globalmoto_kveten





Téma: Vyvažování kol
 
21.3.2011 v 20:07
Zdarec zajímá mě jak se správně vyvažují kola, ještě jak jsem měl horneta, byl jsem v pneuservisu kde to normálně vyvážili-nevěnoval jsem tomu pozornost (jízdní vlastnosti OK)....., na rok jsem navštívil jiný pneuservis kde mi bylo řečeno že takto se kolo na motorce nevyvažuje-závaží bylo nalepeno na obou stranách kola-ráfku, že prý se to takto dělá u aut, takže technik vyměnil pneu a vyvážil-závaží nalepil pouze na jednu stranu kola-ráfku.

Takže jak je to správně?

Jako další dotaz bych měl ohledně vyvažování pneu u chopperů?
Samozřejmě bude asi více možností-více druhů ráfků.....já mám špice, takže by mě zajímalo jak se vyváží tyto kola-ráfky, zaslechl jsem něco i o samovyvažovacích pneumatikách-ale dál to komentovat nebudu, ono kolo taky jede samo, akorát musíš šlapat......

1 reakcí na tento příspěvek Vyvažování kol

21.3.2011 v 20:11 | Nahoru | #1
na spicove kola se zavazicko "navlikne" a scvakne primo na spici....

Vyvažování kol

21.3.2011 v 20:44 | Nahoru | #2
Na Hornetu jsem to měl z dvou pneuservisů, a pokaždý na obou stranách.

1 reakcí na tento příspěvek Vyvažování kol

21.3.2011 v 21:06 | Nahoru | #3
já si dycky řeknu, at mi to vyvazi dynamicky (nevim proc, ale je to prej vic rejsynk pyco.. ) a lepi mi to taky na obe strany... resp. temer na stred...

Naposledy editováno 21.03.2011 21:07:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvažování kol

22.3.2011 v 00:13 | Nahoru | #4
rydlas> pro dobrej pocit si to taky nechávám vyvážit dynamicky (z principu, když už to danej pneuservis umí), přestože z fyzikálního hlediska to má vliv prakticky nulovej; ale jak říkám - pro dobrej pocit.. ..navíc jsem kdysi jednou zažil vyloženě blbě vyvážený zadní kolo (ale to už bylo hodně) a co motorka začala dělat pokaždý když jsem šel přes cca 190, to byla docela prdel, šířka pruhu mi málem byla málo, Číkus potvrdí, jel tehdy za mnou.. )))

(reakce na) Vyvažování kol

22.3.2011 v 09:04 | Nahoru | #5
Rod> Já si snad zade nikdy vyvážit nenechal, vždy jen přední

(reakce na) Vyvažování kol

22.3.2011 v 09:42 | Nahoru | #6

sherm14 píše: na spicove kola se zavazicko "navlikne" a scvakne primo na spici....



No, na Ostravsku neznám pneuservis, motoservis, který ty závažička na špice má...vypadá to pěkně hnusně, když na drátové kolo nalepí závažíčko na ráfek ...

Vyvažování kol

22.3.2011 v 13:24 | Nahoru | #7
dynamické vyvážení = závaží na obou stranách
statické vyvážení = zpravidla závaží na středu

Vyvažování kol

22.3.2011 v 13:53 | Nahoru | #8
Taky jsem vždycky vyvažoval dynamicky, dokonce jsem si vyrobil vyvažovačku a naučil se to (přezouval jsem asi tak 20x za sezónu) Pak jednou bylo málo času, tak jsem se na to vysral, nic nevyvažoval a posléze žádné zhoršení vlastností nepociťoval. Tak už jsem od té doby nevyvažoval vůbec a taky to šlo

Vyvažování kol

22.3.2011 v 14:05 | Nahoru | #9
Dynamicky vyvážené kolo je vyvážená každá strana zvlášť. to znamená že Ti ukáže vyvažovačka kam a kolik máš dát zavaží vlevo a vpravo. Staticky je to na střed. Jenže na motorce to na střed kola tak nějak není kam dát, takže se rozdělí závaží na dvě poloviny a na každou stranu kola se dá půlka. Ovšem u úzkého motocyklového kola se dává většinou staticky na obě strany na proti sobě stejně. Je rozdíl ráfek u auta a u moto.

Vyvažování kol

22.3.2011 v 22:22 | Nahoru | #10
mě zase v pneuservisu tvrdily, že drátová kola je zbytečné vyvažovat pač to nemá kvůli kroucení ráfku smysl... ale stejně sem jim řekl ať to udělaj a fleky mi daly na obě strany stejně.

Vyvažování kol

23.3.2011 v 20:36 | Nahoru | #11
kolo od motorky je tak úzké,že dynamické vyvažování je k ničemu.
a drátěné kolo rozhodně vyvažovat smysl má,to že se kolo kroutí s tím nemá nic společného..

Vyvažování kol

23.3.2011 v 20:44 | Nahoru | #12
Staticky staci, jak uz tu padlo.
majkl31> Majkle, to ze se ti tocilo kolo neznamena zes vyvazoval dynamicky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist