globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh
 
8.4.2011 v 21:16
Zdar. Zajizdim novou moto. Podruhe. Vzdy se drzim pokynu vyrobce. Slycham ale ruzne nazory od lidi, ze to neni treba dodrzovat, ze to je treba vytocit, naucit motor atd.Ptam se tedy: odkud se berou tyhle nazory?Maji nejaky realny zaklad? Proc bych mel verit temhle nazorum a ne inzenyrum renomovane firmy? Ja v tom mam jasno. Jen mne zarazi ty protichudne nazory spousty lidi.Az mne stvou ty jejich moudre reci.Odkud se berou? Ja si myslim, ze nespravnym zajizdenim se hlavne snizi zivotnost motoru. Nekteri rikaji: "Nedrzel jsem se pokynu vyrobce a jede to furt, nic se nestalo. Ja rikam : Ano , jede to furt , ale snizil jsi si vykon a zivotnost. Tezko to ale poznas, kdyz motorku bud prodas nebo nemas s cim srovnat.To bys musel srovnavat s motorkou stejnou, ale zajetou podle pokynu vyrobce." A do takovych detailu jde v praxi jen malokdo. Jaky mate nazor?

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 01:27 | Nahoru | #31
ja zajeti dodrzel presne podle rad vyrobce i presto ze sem slychaval spustu chytrejch rad votom jak ji musis dat za usi hned vod zacatku aby nebyla pak lina! ze ji musis prej naucit! ...zajizdel sem takhle: prvnich 500km tocit max do 6tis (coze je na 6ku asi 120km/h). Od 1000 km do 1500 max 10 tis. a od 1500km max 12500 (omezovac) cehoz sem nikdy nedosahnul, pac mam svoji masinu rad...kdyz uz ji davam napit, tak max 10...malokdy 11 tis. vic ne...

P.S. voni ty kucí inženýrský asi vedej proc se to ma delat tak jak pisou

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 06:48 | Nahoru | #32
Tak mas jen nekolik moznych zdroju techto informaci.

Manualy vyrobcu, rady dedecku co kdysi generalkovali vlastni motory z jawy, ruzne zkomolene predchozi nazory, ktere predkladaji lidi co v zivote nic takoveho nedelali, a pak mozna uzky krouzek zasvecenych, kteri ale radeji nemluvi :o)

Co se tyce zajizdeni, tezko radit. Mel jsem par motoru do aut, ktere jsem zajizdel po generalce. V motorce jsem to zatim neresil. Ty rady vyrobcu jsou mozna nekdy prehnane, ale kdyz se jimi budes ridit, urcite nic nezkazis.

Ja jsem zajizdel motory cca 2000 km a nikdy nebyl problem. Ale jak muzes videt vyse, dost se to lisi. Asi se tu ale vsichni shodnem na tom, ze dat masine hned plny kotel neni dobry napad, at jde o japonce, nebo ceskou masinu.

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 07:04 | Nahoru | #33
Moje rada jak zajíždět:

Technik v ladičské firmě mi řekl,že tak dobře zajetý motor na GSX-R1000 ještě neviděl.Takže mužu celkem přesně a zodpovědně poradit jak na to.
1.Po minutě zahřívání vyrazit.
2.Nenechat klesnout otáčky pod 3000 pokuď je to možné.
3.V manuálu je psáno,že do 800 km netočit více než 6500otáček a 1600km nepřekračovat 10 000 otáček.Já prvních 100km nepřekračoval 5000 otáček,pak jsem točil zhruba do 800km těch 6500 otáček,pak jsem točil až 8000 otáček až do výměny oleje u první garančky.Poté jsem točil maximum,ovšem toto maximum už bylo na okruhu,v provozu se bohatě vystačí 10tis.otáček.
4.Nejduležitější je pořád měnit otáčky a neustále řadit.Když jsem zajížděl,tak celkem opruz.Strikně jsem celou dobu dodržoval tenhle systém:Pokuď je motor dostatečně zahřátý:Jednička,rozjezd,vytočit na 4 tisíce,nechat padnout na 3tis.otáček,zařadit dvě,opět vytočit,tentokrát na 5000 nebo 6500 podle km,a nechat padnout opět na 3 tisíce.A tak dále.Prostě otáčkoměr pracoval pořád od 3000 do 6500 otáček,pořád vytočit a pak nechat padnout na ruzně zařazené rychlosti.
Zrychlení,nebo otočení heftu od jemného-první kilometry-až po razantní-konec záběhu.Zajel jsem ji za jediný víkend.Jednak radost z nového bajku,supr počasí a taky a to hlavně,měl být brzo gsx-r den takže nic jiného mi nezbývalo.Maximálka při záběhu se pohybovala kolem 155km/h při 6500 otáčkách.
5.Rozhodně se při záběhu vyhnout dálnicím nebo rovinkám.

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 07:38 | Nahoru | #34
Já jsem si v 93.dovezl z D nejetý model FJ 1200(stála 2 roky na prodejně jako lákadlo,předtím nejela).Zajížděl jsem klidným tempem 4000 km,žádné hlídání otáček nebo tak něco,prostě pocitově ten motor musel chodit velice volně(hlavně nepodtáčet,nevytáčet přes 60% otáček,pozor na prudké přidání plynu v nižších otáčkách,v kopci raději podřadit a zvolnit,často řadit,prostě aby motor fungoval hladce a lehce).Loni na jaře Mamut bohužel musel z domu(jeho váha v kombinaci s mými zády už prostě nešla),najel jsem na něm 170.000km,ve 110.000km dělané gufírka ventilů a po výměně gufírek motor opět absolutně nebral olej!Beru,že tehdy ty motory určitě nebyly tak dokonalé jako dnes,ale určité pravidla platí pořád.Takže za mně,zajíždět a poctivě.

Ale je asi pravdou a častou praxí,že pokud někdo kupuje auto/motorku na rok,dva,tři a plánuje prodej v okamžiku,kdy nebaví/nejede/přestoupí výš/brzy něco umře,na záběh kašle,vždyť co,mně to vydrží a opravy pak zaplatí někdo jiný.Hlavně utočit tacháč,ať je s ní skoro funglovka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 07:44 | Nahoru | #35

mayhem píše: petrvtr_new> No to snad nemyslíš nážně co jsi napsal ?! Jelikož se živím prací s motory, tak jednoznačně zajíždět a držet se striktně pokynů výrobce!



V jakem smyslu?

1. Odkazuju na clanek jako zajimavost.
2. Nerikam nikomu ze to tak ma provadet
3. Poustim se do osobni uvahy podlozene elementarnima znalostma strojare (ing. motorare) pracujiciho v automobilovym prumyslu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 08:10 | Nahoru | #36
petrvtr_new> I kdyz jsou ty masiny dneska nekde jinde, nez byvavaly, nechce se mi verit tomu, ze motoru ublizis, kdyz se k nemu budes chovat rekneme 2000 km jako clovek. Jinak chapal bych tam jeste jeden duvod, ktery jsi neuvedl, a to je zvykani si na novou masinu.

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 09:56 | Nahoru | #37

SkidOV píše: petrvtr_new> I kdyz jsou ty masiny dneska nekde jinde, nez byvavaly, nechce se mi verit tomu, ze motoru ublizis, kdyz se k nemu budes chovat rekneme 2000 km jako clovek. Jinak chapal bych tam jeste jeden duvod, ktery jsi neuvedl, a to je zvykani si na novou masinu.



Ale samozrejme. Ale zrovna tak si myslim, ze nemuzes nic zkazit ani v pripade, kdyz zacnes jezdit s novym motorem uplne normalne. Ovsem za normalni jezdeni nepovazuju vytaceni do omezovace, jizdu po zadnim, gumovani a podobny picoviny.

2 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 10:13 | Nahoru | #38
Tlak ve valcich vznikaji cca prvnich 50km, nez si sednou krouzky, pak si s tim muzu delat co chci. Delsi zajizdeni je ochrana vyrobce pred reklamacemi, tak to dodrzujte
Pro zajimavost, vykone turbo motory do aut se zajizdeji takto : Nalit obycejny olej, nastartovat, nechat zahrat na provozku, vypnout, vylit olej ( osoupaly se vacky, podlozky, "sedlo si to" ), nalit pozadovany olej, vyjet ven, nastavit co nejmensi tlak turba, zahrat parkrat to prislapnout tak do pulky rozsahu otacek ( jeste se neprehriva motor, neklesa tlak oleje ), pak to prohnat az do cerveneho, ale stylem plny, pustit atd ... vratit se do dilny, vymenit olej, nastavit pozadovany tlak turba a hura na brzdu. A kdyz se to vysype, udelal jsem to spatne. Takhle mi to bylo popsano a nakonec jsem to videl i na vlastni oci, kdyz jsem se kamose ptal, kdyz vyhral 1. misto ve sprintu, hele, jsi to pred 2 dny doskladal, nemas zajizdet ? Odpoved vzdyt zajizdim mi stacila ...

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 10:26 | Nahoru | #39
urco bych se ridil rady vyrobce.ja jsem zajizdel wildstara,prvnich 1000 km rychlost do kila,ikdyz chtel vice,tak sem se musel trosku krotit.dale se doporucuje po ujeti par km.zastavit,pockat az motor trosku svhladne,dat si kafe a zase popojet.je vzduchem chlazeny a urco jde o ty teploty.takze zajeti rovna se cesta do prahy a zpet je na nic!mam na nem prez 100 000 km a slape jako hodinky a olej nebere.rid se doporuceni vyrobce a ne ze jedna pani povydala...at slouzi a dela radost moto.

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 10:33 | Nahoru | #40
Myslím, že nejduležitější jsou 4 věci: měnit olej, nepodtáčet motor, střídat styl jízdy a moc netočit alespoň do tý tisícokvy (kilometrů, ne otáček ).. Pak Vám motor za tu péči nikde pěkně "nepoděkuje".

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 11:53 | Nahoru | #41
Ono výrobce také bere že se nezajíždí jen moto, ale i pneu které se musí trochu ojet, brzdy,předvodovka, řetěz který se povolí a vše kolem takže prvních 1500km opravdu má podle mě smysl a je dobré jak psali předemnou měnit sty, nevvytáčet jí, nepodtáčet, vyhýbat se dálnicím a kolonám ve městech....

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 12:07 | Nahoru | #42
zdravím,taky zajíždím(honda transalp 700),prvních 500km jsem to vytáčel hodně pomalu a maximálně!! do 4000otáček,teď mám 820km už jí občas vytočím až do 5500otáček,ale jen na rovině nebo z kopce.V 1000km bude výměna a už jí budu pomalu přidávat otáčky,ale opět zlehka.A od 1500km už jí budu tak nějak připravovat na život .Podle mého se vyplatí,těch prvních 1500km být na svojí motku hodnej a trochu jí šetřit a dodržet pokyny co píšou v chytrej knížce co se fasuje k motce.

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 12:41 | Nahoru | #43
ja bych veril vyrobci .jestli je to druhe zajizdene moto tak zkus opak a pak porovnat. to je for.co je to za moto

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 12:53 | Nahoru | #44

memphis.unv píše: "po GO se jí nechce "

přečti si to a napiš co si o tom teda v tom případě myslíš
po tom podle tebe dokonalým záběhu, mnou provedeným, jela se mnou sólo jak předtim ve dvou. možná hůř. teď jí dávám co proto takže se to mírně zlepšuje.
když jsem měl favorita tak jsem z klasickýho zlenivělýho a mrtvýho motoru tréninkem udělal turbínu, trojka nejlíp táhla mezi 90 a 110, šla až na 130, čtverka na 155
pak s "lepšíma" autama držel krok nečekaně slušně
je teda pravda že tomu pomohlo přidření když šel benzín do oleju, ne kvůli jízdě.

takže jde o to aby se ten nesedlej motor nepřehříval, případně jednotlivý součásti, jinak ať nezleniví

a hlavně s rozumem, stačí cit a člověk pozná a dojde mu co a jak, co pomůže a co uškodí



Nezapomeň, že tady jde o trošku jinou generaci motorů, než o ty naše konstrukčně předválečný polykače oleje Už jenom ten rozdíl v materiálech a v tolerancích dělá svoje.

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 12:54 | Nahoru | #45
vidím že tady asi nikomu nedochází že jde o dvě různý věci a tak vesele mícha na trojku bylo jí jabka s hruškama a tak říkají "protože je to černý tak je to kulatý".

motor se dá zajet klidným způsobem, potom to sice bude zdechlá lemra ale nebude mít žádný vůle a bude se mít co opotřebovávat takže hodně vydrží.
naopak "divočejší" zajíždění znamená že ten motor sice nebude mít takovou životnost ale na druhou stranu bude daleko dravější, živější a výkonější.

však to jak jsem mluvil o tom favoritovi bylo až po tom co se ten motor přidřel protože jak jsem říkal šel benzín do oleju. motor se víc opotřeboval, vyběhal, to na jednu znamená větší vůle a tim pádem menší tlaky ve válcích, na druhou stranu tření atd motoru klade menší odpor a tak jde sice krouťák v nižších otáčkách dolu ale výkon a točivost se zvedne.
však ten favorit v nizkejch nejel vůbec, ve středních se mu nechtělo ale při 90 na trojku byl v sedačce cítit zátah, čtverku nemělo při svižné jízdě smysl řadit pod těch 110, táhla nejlíp až od 120 a to se potom děly zajimavý věci. aji když spotřeba byla 12 na sto a mezi výměnama chtěl třikrát dolit litr oleja

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 16:50 | Nahoru | #46
Ja myslel ze dulezitejsi nez surovej motor nehnat do otacek je nedavat plnej plyn. Proste pul plynu a pomalu nechat otacky rust, ne do cervenyho ale zaroven to neni treba drzet dole. Kdyby se clovek drzel jenom pravidla ze treba nejde pres 4000 otacek ale jezdil na plnej plyn na vysoky stupne tak to podle me taky pekne zesere.

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 19:28 | Nahoru | #47
Já si myslím že ohřátím na provozní teplotu a zajížděním s využívámím vysokých otáček se motor stane volnějším, bude žrát trochu víc oleje než normálně , ale bude výkonější a půjde lepší do otáček. Ta životnost možná nedosáhne standardně zajetého motoru. Proč myslíte že jsou utahané motory po důchodcích. /auta/ Ti to vlastně zajíždí celoživotně. sorry mephis to už vyjádřil.

Naposledy editováno 09.04.2011 19:29:43

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

9.4.2011 v 22:36 | Nahoru | #48
já zajížděl dle instrukcí od výrobce. Moto porad bez jedine zavady. Tech 1600 km se to holt vydrží, vzdyť je to jen jednou a přece si neposkodím novou moto. Navíc to tady pak nemusíš řešit

Naposledy editováno 09.04.2011 22:37:59

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

10.4.2011 v 09:54 | Nahoru | #49

350.632 píše: a že tady všichni píšou stačí jedna nádrž a naložit .... výrobce ví nejlíp když to vyrobyl a že záběh je řádově 1000km žádných 100 co tady většina kecá



JENŽE by sis měl uvědomit,že když srovnáš třeba motorku na motokros a motorku na silnici s obsahem třeba 125 vs. 1000 tak je jasný,že motorka na motokros nepotřebuje takovej záběh,jelikož ty intervaly jsou uplně jiný,to dojde i malýmu dítěti

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

10.4.2011 v 10:04 | Nahoru | #50
Ja bych jen podotknul k tomu co psal Nori,že třeba nenechat otáčkoměr padnout pod 3000 ot/min je možné jen u Suzuk a především to sedí pro GSX-R...Tam pod 3tis je cítit,že je to trápení,ale třeba Kawa dává prvních 800 km do 4 tis,takže tam ti to spadne pod 3 tis jedna dvě...
Nicméně já se bál,že u Kawy-že to do 4 tis to nebude jízda a musím říct,že nyní při zajíždění ty 4 tis ot bohatě stačí a člověk se i krásně sveze...Důležité je ale pořád řadit a střídat otáčky...Bylo mi doporučeno motor plynule rozjet do otáček a potom se zavřeným plynem dojíždět-prostě nechat motor akcelerovat a decelerovat...Nedávat hodně plynu,prostě citem se volně projíždět...Po prvních řekněme 500km není od věci vzít spolujezce a v klidu se povozit oba...
No a hlavně když už ujedu předepsané km,tak přidávat pomalu a né že furt do 6 tis a pak jen tam skočí 1500km tak full gas....

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

10.4.2011 v 10:11 | Nahoru | #51
Jak dlouho treba doporucujete zajizdet novej pist a nikasil u KMX 125? A jakej pomer oleje?

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

10.4.2011 v 14:38 | Nahoru | #52
Tyhle rychlozajížděcí mýtusy se berou právě z dvoutaktních dob kdy to fungovalo. Že se motocyklové motory trošku změnily asi někteří ještě nezaregistrovali a šíří bludy.

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

10.4.2011 v 22:41 | Nahoru | #53
Jeden pán, co dělá motory do letadel (Honda) pro US, mi tvrdil, že pokud není v motoru vada, jsou současné technologie takové, že se nejenom nemusí měnit olej (do chvíle, než začne degradovat), bez ohledu na ujeté kilometry,ale že záběh už je skutečně pouze poslední instancí pro objevení výrobní vady. Všechno je mnohem přesnější a díky tomu se už nic nezabrušuje.
Ale třeba je to taky kecal.
Většina výrobců píše, že 4T se má zabíhat na 80% výkonu, nikoliv na maximální rychlost v %.

Naposledy editováno 10.04.2011 22:42:06

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

10.4.2011 v 22:49 | Nahoru | #54
P-P-P

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

10.4.2011 v 22:49 | Nahoru | #55
Názor, že výrobce by to měl vědět nejlíp, není opravdu nejlepší. Třeba kámoš má SXV 550 a má ho zajíždět 1 000 km. U normální motorky nic divného, u motoru, který potřebuje po cca. 4 - 6 000 km repasi je to docela dobrej vtip : )

Kluci, co jezdí vrchy a nebo připravují motory na drag race, tak motor zajíždí většinou max. den, protože ho doskládají ke konci týdne a o víkendu se na něm už většinou jede závod. Známej ho jednou ráno doskládal a odpo jel první sprint : )

Nejdůležitější na zajíždění je co nejvíc měnit otáčky, nepodtáčet, nepřetáčet a hodně brzdit motorem. Jinak většinou za ten den mění dvakrát nebo třikrát olej, což je asi každému jasné.

U MX nebo SM se motor zajíždí cca. 5 MTH, někdo ani to ne a nikdy to nemělo vliv na životnost.

Btw. to že některá motorka jede líp a některá hůř nemusí být vždy jen zajetím. Každý díl má výrobní tolerance a když se sejde motor, který má většinu dílu v plusových tolerancích, tak má úplně jiný výkon, než motor, který to má naopak. Jestli si to dobře pamatuji, tak kdysi někdo dělal test na dvou nových TDI 96 kW a rozdíl mezi nimi byl skoro 10 kW. Samozřejmě i výrobce toto ví a proto má motorový management takové rezervy, aby dokázal pracovat jak s motorem s většíma, tak i s menšíma tolerancema.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

10.4.2011 v 22:54 | Nahoru | #56

BaRT_Czech píše: Ono výrobce také bere že se nezajíždí jen moto, ale i pneu které se musí trochu ojet, brzdy,předvodovka, řetěz který se povolí a vše kolem takže prvních 1500km opravdu má podle mě smysl a je dobré jak psali předemnou měnit sty, nevvytáčet jí, nepodtáčet, vyhýbat se dálnicím a kolonám ve městech....


Tohle je každopádně asi nejblíž realitě.

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

10.4.2011 v 22:55 | Nahoru | #57

Blix píše: Tyhle rychlozajížděcí mýtusy se berou právě z dvoutaktních dob kdy to fungovalo. Že se motocyklové motory trošku změnily asi někteří ještě nezaregistrovali a šíří bludy.


Kdepak, zadne bludy

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

10.4.2011 v 22:57 | Nahoru | #58

Marex píše: Tohle je každopádně asi nejblíž realitě.

- taky si myslim

2 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 01:12 | Nahoru | #59
ja sem se nikdy nedrzel pokyny vyrobce, resp. jednou. Repasoval sem motor do GSXR 750 a po 23 letech a 150 tis km byl vykon podle brzdy 73 kw,udelal sem repasi jen tak a jednou a naposled sem ho zajizdel podle pokynu a uz to nikdy neudelam. Motor co ma mit cca 84 kw tak po 1600 km zajizdeni vykazoval jen 72 kw.Dalsich cca 5tis km sem ho ucil jesdit a stejnak jel jak pylet hoven. Pres zimu sem udelal repasi znova,zajel ho s citem podle sebe(zadny podtaceni,svizna jizda,ale prvnich 400 km sem ho nepretacel pres 7tis a sem tam sem mu dal pruplach a po 2tis km na brzde dal ze sebe 88,3 kw pri 11,500 ot. Takze kde je pravda??

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 10:34 | Nahoru | #60

Nori píše: Moje rada jak zajíždět:

Technik v ladičské firmě mi řekl,že tak dobře zajetý motor na GSX-R1000 ještě neviděl.Takže mužu celkem přesně a zodpovědně poradit jak na to.
1.Po minutě zahřívání vyrazit.
2.Nenechat klesnout otáčky pod 3000 pokuď je to možné.
3.V manuálu je psáno,že do 800 km netočit více než 6500otáček a 1600km nepřekračovat 10 000 otáček.Já prvních 100km nepřekračoval 5000 otáček,pak jsem točil zhruba do 800km těch 6500 otáček,pak jsem točil až 8000 otáček až do výměny oleje u první garančky.Poté jsem točil maximum,ovšem toto maximum už bylo na okruhu,v provozu se bohatě vystačí 10tis.otáček.
4.Nejduležitější je pořád měnit otáčky a neustále řadit.Když jsem zajížděl,tak celkem opruz.Strikně jsem celou dobu dodržoval tenhle systém:Pokuď je motor dostatečně zahřátý:Jednička,rozjezd,vytočit na 4 tisíce,nechat padnout na 3tis.otáček,zařadit dvě,opět vytočit,tentokrát na 5000 nebo 6500 podle km,a nechat padnout opět na 3 tisíce.A tak dále.Prostě otáčkoměr pracoval pořád od 3000 do 6500 otáček,pořád vytočit a pak nechat padnout na ruzně zařazené rychlosti.
Zrychlení,nebo otočení heftu od jemného-první kilometry-až po razantní-konec záběhu.Zajel jsem ji za jediný víkend.Jednak radost z nového bajku,supr počasí a taky a to hlavně,měl být brzo gsx-r den takže nic jiného mi nezbývalo.Maximálka při záběhu se pohybovala kolem 155km/h při 6500 otáčkách.
5.Rozhodně se při záběhu vyhnout dálnicím nebo rovinkám.



Není to hloupý chlapec ten Nori ... souhlas do puntíku
Není ani tak důležitý, jestli překročíš na 5 vteřin výrobcem udávaný točky pro zajetí...důležítý je, aby byl motor co možná nejvíc v tahu a lítal vě všech (rozumných) spektrech otáček. Respektive, aby se pohyboval v tý šíři co můžeš točit při zajíždění. Největší kill motoru do budoucna je držení "bezpečných" otáček na dálnici

Občasné jediné vytočení přes mu neuškodí tolik, jako soustavné držní na spodní hranici(pro ty co jsou opatrní) ... zajížděl jsem už dvě auta a dva motocykly.
Poslední, Ducknu jsem zajížděl tak, že jsem jezdil po 3kovejch silnicích mezi vesničkama a nepřekročil jsem nikde 120km/h ...bylo to docela zábavný
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist