Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě
4 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt
BagoBorec píše: Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt
užitek bych viděl v menším opotřebení spojky, a třeba u V2 nebo jinejch víc brzdících motorů nesporná výhoda při podřazení.. Když je člověk zvyklej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Jinak k tématu. Já se to "naučil" během motoškoly na okruhu, prostě zrychluješ a zrychluješ a v určitou dobu zjistíš, že v týhle rychlosti už ten zadek neukočíruješ, a tak začínáš "vrkat". Občas to výjde líp, občas hůř. Ale hlavně to neřeš a nepřemejšlej nad tím před každým podřazením. Je vyzkoušený, že u některých činností přemíra snahy škodí. Prostě poslouchej instinkt a za chvíli ti to půjde samo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
BagoBorec píše: Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt
Naposledy editováno 23.03.2011 23:00:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
BagoBorec píše: Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt
No já myslím, že jde hlavně o to srovnat otáčky motoru s otáčkama kola v ohledu na zvolenej kvalt - já když při podřazování "nevrknu" tak je tam ten brzdnej účinek opravdu hodně silnej (se zavřeným plynem se to dokonce i blokne zadní kolo) - takže u mě to smysl má a opravdu to není jen totální kokotina... Když najednou řadím dolů víc kvaltů, tak si asi "vrknu" trochu víc, ale popravdě jsem tohle nikdy neřešil, dělám to tak nějak automaticky... Ale fakt si kolikrát říkam, co ta klika, ozubení, řetěz atd. musí všechno vydržet, když to dokáže při zavřeném plynu brzdit jenom tím motorem líp než celej ten dvoupístek vzádu! Kolikrát brzdí tak dobře že z toho člověk málem sesedne!
K tématu, určitě je lepší nejdřív "vrknout" a pak teprve řadit, to vše se spojkou, ona to ta spojka nikdy nerozpojí úplně dokonale a pořád tak trochu unáší, takže je lepší srovnat ty otáčky co nejdřív... Pokud to někdo má hodně v ruce, tak už pomalu může řadit i bez spojky, když se to netrefí, tak to křachne, ale jel jsem takhle už pár let nazpět na Nortonu s přetrženým spojkovým lanem a celkem se to dalo , ale tam zase není ten rozdíl v otáčkách tak velkej...
Naposledy editováno 23.03.2011 23:59:22