globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: průběh výkonu motoru+optimální otáčky
9.3.2011 v 15:51
Zdravim motorkáři.

Na konci podzimu jsem koupil Yamahu FZS600 Fazer r.v. 2000. Neseškrcená, tudíž výkon nějakých cca 70 kw. Nemám momentálně u sebe TP, takže +-. Jelikož je to po 18-ti letech a Jawě 350 moje první opravdová motorka, tak je pro mně vše opět zase jak nové.
Před první jarní vyjížďkou sháním info kde se dá. Nikde jsem se však nedočetl nic o průběhu výkonu motoru. Obzvlášť by mě zajímaly optimální otáčky motoru v návaznosti na výkon motoru a tedy i řazení jednotlivých převodových stupňů. Prostě v jakejch otáčkách řadit a jaké přibližné rychlosti jsou jednotlivé převodové stupně schopny.
Předem se omlouvám za možná stupidní dotaz ale byl bych rád za každé info. Zatím jsem stihl na podzim pouze jednou obět ulici a řekl bych, že nebylo moc optimální mít v rychlosti cca 50 km/h zařazenou trojku :) Jsem prostě letitej autař :( Díky.

1 reakcí na tento příspěvek průběh výkonu motoru+optimální otáčky

9.3.2011 v 15:54 | Nahoru | #1
minimalni otacky tak 2-3 tis. maximalni ti ohlida omezovac

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) průběh výkonu motoru+optimální otáčky

9.3.2011 v 15:57 | Nahoru | #2
slanecek>

maximální sou mi jasný ty spodní jsem čekal vyšší...takže jako u auta. Díky.

(reakce na) průběh výkonu motoru+optimální otáčky

9.3.2011 v 15:58 | Nahoru | #3

Lázňa76 píše: slanecek>

maximální sou mi jasný ty spodní jsem čekal vyšší...takže jako u auta. Díky.


dle motorky, jedu tak aby to necukalo. motor je v principu stejnej jako u auta, takze otacky stejne.

1 reakcí na tento příspěvek průběh výkonu motoru+optimální otáčky

9.3.2011 v 16:01 | Nahoru | #4
vyjímečně se slanečkem musím souhlasit..

i na šestku by se to mělo od nějakých 2500ot. posbírat a max. otáčky poznáš podle kuckání omezovače

jinak tam bude určitě jako u každé šestistovky nějaká hranice od které to chytí druhý dech (tipoval bych okolo 8tis.ot..? ), takže pak bude záležet na tobě jak chceš jet - turist/svižně..

na poslední kvalt ti to bude při 130km/h točit něco okolo 7tis. +/- takže se dá jezdit jak na spotřebu (točit 2tis. - 6 tis.) a využívat všechny kvalty, nebo můžeš zvolit variantu sport (8tis. - omezovač) a pak ti budou stačit na okreskách první tři rychlosti

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) průběh výkonu motoru+optimální otáčky

9.3.2011 v 16:13 | Nahoru | #5
dva_hrnce>

chlapi díky za informace. Fakt jsem čekal, že právě těch 2-3 tis. nebudou pro moto zrovna optimální. Najel sem jen pár metrů ( mizerný počasí ) a cukalo mi to právě v hodně nízkých otáčkách...spíš na volnoběh po zavření plynu. Myslel sem, že jí nedělají dobře ty nízký otáčky, ale možná je to něčim jinym. Když počasí dá, tak jí prubnu o víkendu a uvidim...konečně.

(reakce na) průběh výkonu motoru+optimální otáčky

9.3.2011 v 16:41 | Nahoru | #6
Lázňa76> já na fazeru nkdy nejel, ale bejvalka gsx-f 600ccm si nechala na šestku líbit těch 2500ot. v pohodě a po přidání plynu bez cukání poslušně zrychlovala (samo že než se rozmotala tak to mělo zrychlení menší než fáčko na trojku )

no a jak píšeš :

Lázňa76 píše: dva_hrnce> a cukalo mi to právě v hodně nízkých otáčkách...spíš na volnoběh po zavření plynu. Myslel sem, že jí nedělají dobře ty nízký otáčky, ale možná je to něčim jinym.

tak volnoběh a 2500 ot./min je cca 1500 ot. rozdíl..

a obecně si myslím že je pro každý motor lepší varianta otáček více než méně, tak se nestyď podřazovat a na zbytek časem přijdeš sám, to je jen otázka času..

průběh výkonu motoru+optimální otáčky

9.3.2011 v 17:02 | Nahoru | #7
No nevím jak u Fazeru, ale na Cebru moc nelezu pod 3,5 tisíce.
3 tisíce to ještě zkousne, ale 2,5 už je málo. A stejně to takhle dole nejede, tak na co to dusit.
Ještě se dá jet třeba vesnice kolem 55 km/h na čtyřku, ale musí být po rovině.

průběh výkonu motoru+optimální otáčky

9.3.2011 v 18:23 | Nahoru | #8

...Obzvlášť by mě zajímaly optimální otáčky motoru v návaznosti na výkon motoru a tedy i řazení jednotlivých převodových stupňů. Prostě v jakejch otáčkách řadit a jaké přibližné rychlosti jsou jednotlivé převodové stupně schopny....


optimalni na co - na vykon, na zrychleni, na spotrebu, na zivotnost ? podivej se na krivku momentu/vykonu v zavislosti na otackach a pro rychlosti na jednotlive stupne na www.gearingcommander.com, spodni hranice otacek je dana plynulosti chodu (serizeneho stroje) a horni omezovacem (takze sam vlastne nic moc hlidat nemusis)

průběh výkonu motoru+optimální otáčky

9.3.2011 v 18:30 | Nahoru | #9
mam take fazera a nevim jak bych ti to napsal, mnel bys pröste poslouchat motor.50 mužeš jet na petku nebo take na dvojku to zalezí na provozu ,no a od 6500 to dostane ty spravne prdy.
ale fazer je pohodova masina a uvidis ze po par jizdach na to dojdes

1 reakcí na tento příspěvek průběh výkonu motoru+optimální otáčky

9.3.2011 v 18:57 | Nahoru | #10
nevim jestli ti to nějak pomůže ale tady máš výkonovou křivku z brzdy v DK http://www.dkracing...fzs-600-fazer-98-03/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) průběh výkonu motoru+optimální otáčky

9.3.2011 v 19:03 | Nahoru | #11

Fidlous píše: nevim jestli ti to nějak pomůže ale tady máš výkonovou křivku z brzdy v DK http://www.dkracing...fazer-98-03/ [/quote]
takze 2.5-11.5

(reakce na) průběh výkonu motoru+optimální otáčky

9.3.2011 v 21:05 | Nahoru | #12
Všem vám velký díky, za informace, názory i odkazy. Už vim co jsem potřeboval vědět. Teď už se s tim nějak poperu. Jen jsem nechtěl zbytečně huntovat motor hned na začátku a proč se raději nezeptat, když je ta možnost.
Díky.

průběh výkonu motoru+optimální otáčky

19.3.2011 v 10:43 | Nahoru | #13
Hlavně si to někde zkus v klidu potahat v těch vyšších otáčkách sám bez aut, ať víš co to dělá, až budeš někoho předjíždět třeba Nejdivočejší kvalt je asi ten třetí, ostatní, jak výše kolega zmínil, bys teoreticky nepotřeboval Ale jinak se s tím dá v pohodě tak brblat pod 5000

průběh výkonu motoru+optimální otáčky

19.3.2011 v 20:01 | Nahoru | #14

průběh výkonu motoru+optimální otáčky

20.3.2011 v 18:12 | Nahoru | #15
Tos točil ty ?

Todle já raději ani zkoušet nehodlám. Buď bych to nepřežil, nebo bych skončil bez papírů

1 reakcí na tento příspěvek průběh výkonu motoru+optimální otáčky

21.3.2011 v 19:20 | Nahoru | #16
Ne,ne,takový "hovado" nejsem.Je to jen pro ukázku kvalty:otáčky

(reakce na) průběh výkonu motoru+optimální otáčky

22.3.2011 v 12:02 | Nahoru | #17
Jo jako ukázka dobrý. Alespoň jsem z toho pochopil co všechno ta mašina zvládne. I když už z toho neni poznat jak dlouho mu vydržela a jestli ještě žije. Všiml jsem si, že se kolikrát s červenym polem vůbec netrápil.
Ne že bych jezdil pořád předpisově a v reflexní vestě, ale jsem trochu soudnej a čeho je moc to smrdí vozejkem...ne-li futrálem.

Naposledy editováno 22.03.2011 12:03:04

2 reakcí na tento příspěvek průběh výkonu motoru+optimální otáčky

22.3.2011 v 12:47 | Nahoru | #18
hosi nechci vam do toho kecat..ale pred koncem sezony jsem vezl kamosi cbr600f 02ku asi 40km (abych si zase po delssi dobe zavzpominal na 6ky) a to byl styl takovej ze jsem s tim jel vsechny kvalty na ful gas mimo 6ky cerveny a ze by to bylo nejak ostre...Jsem se smal...A kor starej fazer to je sifonek...Nejake otacky resit nemusis.
Svez se nekdy na zx10r ta se ti budou libit otacky co to dela.
Ale jo kdyz jsem zacinal na 6ce take jsem mel plne voci jak to lita a taha jako prase.

(reakce na) průběh výkonu motoru+optimální otáčky

22.3.2011 v 13:58 | Nahoru | #19
z-x-r> A teď jsi to všem nandal že máš největší péro a šestka nejede. Možná v ústavu pro mentálně slabší s tím uděláš dojem

průběh výkonu motoru+optimální otáčky

22.3.2011 v 14:37 | Nahoru | #20
Popravdě když jsem koukal na to video, původně sem si myslel že za 3 minuty vyjel čtvrt nádrže ale pak sem si všimnul že mu to na začátku vylezlo z půlky nahoru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) průběh výkonu motoru+optimální otáčky

23.3.2011 v 23:39 | Nahoru | #21
z-x-r>

Hele já to beru. Je mi jasný, že sou daleko lepší trhače rukou než je zrovna šestka o který se bavíme. Ale o to vůbec nešlo. Koupil jsem to za slušnej peníz ( a i to mi dalo dost přesvědčování druhý poloviny rodiny )a navíc po 17-ti letech sedim na něčem jinym než na jawině 350. Tim chci říct, že těch 17 let sem neseděl vůbec na ničem. Dodnes sprostej plechovkář. Fazer 6ka mi po těch letech přišel jako ideál pro staronovýho začátečníka. Nepsal jsem jak mi to trhá ruce ani jiný lichotky, protože vim, že pro ostřílený motorkáře je to lemra. Nicměné jsem z toho stejně nadšen, jako bych byl po těch letech asi z čehokoliv na dvou kolech. No a na otáčky sem se ptal spíš ze zvědavosti, opatrnosti a z ohleduplnosti vůči motoru ( když to vidim, tak tu ohleduplnost k motoru můžu klidně vypustit ).
No a až budu mít jednou možnost osedlat zx10r, tak třeba taky budu tvrdit, že je 6ka sifonek. Pro mně je to ale momentálně hroznej trhač Určitě ale nezanevřu na 6ky, protože spousta lidí je sedlá, jsou s nima spokojený, jako relax jim to stačí a já na ní právě znova začínám.

Ale i tak díky za názor.

průběh výkonu motoru+optimální otáčky

29.3.2011 v 21:41 | Nahoru | #22
Nevím, ale podle mě pro normální lidi, ideální mašina...
Je to nehorázněj pracant, je "hodná" na řízení. Při všech těch chybách co jsem nadělal mě vždycky podržela, stačilo se prostě nebát, klopit a přežil jsem.

:D na Fazera nedám nikdy dopustit, rád si zkusím cokoliv silnějšího ale věřím že na tuhle mašinu budu já i spousta dalších lidí co jí jezdilo vzpomínat!

(reakce na) průběh výkonu motoru+optimální otáčky

11.7.2011 v 08:35 | Nahoru | #23

Lázňa76 píše: z-x-r>

Hele já to beru. Je mi jasný, že sou daleko lepší trhače rukou než je zrovna šestka o který se bavíme. Ale o to vůbec nešlo. Koupil jsem to za slušnej peníz ( a i to mi dalo dost přesvědčování druhý poloviny rodiny )a navíc po 17-ti letech sedim na něčem jinym než na jawině 350. Tim chci říct, že těch 17 let sem neseděl vůbec na ničem. Dodnes sprostej plechovkář. Fazer 6ka mi po těch letech přišel jako ideál pro staronovýho začátečníka. Nepsal jsem jak mi to trhá ruce ani jiný lichotky, protože vim, že pro ostřílený motorkáře je to lemra. Nicměné jsem z toho stejně nadšen, jako bych byl po těch letech asi z čehokoliv na dvou kolech. No a na otáčky sem se ptal spíš ze zvědavosti, opatrnosti a z ohleduplnosti vůči motoru ( když to vidim, tak tu ohleduplnost k motoru můžu klidně vypustit ).
No a až budu mít jednou možnost osedlat zx10r, tak třeba taky budu tvrdit, že je 6ka sifonek. Pro mně je to ale momentálně hroznej trhač Určitě ale nezanevřu na 6ky, protože spousta lidí je sedlá, jsou s nima spokojený, jako relax jim to stačí a já na ní právě znova začínám.

Ale i tak díky za názor.



dobrej názor. Nejde o trhání rukou, nohou, asfaltu ani čehokoli jinýho. Jde o pocit z jízdy.

(reakce na) průběh výkonu motoru+optimální otáčky

11.7.2011 v 08:35 | Nahoru | #24

Lázňa76 píše: z-x-r>

Hele já to beru. Je mi jasný, že sou daleko lepší trhače rukou než je zrovna šestka o který se bavíme. Ale o to vůbec nešlo. Koupil jsem to za slušnej peníz ( a i to mi dalo dost přesvědčování druhý poloviny rodiny )a navíc po 17-ti letech sedim na něčem jinym než na jawině 350. Tim chci říct, že těch 17 let sem neseděl vůbec na ničem. Dodnes sprostej plechovkář. Fazer 6ka mi po těch letech přišel jako ideál pro staronovýho začátečníka. Nepsal jsem jak mi to trhá ruce ani jiný lichotky, protože vim, že pro ostřílený motorkáře je to lemra. Nicměné jsem z toho stejně nadšen, jako bych byl po těch letech asi z čehokoliv na dvou kolech. No a na otáčky sem se ptal spíš ze zvědavosti, opatrnosti a z ohleduplnosti vůči motoru ( když to vidim, tak tu ohleduplnost k motoru můžu klidně vypustit ).
No a až budu mít jednou možnost osedlat zx10r, tak třeba taky budu tvrdit, že je 6ka sifonek. Pro mně je to ale momentálně hroznej trhač Určitě ale nezanevřu na 6ky, protože spousta lidí je sedlá, jsou s nima spokojený, jako relax jim to stačí a já na ní právě znova začínám.

Ale i tak díky za názor.



dobrej názor. Nejde o trhání rukou, nohou, asfaltu ani čehokoli jinýho. Jde o pocit z jízdy.

průběh výkonu motoru+optimální otáčky

21.10.2011 v 10:11 | Nahoru | #25
Souhlasim s Poly, idealni masina nejen pro zacatecniky - podrzi a je fakt hodna, pritom to neni zadny traktor a po zatahnuti plynu se rozleti.
Co jsem se dival na grafy a do specifikace, tak moc nema cenu jezdit nad 10k, max do kroutaku (mel by byt na 11k5), jelikoz masina uz tak netahne, zbytecne se likviduje motor a ma to velkou spotrebu. Ja jsem na sve potvore zaznamenal nejdravejsi jizdu od nejakych 8k5 - 11k, ale s tim se po meste neda (max tak na 1 ;)), protoze se vzdy najde nejaky blboun se 4 koly co to tam foukne a pak sundat ten vykon, setrvacnost a jeste to ustat - to uz neni sranda.
Asi nejuspornejsi jizda (nejlepsi pomer vykonu a spotreby) by melo byt kolem 7k. Ja se osobne snazim drzet kolem 5k-6k po meste a 8k-9k mimo mesto. A jak uz tu bylo receno, jde preci o kochacku a pozitek, zavodit na silnicich muze jen idiot, kteremu "smrt slusi".

(reakce na) průběh výkonu motoru+optimální otáčky

7.11.2011 v 08:57 | Nahoru | #26
Lázňa76> Až koupíš laďák, tak budeš (hlavně po městě) jezdit 3-5 tis. to má motor krásně návykový zvuk
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer alinn 15 2.5.2024 v 20:39 alinn
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer salzi 0 23.3.2024 v 14:15 salzi
házení nových kotoučů [1, 2, 3] Yamaha FZS 600 Fazer alinn 62 17.2.2024 v 21:50 MilanR1
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer Langobardi 5 11.2.2024 v 20:39 Rooks
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer alinn 16 16.12.2023 v 13:40 Krovak


TOPlist