bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kterou z nich ano/ne a proč
7.3.2011 v 14:05
Ahoj všichni.

Řeším dilema low cost zábavy.
oč jde, chtěl bych (jsem z vesnice) něco na okolobarákování ve větru dešti, silnice, polňačky, pole, louky les. Nechci žádnou 600 enduro, párkrát jsem se po okolí projel na XL600R a klepal sem se strachy ještě tejden :D (rychlost v terenu není můj kamarád)Neočekávám od svého "terenního ježdění" žádné skoky, drifty, a podobné veselosi, jen klidné bag bag asfaltem i blátem, atd. Dále to musí být nenákladné ( :D ) a blbuvzdorné. Druhá záležitost je že když přítelkyni vezu s koňma na závody, tak bych to doma strčil do transita kterým tahám vlek s koňma, na závodech to vytáhl a podnikal krátké vyjížďky po okolí. tzn skladnost lehkost, přepravní nerozbitnost.

mám osobně dva tipy. Kentoya trigger 200 a nebo 350/639 a pořídit ji terenní pneu.

Co vy na to? popřípadě jine doporučení? Kentoya se líbí pani, nová je v akci za 30k, ale zrazuje mě od toho země původu a články o spolehlivosti. J350 je láce, blbuvzdorná, nerozbitná, dobře udržovatelná, ale zase je to trošku neohrabaný.
Jak už jsem uvedl, skákat nechci, motokros mi nic neřiká, šestikila mi trhaj ruce, takže jsem vybral tyhle dvě zrůdičky no

díky za tipy

-Jaw-
Anketa: kterou?
Kentoya trigger 200
33%
28
Jawa 350/639 na "špalkách"
52%
44
vy*er se na to a na čekání si pořiď knížku
8%
7
ať si jezdí sama :-)
7%
6

kterou z nich ano/ne a proč

7.3.2011 v 20:23 | Nahoru | #31

1 reakcí na tento příspěvek kterou z nich ano/ne a proč

7.3.2011 v 20:34 | Nahoru | #32
8mičkovej motor nejede lautr vůbec pod 3500otáček. To teda do terénu netahej. já mám 19" přední kolo a občas si někde skočim, ale sere mě, že na tom nejde jet v klidu, musíš to točit, jinak se to dusí a spojkuješ + dlouhá jednička. Ber kentoyu, nebo Yuki tr200, nebo klidně i 125tku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kterou z nich ano/ne a proč

7.3.2011 v 20:52 | Nahoru | #33

mi-psi píše: 8mičkovej motor nejede lautr vůbec pod 3500otáček...



s rovnýma výfukama jede i lépe než 634..
modrá -rovné výfuky
červená - dvoukomoráky



Naposledy editováno 07.03.2011 20:52:54

(reakce na) kterou z nich ano/ne a proč

7.3.2011 v 20:54 | Nahoru | #34
c.j.> no vždyť si jen potvrdil, to co sem napsal

kterou z nich ano/ne a proč

7.3.2011 v 20:57 | Nahoru | #35
Jo..

Je to dvouvál, tak trochu točit poteřbuje.. Obzvláště u 2T.. Ale i tak to je v terénu v pohodě, i na kluzkém bahně..

Naposledy editováno 07.03.2011 20:58:28

1 reakcí na tento příspěvek kterou z nich ano/ne a proč

7.3.2011 v 21:10 | Nahoru | #36
měl jsem jak Jawu 639 (poladěnou do terénu), tak teď mám Kentoyu.

výhody Kentuse proti Jawě: v terénu se to chová asi tak 2x líp (úzký, lehký, obratný), líp to řadí, péruje i brzdí. Motor je na ten objem slušně tahavej (=přelož si to jakože si nechá líbit dost nízký otáčky bez cukání nebo trhání, ale daň je nízkej výkon v horních otáčkách. Dá se s tím velmi dobře žít ,-) ). mnohem líp se na tom blbne.
měl jsem s tím nějaký potíže ze začátku, když si v servisu nevěděli rady, dali mi novej karburátor - jinak bych zbytek připsal před/poprpdejnímu servisu, kterej byl fakt otřesnej (Moto Lulu Tuchlovice). koukni do deníku mýho Kentuse.

Jawa je dobrá na ledacos, parádní na jízdu ve dvou, ale v terénu nezapře jistou traverzovitost.

z těhle dvou je Kentus o dost lepší volba.

(reakce na) kterou z nich ano/ne a proč

7.3.2011 v 21:17 | Nahoru | #37
callowsick> proti tomu se nedá nic říct

kterou z nich ano/ne a proč

7.3.2011 v 21:18 | Nahoru | #38
Vlastně dá Za kolik se ty Kentoye pohybují?

Já za 30tis koupil XR250 na značkách a to bylo teprve maso

kterou z nich ano/ne a proč

7.3.2011 v 21:27 | Nahoru | #39
c.j.: no to není špatná cena a ještě lepší motorka (mám velkou slabost pro jednoválcový vzduchový Hondy - na podzim se ke mě nastěhovala FMX ), ale asi to nebude úplně standartní nabídka ,-)

mimochodem, Kentus se dá i různě doplňovat dílama na pitbiky, nebo třeba i motorem 250ccm. ale to teda stojí nějaký prachy...

1 reakcí na tento příspěvek kterou z nich ano/ne a proč

7.3.2011 v 21:39 | Nahoru | #40
ta XR byla z roku 93, proto taková cena.. Každopádně za podobné peníze jde koupit DR350, XT/TT 350, vůbe bych se toho nebál.. Jawa mě k tomuto nastartovala a teď si to už bez endura nedokážu představit (a v XR400 jsem utopil všechny prachy..)

(reakce na) kterou z nich ano/ne a proč

8.3.2011 v 08:22 | Nahoru | #41
c.j.> trochu menší problém je, že tyhle starý jednoválce jsou při koupi na pokraji klinický smrti. A udělat go motoru japonce je trochu náročnější. Sám sem měl xr400, rychle šla pryč mrdka jedna
E: tim sem chtěl říct, že za 40 koupíš moto + 20 do toho dáš a to jsou peníze neúměrný tomu, co to dokáže a jak je to starý

Naposledy editováno 08.03.2011 08:23:43

1 reakcí na tento příspěvek kterou z nich ano/ne a proč

8.3.2011 v 08:27 | Nahoru | #42
mno a právě z toho důvodu to nejspíš vyhraje terenní autobus 350 /638(9)

(reakce na) kterou z nich ano/ne a proč

8.3.2011 v 13:23 | Nahoru | #43
Jawasaki> Jawa jede, Jawa sedí - kdo má Jawu, ten si medí

kterou z nich ano/ne a proč

8.3.2011 v 15:28 | Nahoru | #44
Třinda je fajn, ale do terénu se mi zdá trochu dost těžká. Osobně proti těmhle čínskejm motorkám nic moc nemám. Dílenské zpracování neni žádná hytparáda, polovina věcí je tam přidělaná volně nebo nakřivo, ale to je dáno tím, že za ty prachy to tam mrskaj jak Baťa cvičky a neserou se s tim. Vyloženě s Kentoyou zkušenosti nemám, ale po Triggerovi jsem taky šilhal a žádná svinstva jsem o tom nečetl. Na ježdění v poli okolo komína to si myslim je absolutně v pohodě. Jinak bych spíš koukal po nějáké číze než po třindě bo ta se mi zdá do terénu lepší

Naposledy editováno 08.03.2011 15:29:31

kterou z nich ano/ne a proč

8.3.2011 v 15:31 | Nahoru | #45
Bodamské jezero
Tady je "cestopis jednoho týpka, co jel na Triggerovi do Švícarska.

Naposledy editováno 08.03.2011 15:32:36

2 reakcí na tento příspěvek kterou z nich ano/ne a proč

8.3.2011 v 21:26 | Nahoru | #46
to je můj cestopis...

(reakce na) kterou z nich ano/ne a proč

8.3.2011 v 22:11 | Nahoru | #47
callowsick> Fakt moc dobrý .

(reakce na) kterou z nich ano/ne a proč

9.3.2011 v 08:23 | Nahoru | #48
callowsick> máš to docela hezky napsaný, svým způsobem tě i obdivuji co jsi s kentusem dokázal, ale na druhou stranu (neber to jako útok je to jen můj názor) co je tak extrovního na "nové" nebo na motorce "po záběhu" najet 550km tam a 550km zpět? spíš to vidím jako heroický výkon a železnou vůli u řidiče, kterej tu motorku musí "vydržet" než že motorka ujela cca 1200km... troufnu si říct (ano nemám srovnání s kentusem) že na jawce by jsi zakusil víc pohodlí. vím že se to nedá srovnávat s dospělejma "značkovejma" motorkama pro který by to byl "jednodenní" výlet, je vidět že i čína to dokáže, ale nepřijde mi to nic světabornýho... každopádně klobouk dolu před tebou co jsi "musel" vydržet
držím pěsti tobě i číňanovi

kterou z nich ano/ne a proč

9.3.2011 v 09:55 | Nahoru | #49
Jawasaki: no v podstatě máš pravdu. on člověk nalítá 1200 km za víkend a není to nic extra.
chtěl jsem to prostě zkusit "jaký to bude" :)
jo, zopakovat to, až bude mít Kentus třeba 20 000 natočeno, to už by bylo jiný. i když, co si budeme povídat, pořád je to vzdálenost urazitelná za jeden den.

na Jawě jsem dal jednou sraz v Holandsku (1800 km dohromady) a to byl větší adroš - motorka byla před GO, motor mlátil jak prase, navíc v tý době byla Jawa převlečená za enduro a sedlo bylo (velmi kulantně řečeno) mírně nepohodlné :D
vzpomínám si na ráno na Kamencovým jezeře, kde jsem se přidal ke klukům z Volného setkání Jawařů, jak všichni nakopli motorky, jak jejich skvěle udržovaný motorky jen tak předly a do toho se ozývalo třískání z mýho červenýho kladiva na kterým jsem měl přigumicukovanou tašku a stan v igeliťáku :D:D:D

ale dojela bez problému a za odměnu jsem jí nadělil GO motoru ,-)

jo, to byl adrenalin

1 reakcí na tento příspěvek kterou z nich ano/ne a proč

9.3.2011 v 10:00 | Nahoru | #50
před cestou

(reakce na) kterou z nich ano/ne a proč

9.3.2011 v 10:05 | Nahoru | #51
callowsick> tak přesně tak bych si tu svoji nastávajíci představoval! co je z čeho? upravy atd? fakt se mi to takhle líbí! prošel jsi s tím stk? atd

dík moc
-Jaw-

1 reakcí na tento příspěvek kterou z nich ano/ne a proč

9.3.2011 v 11:14 | Nahoru | #52
přepletl jsem přední kolo na 19´ráfek, přizvedl zadní tlumiče a dopředu jsem si nechal vyrobit zátky s 1,5cm prodloužením (tužší pružení).
pak jiný sedlo, blatníky (všechno jsem dělal tak, aby to bylo bez potíží vratný - právě kvůli technický, na kterou jsem jel se standartním zadkem a půjčeným předním kolem)
širší řídítka (klidně mohly být i vyšší - blbě se na tom jelo vestoje), pancéřová hadice, kovový neklouzavý stupačky.
na předku jsem dlouho jezdil Mitas E09, ale nejmenší měli v rozměru 100 a udělalo to divnej profil na ráfku a nebyla to moc dobrá jízda (i kvůli nestabilitě špalků).
vzadu byla Mitaska jakože hrubá, ale ne tolik ultimativní (nevím už označení). normální 3,5 palec na 18 ráfek.

nahraju pár dalších fotek.

přesto všechno Jawa zůstala ve srovnání s Kentusem v terénu o hodně horší. lehkej číňan má větší fun-factor

kterou z nich ano/ne a proč

9.3.2011 v 11:17 | Nahoru | #53

(reakce na) kterou z nich ano/ne a proč

9.3.2011 v 11:19 | Nahoru | #54
callowsick> paráda, díky. z čeho je maska se světlem? já prostě musím jít cestou láce, nepředstavoval sem si že si za 30k koupím pytlik čínskýho čaje a pak do něj budu shánět náplň, jawa je jednodušší na dodo za lepší peníz i když asi na ukor jak ty píšeš funfactoru.
na klasický ráfky se hrubší vzorek nedá sehnat?

kterou z nich ano/ne a proč

9.3.2011 v 11:22 | Nahoru | #55
jo a co je z čeho:
plasty a světla jsou HP (prodává je Hamouz v Kladně)
ráfek z péráka
dráty pro Jawu chopper (má taky 19ku přední)
stupny vlastní výroba
řídítka - úlovek z burzy
sedlo vlastní výroba (mockrát jsem si nadával! :D )

do motoru jsem nesahal kvůli životnosti a spolehlivosti (až na tu následnou generálku)

kterou z nich ano/ne a proč

9.3.2011 v 11:22 | Nahoru | #56
hrubší gumy moc nejsou - nebo to jsou zadní a moc široký...

kterou z nich ano/ne a proč

9.3.2011 v 11:26 | Nahoru | #57
ok díky za info. nejdřív seženu nějakej stroj , pak se uvidí co s ním

1 reakcí na tento příspěvek kterou z nich ano/ne a proč

10.3.2011 v 09:22 | Nahoru | #58
Tak kamarádi. přítelka mě uhučela at si koupim novýho kentuse když je teď za 30k v akci... volal jsem na místní prodejnu jestli ho mají na place, že bych to přijel omrknout.. pan prodavač mi pověděl že sám by si to nekoupil, že je to krám k ničemu a at tam ani nejezdím že je to zbytečný... co na to říct? to je obchodník. na jednu stranu se není co divit že to nikdo nechce když to sami prodejci nechtěj prodávat, na druhou stranu mám bejt asi rád že mi nechce prodat "šmejd" na třetí stranu, proč to dýlujou když to nechcou prodávat? to mi hlava nebere.. hele fakt už sem pro něj skoro chtěl jet.. teď asi budu radši dál hledat nějakou schopnou jáwu...

edit:
tak to není jen lokální blb, pro zajímavost sem zavolal na víc poboček a všichni prodejci mi řekli to samý.... takže kentus je asi vážně kentus...
ptal sem se co tam stoji za prd, jestli motor nebo kostra.. prej je to komplet k ničemu, začne to tlumičema a pokračuje elektrikou a skončí u motoru.. krása...

Naposledy editováno 10.03.2011 09:44:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kterou z nich ano/ne a proč

10.3.2011 v 09:51 | Nahoru | #59

Jawasaki píše: Tak kamarádi. přítelka mě uhučela at si koupim novýho kentuse když je teď za 30k v akci... volal jsem na místní prodejnu jestli ho mají na place, že bych to přijel omrknout.. pan prodavač mi pověděl že sám by si to nekoupil, že je to krám k ničemu a at tam ani nejezdím že je to zbytečný... co na to říct? to je obchodník. na jednu stranu se není co divit že to nikdo nechce když to sami prodejci nechtěj prodávat, na druhou stranu mám bejt asi rád že mi nechce prodat "šmejd" na třetí stranu, proč to dýlujou když to nechcou prodávat? to mi hlava nebere.. hele fakt už sem pro něj skoro chtěl jet.. teď asi budu radši dál hledat nějakou schopnou jáwu...

edit:
tak to není jen lokální blb, pro zajímavost sem zavolal na víc poboček a všichni prodejci mi řekli to samý.... takže kentus je asi vážně kentus...
ptal sem se co tam stoji za prd, jestli motor nebo kostra.. prej je to komplet k ničemu, začne to tlumičema a pokračuje elektrikou a skončí u motoru.. krása...



proč kurwa nekoupíš za 30 nějakou dvácu, která se ti neposere, v terénu to bude lepší, je skladnější, lehčí atd... co se starou jawou? mě to připadá jak slon v porcelánu (abych v tom jezdil polnačky atd)

(reakce na) kterou z nich ano/ne a proč

10.3.2011 v 10:00 | Nahoru | #60
naprcccs> to je jednoduchý, nejsu rotšíld 30k sem si řikal že fakt leda za novotu, teď když to krachlo rovnou u zdroje tak na to prdim. nechci dávat do starý vrány 30k + další many za opravy atd.
btw kdyby přece jen, co je spolehlivější 125ccm 4t nebo 2t? jak řikám nechci to na žádný extrémy. 1/2 asfalt + 1/2 bordel (štěrk, blato, polňačky, luky, lesy atp)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Velikost zrcátek na Kentoya Trigger... Kentoya Trigger 200 Terezka108 5 6.10.2023 v 15:27 Terezka108
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
osa zadniho kola kentoya trigger 200 Kentoya Trigger 200 Ondramoto15 1 20.5.2023 v 11:25 ja1
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal


TOPlist