Dneska si byl kamos vyzvednout z opravy svou R6 r.v.01, kde mu mechanik rekl ze ma motor na odpis jelikoz nameril tlak ve valcich 9 - 11 - 9 - 11 .
Kdyz mi tohle rikal, tak trosku jsem chvili nechapal, jelikoz tyhle tlaky u pres deset let stare masiny, jsou sice pomalu na hrane , ale porad bych rekl ze celkem v pohode.
Potom mi vyrazil dech tim, ze mu bylo sdeleno ze spravna hodnota by se mela pohybovat v rozmezi 15 - 13 bar. Chvili jsem nechapal , jestli se zacli benzinove motory delat s dieslovym tlakem a pak sel prohledat servisni manual , kde pisou kompresni pomer 12,4:1
Tudiz chapu neco spatne kdyz si myslim ze tlaky jsou sice hodne na hrane, ale porad u tak stare masiny docela v poho ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresni pomer, R6
Ve skole nas vzdycky ucili ze podle Boylova zakona , musime ve valci namerit zhruba stejny tlak jako je kompresni pomer.
Tudiz bud byli ucitele totalni trotli, nebo si to neumim jinak vyvsetlit. Samozrejme pojmy jsou to celkem rozdilne, ale o to ted nejde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresni pomer, R6
Creck: No teply motor a plny plyn neres. Limitni tlaky to opravdu nevim kdes na to prisel
Ve skole nas vzdycky ucili ze podle Boylova zakona , musime ve valci namerit zhruba stejny tlak jako je kompresni pomer.
Tudiz bud byli ucitele totalni trotli, nebo si to neumim jinak vyvsetlit. Samozrejme pojmy jsou to celkem rozdilne, ale o to ted nejde.
Crecku, zase jsi spatlal páté přes deváté. To je pak těžké diskutovat. Tak to vezmeme popořadě:
U reálného motoru se netěsnost mění s teplotou - vůle se teplem vymezují. Takže za studena naměříš jiné tlaky než za tepla, kapišto? Proto řeším teplotu motoru.
U reálného motoru záleží na odporu sání. Válec potřebuje na naplnění nenulový čas a pokud mu do cestu postavíš překážku v podobě zavřené škrticí klapky, tak se prostě naplnit nestihne, píst jde nahoru v době, kdy je ve válci ještě hluboký podtlak a tím pádem nemá šanci dosáhnout tlaku, který bys měl naměřit. Proto řeším škrticí klapku, jasné? Jak myslíš, že některé servisy naměřily těch 3-5 barů u předchozích příspěvků? neuměli měřit.
Limitní tlaky jsou v servisních manuálech běžně udávány - je to nejnižší tlak ve válci, kdy se motor ještě považuje za provozuschopný, plus největší přípustný rozdíl tlaků mezi jednotlivými válci. Pokud má některý válec tlak nižší než limitní nebo je rozdíl vyšší než limitní, je to důvod k opravě.
Naposledy editováno 23.03.2011 09:49:15
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 | Hašlik | 11 | 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1 |
Volnobeh Yamaha YZF-R6 | sete111 | 1 | 27.4.2024 v 09:38 kokoška. |
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 | Hašlik | 4 | 25.4.2024 v 10:03 Slow |
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R | Yamahatorr | 2 | 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr |
Vymena lozisek v krku rizeni [1, 2] Yamaha YZF-R6 | harwey10 | 35 | 5.2.2024 v 13:58 Gahan37 |