Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???
Mezajímá mne změny výkonu, propady, spotřeba nic jen to zda tuen motor tímhle poškozuji, případně jak toto poškození eliminovat (vyhodit KN - koneckoncu mi šlo jen o zvuk :), nějaké jiné úpravy, někdo kdo by to uměl nastavit atd..)
Přikládám jak jsem dopadl po poradě s odborníky:
Problemy :občasné střílení do výfuku , kolísání volnoběžných otáček.
Zatím jsem zjistil : Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/
Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:
1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)
Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....
A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?
opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.
2 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
řeší se tu jen stříkačky, nebo i karbce? jde o to, pokud mam, nebo nemam, přispět s poznatky o ladění směsi na karbci (navíc jednoválec)
taky mi tu chybí jasně oddělené pojmy "otevřený výfuk" tj. obyčejnej univerzál a "laděný výfuk" tj. několikrát dražší profi zkoušenej vejfuk pro přesně danej model motorky
pak taky vliv svodů orgo/laděný taky neni nezanedbatelnej.
a u těch otevřenejch filtrů pokud je to vložka do origo airboxu (určená přesnš pro daný model) nebo mnohem ostřejší verze přímých filtrů, který se dávaj rovnou na přirubu a airbox se ruší.
to říkám pro to, když chcete vytvořit něco jako "univerzální kuchařku", tak aby to pro někoho, kdo o tom nic neví, nebylo zavádějící
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Můj podotek se týkal toho, že u pevně daný mapy na stříkačce se bude změna sání a výfuku projevovat razantněji než u karbce. Tot vše...o ladění tam nepadlo ani slovo. Karburátor je samozžejmě méně dokonalý zařízení k přípravě směsi...tedy při ladění s tím je víc práce(to co stříkačce dáš programem - tedy hypoteticky neomezený spektrum variant, musíš u karburátoru řešit jeho velkostí a dimenzí-takže změna i hardwaru)...ale jemný výkyvy zvládne líp.
zařaď R, nemám zájem si tady měřit piďoury...
pro nekoho kdo o tom nic nevi bych doporucoval do toho nevrtat at je to karbev nebo vstrikovani
Naposledy editováno 25.03.2011 10:26:09
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Vyšší teplota, víc vyžíhaný(chudá směs, vyšší teplota spalování) ...teď nedávno mi někdo radil jak obnovit tu stříbrnou barvu...ale za boha si nemůžu vzpomenout čím to prej drhne ...nejakou banalitou...jako ocet, nebo co(ale tohle neberte vážně, jen si nemůžu vzpomenout)
Naposledy editováno 25.03.2011 10:28:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Nemáš ani ponětí o lidech co byli podle zvuku motoru schopni říct jakej ventil na jakým válci má blbou vůli (a trefili se!)
...všichni se z těch dnešních přístrojů můžou posrat ...ale naladit 28válec od Pratt and Whitney to dnes neumí nikdo jinej něž dědci kterejm je 60 a vejš... protože to laptopem nejde.
(i já bych asi nejezdil na litrovým dvouválu z kterýho proudí 130HP...bez elektroniky...ale uši a cit bych fakt nepodceňoval - to co ti ukáže křivka z dynama dokáže zkušenej ladič cejtit na prdeli při projetí - jen mu to bude trvat 10x dýl bez tý mašinky)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
t_freedom píše: Nebo může bejt blbě udělanej chrom ...
Vyšší teplota, víc vyžíhaný(chudá směs, vyšší teplota spalování) ...teď nedávno mi někdo radil jak obnovit tu stříbrnou barvu...ale za boha si nemůžu vzpomenout čím to prej drhne ...nejakou banalitou...jako ocet, nebo co(ale tohle neberte vážně, jen si nemůžu vzpomenout)
POkud to jde nějak zvrátit , docela bych to přivítal :)
i když aby to pak nebyly jedinný čtyři čistý trubky na mý motce - není čas mejt, usí se jezdit.... eště že jsem tak často v dešti, jinak bych ten bordel musel oklepávat
Naposledy editováno 25.03.2011 10:43:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
A (bohužel) na to pomůže akorát lidské sádlo a hromada času...
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Pojdte pořešit něco v míru aby to mělo nějaký smysl. Do teto chvile až na jednu vyjímku bylo tohle vlákno v klídku a já bych moc rád aby to tak zustalo. Diky oběma
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
FishX3 píše: pivovarsky> hmm asi A. bude správně a jsem zpátky na začátku, chjo
ty svody jdou u vetsiny motorek do ruda i kdyz je smes ok.. kdyz se drzej pod krkem.. takze z barvy svodu bych rozhodne na nic neusuzoval...
(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
assassin píše: ty svody jdou u vetsiny motorek do ruda i kdyz je smes ok.. kdyz se drzej pod krkem.. takze z barvy svodu bych rozhodne na nic neusuzoval...
Konečně někdo kdo mi nabídl rozumný alibi a abych to nemusel řešit
...že bych se moc kochal si nemyslim, mame duvod - budu hlásat "Modrá je dobrá, modrá JEDE!"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
ehm...TLko mělo Tokkika?(co je to za brzdy?)
Naposledy editováno 25.03.2011 11:21:29
t_freedom píše: assassin> přesně, dokud svody svodujou...a nás sváděj(ke kroucení heftu) není co řešit. Já sice mám "leštěnku" ale svody mě neberou...(ještě abych je nechal leštit) ...nejsem přeci "showbiker"
ehm...TLko mělo Tokkika?(co je to za brzdy?)
no oni sou nerez, ale je na tom podivna povrchova uprava ala "rez" jsou i ndasenci co je vylesti ale je to hrozne prace a vysledek nic, takze to u me nehrozi..
TLS ma 4pisty tokico jako malej bandit, TLR sestipisty tokico jako velkej bandit a ostatni velky suzy..
tohle jsou sestipisty nissin... upgrade no...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Plamínku> ta tvoje sportka, to je velká nááádhera...sakra, bejt tam o 30-40HP víc...asi bych bral ji. Jenže s dvouventilem a vzducháčem by to asi ine taloši nezvládli... to je pravý retro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
t_freedom píše: assassin> já měl Tokkika na ZRXku a fakt hustý brzdy.
Plamínku> ta tvoje sportka, to je velká nááádhera...sakra, bejt tam o 30-40HP víc...asi bych bral ji. Jenže s dvouventilem a vzducháčem by to asi ine taloši nezvládli... to je pravý retro
OT: Jsou blízni co to vrtaj na 1200cm - ale to není nic pro mě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
VlastíkPlamínek píše: OT: Jsou blízni co to vrtaj na 1200cm - ale to není nic pro mě
některý věci jsou svatý...a 200ccm stejně asi ten výkon neuděláš...přidáš možná 20bHP a budeš mít problémy s vyvážením origo kliky, plněním. Tzn. hromada chechtáků...
Proto raději S4RS... supersport v balení klasiky
t_freedom píše: některý věci jsou svatý...a 200ccm stejně asi ten výkon neuděláš...přidáš možná 20bHP a budeš mít problémy s vyvážením origo kliky, plněním. Tzn. hromada chechtáků...
Proto raději S4RS... supersport v balení klasiky
S4RS není klasika ;)
tohle je klasika.
A takhle jezdí klasika :)
a končíme, jo? Kdyžtak v mojím Classickým koutku
...hele monster je klasika, to nikdo nevyvrátí- to že je v něm 998ma, to nikdo na první pohled ani nepozná (a i za dob Paula Smarta už se pomalu rodily 4ventily ) ...
Ty řeči o tom že 4ventil od Duckny není klasika vysvětluj majitelům 888, 851ček, nebo nedej bože Pass atd ...ale každopádně máš klasičtější klasiku
...a myslím že Hondě na mů vkus "chybějí koule" - jenže vše je o kompromisech..bohužel
Naposledy editováno 25.03.2011 12:48:09
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S | Obdélník | 4 | 31.7.2023 v 22:46 Obdélník |
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S | vladoxxx7 | 6 | 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7 |
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... | QU33G | 13 | 12.1.2023 v 07:25 DominikF |
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S | OSKARCB | 7 | 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_ |
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S | Dr.Kosák | 2 | 18.8.2019 v 12:56 fs155 |