1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor
Někdo to i popsal správně, nečetl jsem vše. Kdy a jak měnit olej?
Je li předepsaný interval a nebo těsně před, tak zásadně na konci sezóny a pokud možno okamžitě po delší jízdě.
A teď proč?
1. Konzervační vlastnosti oleje mají omezenou životnost, není li uvedeno výrobcem jinak, tak maximálně 2 roky. Necháte li opotřebovaný olej dlouho stát v motoru, může dojít ke korozi. V teplé garáži je to horší než ve studené. Teplota korozi podporuje.
2. Při výměně není podstatné jestli dostaneme ven všechen starý olej. Jde o to dostat z motoru co nejvíc "bordelu". Jakmile se motor zastaví, dochází k usazování kalů na všech plochách. Tyto úsady se neustále zahušťují. Za běžného letního provozu jsou tyto úsady stále oplachovány a narušovány - rozpouštěny do oleje. Za zimního stání se řádně úsady utáhnou a trvá velmi dlouho než se zase rozpustí. Proto je třeba měnit na konci sezóny a po delší jízdě. Jde o vyplavení co nejvíce úsad.
To je vše, žádná věda.
mihla píše: Zdravím
Někdo to i popsal správně, nečetl jsem vše. Kdy a jak měnit olej?
Je li předepsaný interval a nebo těsně před, tak zásadně na konci sezóny a pokud možno okamžitě po delší jízdě.
A teď proč?
1. Konzervační vlastnosti oleje mají omezenou životnost, není li uvedeno výrobcem jinak, tak maximálně 2 roky. Necháte li opotřebovaný olej dlouho stát v motoru, může dojít ke korozi. V teplé garáži je to horší než ve studené. Teplota korozi podporuje.
2. Při výměně není podstatné jestli dostaneme ven všechen starý olej. Jde o to dostat z motoru co nejvíc "bordelu". Jakmile se motor zastaví, dochází k usazování kalů na všech plochách. Tyto úsady se neustále zahušťují. Za běžného letního provozu jsou tyto úsady stále oplachovány a narušovány - rozpouštěny do oleje. Za zimního stání se řádně úsady utáhnou a trvá velmi dlouho než se zase rozpustí. Proto je třeba měnit na konci sezóny a po delší jízdě. Jde o vyplavení co nejvíce úsad.......................................Zdarec,nechci tady vířit nějaký usazeniny,ale slyšel někdo o tzv."DETERGENTECH"který obsahujou všechny moderní oleje?!Jsou to totiž přísady,který zamezujou usazování všech kalů,a sedimentů,vznikajících při spalování benzinu tím,že je rozpouští,čímž samozřejmě olej znehodnocují,a proto má také stanovenou tzv.životnost!Na degradaci oleje se podílejí i jiné aspekty,např.absorbce vzdušné vlhkosti,stárnutí syntetických silic,otěr kovových částí motoru a převodovky apod.!Na kvalitu,a tedy mazací schopnosti v určitých podmínkách chodu motoru a převodovky kyselost,ani sladkost nemá větší vliv,každému tedy dle chuti!Autorovi vlákna doporučuju studium materiálů ohledně mazacích olejů na netu,vyhne se tak rozvíření všelikých názorů,vžitých nesmyslů a mýtů,a bude erudovaně informován!Ani zdatný mehánik není většinou inženýr metarulgie,a tedy nemusí mít vždy pravdu!!! P.S.usazování"bordelu" v motoru skončilo s výrobou řady M6A !
To je vše, žádná věda.
Naposledy editováno 11.03.2011 02:06:15
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawa ZXR750 a ZX7R(R) [1 ... 8, 9] Kawasaki ZX7R | WARP | 255 | 19.10.2022 v 21:30 godofwar |
Sitko palivoveho kohoutu Kawasaki ZX7R | sancho66 | 2 | 5.10.2022 v 15:21 Bigulin |
kůže nebo koženka? [1, 2] Kawasaki ZX7R | Thunder | 35 | 28.6.2021 v 11:09 AlešT |
VTX 1800 Kawasaki ZX7R, Honda VTX 1800 | Cuba_GSXR | 16 | 9.5.2020 v 15:30 Kave666 |
Kawasaki ZX7R bez sytice nejede Kawasaki ZX7R | sancho66 | 11 | 27.11.2019 v 09:43 mischa638 |