1 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh
Technik v ladičské firmě mi řekl,že tak dobře zajetý motor na GSX-R1000 ještě neviděl.Takže mužu celkem přesně a zodpovědně poradit jak na to.
1.Po minutě zahřívání vyrazit.
2.Nenechat klesnout otáčky pod 3000 pokuď je to možné.
3.V manuálu je psáno,že do 800 km netočit více než 6500otáček a 1600km nepřekračovat 10 000 otáček.Já prvních 100km nepřekračoval 5000 otáček,pak jsem točil zhruba do 800km těch 6500 otáček,pak jsem točil až 8000 otáček až do výměny oleje u první garančky.Poté jsem točil maximum,ovšem toto maximum už bylo na okruhu,v provozu se bohatě vystačí 10tis.otáček.
4.Nejduležitější je pořád měnit otáčky a neustále řadit.Když jsem zajížděl,tak celkem opruz.Strikně jsem celou dobu dodržoval tenhle systém:Pokuď je motor dostatečně zahřátý:Jednička,rozjezd,vytočit na 4 tisíce,nechat padnout na 3tis.otáček,zařadit dvě,opět vytočit,tentokrát na 5000 nebo 6500 podle km,a nechat padnout opět na 3 tisíce.A tak dále.Prostě otáčkoměr pracoval pořád od 3000 do 6500 otáček,pořád vytočit a pak nechat padnout na ruzně zařazené rychlosti.
Zrychlení,nebo otočení heftu od jemného-první kilometry-až po razantní-konec záběhu.Zajel jsem ji za jediný víkend.Jednak radost z nového bajku,supr počasí a taky a to hlavně,měl být brzo gsx-r den takže nic jiného mi nezbývalo.Maximálka při záběhu se pohybovala kolem 155km/h při 6500 otáčkách.
5.Rozhodně se při záběhu vyhnout dálnicím nebo rovinkám.
Nori píše: Moje rada jak zajíždět:
Technik v ladičské firmě mi řekl,že tak dobře zajetý motor na GSX-R1000 ještě neviděl.Takže mužu celkem přesně a zodpovědně poradit jak na to.
1.Po minutě zahřívání vyrazit.
2.Nenechat klesnout otáčky pod 3000 pokuď je to možné.
3.V manuálu je psáno,že do 800 km netočit více než 6500otáček a 1600km nepřekračovat 10 000 otáček.Já prvních 100km nepřekračoval 5000 otáček,pak jsem točil zhruba do 800km těch 6500 otáček,pak jsem točil až 8000 otáček až do výměny oleje u první garančky.Poté jsem točil maximum,ovšem toto maximum už bylo na okruhu,v provozu se bohatě vystačí 10tis.otáček.
4.Nejduležitější je pořád měnit otáčky a neustále řadit.Když jsem zajížděl,tak celkem opruz.Strikně jsem celou dobu dodržoval tenhle systém:Pokuď je motor dostatečně zahřátý:Jednička,rozjezd,vytočit na 4 tisíce,nechat padnout na 3tis.otáček,zařadit dvě,opět vytočit,tentokrát na 5000 nebo 6500 podle km,a nechat padnout opět na 3 tisíce.A tak dále.Prostě otáčkoměr pracoval pořád od 3000 do 6500 otáček,pořád vytočit a pak nechat padnout na ruzně zařazené rychlosti.
Zrychlení,nebo otočení heftu od jemného-první kilometry-až po razantní-konec záběhu.Zajel jsem ji za jediný víkend.Jednak radost z nového bajku,supr počasí a taky a to hlavně,měl být brzo gsx-r den takže nic jiného mi nezbývalo.Maximálka při záběhu se pohybovala kolem 155km/h při 6500 otáčkách.
5.Rozhodně se při záběhu vyhnout dálnicím nebo rovinkám.
Není to hloupý chlapec ten Nori ... souhlas do puntíku
Není ani tak důležitý, jestli překročíš na 5 vteřin výrobcem udávaný točky pro zajetí...důležítý je, aby byl motor co možná nejvíc v tahu a lítal vě všech (rozumných) spektrech otáček. Respektive, aby se pohyboval v tý šíři co můžeš točit při zajíždění. Největší kill motoru do budoucna je držení "bezpečných" otáček na dálnici
Občasné jediné vytočení přes mu neuškodí tolik, jako soustavné držní na spodní hranici(pro ty co jsou opatrní) ... zajížděl jsem už dvě auta a dva motocykly.
Poslední, Ducknu jsem zajížděl tak, že jsem jezdil po 3kovejch silnicích mezi vesničkama a nepřekročil jsem nikde 120km/h ...bylo to docela zábavný