globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dilema s meziplynem
 
23.3.2011 v 21:59
Kdo mi je schopný poradit jaký je nejlepší způsob jak se naučit meziplyn? Na spojku i brzdu požívám ukazováček a prostředníček, občas se mi povede pěkně i s brzděním, ale furt si nak nejsem jistý jestli to udělám pokaždé dobře? Někdy mi totiž přijde že si vrknu a spojku pustím dřív než tam kopnu kvalt dolů, takže jakoby zařadím bez spojku, možná je to jen pocit, moc toho ještě nemám najezděno tak jsem si u toho dost nejistý. Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů? Podle zvuku bych to asi měl poznat že něco dělám blbě. Koukl jsem na forum a všichni tvrdí že správně je vymáčknout spojku,vrknout,zařadit kvalt pustit spokju. Ale mě příjde lepší to dělat tak že vymáčknu spojku, dám nižší kvalt, pak vrknu plynem(přitom stále držím spojku) a pak pustím spojku, takhle jsem to našel popsaný i na googlo .
Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě

4 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:11 | Nahoru | #1
Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt

(reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:19 | Nahoru | #2

BagoBorec píše: Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt



užitek bych viděl v menším opotřebení spojky, a třeba u V2 nebo jinejch víc brzdících motorů nesporná výhoda při podřazení.. Když je člověk zvyklej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 22:22 | Nahoru | #3
BagoBorec> Zas taková kokotina to není. Pokud už jedeš celkem svižně, tak to vubec není špatnej nápad, když nemáš stroj s antihopem. To ti jinak zadní kolo pěkně tancuje.

Jinak k tématu. Já se to "naučil" během motoškoly na okruhu, prostě zrychluješ a zrychluješ a v určitou dobu zjistíš, že v týhle rychlosti už ten zadek neukočíruješ, a tak začínáš "vrkat". Občas to výjde líp, občas hůř. Ale hlavně to neřeš a nepřemejšlej nad tím před každým podřazením. Je vyzkoušený, že u některých činností přemíra snahy škodí. Prostě poslouchej instinkt a za chvíli ti to půjde samo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:00 | Nahoru | #4

BagoBorec píše: Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt

Souhlasím s tebou!! Je to jen efekt, důležitější je se naučit ovládat perfektně spojku a plyn při řazení jak dolu tak nahoru!

Naposledy editováno 23.03.2011 23:00:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

23.3.2011 v 23:57 | Nahoru | #5

BagoBorec píše: Onehdá jsem to taky řešil...
...a to "vrkání" je fakt totální konina, bez užitku...dělám to jen občas pro efekt


No já myslím, že jde hlavně o to srovnat otáčky motoru s otáčkama kola v ohledu na zvolenej kvalt - já když při podřazování "nevrknu" tak je tam ten brzdnej účinek opravdu hodně silnej (se zavřeným plynem se to dokonce i blokne zadní kolo) - takže u mě to smysl má a opravdu to není jen totální kokotina... Když najednou řadím dolů víc kvaltů, tak si asi "vrknu" trochu víc, ale popravdě jsem tohle nikdy neřešil, dělám to tak nějak automaticky... Ale fakt si kolikrát říkam, co ta klika, ozubení, řetěz atd. musí všechno vydržet, když to dokáže při zavřeném plynu brzdit jenom tím motorem líp než celej ten dvoupístek vzádu! Kolikrát brzdí tak dobře že z toho člověk málem sesedne!

K tématu, určitě je lepší nejdřív "vrknout" a pak teprve řadit, to vše se spojkou, ona to ta spojka nikdy nerozpojí úplně dokonale a pořád tak trochu unáší, takže je lepší srovnat ty otáčky co nejdřív... Pokud to někdo má hodně v ruce, tak už pomalu může řadit i bez spojky, když se to netrefí, tak to křachne, ale jel jsem takhle už pár let nazpět na Nortonu s přetrženým spojkovým lanem a celkem se to dalo , ale tam zase není ten rozdíl v otáčkách tak velkej...

Naposledy editováno 23.03.2011 23:59:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist