globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Prolezl jsem snad co šlo, ale nenašel jsem odpověď:

Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???

Mezajímá mne změny výkonu, propady, spotřeba nic jen to zda tuen motor tímhle poškozuji, případně jak toto poškození eliminovat (vyhodit KN - koneckoncu mi šlo jen o zvuk :), nějaké jiné úpravy, někdo kdo by to uměl nastavit atd..)




Přikládám jak jsem dopadl po poradě s odborníky:

Problemy :občasné střílení do výfuku , kolísání volnoběžných otáček.

Zatím jsem zjistil : Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/

Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:

1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)

Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....

A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?

opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 03:42 | Nahoru | #151
Jack82> Hi o Cold Killers ti tedy nemusim povidat (jak vršek, tak i nakrcnik a prave rukavičky). Rukavice jsem mel goráčový Heldy ale právě že to jde skrz a nulove chranice - nepromok snesu ale rukavice jsou opruz. Nicmene si myslim ze z pohledu dejchani a vodeodolnosti je proste Gore nej (i když samo zaleží na typu membrany - mam Marmot bundu na hory s Gore ProShell a v te se můžeš sprchovat a součaně jsi fresh - žádný pot). Vršek jsem jezdil textil ale s výměnou motky jsem koupil Bundu Suomy a kalhoty DiFi -oboje kožené a podstatně pohodlnější než textil. Na druhou stranu to má masivní perforace a tak je déšť problém , stejně jako chladnější počasí, ale to právě řeší windstoper pod tím. Nahoře Cold Killers a dole GoreTex Windstopper kalhoty - podobne tomu vršku, ale jemnější a strečová tkanina. Eplorery jsem měl 1čky a když se prošoupaly z vrchu o řadičkua zespodu jsem je ubrousil od silnice, koupil jsem také 3jky - příjemná botka - knohavice přes = podzim, dovnitř (zustane poměrně vysoko) = super větrající letní boty a když zaprší, 500km v hustem, hodne hustem desti OK. Takže super a za ty penize (aktualne se daji koupit tusim za 2700 s DPH) jsou asi bez konkurence.

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2011 v 07:40 | Nahoru | #152
t_freedom> souhlasim stebou karburatory se ladi s prstem v nose a potom to vypad takhle
to kdzy se inzjenyr suteren nudi

2 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2011 v 09:43 | Nahoru | #153
dotaz:
řeší se tu jen stříkačky, nebo i karbce? jde o to, pokud mam, nebo nemam, přispět s poznatky o ladění směsi na karbci (navíc jednoválec)

taky mi tu chybí jasně oddělené pojmy "otevřený výfuk" tj. obyčejnej univerzál a "laděný výfuk" tj. několikrát dražší profi zkoušenej vejfuk pro přesně danej model motorky
pak taky vliv svodů orgo/laděný taky neni nezanedbatelnej.
a u těch otevřenejch filtrů pokud je to vložka do origo airboxu (určená přesnš pro daný model) nebo mnohem ostřejší verze přímých filtrů, který se dávaj rovnou na přirubu a airbox se ruší.

to říkám pro to, když chcete vytvořit něco jako "univerzální kuchařku", tak aby to pro někoho, kdo o tom nic neví, nebylo zavádějící

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 09:57 | Nahoru | #154
LSbiker> muj prispevek s karburatorovym motocylem,je jen ukazka toho ze se vlastne nic nedeje a je do jednoducha zalezitost,tim take koncim ,jelikoz je to marne,marne

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 09:58 | Nahoru | #155
Peco130> jestli někde najdeš že jsem napsal "karburátry se ladí s prstem v nose" tak mi to sem postni...pokud ne, jsi opět zástupce přispěvovatelů, jehož jediným cílem je "rozdupat" a "znemožnit" toho druhýho...tedy velký většiny lidí tady.

Můj podotek se týkal toho, že u pevně daný mapy na stříkačce se bude změna sání a výfuku projevovat razantněji než u karbce. Tot vše...o ladění tam nepadlo ani slovo. Karburátor je samozžejmě méně dokonalý zařízení k přípravě směsi...tedy při ladění s tím je víc práce(to co stříkačce dáš programem - tedy hypoteticky neomezený spektrum variant, musíš u karburátoru řešit jeho velkostí a dimenzí-takže změna i hardwaru)...ale jemný výkyvy zvládne líp.

zařaď R, nemám zájem si tady měřit piďoury...

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 10:17 | Nahoru | #156
LSbiker: co se tyce koncovek, nerozlisoval bych ani jedno je to jen derovana roura obalena vatou a neni na tom moc co ladit. ladeny vyfuk je spis zalezitost tykajici se dvoutaktu... u 4taktu muze byt jista podobna alchymie u svodu.. kde se laboruje s poctem, umistenim a prumerem propojek u vicevalcu ...

pro nekoho kdo o tom nic nevi bych doporucoval do toho nevrtat at je to karbev nebo vstrikovani

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 10:25 | Nahoru | #157
DOTAZ: kdosi mi tvrdil že když má koleno na svodu barvu (teď si nejsem jistý jakou) modrou, znamená to že .........(nevím třeba chudá směs? nedokonalé spalování..neco) ...existuje nějaká podobná berlička nebo je to uplná pitomost? Setkali jste se s tím někdo?

Naposledy editováno 25.03.2011 10:26:09

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 10:27 | Nahoru | #158
Nebo může bejt blbě udělanej chrom ...

Vyšší teplota, víc vyžíhaný(chudá směs, vyšší teplota spalování) ...teď nedávno mi někdo radil jak obnovit tu stříbrnou barvu...ale za boha si nemůžu vzpomenout čím to prej drhne ...nejakou banalitou...jako ocet, nebo co(ale tohle neberte vážně, jen si nemůžu vzpomenout)

Naposledy editováno 25.03.2011 10:28:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 10:28 | Nahoru | #159
t_freedom> omlouvam se ,neladi se s prstem v nose ale uchem

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 10:36 | Nahoru | #160
LSbiker> ahoj, já mám karbec, dvouvál, laděný výfuk. Svody origo, filtr origo, na karb. jsem zatím nešáhnul. Představu mám, že airbox nechám, jenom do něj dám BMC filtr. Tak a pusť se do mě

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 10:36 | Nahoru | #161
peca130> omluva se nepřijímá, nemyslíš jí upřímně(jako Standa Grossů) ... Vy vole, a jak se ladilo ve 40-60'letech ?? Myslíš že měli nějaký Dynama? ...ucha a teleskopický koncovky na vejfuckách a různě navohejbaný roury na kolena. Dokonce ještě později i s brzdama se ladilo i podle ucha. Ale to ho někdo musel mít, víš.
Nemáš ani ponětí o lidech co byli podle zvuku motoru schopni říct jakej ventil na jakým válci má blbou vůli (a trefili se!)
...všichni se z těch dnešních přístrojů můžou posrat ...ale naladit 28válec od Pratt and Whitney to dnes neumí nikdo jinej něž dědci kterejm je 60 a vejš... protože to laptopem nejde.
(i já bych asi nejezdil na litrovým dvouválu z kterýho proudí 130HP...bez elektroniky...ale uši a cit bych fakt nepodceňoval - to co ti ukáže křivka z dynama dokáže zkušenej ladič cejtit na prdeli při projetí - jen mu to bude trvat 10x dýl bez tý mašinky)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 10:43 | Nahoru | #162

t_freedom píše: Nebo může bejt blbě udělanej chrom ...

Vyšší teplota, víc vyžíhaný(chudá směs, vyšší teplota spalování) ...teď nedávno mi někdo radil jak obnovit tu stříbrnou barvu...ale za boha si nemůžu vzpomenout čím to prej drhne ...nejakou banalitou...jako ocet, nebo co(ale tohle neberte vážně, jen si nemůžu vzpomenout)



POkud to jde nějak zvrátit , docela bych to přivítal :)

i když aby to pak nebyly jedinný čtyři čistý trubky na mý motce - není čas mejt, usí se jezdit.... eště že jsem tak často v dešti, jinak bych ten bordel musel oklepávat

Naposledy editováno 25.03.2011 10:43:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2011 v 10:47 | Nahoru | #163
FishX3> no já myslím, že je to chudá směs - vyšší teplota. Anebo se ti ještě něco spaluje ve svodech.

A (bohužel) na to pomůže akorát lidské sádlo a hromada času...

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 10:52 | Nahoru | #164
peca vs freedom: dle sedlácký logiky - jelikož byly motory a nebyly přístroje, muselo se dát ladit s tím co bylo k dispozici. Že to nebyla sranda o tom žádná a že lepší šikonej mechanik co dělá podle ucha a zkušeností než IT co ví prd a zkušenosti nemá to bude asi stejný jako kdekoli jinde. (na kejvačce a motokáře jsem taky krouti šroubkama - i když u mne to byl spíš pokus-omyl :) )
Pojdte pořešit něco v míru aby to mělo nějaký smysl. Do teto chvile až na jednu vyjímku bylo tohle vlákno v klídku a já bych moc rád aby to tak zustalo. Diky oběma

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 10:53 | Nahoru | #165
pivovarsky> hmm asi A. bude správně a jsem zpátky na začátku, chjo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2011 v 10:56 | Nahoru | #166

FishX3 píše: pivovarsky> hmm asi A. bude správně a jsem zpátky na začátku, chjo



ty svody jdou u vetsiny motorek do ruda i kdyz je smes ok.. kdyz se drzej pod krkem.. takze z barvy svodu bych rozhodne na nic neusuzoval...

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2011 v 10:57 | Nahoru | #167
FishX3> No já jezdím týden s těma laďákama a svody zmodraly, no jéje. Mám doma plechovkou s takovou čistící vatou na chrom (i kdybych si uřízl ruku, tak si nevzpomenu na název) a to celkem tu modrou bere, ale musí to být zčerstva a nejlíp ještě zatepla. Ale zas tak to nehrotím, modrá je dobrá

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 10:58 | Nahoru | #168
FishX3> Až si vzpomenu KDO mi to říkal...pak se ho zeptám ČÍM že to dělal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 11:10 | Nahoru | #169

assassin píše: ty svody jdou u vetsiny motorek do ruda i kdyz je smes ok.. kdyz se drzej pod krkem.. takze z barvy svodu bych rozhodne na nic neusuzoval...



Konečně někdo kdo mi nabídl rozumný alibi a abych to nemusel řešit

...že bych se moc kochal si nemyslim, mame duvod - budu hlásat "Modrá je dobrá, modrá JEDE!"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 11:15 | Nahoru | #170

FishX3 píše: Konečně někdo kdo mi nabídl rozumný alibi a abych to nemusel řešit

...že bych se moc kochal si nemyslim, mame duvod - budu hlásat "Modrá je dobrá, modrá JEDE!"



jasny, me barva netrapi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 11:20 | Nahoru | #171
assassin> přesně, dokud svody svodujou...a nás sváděj(ke kroucení heftu) není co řešit. Já sice mám "leštěnku" ale svody mě neberou...(ještě abych je nechal leštit) ...nejsem přeci "showbiker"

ehm...TLko mělo Tokkika?(co je to za brzdy?)

Naposledy editováno 25.03.2011 11:21:29

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 11:21 | Nahoru | #172
barvu koncovek neřešit. Stačilo Guzzu nechat chvíli brblat na místě a svítily svody taky. Zajímavý je, že i po seřízení levej svítil o 4cm víc než pravej

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 11:27 | Nahoru | #173

t_freedom píše: assassin> přesně, dokud svody svodujou...a nás sváděj(ke kroucení heftu) není co řešit. Já sice mám "leštěnku" ale svody mě neberou...(ještě abych je nechal leštit) ...nejsem přeci "showbiker"

ehm...TLko mělo Tokkika?(co je to za brzdy?)



no oni sou nerez, ale je na tom podivna povrchova uprava ala "rez" jsou i ndasenci co je vylesti ale je to hrozne prace a vysledek nic, takze to u me nehrozi..

TLS ma 4pisty tokico jako malej bandit, TLR sestipisty tokico jako velkej bandit a ostatni velky suzy..
tohle jsou sestipisty nissin... upgrade no...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2011 v 11:31 | Nahoru | #174
FishX3> neresim, pindoury nemerim,graf co jsem vlozil je ten ,ktery jsi chtel videt.Je na nem prubeh vykonu a bohatosti smesi jednotlivych mereni.Bohuzel je moc nahustenej,ale neni to zdaleka veskere mereni nez se podarilo dosahnout kloudneho vysledku.Na jednom mereni je dokonce videt ,ze motor jel temer na vzduch ale jel,zrejme by to ale netrvalo dlouho

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 11:38 | Nahoru | #175
assassin> já měl Tokkika na ZRXku a fakt hustý brzdy.

Plamínku> ta tvoje sportka, to je velká nááádhera...sakra, bejt tam o 30-40HP víc...asi bych bral ji. Jenže s dvouventilem a vzducháčem by to asi ine taloši nezvládli... to je pravý retro

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 11:52 | Nahoru | #176

t_freedom píše: assassin> já měl Tokkika na ZRXku a fakt hustý brzdy.

Plamínku> ta tvoje sportka, to je velká nááádhera...sakra, bejt tam o 30-40HP víc...asi bych bral ji. Jenže s dvouventilem a vzducháčem by to asi ine taloši nezvládli... to je pravý retro



OT: Jsou blízni co to vrtaj na 1200cm - ale to není nic pro mě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 12:01 | Nahoru | #177

VlastíkPlamínek píše: OT: Jsou blízni co to vrtaj na 1200cm - ale to není nic pro mě



některý věci jsou svatý...a 200ccm stejně asi ten výkon neuděláš...přidáš možná 20bHP a budeš mít problémy s vyvážením origo kliky, plněním. Tzn. hromada chechtáků...

Proto raději S4RS... supersport v balení klasiky

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 12:11 | Nahoru | #178

t_freedom píše: některý věci jsou svatý...a 200ccm stejně asi ten výkon neuděláš...přidáš možná 20bHP a budeš mít problémy s vyvážením origo kliky, plněním. Tzn. hromada chechtáků...

Proto raději S4RS... supersport v balení klasiky



S4RS není klasika ;)



tohle je klasika.

A takhle jezdí klasika :)



a končíme, jo? Kdyžtak v mojím Classickým koutku

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 12:20 | Nahoru | #179
končíme až napíšu/řeknu svý ...
...hele monster je klasika, to nikdo nevyvrátí- to že je v něm 998ma, to nikdo na první pohled ani nepozná (a i za dob Paula Smarta už se pomalu rodily 4ventily ) ...
Ty řeči o tom že 4ventil od Duckny není klasika vysvětluj majitelům 888, 851ček, nebo nedej bože Pass atd ...ale každopádně máš klasičtější klasiku

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 12:43 | Nahoru | #180
Tsss duduc bych měl psát - jenž ono toho je pěknýho tůze moc, mam Boldorka rád ale není jedinný a kdyby na to člověk měl, má plnou halu nejen garáž .... chjo (dnes napodruhé)

...a myslím že Hondě na mů vkus "chybějí koule" - jenže vše je o kompromisech..bohužel

Naposledy editováno 25.03.2011 12:48:09
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S Obdélník 4 31.7.2023 v 22:46 Obdélník
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S vladoxxx7 6 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... QU33G 13 12.1.2023 v 07:25 DominikF
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S OSKARCB 7 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S Dr.Kosák 2 18.8.2019 v 12:56 fs155


TOPlist