Po servise do těch 100km mě nic netrápilo.Jo a ještě-dělalo to i před servisem a po servisu asi 100km pohoda a teť zase :(
Díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek blbne pravý válec

11.4.2011 v 08:56 | Nahoru | #1
no tak nevím no, na motorce sem zatím takovýto problém neměl... na autě známému mu taky jeden válec na vonoběh a v nízkých otáčkách vynechával. byly to malé vůle na ventilech, tak sme je nastavily a vše je zase v pořádku... případně by to mohla třeba dělat svíčka, to že je nová neznamená že je dobrá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) blbne pravý válec

11.4.2011 v 09:14 | Nahoru | #2
mermex> Ventyly jsou seřízený a svíčky nový.Může být třeba nějaká divná svíčka ale byla by to sakra náhoda, že i před výměnou svíčky blbnul válec a po výměně
taky.

1 reakcí na tento příspěvek blbne pravý válec

11.4.2011 v 09:49 | Nahoru | #3
Svíčka může být divná resp. "ulitá". Pokud ti někde kape benzín a jeden válec nemá výkon, mohl by být problém, že ti netěsní plovákový ventil v karburátoru.
Schválně sem hoď fakturu za opravu. Zajímalo by mě, co ti v tom servisu za 12 000,- udělali .
Radši jim to hned vrať a hlavně žádný vyřvávání a machrování, co že to jsou za pitomce...
Měl jsem ER5 (skoro stejný motor) a v jednom dost dobrým servisu na brzdě a přetryskovávali mi karburátory po montáži jiný koncovky. V jednom karburátoru zůstalo nějaký smítko a stalo se mi to, co tobě - jeden válec plnej benzínu a motorka bez výkonu s funkčním jedním válcem. Nikdo nejsme neomylný, že. Ten karbec jsem si potom už vyčistil sám a za hodinu bylo po problému . V servisu mi potom dali novou svíčku a olej, protože když motorka stála a nefungoval podtlakový palivový kohout, natekl mi benzín do válce a přes kroužky do olejový náplně. Takže pokud máš stejnou závadu, dej si na to pozor.
Nebo to může být něco jinýho . Změřili ti kompresní tlaky motoru? Seřídili ti ventily?
Jinak tohle je docela jednoduchej motor, kde si dost věcí uděláš sám. Hlavně ty ventily se seřizují šroubkama, takže nepotřebuješ měnit podložky.
Nezapomeň na tu fakturu , klidně do PM, zajímá mě to.

(reakce na) blbne pravý válec

11.4.2011 v 10:11 | Nahoru | #4
Korelka> já sem to četl, že jsi psal že to je seřízený a nový svíce... netvrdím že to tím je, ale taky se mohl mechanik seknout a seřídit to špatně...

(reakce na) blbne pravý válec

11.4.2011 v 11:10 | Nahoru | #5
Janek> Tak tohle by asi mohlo být ono.Je pravda, že mi říkal, že tekly karburátory ale to prej spravil.Ale lidi opravdu nejsou stroje.Takže myslíš, že kdyby to bylo tím, že by mi to teť udělali znovu jako v záruce?Nejsem takovej člověk, že bych je tam seřval ale naopak.
Je pravda, že po tom servise byl 100km pokoj, teť znova tak by mohla být chyba tam.
A co se pak musí udělat pro to, aby netekli už nikdy(neberu únavu materyálu)a je to drahý?.
Moc díky za rady.
Jinak z těch 12tis tam bylo 3800kč práce ale s tím jsem počítal a kdyby to bylo udělaný
pořádně byl jsem i spokojený.

blbne pravý válec

11.4.2011 v 11:52 | Nahoru | #6
Pokud tomu vůbec nehovíš, tak ti nezbude nic jinýho, než tam moto odvést nebo tam dojet, což zrovna nedoporučuju, pokud to nemáš za humny. Ať jseš dobrák jakýkoli, tak by ti to měli (pokud to opravdu je karburátor, který kontrolovali/opravovali) udělat v rámci "reklamace". Aspoň zjistíš, jak moc jsou seriozní. Potom můžeš poreferovat, jak to dopadlo.
Jinak zjistit, jestli ti opravdu teče benzín z karburátoru, není tak složitý, ale jak píšu, musíš tomu trochu hovět.

1 reakcí na tento příspěvek blbne pravý válec

11.4.2011 v 14:19 | Nahoru | #7
nezatvara ihlový ventil v niektorom karburatore,v tvojom pripade v pravom

blbne pravý válec

11.4.2011 v 22:48 | Nahoru | #8
Ten motor je opravdu celkem jednoduchý.Na internetu se dá najít hodně informaci k ER5 ,GPZ,které mají skoro stejné motory.Pokud sundáš spodní hadičku od kohoutu nádrže,tak nesmí z kohoutu vytékat benzín.Ten kohout pouští benzín pouze na základě podtlaku v sání při běhu motoru a hladinu pak hlídají ventilky nad plovákem.Hladiny v karburátoru se dají dobře změřit.Stačí průhledná hadička a imbus klíč.Dost mi překvapila ta cena v servisu.Já jsem si doma udělal zatím na motoru vše co jsem potřeboval.Mam dvě sady karburátorů,tak jsem udělal jeden pár s dynojet osazením a kompletní seřízení,seřízení ventilů,výměny svíček a náplní.Pokud nemáš budíky na seřízení podtlaků,tak to nech raději na servis.Je to základ a bez toho to neuděláš.Domluv se v servisu a opravdu pozor na to co napsal Janek!!!Má naprostou pravdu.Já jsem membránu do kohoutu preventivně koupil na dobírku v Kladně,kdyby jsi ji potřeboval,tak tam stačí zavolat telefonem.Při měření hladiny v plovákové komoře nic nepokazíš.Ostatní raději pokud nemáš vybavení a zkušenosti nedělej.Napiš trochu přesněji,kde ti ten benzín kape.U výfuku by to být asi nemělo,jak jsi napsal.Rádi taky tečou o-kroužky na trubce v přívodu paliva mezi karburátory.Vše se dá opravit a GPZ je dobrá volba.Uvidíš sám,že je to dobrá motorka a ještě poctivé provedení .

(reakce na) blbne pravý válec

12.4.2011 v 07:51 | Nahoru | #9

pacik1 píše: nezatvara ihlový ventil v niektorom karburatore,v tvojom pripade v pravom



Přesně tak

Prvně zkusit jen odkalit, nechat trochu benzínu protéct karbcem, zkontrolovat, jestli není rezava nádrž! a ideálně vložit před karbce palivový filtr.

Pokud se stále bude přeplavovat, tak rozebrat karbce a vyčistit. (vyndat a 4 šroubky zespod, nic složitého)

Ten palivový filtr u těhle starších motork vřele doporučuju, na obou mých bývalých GPZetách jsem přesně s tímhle nonstop bojoval, po namontování filtru už v pohodě..

blbne pravý válec

12.4.2011 v 08:24 | Nahoru | #10
díky všem moc za pomoc....
palivový filtr tam je.Benzín kape po nastartování viz. foto akorát z druhého výfuku.

kawa-gpz - mě se taky GPZko líbí a když byla v pohodě, lítala jako z praku.Věřím, že tuhle závadu vyřeším a už si budu jen spokojeně chrochtat :)
Ale trochu mě to štve jako by to štvalo asi každého...

Takže co tady čtu, tak je to asi jednoznačně karburátorem.....je pravda, že jsem rezervu zapínal a nějakým smítkem by to fakt mohlo být.Zkusím kamaráda, kterej tomu holduje a napsal bych Vám výsledek.

Všem moc děkuju

blbne pravý válec

12.4.2011 v 09:42 | Nahoru | #11
Já bych se spíš podíval zda ti pálí svíce. Benzin tam evidentně jde, ale svíce nedá jiskru tak ho válec vyplivne do výfuku. Vyndal bych svíci a podíval se zda dává jiskru. Může bejt vadná svíce,kabel nebo koncovka ke svíci. Vše ve stokorunovejch hodnotách a všude dostupný.

blbne pravý válec

12.4.2011 v 22:34 | Nahoru | #12
Pokud nemáš v motoru víc oleje než má být,tak kohout bude O.K.Je možné,že to dělá svíčka,botka a nebo cívka.Podívej se na kontakty na cívkách.Má to dva válce,tak přehoď svíčku a cívku.Ukáže ti to,zda je závada v elektrice,nebo v karburátorech.Ta svíčka se může opravdu chovat O.K.vyndaná z hlavy a pod tlakem nehodí jiskru.Pro USA se dávají svíčky bez odrušovacího odporu a já jsem je do té mé dal.Na jedné svíčce jsem měl opakovaný problém s větším přechodovým odporem.Když jsem zjistil,že je odrušovací odpor v botce svíčky,tak jsem svíčky dal bez označení R.Dával jsem NGK D9EA.Napiš mi prosím co to bylo,až zjistíš závadu.Samotného mi to zajímá.Motorku máš pěknou.Podobnou loni prodávali v Klatovech.Není to ona?Já mám vzhledově stejnou.Ahoj.

blbne pravý válec

13.4.2011 v 09:16 | Nahoru | #13
Pánové, jste hodní.Na víkend se pokusím dohodnout s kamarádem, který je na tyhle věci šikovný.Motorům zase tak moc nerozumím a do tohohle motoru se mi ani nechce.Až to bude vyřešený, určitě sem napíšu co to bylo.Jinak motorku mám z Chrudimi (motocentrum TASS)

kawa-gpz - mohli bychom se někdy někde sjet.Sice to je přes celou republiku ale na nějakým sraze...Moc rád bych si Tvou kawu poslechl s tím výfukem

Naposledy editováno 13.04.2011 09:25:09

blbne pravý válec

13.4.2011 v 09:54 | Nahoru | #14
Podívej se na stránky pellmell.cz.Jezdíme do pivaru do Plzně.Pokud je pěkné počasí 1,května a 28.září,tak snad pojedeme.Je tam pěkný sraz.Pokud si kawu necháš jako já,tak ty delší Ixily nemají chybu.Dal jsem KN filtr,dynojet sadu 2 a když nebudu poslouchat zvuk,tak je z toho úplně jiná motorka.Nechal jsem homologované vložky.Při otevřených to nebylo ono.Možná to chtělo seřízení a kontrolu na motorové brzdě.Nechtěl jsem víc vyhazovat peněz,tak jsem dělal úpravu sám.Jen mi překvapila spotřeba.V pohodě 5 litrů i když jí proženu.Dá se jet i za 4 litry,když jedu rozumně.Měřeno vždy min.na 200-250km.Já jsem čekal po úpravách rozhodně,že bude spotřeba větší a ono se zdá,že je to lepší.Zátah od spodu je seper a křivka (zátahu motoru)ve všech otáčkách se zdá mým pocitem dost stejná.Proto říkám,že je z toho jiná motorka.Chtěl jsem slušnou cestovní motorku a to se mi podařilo.Když jsem viděl tvoje kufry,tak bych tam dal ty Ixily kratší.Dobře ti poradí v RD moto.Kdyby jsi jel někdy na západ republiky,tak napiš.Ahoj.

blbne pravý válec

5.5.2011 v 09:12 | Nahoru | #15
Ahoj, tak motorka už je v pořádku a už zase jezdí jak má...závada byla-špatný kabel a zoxidovaný kontakty.....
V pondělí jsem dostal konečně rozšířený řidičák, tak už mě nic nebrání v ježdění.Všem díky za podporu a přeji hodně šťastných kylometrů...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel


TOPlist