bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chlazení regulátoru
Ahoj,

tak jak tomu už občas bývá odporoučel se na mé hondě regulátor . Při hledání vhodné náhrady jsem došel k závěru, že nejblíž co se požadovaných parametrů týká je regulátor od Vape ALE... problém je v tom že Vape údajně zvládá permanentně 350W ale altík na VFR co jsem vyčetl dává 380W. Pokud správně rozumím funkci regulátoru tak mění přebytečnou energii z altiku na teplo. Otázka zní : pomohlo by regulátoru přídavné chlazení, v podobě třeba větráčku, k delší životnosti a spolehlivosti regulátoru ??? Nebo je to nesmysl a funguje to celý úplně jinak ? Předem díky za rady zkušenosti a názory a hlavně za shovívavost k mým znalostem elektroinstalace

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 00:55 | Nahoru | #1
Já bych se toho uplně nebál, jednak je buzení permanentními magnety a soukromý odhad je, že postarší mašina určitě nebude mít silnější alternátor než když sjela z fabriky, spíše naopak Druhak nevím jak na VFR, ale určitě svítíš alespoň potkávačkama, což máš 55W. Přidej nějaké kontrolky, podsvícení budíků, pokud zároveň svítí také parkovačka, tak jsou to další desítky navíc. Zapalování též není zadarmo. Pokud ten regulátor zvládá 350W trvale, tak že mašina běží v klidu se dostaneš pod a měl by zvládat, rozsvícením se už bezpečně vlezeš.

Jo a chlazení by samozřejmě nepomohlo. Je proto mnoho důvodů... ale cpát tam větrák je blbost. Jednak by tě nijak nespasil, při dimenzování součástek se bere v úvahu víc věcí a samo se počítá už s chlazením, takže máš akorát minimální požadavky jak má chladič vypadat, ale už nepltatí, že se silnějším si můžeš dovolit přetěžovat. Dále při návrhu PC se pokud mi je známo nebere v úvahu, že by se PC pohybovalo např. rychlostí 200 km/h Jediný efekt by byl, že bys větrák maximálně tak spálil - nad ním i pod ním (když je přišroubován regulátor žebrováním zboku rámu, čili žebra jsou po směru jízdy) proudí silnější proud vzduchu než sám je schopen tlačit, takže by stál - to už ho tam můžeš rovnou přibýt stovkou hřebíkem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru

7.3.2011 v 07:14 | Nahoru | #2
dj_hroch> Zajímavá úvaha jenom si nejsem jistej jak moc proudí onen vzduch v místě pod kapotou kde je regulator umistěnej. V případě že proudí, tak by potom neměl byt problem ten větrák natočit tak aby ho ten proudící vzduch ještě víc poháněl a ne brzdil. Jinak pravda je,
že svícení a další zařízení jsem v potas nebral. Svítím vždycky potkávačkama 2xH4 takže by to teoreticky mohlo být v pohodě??? Jinak jsem zvědavej jestli se tady ukáže někdo kdo to třeba aplikoval
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist