bmw_r1300gs_cartec





Téma: Špatně zajetá motorka - mýtus?
 
3.4.2011 v 09:15
Pořád mi to vrtá hlavou. Už jste někdy viděli, špatně zajetou motorku? teoreticky motor? i u auta? Když vidím, jak si někdo koupí něco nového a básní o tom jak to zajíždět a a bůh ho chraň aby nepřekročil otáčky jen o 100rpm podle zajížděcího manuálu, tak si občas říkám, jestli náhodou nezimuje motorku v ochranné kopuli
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 10:13 | Nahoru | #1
Špatně zajetá / jetá auta už jsem zažil. Netáhne to, nejede to, líná lemra. Typický příklad jsou auta starších lidí, koupená coby nová. Motor není zvyklý na vyšší zátěž a do otáček to leze jako když chce a nemůže. Motor se přílišným šetřením zprasí, ložiska jdou ztuha, o pravidelném podtáčení nemluvě.

Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 10:30 | Nahoru | #2
vim o jednom spatne zajetym XR125.. jela sotva 90kmh, akcelerace sotva jako Simson..
byla koupena od novoty, klukovi to koupili rodice a on o tom hovno vedel.. jeho tata jen pohlidal aby se s tim jelo na servisni prohlidky ale kluk to jezdil od 0km sam, a taky to to tak dopadlo.. od zacatku furt na plny plyn i pri studenem motoru, vytaceni az do cervenyho vsude kde to slo apod..

Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 12:25 | Nahoru | #3
Že by mělo zajíždění motorky, auta atd. vliv na pozdější výkon si nemyslím. Spíše to co psal petrxx. Ale tam pak stačí jedna nějaká dálková cesta, kdy jedeš styl cihla a zase je to potom v pohodě.

Naposledy editováno 03.04.2011 12:26:22

1 reakcí na tento příspěvek Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 12:38 | Nahoru | #4
šáde 120L, dodnes má najeto 18tisíc km, nejede a nikdy nepojede

ford fushion nebo jak se to píše, nejel tak sem ho když měl najeto 4t protáhl po dálnici na hranici konstrukční rychlosti po delší dobu, výsledek dost dobrý, dneska se už nový krámy nešetří, jen 2takty abys nezadřel

Naposledy editováno 03.04.2011 12:38:29

(reakce na) Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 12:44 | Nahoru | #5
PetrXX> toto už jsem zažil, když jsme kupovali starší auta a vždy pomohlo začít jezdit sportovně v kombinaci s kvalitním benzínem a ten motor se zhruba za měsíc zajel správně a výkon se vrátil

Naposledy editováno 03.04.2011 12:45:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 13:13 | Nahoru | #6
Dominik-Duka> nechápu co sem pleteš šáde...

(reakce na) Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 13:15 | Nahoru | #7

musa737 píše: Dominik-Duka> nechápu co sem pleteš šáde...



ty mladej vocásku bez čidla, si přečti, že auta jsou tam také zahrnuty

ty nechápeš vůbec nic

2 reakcí na tento příspěvek Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 17:23 | Nahoru | #8
Každá vyrobená motorka, která sjede z pásu jede na stolici kde dostane plnej céres. Studený motor, plný výkon, max. otáčky. A je zajeto.
U aut je to stejné, ale jde pouze motor bez kastle. Teprve pak ho do kastle namontují.
Tudíš mýtus.

(reakce na) Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 17:31 | Nahoru | #9

Petrmoto píše: Každá vyrobená motorka, která sjede z pásu jede na stolici kde dostane plnej céres. Studený motor, plný výkon, max. otáčky. A je zajeto.
U aut je to stejné, ale jde pouze motor bez kastle. Teprve pak ho do kastle namontují.
Tudíš mýtus.



Takže všechno to co se píše v manuálech a doporučují výrobci, jsou bludy? Proč to dělají ty svině?

Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 17:50 | Nahoru | #10
Nevšimnul jsem si v manuálu odstavce o zajíždění. Pouze o seznámení se z motkou. Ale možná jsem ho ani nehledal. Koukám, že tam něco napsáno je. Prvních 500 km prudce neakcelerovat. Toť vše. Řekl bych, že mýtus.

Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 18:50 | Nahoru | #11
MYTHBUSTER

1 reakcí na tento příspěvek Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 18:58 | Nahoru | #12
Petrmoto: já zase v každým manuále vidím odstavec o zajíždění a to jsem jich viděl už desítky. Tak něde mezi náma bude asi chyba

(reakce na) Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 20:10 | Nahoru | #13

Jurawood píše: Petrmoto: já zase v každým manuále vidím odstavec o zajíždění a to jsem jich viděl už desítky. Tak něde mezi náma bude asi chyba



Chyba je naprosto zřejmá. Nečteš co jiný píše.

Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 20:29 | Nahoru | #14
...prakticky dokázáno...zajíždění je důležité pro další "budoucnost" a "kvalitu" motoru a celého mota!

1 reakcí na tento příspěvek Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 20:38 | Nahoru | #15
Já v manulálu našel : prvních 800km do 1/2 plynu, do 1600km do 3/4 plynu. I u auta je to podobné. Jde o to, aby se díly v motoru dopasovali.

Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 20:39 | Nahoru | #16
sorry, dopasovaly

Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 20:45 | Nahoru | #17
Taky znám. Dostal jsem jednou služebáka, kterým do té doby jezdil náš generál. Jenomže jezdil jenom po Praze, takže když jsem s ním vyjel na dálnici, tak mě skoro předjížděly kamiony. Cca po 1000 km kdy jsem to pořád honil do otáček si to dalo říct a začalo se chovat jako auto.

1 reakcí na tento příspěvek Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 21:55 | Nahoru | #18
Firemní auta jsou běžně špatně zajetá. Obzvlášť tehdy, když se v záběhu střídají řidiči...s několika takovými auty jsem se už setkal...netáhnou, nejedou...jízda je utrpením...

(reakce na) Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 21:57 | Nahoru | #19
Zanas> počítám, že tohle nebude platit například u firemních aut ppl, taxi, formule 1 atd

(reakce na) Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 22:15 | Nahoru | #20

Astrogen píše: Já v manulálu našel : prvních 800km do 1/2 plynu, do 1600km do 3/4 plynu. I u auta je to podobné. Jde o to, aby se díly v motoru dopasovali.



ses asi nedíval jak sjede z linky fungl nové GSXR v litru co? naskočí šikmovočko, nadrtí ful gass, vystřídá všechny kvalty, do kartónu ještěrkou na kamión a každou minutu jedna

Špatně zajetá motorka - mýtus?

3.4.2011 v 22:23 | Nahoru | #21
Nečetl jsem všechny příspěvky, ale za sebe musím zajíždění doporučit. Už jen když si vezmete motor jako skládačku desítek dílů s mnoha různými materiály. Každý díl má jistou výrobní toleranci (i když dnes v podstatě nulovou). Z technického hlediska si díly na sebe musí zvyknout a navzájem se opasovat.

Zajíždění neberu jako ortodoxní dodržování určitého intervalu otáček, u novýho auta bych na to aspon pár desítek km nešlapal jak dement, prostě lehčí svižná jízda. Svého času jsem zajížděl po výbrusu Yamahu dt 125, možná až dlouho, ale myslím si, že se to vyplatilo. Do cca 1000 km lehká jízda, dalších 800 svižná jízda, ale nikdy ne plnej plyn. Pak se mi odměnila v den, kdy jsem si řekl, že už to stačí-> překvapení zátahu, který jsem opravdu nečekal. Mé dt bylo z roku 96, kámošovo z r 2001, .. to moje válcovalo kámošovo jak v akceleraci, tak ve výsledné rychlosti.. (ale ríkám, tohle zajíždění byl fakt extrém)..

Dnes bych dvoutakta zajížděl tak 500 km, u 4t nemohu posoudit, ale zhruba stejně..

můj ortel: at se jedna o funglovku, či GO motoru, či auto -> prvních pár desítek km jezdit light. Pár desítek až stovek km nemůže motoru s tímto stylem jízdy uškodit..

K těm škodovkám: páprdové ve snaze ušetřit za benzín to opravdu podtáčejí-> tím jdou zaprvé do píči ventily, jejich sedla. U OHCček vyplandaný rozvoďáky páč se nízkejma otáčkama rozvibrujou. Nízký obrátky způsobují i kolosální zanášení výfuku (spaliny ve výfuku nemají takovou rychlost a saze se tam zachytavají snáze), zadalší můžou nízký otáčky zhoršit i mazání kliky, ventilů atd (bud malým rozstřikem oleje v karterech či malým tlakem oleje v kluzných ložiskách).. tot muj nazor:)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatně zajetá motorka - mýtus?

4.4.2011 v 08:15 | Nahoru | #22

Petrmoto píše: Každá vyrobená motorka, která sjede z pásu jede na stolici kde dostane plnej céres. Studený motor, plný výkon, max. otáčky. A je zajeto.
U aut je to stejné, ale jde pouze motor bez kastle. Teprve pak ho do kastle namontují.
Tudíš mýtus.



O tom,že každá nová motorka jede na stolici a dostane plnej céres silně pochybuju. Podle mě je prvně nastartovaná až u prodejce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatně zajetá motorka - mýtus?

4.4.2011 v 10:35 | Nahoru | #23

PEPAFJR píše: O tom,že každá nová motorka jede na stolici a dostane plnej céres silně pochybuju. Podle mě je prvně nastartovaná až u prodejce.



Píšeš blbost. Sorry, ale je to tak. Každé auto jde z výrobní linky na krátkou testovací jízdu. Všimni si, že všechna nová auta mají na tachometru nalítáno ± 10 km...

EDIT: Je jedno, zda je se jedná o auto či motorku.

Naposledy editováno 04.04.2011 10:36:31

Špatně zajetá motorka - mýtus?

4.4.2011 v 10:44 | Nahoru | #24
Si piš! Máti má auto, kterýmu nikdy pořádně neprotáhla krofky a vůbec nejede a ani nebrzdí. kdybych to měl já, tak je to jinde! Takže v tomhle směru se to určitě projevuje!

Špatně zajetá motorka - mýtus?

4.4.2011 v 10:52 | Nahoru | #25
Mel jsem auto po dedovi, netahalo to a bylo to line, par set km vostrejsi jizdy a hned se rozjelo. Jinak v dnesni dobe na zabeh moc neverim, komponenty motoru se dnes delaji uplne jinych tolerancich nez driv. Kdyz vezmu v uvahu ze i felicie z roku 97 mela prvni vymenu oleje predepsanou az po 15000 km, srovnejte co predepisovali treba u S120.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatně zajetá motorka - mýtus?

4.4.2011 v 11:23 | Nahoru | #26

PEPAFJR píše: O tom,že každá nová motorka jede na stolici a dostane plnej céres silně pochybuju. Podle mě je prvně nastartovaná až u prodejce.



Tady se člověk pobaví

Špatně zajetá motorka - mýtus?

4.4.2011 v 11:28 | Nahoru | #27
Panove kdyby si to nekdo pamataval jedno sefa Felixe koupil NOVOU ZX12R a zajizdel ji v takovem stylu ze hned od novoty na miste omezovac a jine sracky...
V realu pak zx12r nejela rychleji jak stara Yzf750r yamaha..

Tedy za me nezajizdejte a kurvite to dale

Špatně zajetá motorka - mýtus?

4.4.2011 v 11:29 | Nahoru | #28
Zajíždět není potřeba jen motor, ale motorku jako celek - řetězovku, převodovku, brzdy a tak. Nebo vezmete funglovku supersporta na okruh a hned letíte do plných? Já teda ne a klidně si prvních tisíc km pojedu rozumně pro dobrý pocit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatně zajetá motorka - mýtus?

4.4.2011 v 12:22 | Nahoru | #29

Zanas píše: Píšeš blbost. Sorry, ale je to tak. Každé auto jde z výrobní linky na krátkou testovací jízdu. Všimni si, že všechna nová auta mají na tachometru nalítáno ± 10 km...

EDIT: Je jedno, zda je se jedná o auto či motorku.



Když píšu blbost tak mě vysvětli když jsem před lety koupil novou FJR u autorizovanýho prodejce tak po nastartování tekl dost silně olej zpod jednoho šroubu. Po vytočení šroubu byla vidět rýha na dosedací ploše pod šroubem po zaklepání této nerovnosti bylo vše v pořádku. Ta závada tam stoprocentně byla od výroby takže motorka nemohla být nikdy nastartovaná aniž by tuto závadu někdo neobjevil

(reakce na) Špatně zajetá motorka - mýtus?

4.4.2011 v 12:24 | Nahoru | #30

zx6rmichal píše: Tady se člověk pobaví



Přečti si mou odpověď o něco výš. Když jsi tak chytrej.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist