Jsem zde naprostý nováček, motorkare.cz čtu pravidelně už nějaký ten měsíc, ale otázky na mou odpověď jsem zde nedostal. Motorky zbožňuji, konečně mám místo i finance na řidičák + motku.
Je sebevražda jít si ihned dělat řidičák na neomezenou, když jsem jel na moto jen jednou v životě (babeta ). Jde mi o to, aby síla motorky v autoškole nebyla pro mně smrtelná. Je zde někdo, kdo také dělal hned skupinu A? Další důvod proč si chci udělat tuto skupinu je ten, že mentálové nahoře chtějí dát hranici na 24 let a mně je 21, nebude se mi chtít čekat další 3 roky, jelikož chci nějaké cestovní enduro kolem 35kW (nejspíš BMW).
Díky Vám moc a radu a snad moc nespamuju .
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Stejně si na začátek na vylétání kup slabší enduro (na získání zkušeností vynikající a levné opravy) nebo na silnic naháčka (první mašina je otloukánek, když ji párkrát složíš ať to nestojí majlant). O výkon, maximální rychlost nebo zrychlení právě ani tak nejde - zvládneš ale z ničeho manipulace na místě rovnou s 200kg těžkou mašinou? Dokážeš zvládnout setrvačné síly této hmoty, správně se rozjet i zastavit, vést ji do zatáček? S lehčí mašinou je ze začátku lepší manipulace, užší guma nepotřebuje tolik klopit a je obratnější. Mnohem rychleji se naučíš opravdu intenzivně brzdit a prudce se vyhýbat. Rychleji se na ni vylítáš a můžeš jít výš. Když začneš rovnou třeba na půllitru tak se asi nezabiješ, bude ti připadat jak máš vše v ruce, přesto ti bude trvat mnohem, mnohem dýl než ji skutečně zvládneš. Případně budeš jezdit jak posraný a to také není dobře. A problém zjistíš na jakékoliv vyjížďce - budeš rovinkařit, že i dvácaři ujedou v první zatáčce - a při první krizovce - bude to jak kolos, se kterým nejsi schopen hnout, protože prostě ty zkušenosti jak takovou mašinu zvládnout budou chybět.
Ale konečné rozhodnutí ať už správné či špatné je stejně na tobě, to ti nikdo nevyřeší