globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna pístu
21.2.2011 v 20:13
Zdravim, budu dávat preventivně novej píst na husku já to dělat nebudu ale chtěl bych vědět jestli musí motor ven z rámu nebo ne ?! díky za odpověd, budu to dávat do jedný dílny tak aby mě nelakovaly že musel motor ven a že na tom byla kupa prace však si rozumíme...

Uzavřeno 20.12.2011 v 13:47 uživatelem B.J.A.
Předchozí
1 2
Následující

Výměna pístu

21.2.2011 v 20:35 | Nahoru | #1

Výměna pístu

21.2.2011 v 20:48 | Nahoru | #2
a proč zase měníte písty?

Výměna pístu

21.2.2011 v 20:49 | Nahoru | #3
ale ta na tom videu byla líznutá pěkně

Výměna pístu

21.2.2011 v 21:03 | Nahoru | #4
dle videa se to dá normálně vzít vrchem, ale zas těch pár šroubů co drží motor není taková práce - hodíš si motor na stůl a pohoda cajk

2 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu

21.2.2011 v 21:07 | Nahoru | #5
výměna pístu nemá žádný význam...

(reakce na) Výměna pístu

21.2.2011 v 21:14 | Nahoru | #6
Jo to máš pravdu že výměna pístu nemá význam, ale u jawy a né u husky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

21.2.2011 v 21:19 | Nahoru | #7

350.632 píše: výměna pístu nemá žádný význam...



..a proto ji výrobce předepisuje po 15 MTH (při závodním použití)

při běžném použití uvádí 10tis km, to mi přijde zase trochu nad limit, ne? To na enduru najedu za cca 6-7 let..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

21.2.2011 v 21:54 | Nahoru | #8
c.j.> 15mh? to je z másla ne?

(reakce na) Výměna pístu

21.2.2011 v 22:18 | Nahoru | #9
350.632> ty tovární závodní intervaly sou dost zbrklý řekl bych, třeba Husaber uvádí olej při závodu snad 1 mth....

nicméně třeba Vorlíček se svojí RMZ 450 poladěnou na 70 koní mění olej při 6 mth a motor dělá po osmdesáti

ale furt se tu nebavíme o nějakých ušmudlaných 26 koních ale o ostrých šedesáti

(reakce na) Výměna pístu

22.2.2011 v 08:28 | Nahoru | #10
350.632> z masla neni ale u motorky ktera ma 44kw je to ta nejnamahanejsi vec v motoru...

1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu

22.2.2011 v 09:56 | Nahoru | #11
Já si myslím, že pokud tomu nerozumíš, tak vezmi motorku a odvez jí ke Kotrbovi, Gottišům nebo Kvásovi a budeš mít klid. Mrknou ti na to a řeknou, zda-li není potřeba ještě něco jiného a můžeš mít jistotu, že si nebudou vymýšlet. Zrovna u Husqvarny jsem slyšel už od hodně lidí, jak jim to nějací potulní mechanici zku***.

Ale jinak musím dát jawistovi za pravdu, měnit preventivně píst je nesmysl. Sevisní intervaly v manuálu jsou pro závodní použití a je to garantovaná doba, po kterou by měl díl bez problémů vydržet. Je to pro kluky, pro které je dražší nedojet než udělat GO motoru. Pro normální smrtelníky jsou servisní intervaly dílů dle opotřebení, takže pokud nemáš problém s kompresí nebo vůlí na pístním čepu, nemá smysl ten píst měnit. Jestli nemáš nějaký zásadní problém, hlavně měň olej, kontroluj ventily a napínák rozvoďáku a víc z vnitřku motoru tě nemusí zajímat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

22.2.2011 v 10:27 | Nahoru | #12
PetrS> myslim si ze tomu rozumim, na wr 360 jsem si delal go motoru sam... Ale kdyz koupim motorku ktera ma odpojenou pristrojovku a nema pocitac motohodin tak me reci ze a najeto 60 mth. Proste nestaci, chci vedet ze od ted ta motorka bude v cajku, proto ten pist budu menit... Jinak opravna do ktery to davam je good majitel jezdi motocross takze se v motorech vyzna...

1 reakcí na tento příspěvek Výměna pístu

22.2.2011 v 10:44 | Nahoru | #13
Tak pokud tomu rozumíš, tak tím lépe . Vyhoď motor na ponk, celej přetěsni, změř ventily (nech je zabrousit), mrkni na rozvoďák, zkontroluj napínák (občas se někomu kousnul), mrkni na píst (změř kompresi), vyměň svíčku, vyčisti a seřiď karbec, změř vůle na ojce (většinou se Husqvarna poroučí na ojnici - kámošovi přežil jeden píst dvě ojnice), vyměn ložiska na klice, zkontroluj převodovku, spasuj to a budeš mít klid. Otázka je, má to nějaký smysl? Motorka jezdí, co na ní chceš řešit? Buď chci mít motorku v OK stavu a udělám komplet GO (měnit jen píst je prostě volovina, pokud nemáš problém s kompresí nebo vůlí na písntím čepu) a nebo prostě jezdím, dokud to jezdí a pak řeším případný problém. Nebo ty snad měníš preventivně rám, náboje, kotouče a jiné díly?

Jinak pokud tomu rozumíš a dělal jsi si GO motoru, tak proč se na takovéto věci vůbec ptáš? Ti přece musí být jasné, že jde vyměnit píst bez vyndání motoru.

Neber to nějak osobně, ale uniká mi důvod, proč se do něčeho takového pouštět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

22.2.2011 v 13:14 | Nahoru | #14
PetrS> poustet se chci do toho proto protoze pokud se posere pist tak nadela takovou paseku ze me to bude stat mnohem vic nez jeho vymena za vcasu... U wr se mi vysypalo spodni ojnicni lozisko a pist nadelal takovou paseku ze to nebylo mozny a taky do posledni chvile jezdila normalne... Proto tomu ted neverim a mam strach.... Jinak tam sel vynenit pist bez vyndani motoru ale to je 2t, 4t se bojim....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

22.2.2011 v 17:05 | Nahoru | #15
B.J.A.> Já teda nevím jak ty, ale já snad ještě neviděl destrukci motoru, která by byla způsobena opotřebením pístu. A to že ti píst rozmlátil motor po tom, co se ti vysypalo ložisko, tak tomu výměnou pístu nepředejdeš. I kdybys měl novej, tak ti to ten motor rozmlátí úplně stejně. Kdybys chtěl měnit ložiska, tak tomu bych už rozuměl, ale půlit motor jen kvůli výměně ložisek se ti nevyplatí, takže když už půlit, tak komplet GO. Takže jsme opět u toho, co jsem psal předtím, jestli chceš mít jistotu, udělej komplet GO, jinak na to prď a jezdi dokud se to nevysype.

2T jsem nikdy rozdělanej neměl, ale troufám si tvrdit, že výměna pístu se na obou motorech provádí stejně : )

Za mě, dokud ti v tom nic nemlátí, startuje to a jede to jak má, tak bych to neřešil a dělal klasickou údržbu!

(reakce na) Výměna pístu

22.2.2011 v 17:39 | Nahoru | #16

B.J.A. píše: PetrS> Ale kdyz koupim motorku ktera ma odpojenou pristrojovku a nema pocitac motohodin tak me reci ze a najeto 60 mth.Proste nestaci



no tak u tohohle případu to píst nezachrání... jak víš že není načlá ojnice, ložiska a ventily??

no zda je to nejnamáhanější věc těžko říct spíš bych to tipoval na spodek, právě ty ložiska...

samotnej píst je opravdu nesmysl pokud tam necháš ty starý věci,pokud není vyloženě vzhledově na vyhození tak bych ho tam taky nechal

píst samotnej asi motor nerozmlátí ani snad nemá jak, pokud tam spadne ventil nebo ložisko tak píst to už jenom dokončí pro klid svědomí to rozeber jak píše PetrS ale pokud to bude v cajku tak bych to neměnil, už jsem tu i někde četl že někteří na pístu mění jen kruhy...

Naposledy editováno 22.02.2011 17:44:21

(reakce na) Výměna pístu

22.2.2011 v 17:40 | Nahoru | #17

PetrS píše: Jinak pokud tomu rozumíš a dělal jsi si GO motoru, tak proč se na takovéto věci vůbec ptáš? Ti přece musí být jasné, že jde vyměnit píst bez vyndání motoru. 2T jsem nikdy rozdělanej neměl, ale troufám si tvrdit, že výměna pístu se na obou motorech provádí stejně : )



tak on 4T a 2T je něco trochu jinýho, u 2T máš 5 šroubů myslim sudnáš hlavu a válec a máš v podstatě hotovo... o místu mezi rámem a motorem 2T vs. 4T ani nemá cenu psát, třeba mě by se to v rámu dělalo blbě neříkám že by to možná nešlo ale je tam přístup jak k penězům, proto odstrojit motor a odšroubovat 4 šrouby navíc které ho drží k rámu je pohoda, motor vyndáš a můžeš si ho rozebírat třeba na stole u televize

Naposledy editováno 22.02.2011 17:44:36

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

22.2.2011 v 18:18 | Nahoru | #18
PetrS> oukej dám na tebe měnit to nebudu. Motor šlape jak hodinky, prostě sem chěl mit jistotu. Kolik má najeto ta tvoje ???

(reakce na) Výměna pístu

23.2.2011 v 07:42 | Nahoru | #19
B.J.A.> Pokud ti to jezdí a nemáš touhy jezdit MČR S1, kde by tě případné 14ti denní zdržení GO motoru mohlo zdržet, tak nemá smysl investovat do funkční motorky. Radši si povyměňuj důležité věci jako jsou komplet všechna ložiska, udělej repas tlumičů a vyměň provozní kapaliny. To jsou věci, které poznáš na trati nejvíc a pak dodržuj předepsaný servis, víc není potřeba.

Když jsem to kupoval od Marťase, tak měla najeto necelých 40 Mth po GO, já za min. sezónu najel 30 Mth, takže čistě teoreticky bude mít okolo 70 Mth. Byl bych rád, kdyby ještě tuto sezónu vydržela (s mojím časovým vytížením najedu stejně max. tak 20 Mth) a pak půjde asi na GO, protože většinou těch 90 - 100 Mth je pro motor hranice, pokud s tím jezdíš na dráhu. Ale pokud bude startovat a nebude tam nic mlátit, nebude vytahanej rozvoďák, tak na GO prdím : )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

13.4.2011 v 18:06 | Nahoru | #20
B.J.A.> cuss no nahodou me ted potkala tahle vymena,takze muzu jen dodat to co tu bylo receno,vymena pistu nestaci,pokud chces predejit naslednym problemum..ja mam nahrkano na Husce
kolem 8500km,ale vysypala se mi prevodovka,6kolecko se odporoucelo,takze sem generalku ac sem nechtel udelal zrovna ted,kdyz je rozdelany motor..a jede to jako po masle:vymena-pistni sada,ojnice,klikovka,loziska,ventily apod. srandy proste financne namahave,jenze kdyz clovek chce jezdit hold se podobnym vecem nevyhne Za sebe muzu rict,nepodcenuj to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

13.4.2011 v 18:10 | Nahoru | #21
EVIL1488> Čus, kolik tě to ve výsledku stálo a kdo ti dělal generálku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

13.4.2011 v 18:36 | Nahoru | #22
PetrS> cuss,generalku mi delal kamarad,ktery ma stejny model..za material sem dal 30litru a neco za praci,samozrejme sme nepouzily vsechno original,nejake loziska se objednavaly ne od Husqvarny,sada je Wiseco,atd. Mit vse od Husky tak se nedoplatim,ale i tak je to ranec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

13.4.2011 v 18:40 | Nahoru | #23
EVIL1488> J, tak to odpovídá, já mám zatím od kámoše poslední cenovku 25 000 Kč za komplet motor i s ventilama a prací, myslím že u Gottišů.

Je to dost peněz, ale zase pokud jezdíš jen okruh, tak to tak hrozné není. Za rok najedeš pár mth a motor většinou vydrží i 4 sezóny. Pokud to honíš po silnici, tak to je horší, no.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

13.4.2011 v 18:48 | Nahoru | #24
PetrS> jj to mas pravdu,ja to mam na hobby jezdeni,nejsem nejaky ten zavodnik,tak si myslim,ze
by mi to melo nejakou tu dobu vydrzet,pokud s ni nekde nelehnu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

13.4.2011 v 18:59 | Nahoru | #25
EVIL1488> A co nějaká Sosnička nebo Milovice, nestavíš se někdy?

Já jsem taky jen hobbík. HQ mám rok a najezdil jsem na tom 30 mth, takže úplný hovno a tomu odpovídá i můj skill. Určitě někdy doraž, jízda po okruhu je naprosto o něčem jiném, než jízda po silnici, to mi přišlo na motardu až skoro nudný : )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

13.4.2011 v 19:08 | Nahoru | #26
PetrS> to by bylo super,akorat je to docela daleko..jedine nalozit na vozik,no kazdopadne se uvidi,co a jak. Jeste k motce,ja ji koupil v rijnu minuly rok,takze ja na ni najezdil uplny hovno,tak uvidime

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

13.4.2011 v 22:32 | Nahoru | #27
EVIL1488> Jo, to mi nedošlo, že z Brodu to máš kapku přes celou republiku : ) To bys po ose určitě nedal, ale i tak, jezdit po ose na okruh je na prd, jsi unavenej a neužiješ si to.

Můžu ti dát číslo na Martina, ten jezdí SM závodně a určitě ti řekne kdy a kde mají trénink a hlavně je z Hranic na Moravě, tak to budeš mít určitě blíž : ) Ale ten už hobby nejezdí, tak ti asi trochu ujede : )) Ale zase je to super průprava, aspoň můžeš okoukat co a jak.

My jezdíme jen tak na pohodu zablbnout, žádný hrocení : )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

14.4.2011 v 19:23 | Nahoru | #28
PetrS> jo no to by nebylo prave orechove tahat se pres celou republiku po vlastni ose,to bych nedal Kdyz sem ji kupoval tak sem jel po vlastni ose,nejakych 120km a v Buchlovacich sem chtel z toho zesedat,prdel rozmasirovanou,proste des Ale jinak nekdy bych se zucastnil i osobne neceho takoveho,nejenom kukat na zavody

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna pístu

16.4.2011 v 19:35 | Nahoru | #29
EVIL1488> Ty voe, 120 km? Ty máš rád SM (ne supermoto, ale sadomaso ), že?

Já na tom jednou ujel asi 35 km v kuse a doma jsem pak zápasil i se skleničkou vody

Jako do Sosny klidně doraž, když tam dorazí nějací moc rychlí kluci, tak si toho nevšímej, se mnou se určitě svezeš, já na tom umím hovno. A nebo jestli chceš, dám ti číslo na Marťase, ale jak jsem říkal, ten jezdí S2ku, takže úplně pomalu nejezdí

(reakce na) Výměna pístu

16.4.2011 v 20:30 | Nahoru | #30
PetrS> taky sem toho mel plne bryle,ale zvladlo se to,jak rikam muze se nekdy neco vymyslet tak to ja jsem uplny drevak,musim ji dostat do ruky,pak jo treba
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Trénink supermoto v zimě ??? Husqvarna SM 510R Sliders 8 3.1.2022 v 21:28 assassin
Husqvarna SM 510R rozcipany 6 kvalt Husqvarna SM 510R Edgar666 6 4.7.2021 v 15:56 LMgroup
Husqvarna 510 záměna ventilu Husqvarna SM 510R Folby 6 24.6.2021 v 20:46 Folby
Servis Husqvarna Husqvarna SM 510R Coca 6 8.6.2021 v 03:06 LMgroup
husqvarna 2006 polepy Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 250, Husqvarna SM 510... Folby 11 5.1.2021 v 00:48 ondrejsed


TOPlist