AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
mam tu jednu perličku a žádost o radu. Zrovna sem se chystal namontovat novej výbrus na J639 a při zkoumání levýho pístu sem zjistil, že je o 180° otočenej.
Sou to Almet písty.
Myslíte že je možný převrtat zámky kroužků na správný pozice? Originálně sou v místech zámků nálitky, aby se neprošlo dovnitř....
Představoval bych si vyvrtat 1.9 mm díru a nahnat tam kalenou jehlu 2mm. Potřeboval bych to dát dokopy a ne čekat až a jesi mi přijde správnej píst. Výbrusář co mi to dělal samozřejmě další písty má a samozřejmě všechny špatný....
na fotkách je vidět jak krásně nesedí přefuky. Správně by to mělo sedět na druhý fotce, kde je vidět dole bradavice nálitku směrem od výfuku
Naposledy editováno 26.05.2023 14:08:12
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: FJRPEPA> Aby mu ji snadno neukradli. Dost to prodlouží potrebnej čas.
K tomuhle jenom zacouvá s károu a ve dvou za 30 vteřin odjíždí. Jiná by byla kdyby ta motorka byla spojena ještě z něčím jiným, ale v dnešní době aku rozbrusek je to také otázka pár vteřin.
FJRPEPA píše: K tomuhle jenom zacouvá s károu a ve dvou za 30 vteřin odjíždí. Jiná by byla kdyby ta motorka byla spojena ještě z něčím jiným, ale v dnešní době aku rozbrusek je to také otázka pár vteřin.
Některý řetěz nedáš rozbrusem za pár vteřin. To záleží na konkrétním výrobku.
Jinak máš pravdu, ale proti zlodějům, co jen pěšky číhají to stačí.
Koudy01 píše: K tomu umyvani. Jedna vec je, kdyz je pod tou vrstvou spiny pekny auto/motorka. Nekdo proste neumyva, ale o svoje veci dba. Druha pak, kdyz to clovek umyje a je z toho furt dodrbanej zaslej skaredej prostredek. Akorat umytej.
Jo to jo. Někdo nemeje, ale má vždycky včas vyměněnej olej, pneumatiky, podvozek v pořádku, všechno funguje....
Jiný zase umývá a leští, ale gumy má holý, olej přejetej o dva intervaly a když přejede práh, tak se ozve zvonkohra...
Akamu píše: Ahoj
mam tu jednu perličku a žádost o radu. Zrovna sem se chystal namontovat novej výbrus na J639 a při zkoumání levýho pístu sem zjistil, že je o 180° otočenej.
Sou to Almet písty.
Myslíte že je možný převrtat zámky kroužků na správný pozice? Originálně sou v místech zámků nálitky, aby se neprošlo dovnitř....
Představoval bych si vyvrtat 1.9 mm díru a nahnat tam kalenou jehlu 2mm. Potřeboval bych to dát dokopy a ne čekat až a jesi mi přijde správnej píst. Výbrusář co mi to dělal samozřejmě další písty má a samozřejmě všechny špatný....
na fotkách je vidět jak krásně nesedí přefuky. Správně by to mělo sedět na druhý fotce, kde je vidět dole bradavice nálitku směrem od výfuku
Hele já už na Almet písty seru přímo cíleně... Už jsem od nich taky měl zmetky a patrně je to tím, že se na výrobu pístů na staré sráče tak nějak skoro vysrali a to co se prodává jsou všelijaké zbytky, možná klidně i zmetky...
Když byl problém s Almetem, tak vždycky zámky, Blbě osazený do pozice, i co do provedení. Že uměly vypadnout. U Maďarů zase rozměry... Ale z nich zase zámek nevypadl nikdy...
Já se pouštím do všelijakých záchran, ale na tohle bych se zrovna vysral a sehnal v tom daném rozměru a přeházel je...
Abys tam něco v ruce navrtával, uděláš kuželovou díru, zámek se bude jevit, pak vypadne a sešrotuješ motor za 5 vteřin a bude generálkovat znovu.
Je to smutný výsledek, ale radši dám maďara, než Almet...
FJRPEPA píše: K tomuhle jenom zacouvá s károu a ve dvou za 30 vteřin odjíždí. Jiná by byla kdyby ta motorka byla spojena ještě z něčím jiným, ale v dnešní době aku rozbrusek je to také otázka pár vteřin.
Přesně... V době kdy aku rozbruska stojí dva tisíce a je schopná přeříznout tyč jen o málo pomaleji než klasická, všechny visáky ztratily smysl jakýkoli jiný, než jako formální řešení pro kliftoňe a pojišťovnu...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Před servisem z něj tekl benzín. V servisu mi řekli, že byla prasklá plováková komora. Dali jinou, karburátor vyčistili i seřídili, je to znát na startech. Benzín ale teče dál. A možná víc. Po hodině deci benzínu určitě. Pod skútrem je velká louže...Jsem z toho jelen...
Vyměnily se role. Jawa 660 mi dělá radost, Piaggio starost....na podzim to bylo přesně naopak.
Naposledy editováno 26.05.2023 17:37:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 26.05.2023 19:33:43
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jirka4137 píše: Koudy01>Už mám objednané dva kompletní třmeny i s hadicema z motovraku. Budou mě stát polovinu toho co opravná sada gumiček a prachovek. Vyčistím ten co potřebuju a vyměním desky za nové. Když to nebude v pohodě objednám opravnou sadu a třmeny nechám na díly.
To je špatné řešení. Resp. nejisté.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A dodatek...ted' večer jsem něco potřeboval vyřídit, tak jsem jel na něm. Skútr mně nechal na silnici 7 km od chalupy. Najednou zdechl, už jsem nenastartoval. Nechal jsem ho v baráku u cesty a dojela pro mně dcera autem. Oprava za 15 tisíc a skútr je v horším stavu, než předtím. Variátor je nový, ale spolehlivost nulová. Vézt ho zase do Brna nejde, to by byly čtyři cesty 600 km a dovolená...
Pravdu bude mít pech. Jenže k něčemu se zespodu dostat - nemožné.
Naposledy editováno 26.05.2023 22:10:51
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Vladimir> Ležel jsi někdy pod skútrem ? K ničemu se nemůže, vše je nedostupné. Není vidět, co kde je. Zkoušel jsem rozebrat kapotáž, po 2 hodinách jsem sundal nášlapy, nějaké plasty , ale hlavní kapotáž se mi sundat nepodařilo. Ptal jsem se kolegy v práci, jezdí na skútrech, má dva a potvrdil mi, že dostat se k něčemu okolo motoru bývá horor. Sám má dvě Hondy a z důvodu nedostupnosti k motoru apod. je dává do servisu taky.
A dodatek...ted' večer jsem něco potřeboval vyřídit, tak jsem jel na něm. Skútr mně nechal na silnici 7 km od chalupy. Najednou zdechl, už jsem nenastartoval. Nechal jsem ho v baráku u cesty a dojela pro mně dcera autem. Oprava za 15 tisíc a skútr je v horším stavu, než předtím. Variátor je nový, ale spolehlivost nulová. Vézt ho zase do Brna nejde, to by byly čtyři cesty 600 km a dovolená...
Pravdu bude mít pech. Jenže k něčemu se zespodu dostat - nemožné.
A youtube znáš? tam se dá najít hodně servisních úkonů.
Jinak pokud se v tom nechceš šťourat tak si musíš kupovat motorky nové/zánovní a podle dostupného servisu. Máš povozů více a baví Tě se vtom hrabat. Tak potom nezbývá nic jiného než se tomu věnovat nebo to naložit na vozík a vyhledat servis. Jak se k tomu staví Ti Brňáci? Co ten Filipenský v Jihlavě , tam to nemáš daleko.
Naposledy editováno 27.05.2023 06:34:34
Jirka4137 píše: Abus dělá pro takovéto zamykání oko do podlahy a doma mám zámek s válečkovým obalem. Je to ale v dnešní době jen o tom odradit zloděje a ztížit mu práci.,
Od dob co FAB koupili šmejdi nejraděj používám Tokoz, je český a mnohem kvalitnější.
To je pravda.
Fab Visáky zarezají a jsou tak na dovnitř. Dětem jsem je koupil záměrně, právě proto, že je nelze zamáčknout. což řeší všechny školní problémy s klíči, krom jejich ztráty.
Tokoz nezarezne, funguje i když ho vysekáš z koule ledu, je venku pořád už deset let a no problem. Naprosto spolehlivý.
od Fab nakoupili ve firmě takovej ten systém jednoho klíče, za brutální prachy, nápad dobrej, ale z vložek lezly špony, všechno se muselo doapretovat, vyčistit, dodělat, aby to fungovalo, jinak se přes ten bordel sekaly klíče ve vložce... Takže FAB mi vypadl z oka podobně, jako Mitas, Almet a ŠkodaVWmrdywerke....
Vladimir píše: Milan1963> a co se tak pod to Piagio ohnout., teba jen proto jestli nedokážeš identifikovat odkud to teče. Mně teda téct benzín z čehokoliv tak by mně nenapdlo to startovat natož s tím jezdit. Což si evidentně dělal celý podzim a ještě si to chtěl někomu nadělit. neděláš to dobře Milane.
Může to bejt třeba jen zkurvená hadička za stovku metr....
Milan1963 píše: Vladimir> Ležel jsi někdy pod skútrem ? K ničemu se nemůže, vše je nedostupné. Není vidět, co kde je. Zkoušel jsem rozebrat kapotáž, po 2 hodinách jsem sundal nášlapy, nějaké plasty , ale hlavní kapotáž se mi sundat nepodařilo. Ptal jsem se kolegy v práci, jezdí na skútrech, má dva a potvrdil mi, že dostat se k něčemu okolo motoru bývá horor. Sám má dvě Hondy a z důvodu nedostupnosti k motoru apod. je dává do servisu taky.
A dodatek...ted' večer jsem něco potřeboval vyřídit, tak jsem jel na něm. Skútr mně nechal na silnici 7 km od chalupy. Najednou zdechl, už jsem nenastartoval. Nechal jsem ho v baráku u cesty a dojela pro mně dcera autem. Oprava za 15 tisíc a skútr je v horším stavu, než předtím. Variátor je nový, ale spolehlivost nulová. Vézt ho zase do Brna nejde, to by byly čtyři cesty 600 km a dovolená...
Pravdu bude mít pech. Jenže k něčemu se zespodu dostat - nemožné.
Já skútry dělám takhle. Děláš na motoru a sedíš při tom na židli...
dave-lister píše: U skútra je dobrý, když můžeš vyndat sedačku s tou vanou. Pak se krásně dostaneš do motoru. Nevím jak tvůj Skútr, moje Piaggio třeba neumožňuje jen tak vyndat tu vanu pod sedačkou. Nejdříve musí dolů boční nášlapy, pak boční plasty. Je to kelímek plný šroubů, ale když víš kam sáhnout, jde to rychle.
Jo, ke karbci a běžným věcem se dostaneš skrz vanu.
Já na tom skútru musím udělat ještě těsnění pod hlavou, přijel z Prahy bez vody a to je u vodního chlazení smrt...
Vladimir píše: A youtube znáš? tam se dá najít hodně servisních úkonů.
Jinak pokud se v tom nechceš šťourat tak si musíš kupovat motorky nové/zánovní a podle dostupného servisu. Máš povozů více a baví Tě se vtom hrabat. Tak potom nezbývá nic jiného než se tomu věnovat nebo to naložit na vozík a vyhledat servis. Jak se k tomu staví Ti Brňáci? Co ten Filipenský v Jihlavě , tam to nemáš daleko.
To vyřeší nákup první Hondy.... Která pojede vždy a jednou za rok v ní vymění olej a pneumatiky...
Na hrabání si pak může nechat ty ostatní sráče....
Já jezdím na Hondě a to mi dává prostor hrabat se především v cizích sráčích za peníze, než marnit čas s vrtošivým werglem vlastním.... Cb500, deset let ježdění a no problém. Plánovaná údržba prováděna pečlivě a nikdy mně nikde nenechala. Možná i proto, že se o wergly starám poctivě.
Milan1963 píše: Vladimir> Ležel jsi někdy pod skútrem ? K ničemu se nemůže, vše je nedostupné. Není vidět, co kde je. Zkoušel jsem rozebrat kapotáž, po 2 hodinách jsem sundal nášlapy, nějaké plasty , ale hlavní kapotáž se mi sundat nepodařilo. Ptal jsem se kolegy v práci, jezdí na skútrech, má dva a potvrdil mi, že dostat se k něčemu okolo motoru bývá horor. Sám má dvě Hondy a z důvodu nedostupnosti k motoru apod. je dává do servisu taky.
A dodatek...ted' večer jsem něco potřeboval vyřídit, tak jsem jel na něm. Skútr mně nechal na silnici 7 km od chalupy. Najednou zdechl, už jsem nenastartoval. Nechal jsem ho v baráku u cesty a dojela pro mně dcera autem. Oprava za 15 tisíc a skútr je v horším stavu, než předtím. Variátor je nový, ale spolehlivost nulová. Vézt ho zase do Brna nejde, to by byly čtyři cesty 600 km a dovolená...
Pravdu bude mít pech. Jenže k něčemu se zespodu dostat - nemožné.
Sundej vzduchový filtr, komplet celej a jsi u karburátoru, na ten filtr se snadno z boku dostaneš.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tak jsem nakouknul sem. Díky za rady ohledně skútra. Je v chalupě v jedné vesnici, musím pro něj dojet, což dnes nestíhám. You tube - jak sundat karoserii Piaggia x9 jsem nenašel. To je zásadní problém. Proto jsem se ke karburátoru, benzinové pumpě ani nádrži nedostal. Pepo, zkusím to co píšeš. Pech může mít pravdu, že příčinou všeho může být hadička za stokorunu, no uvidím. Dostanu se k tomu po neděli.
Jiný servis nesháním, to, proč teče benzín a skútr nejede by se dalo zjistit doma. Tedy - při přístupu k motoru a jeho příslušenství.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Milan1963> a nemeli by si z toho brna pro to dojet a napravit chybu?
Přesně tak.
Standartní obchodní styk.
Poptal jsem u vás opravu, vy jste ji provedli, stroj stále nefunguje, požaduji uvedení do funkčního stavu jako reklamaci původní opravy.
Když jim tam zavoláš a budeš dosti neústupný a trochu arogantní, vysvětlíš jim důrazně ale ve slušnosti, že to opravili špatně, nechalo tě
to někde stát, způsobilo ti to zmatek a zpoždění, tak ať si to nechají z té chalupy poslat třeba sběrkou, když to stejně nejede a prostě to vyřeší,
tak se nejspíš proberou a řešit to začnou....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | Včera v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |