globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dilema s meziplynem
 
23.3.2011 v 21:59
Kdo mi je schopný poradit jaký je nejlepší způsob jak se naučit meziplyn? Na spojku i brzdu požívám ukazováček a prostředníček, občas se mi povede pěkně i s brzděním, ale furt si nak nejsem jistý jestli to udělám pokaždé dobře? Někdy mi totiž přijde že si vrknu a spojku pustím dřív než tam kopnu kvalt dolů, takže jakoby zařadím bez spojku, možná je to jen pocit, moc toho ještě nemám najezděno tak jsem si u toho dost nejistý. Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů? Podle zvuku bych to asi měl poznat že něco dělám blbě. Koukl jsem na forum a všichni tvrdí že správně je vymáčknout spojku,vrknout,zařadit kvalt pustit spokju. Ale mě příjde lepší to dělat tak že vymáčknu spojku, dám nižší kvalt, pak vrknu plynem(přitom stále držím spojku) a pak pustím spojku, takhle jsem to našel popsaný i na googlo .
Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 10
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:04 | Nahoru | #1
Chce to trénink, já mám ujetých necelých 5tis. kilometrů a myslím, že už mě to jde dobře. Prostě Spojka,vrknout,kvalt,pustit spojku

Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:08 | Nahoru | #2
je mi to jasný že se to jinak naučit nejde, spíš mám strach abych nezkurvil převodovku jak to někdy udělám blbě. V autě to docela umím, ale tady nad tím musím furt přemýšlet abych to udělal správně

4 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:11 | Nahoru | #3
Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt

Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:17 | Nahoru | #4
mě to pomáhá aby to nezablokovalo kolo. necejtíš takový to prudký zhoupnutí při pouštění spojky.

(reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:19 | Nahoru | #5

BagoBorec píše: Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt



užitek bych viděl v menším opotřebení spojky, a třeba u V2 nebo jinejch víc brzdících motorů nesporná výhoda při podřazení.. Když je člověk zvyklej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:22 | Nahoru | #6
BagoBorec> Zas taková kokotina to není. Pokud už jedeš celkem svižně, tak to vubec není špatnej nápad, když nemáš stroj s antihopem. To ti jinak zadní kolo pěkně tancuje.

Jinak k tématu. Já se to "naučil" během motoškoly na okruhu, prostě zrychluješ a zrychluješ a v určitou dobu zjistíš, že v týhle rychlosti už ten zadek neukočíruješ, a tak začínáš "vrkat". Občas to výjde líp, občas hůř. Ale hlavně to neřeš a nepřemejšlej nad tím před každým podřazením. Je vyzkoušený, že u některých činností přemíra snahy škodí. Prostě poslouchej instinkt a za chvíli ti to půjde samo

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:26 | Nahoru | #7
Vrkám a pak teprve řadim, přijde mi, že ty kvalty jsou lépe, a hlavně to přidává 15 kw !!

2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:28 | Nahoru | #8
BagoBorec: myslím, že zrovna ty s tím kladivem bys mohl poznat rozdíl když srovnáš otáčky. Já tedy určitě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:29 | Nahoru | #9

eMko95 píše: Chce to trénink, já mám ujetých necelých 5tis. kilometrů a myslím, že už mě to jde dobře. Prostě Spojka,vrknout,kvalt,pustit spojku



Tak hlavně na padině je to velice potřeba ... nic ve zlém, ale nedalo mi to

(reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:31 | Nahoru | #10

uku_lele píše: BagoBorec: myslím, že zrovna ty s tím kladivem bys mohl poznat rozdíl když srovnáš otáčky. Já tedy určitě.


Tak jako to víš že tam nějakej rozdíl poznat je, obzvlášť u Dominatora, kterej snad brzdí nejvíc ze všech jednoválů na kterejch jsem kdy jel
Ale nepřijde mi to tak brutální, že by se bez toho nedalo jezdit.
A co se týče úspory techniky - spojky a podobně...tak to je dost sporný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:31 | Nahoru | #11

uku_lele píše: BagoBorec: myslím, že zrovna ty s tím kladivem bys mohl poznat rozdíl když srovnáš otáčky. Já tedy určitě.



Mnohem lepší než nějaký "vrkání" je mít trochu cit v levý ruce a pracovat trochu se spojkou.

(reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:35 | Nahoru | #12
Harry_RnK>
Ale máš pravdu, příjde mi že je to taková věc co je v podvědomí, v autě se to taky naučilo časem samo. A jak řikáš čím jedeš rycjlej tak nad tím mín přemýšlíš protože na to není čas, já čím jedu pomalejí tak nad tím víc přemýšlím a pak to někdy udělám blbě, pak ale to udělám z podvědomí a povede se to 100x líp. Asi je to jen o cviku.
Ale rozhodně si nemyslím že by to němelo využití. Samozřejmě když někde jezdí pomalu v nízkch otáčkach tak to cenu moc nemá,ale na okruhu je to asi celkem užitečný. Taky pak je jízda plynulejší.

(reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:36 | Nahoru | #13
Dave81> nejde o práci se spojkou, ale u jednoválce pokud podřadíš třeba o 2 stupně, tak to dost kope. když trochu srovnám otáčky, tak to ani necejtim.

Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:40 | Nahoru | #14
Já jednoválec měl, pokud je spojka v pořádku a je pořádně zmáčknutá, vše jde jak samet.

Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:43 | Nahoru | #15

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:00 | Nahoru | #16

BagoBorec píše: Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt

Souhlasím s tebou!! Je to jen efekt, důležitější je se naučit ovládat perfektně spojku a plyn při řazení jak dolu tak nahoru!

Naposledy editováno 23.03.2011 23:00:59

(reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:09 | Nahoru | #17
Karlouš>
V provozu a v pomalých rychlostech je to asi jen pro efekt. Ale když se někdo chce někdy svést na okruhu tak tam to využití má. Koukal jsem se na videa SBK a všichni když brzdí před zatáčkou tak tam hýbou lehce pravou dlaní při podřazování, asi to nedělají jen tak.

2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:10 | Nahoru | #18
Uz zase .... naucte se neco o prevodovkach a pak vykladejte ze je to blbost ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:18 | Nahoru | #19
4star> No kamarád mi říkal že je to hlavně dobrý kvůli tomu že motorka narozdíl od auta nemá synchrony.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:23 | Nahoru | #20

4star píše: Uz zase .... naucte se neco o prevodovkach a pak vykladejte ze je to blbost ...


Pouč nás, borče

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:30 | Nahoru | #21
BagoBorec> má pravdu ten chlapec
při podřazování je potřeba meziplynje to nesynchronizovaná převodovka jako např u vejtřasky

Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:33 | Nahoru | #22
Taky si myslim,ze je trochu o efektu nez o setreni spojky.

(reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:34 | Nahoru | #23

Karlouš píše: Souhlasím s tebou!! Je to jen efekt, důležitější je se naučit ovládat perfektně spojku a plyn při řazení jak dolu tak nahoru!



Neni to jen na efekt. Je to o lepsi kontrole i presto, ze mas antihop.

Mrknete treba tady na Kubu hned do prvni leve...

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:37 | Nahoru | #24
Nevrkam, nebrzdim - jedu! ...dokud muzu.

Jelikož nepodřazuji o X stupnu aniz bych soucasne nebrzdil, navic nemam zas takove spektrum otacek aby byly nejak zasadni rozdily , tak nevrkam a podle mne ani nemusim. kdybych mel ty Vaše ječáky, možná bych to zvážil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:46 | Nahoru | #25

350.632 píše: BagoBorec> má pravdu ten chlapec
při podřazování je potřeba meziplynje to nesynchronizovaná převodovka jako např u vejtřasky


problém je v tom, že u vejtřasky se jedná o meziplyn jako takový - čili roztočení převodovky na neutrál.Ale co je to u motorek?

(reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:49 | Nahoru | #26
FishX3>

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:57 | Nahoru | #27

BagoBorec píše: Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt


No já myslím, že jde hlavně o to srovnat otáčky motoru s otáčkama kola v ohledu na zvolenej kvalt - já když při podřazování "nevrknu" tak je tam ten brzdnej účinek opravdu hodně silnej (se zavřeným plynem se to dokonce i blokne zadní kolo) - takže u mě to smysl má a opravdu to není jen totální kokotina... Když najednou řadím dolů víc kvaltů, tak si asi "vrknu" trochu víc, ale popravdě jsem tohle nikdy neřešil, dělám to tak nějak automaticky... Ale fakt si kolikrát říkam, co ta klika, ozubení, řetěz atd. musí všechno vydržet, když to dokáže při zavřeném plynu brzdit jenom tím motorem líp než celej ten dvoupístek vzádu! Kolikrát brzdí tak dobře že z toho člověk málem sesedne!

K tématu, určitě je lepší nejdřív "vrknout" a pak teprve řadit, to vše se spojkou, ona to ta spojka nikdy nerozpojí úplně dokonale a pořád tak trochu unáší, takže je lepší srovnat ty otáčky co nejdřív... Pokud to někdo má hodně v ruce, tak už pomalu může řadit i bez spojky, když se to netrefí, tak to křachne, ale jel jsem takhle už pár let nazpět na Nortonu s přetrženým spojkovým lanem a celkem se to dalo , ale tam zase není ten rozdíl v otáčkách tak velkej...

Naposledy editováno 23.03.2011 23:59:22

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 00:05 | Nahoru | #28
DMC.motobiker> Pravdu je , že když se řešilo opotřebení řetězu ve smyslu sil co ho vytahají, tak největší vliv má brzdění motorem - neboli největší síly.

Jo a když vytočím 4, podřadím na 2 a pustim spojku, tak mne ma vlastni motorka přejede.

Naposledy editováno 24.03.2011 00:06:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 00:12 | Nahoru | #29
FishX3> Proto je asi lepší jít na to jemně a s citem!

(reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 00:15 | Nahoru | #30

DMC.motobiker píše: FishX3> Proto je asi lepší jít na to jemně a s citem!


jsem něžný vždy v rámci možností (zas musí vědět kdo je pán)

Naposledy editováno 24.03.2011 00:15:58
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 10
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist