globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: po 101, výběr endura
Poslední asi 4 hodiny jsem pročítal témata, ale stejně se mi nějak nedostalo pořádné odpovědi na můj problém, kdyby někdo byl té ochoty a pokusil se mi pomoct, budu vám vděčný.
V létě plánuju koupit ojeté enduro, moje v podstatě jediné kritérium, že to musí být lehké, pravé enduro a musí mít TP a SPZ. Jezdit budu převážně polňačky, lesy, občas nějakou MX trať, ale to jen zřídka. Na motorce budu v podstatě začátečník, odjezdil jsem jen 3 sezony DT125.

Rád bych zůstal u dvoutaktu, ale 4T se nebráním. Koukám po motorkách jako KTM EXC (200,250,300) WR 400, 450. byl jsem v podstatě rozhodnutý pro EXC 250 nebo 300, ale pár lidí mě začalo strašit, že to obnáší každých 30mth pístní kroužky a 60mth pístní sadu. Nepotřebuji úplně ostré enduro, jen obratné a lehké. Zaujaly mě taky DR-Z, TE atd atd atd... jde mi v podstatě jen o to, že nejsem miliarář a chtěl bych, aby ta motorka zvládla odjezdit sezonu víkendového hobby ježdění, žádná pila, na jeden motor a abych do něj nemusel každej měsíc nacpat 5000. Oleje, filtry počítam jako samozřejmost, to klidně každej měsíc dělat budu i dvakrát.

Proto hledám nějakej rozumnej kompromis a začínam mit pocit, že neexistuje ;) proto bych uvítal nějakou vaši radu. Pořizovací cenu bych rád viděl někde u 60tis.

Edit: S čím reaůmě počítat u WR(4t) a s čím u EXC(2t), že do toho za ten rok nacpu a při údržbě krom oleju a filtru při kolika mth?? :) díky

Naposledy editováno 03.03.2011 20:27:55

2 reakcí na tento příspěvek po 101, výběr endura

3.3.2011 v 20:27 | Nahoru | #1
no, to tady fakt dlouho nebylo Každý týden totéž téma..

minimální nároky na servis, motor co vydrží 10 a víc esezón
Honda XR 400, Suzuki DR-Z 400 S (se startétem) nebo lehčí a ostřejší E, pokdu se podař ísehnat s TP

2T vs 4T věčný boj. Když se ti vysere 4T, tak se ti to prodaží více než GO u 2T. Pokdu se nevysere, tak provozní náklady u 4T jsou nižší. Výměny pístu jsou u 2T/4T šul nul na stejno. U 4T navíc rozvodový řetěz, napínák, případně ventily.

po GO by měl 200MTH vydržet 2T i 4T

Za 60tis bych bral raději tupé enduro jako XR,DR nebo ostré 2T enduro. 4T enduro spíše co nejnovější, což je 80-100tis.

Ale v inzerci byla třeba libová WR400F za pár drobných.. Ale když se vysype, tak se prostě prohneš více než u 2T, ale svezení za to zase stojí, tak si vyber

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po 101, výběr endura

3.3.2011 v 20:31 | Nahoru | #2
c.j.> já o tom vím, pročetl jsem jich dost a dost, ale nějak jsem se nedopátral k některým odpovědím... nechci s tim na silnici pokud to nebude nutný, proto nechci 600 a podobný motorky u 4t vim že provoz je levnější, údržba už tolik ne. Těch 30mth na kroužky a 60 na pístní sadu je prostě realita u endur typu WR a EXC? kolik počítat, že to stojí finančně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po 101, výběr endura

3.3.2011 v 20:34 | Nahoru | #3
BooM> z kteryho Zabreha si?

(reakce na) po 101, výběr endura

3.3.2011 v 20:38 | Nahoru | #4
skinas> u Šumperka

(reakce na) po 101, výběr endura

3.3.2011 v 20:42 | Nahoru | #5

BooM píše: Těch 30mth na kroužky a 60 na pístní sadu je prostě realita u endur typu WR a EXC? kolik počítat, že to stojí finančně?



To je tak při závodním použití..

pístní sada cca 3-4tis
ojniční sada cca 4,5tis
ventily ocel kolem litru, titan 3litry? tohle tipuju, nevím
rozvoďák litr, napínak dva litry.. cca

z okolí to tak vypadá, že 2T vydrží bez zásahu 200MTH (ale jezdí tu borec na GasGasu 250 a má už prý 400 a na motor ani nesáhl)
4T 300MTH a ještě OK, raději už preventivní výměna pístu

1 reakcí na tento příspěvek po 101, výběr endura

3.3.2011 v 20:43 | Nahoru | #6
jel si na necem takovym??my pojedem asi v nedeli do mohel.na lomy.wr 450 a ktm 300.rano bych ti pisl sz a stav se.muzem to probrat.

(reakce na) po 101, výběr endura

3.3.2011 v 20:54 | Nahoru | #7
skinas> v podstate ne, vozil jsem se po depu na ostre 450 CR-F a ten vykon mi byl docela zabijackej, ale zas verim, ze se na to da zvyknout :) Ok, jestli pojedes, napis, stavil bych se ;)

c.j - takže je dost možný, že při mym používání (žádný brutalni honění, projížďky po víkendech, pravidelná údržba co se týče oleju a filtru) bych mohl na jednu pístní sadu sezonu odjezdit jak na EXC 2t tak WR?

po 101, výběr endura

3.3.2011 v 21:08 | Nahoru | #8
pokud nekoupíš něco vysypaného, tak určitě

po 101, výběr endura

3.3.2011 v 21:21 | Nahoru | #9
Z těhle diskuzí se ale nemůžeš dopátrat konkrétního výsledku,protože:
a)Zkušenosti různých majitelů se stejnou motorkou jsou dost často rozdílné
b)Každý si pod pojmem enduro představuje něco jiného a má odlišné požadavky.
Já osobně každýmu napíšu,ať něco z toho výběru vyzkouší a pak cenu něco řešit.Píšeš tady polňačky a lesy,zřídka mx trať.Tohle někteří jezdí s tím nejostřejším,a někdo to jezdí s dvěstěpadesátikilovým dvouválem.Chceš lehkou,obratnou,nebráníš se dvoutaktu a nechceš časté investice?Osobně bych to viděl na dvoudobý tříkilo.

po 101, výběr endura

3.3.2011 v 21:46 | Nahoru | #10
Když se s tím budou jezdit vyjížďky a jezdec bude šetrnej tak tu jednu sezónu vydrží vpodstatě cokoliv, snad kromě ostrý 125.

(reakce na) po 101, výběr endura

3.3.2011 v 21:46 | Nahoru | #11

c.j. píše:
Ale v inzerci byla třeba libová WR400F za pár drobných.. Ale když se vysype, tak se prostě prohneš více než u 2T, ale svezení za to zase stojí, tak si vyber



http://motorky.hyperinzerce.cz/enduro/inzerat/3877579-yamaha-wr-400f-nabidka-pisek/

1 reakcí na tento příspěvek po 101, výběr endura

3.3.2011 v 22:40 | Nahoru | #12
Oni to nektery lidi s tema servisnima intervala, jako vymeny pistu apod. nekdy dost prehani, ty intervaly co jsi psal jsou uplne nesmyslné pro cloveka kdo tu motorku ,,nedrti porad" pri plnym plynu, tech 60 mth na pistni sadu je podle me nesmysl pri nezavodnim vyuziti..

z toho vyberu co tady mas bych bral bud 250 exc nebo to wr 450, 400 jsou uz dost stary rocniky..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po 101, výběr endura

4.3.2011 v 08:35 | Nahoru | #13
Vojta_WR-f> jen dodatek - jestli je někde napsanej interval v motohodinách, tak to znamená kontrola, ne výměna. Výměna je předepsaná formou tolerance v rozměrech.

po 101, výběr endura

4.3.2011 v 08:36 | Nahoru | #14

(reakce na) po 101, výběr endura

4.3.2011 v 13:40 | Nahoru | #15

Vespa píše: Vojta_WR-f> jen dodatek - jestli je někde napsanej interval v motohodinách, tak to znamená kontrola, ne výměna. Výměna je předepsaná formou tolerance v rozměrech.



Jo, to je fakt

po 101, výběr endura

4.3.2011 v 19:13 | Nahoru | #16
Jesli by jsi rád zůstal u 2T jak píšeš, tak za mě EXC 250. Intervalu výměn bych se nebál, píst tam vydrží hobíkovi minimálně těch 100 mth o víc bych se nestaral. U 2T crosek se může měnit píst při závodním nasazení klidně po 30 mth, ale u nás hobíku je to zbytečnost - je hodně 2T crosek/endur starých 10 let, které mají původní píst a jezdí pořád , spotřeba mezi 200,250,300 je u 250 exc nejlepší a nemusíš do budoucna řešit že chceš něco lehčího, ostřejšího

Jestli máš 60 t., tak bych ještě zauvažoval o gasgas, jsou levnější než KTM.

Naposledy editováno 04.03.2011 19:39:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Porucha motoru KTM EXC350 mazání KTM EXC 350 zbysmen 15 1.4.2024 v 22:15 assassin
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Co mazat na enduru a čím KTM EXC 250, KTM EXC 300, KTM EXC 200, KTM EXC 300 E... KO_IN 4 26.11.2023 v 18:13 Zdenalbenal
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
WR250 F potřebuji nutně zapalovací ... Yamaha WR 250F RadekCzech 2 3.10.2023 v 19:10 Johny_Servis


TOPlist