AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
laďa-prášil píše: To sice nechápu jak to myslíš, ale věřím tomu, že to bylo z praktických důvodů. Při případném zalití svíčky nemusels nic demontovat. Jen fajku.
To je pitomost... je to z technologických důvodů, jak jsem psal výše.
Jednak už to není dvoutaktní hutlák s cupákem, kterej se snadno uleje, druhak většinu času v bavorákách byly ty motory osazované vstřikem.
Prostě ze čtyřtaktu netaháš svíčku co chvíli, protože prostě není proč...
Přístup ke svíčkám je už dávno zcela irelevantní z pohledu každodenní údržby.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Ahoj, zdravim z Puerto Rio Tranquilo v Chile. Dnes 100km sotolina a pak madherne jeskyne. Prave z nich prikladam video. Omlouvam se za kvalitu, je snizena kvuli pripojeni. Az se vratim nahraji vse v FHD nebo 4K.
Popis a dalsi fotky opet na webu www.jawanacestach.cz
Hezká dovolená. Kdy plánuješ návrat?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Skvělá cesta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Až se Kafi vrátí, budu s ním chtít mluvit, soukromě. Mám pár otázek, které sem asi úplně nepatří. Doufám, že se my Jawablázni s Kafim sejdeme na soukromé Jawablázní přednášce o jeho cestě.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
E: a sem docela zvědavej, jesi mu jawka po generálce od Pana servismana vydrží celou cestu. (přeju jenom to nejlepší samozřejmě)
Naposledy editováno 02.02.2023 20:31:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Akamu píše: Milan1963-> já si ani nestěžuju, aspoň je o čem číst. Já si rád přečtu i o autech, nebo lokomotivách. Ale sem mo rád, že to takhle prokládá pořádnym jawabláznovstvim
E: a sem docela zvědavej, jesi mu jawka po generálce od Pana servismana vydrží celou cestu. (přeju jenom to nejlepší samozřejmě)
Jestli to vydrží, nebo ne, to ukáže čas.... Jako vždycky a všechno....
Zatím se jen ukázalo, že Babiš je sice kovanej komouš a utlimátní hovado, nicméně kandidát naší totalitní vlády, který má minulost podobně polepenou, ještě není ve funkci a už dělá ostudu po celým světě...
Je na něm krásně vidět, jak je štábně vygumovanej a o politice neví ani hovno......
Jsou prostě věci, do kterejch se nešťourá a jako prezident, obzvlášť poprvé, by měl mít určitou pokoru a slušnost, alespoň v začátku...
Tenhle vylízanec hned provokuje s Thaiwanem, což nasere tolik lidí, že si to ve svojí tuposti ani nedovede představit a zjevně mu absolutně nedochází, kdo koho potřebuje...
Jako Zeman byl taky hodně svéráz, ale tohle by neudělal ani on, aby dva měsíce před nástupem do funkce dělal vlny jak kdyby chtěl zavést stanný právo, to by neudělal ani on....
Takež milý generál je ultimátní komunistickej zmrd a ačkoliv trojskej kůň ze slovenska není o mnoho lepší, u něj už aspoň víme, co dovede...
Tenhle buldozer se ještě předvede, že se nebudeme stačit divit... Ten tady tu totalitu, co tu zavádí tlupa ideologicky vypláchlých amatérů kolem poseroutky Fialy, dotáhne do stavu, který tu byl v 50. letech minulýho století.....
Já například jsem tady dost samorost, ale pořád si myslím,že ctíme určitá pravidla a dokážeme komunikovat. Tak že na prvním místě mějme motorky ( i když o Jawě toho tady je minimum ) , potom třeba auta, kafemlejnky, šicí stroje, cestování...ale ne presidenty a vládu celkově.
Tot' můj názor.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nějak nechápu, proč je v autech potřeba tolik metrů nebo kilometrů kabelů a čipů. To je problém vyrobit obyčejné auto bez čipů, s pár metry kabelů? Pořád lepší vyrábět auta bez čipů , jednoduchá, než nevyrábět vůbec. Navíc by určitě byla levnější, když dnes nejlevnější fabia stojí prý asi 250 tisíc nebo i víc. Moderní auta mně opravdu nezajímají, nesleduju vývoj, ale jako zaměstnance menší firmy, která na autech stojí mně napadá toto řešení.
Milan1963 píše: Jirka4137> ...anebo i autech. V autoprůmyslu dělám. Momentálně jsme doma se 60 %.... naše reflektory nikdo nechce...
Nějak nechápu, proč je v autech potřeba tolik metrů nebo kilometrů kabelů a čipů. To je problém vyrobit obyčejné auto bez čipů, s pár metry kabelů? Pořád lepší vyrábět auta bez čipů , jednoduchá, než nevyrábět vůbec. Navíc by určitě byla levnější, když dnes nejlevnější fabia stojí prý asi 250 tisíc nebo i víc. Moderní auta mně opravdu nezajímají, nesleduju vývoj, ale jako zaměstnance menší firmy, která na autech stojí mně napadá toto řešení.
Tak to přidej min. 100 tis, spíš s pár blbostma to bude k 400tis.
Bez různých hejblat nesplníš emise, které si soudruzi z Bruselu vymysleli. No a potom tam je plno hovadin které ti nutí, že se bez nich neobejdeš. Dneska je nejdůležitější v autě velikost displeje a být on-line, jaký to má motor apod už není důležitý.
Do budoucna soukromé vlastnictví aut zmizí a bude pronájem.
Naposledy editováno 02.02.2023 22:33:36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Každopádně pár (set?) stránek zpět tu někdo dával odkaz na písničku, rock nebo metal tuším, Já mám dvoutakt
moc si z ní nepamatuju a google mi to nechce vybrat, holt to neni mainstream. Nevědel by někdo co to bylo?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
pech. píše: Jestli to vydrží, nebo ne, to ukáže čas.... Jako vždycky a všechno....
Zatím se jen ukázalo, že Babiš je sice kovanej komouš a utlimátní hovado, nicméně kandidát naší totalitní vlády, který má minulost podobně polepenou, ještě není ve funkci a už dělá ostudu po celým světě...
Je na něm krásně vidět, jak je štábně vygumovanej a o politice neví ani hovno......
Jsou prostě věci, do kterejch se nešťourá a jako prezident, obzvlášť poprvé, by měl mít určitou pokoru a slušnost, alespoň v začátku...
Tenhle vylízanec hned provokuje s Thaiwanem, což nasere tolik lidí, že si to ve svojí tuposti ani nedovede představit a zjevně mu absolutně nedochází, kdo koho potřebuje...
Jako Zeman byl taky hodně svéráz, ale tohle by neudělal ani on, aby dva měsíce před nástupem do funkce dělal vlny jak kdyby chtěl zavést stanný právo, to by neudělal ani on....
Takež milý generál je ultimátní komunistickej zmrd a ačkoliv trojskej kůň ze slovenska není o mnoho lepší, u něj už aspoň víme, co dovede...
Tenhle buldozer se ještě předvede, že se nebudeme stačit divit... Ten tady tu totalitu, co tu zavádí tlupa ideologicky vypláchlých amatérů kolem poseroutky Fialy, dotáhne do stavu, který tu byl v 50. letech minulýho století.....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
co takhle mám problém se zajetou 638. Celý roky nic a najednou se mi natavil píst. je to tak 5*5mm a do hloubky max 1mm. Předpokládám problém že se mi nabobtnala gumička v kohoutu a přestala dávat dostatek benizínu. Dále, že mi podfukovalo těsnění. Obojí vyměnim a píst mi dovaří kamarád, máte nějaký tipy na co dalšího kouknout? byl to levej vállec a svíčky mam brisk n15c.
jináč hliník byl na svíčce a okolo natavení výstupek, do kroužků se to nedostalo. Takže necham zavařit a uvidíme jaký další km to zvládne s vyvařenym pístem
Jirka4137 píše: No on náš autoprůmysl dost stojí na určitých věcech ze země rýže a to že surikata odletí na Thaiwan a pohnojí už tak špatnou situaci ......No máš pravdu Milaně raděj o motorkách.
Nejen autoprůmysl, ale všechny ty krámy, ze kterých to sem píšeme a bez internetu dneska nefunguje nic, léky, hnojiva... No když řeknu všechno, bude to velmi blízko pravdě....
Milan1963 píše: Jirka4137> ...anebo i autech. V autoprůmyslu dělám. Momentálně jsme doma se 60 %.... naše reflektory nikdo nechce...
Nějak nechápu, proč je v autech potřeba tolik metrů nebo kilometrů kabelů a čipů. To je problém vyrobit obyčejné auto bez čipů, s pár metry kabelů? Pořád lepší vyrábět auta bez čipů , jednoduchá, než nevyrábět vůbec. Navíc by určitě byla levnější, když dnes nejlevnější fabia stojí prý asi 250 tisíc nebo i víc. Moderní auta mně opravdu nezajímají, nesleduju vývoj, ale jako zaměstnance menší firmy, která na autech stojí mně napadá toto řešení.
Protože by nebyly tak bezpečné jak jsou, tak komfortní jak jsou, tak dynamické jak jsou, neplnily by emisní normy, nehrálo by v nich rádio, necentráloval centrál, nestíralo samo, když ostříkneš sklo, nebo začne pršet... Prostě by to byla úroveň horší, než před 30 lety, protože už favorit pár čipíků potřeboval v řídící jednotce motoru a vstřikování, v centrálním zamykání, v digitálních hodinách na stropě a ta přístrojovka byla celá v bakelitu zabalenej tišťák a i ten karburátorovej, měl elektronicky řízené zapalování.... A takové auto dneska nikdo nechce....
Za 250 nekoupíš nic. Z důvodů euro regulací energií, norem a dalších příčin, už za 250 nekoupíš ani Dácii v holobytu.... Ta stojí rovné 300 a fábie asi o 70 víc...
dave-lister píše: Milan1963> Protože lidé, kteří ty nové Škodovky kupují vyžadují všechnu tuhle zbytečnou elektroniku okolo. Koupí si to vysněné auto a pak otravují v servisu, že nějaká funkce nefunguje správně, že rádio nabíhá dlouho nebo občas nenaběhne vůbec a podobně. Někdy nad tím, co ty lidé u těch aut řeší kroutím hlavou. Bohužel taková je doba. Teď pro vás dodavatele autokomponent jsou těžké časy, Škodovka ruší směny, kolínská Toyota zastavila úplně.
Protože se zaváděním infotainmentů, které jsou jinak příjemná věc, se do aut přesunuly ty stavy, které zažíváme u těch křemíkových sviní, ze kterých sem píšeme...
A to ty stavy, že chyba není přímo závada, ale poměrně běžný a často i takřka nahodilý stav, kdy se programátorovy příkazy úplně nesejdou....
Když jsi měl na všechno čudl, který přímo spouštěl to či ono dané hejble, nebyl tam prostor pro tyto stavy...
Akamu píše: hmmm
co takhle mám problém se zajetou 638. Celý roky nic a najednou se mi natavil píst. je to tak 5*5mm a do hloubky max 1mm. Předpokládám problém že se mi nabobtnala gumička v kohoutu a přestala dávat dostatek benizínu. Dále, že mi podfukovalo těsnění. Obojí vyměnim a píst mi dovaří kamarád, máte nějaký tipy na co dalšího kouknout? byl to levej vállec a svíčky mam brisk n15c.
jináč hliník byl na svíčce a okolo natavení výstupek, do kroužků se to nedostalo. Takže necham zavařit a uvidíme jaký další km to zvládne s vyvařenym pístem
Zkontroluj druhej válec, jestli je dobrá směs v karburaci, na základě toho jí buď upravíš a nebo tě to navede hledat jinde....
Prošel bych těsnění obecně. 638 má ten dementní rozdvoj mezi karbcem a válcema, spousta lidí to montuje blbě, rovnou s těsněním a pak to dělá podobné zrady.
Povol oba válce, vyhoď těsnění z trychtýře, dotáhni ho bez těsnění k oběma válcům a teprve potom dotáhni válce přes hlavy, teprve potom osaď těsnění trychtýře a utáhni...
Snadno se to rozmrdá i tak, že vlezeš pod hlavu kvůli těsnění palice, povolíš utáhneš a ono se ti to o pružnost těsnění pohne a pak to saje faleš mezi hrncema...
Na vyvařenej píst bych se vysral... Ten píst by měl ve slitině obsahovat i dost horčíku, takže se bude vařit mimořádně blbě a až se ti tam ten lívanec urve, bude to totál motor schade... Píst stojí pětikilo, to tě nezabije a pokud to brousil někdo příčetnej, tak bude rozměr koupitelnej.. Ověříš si potom ale vůle, protože maďaři sice dělají lepší písty než Almet, ale oproti udávanýmu rozměru bejvaj o 2-3 stovky těsnější a tu vůli ve válci je třeba dodržet, nebo radši překročit, než podkročit...
Naposledy editováno 03.02.2023 01:21:17
Milan1963 píše: Akamu> To máš pravdu, ale že už je tady z toho "kecárna" o všem je skutečnost.
Až se Kafi vrátí, budu s ním chtít mluvit, soukromě. Mám pár otázek, které sem asi úplně nepatří. Doufám, že se my Jawablázni s Kafim sejdeme na soukromé Jawablázní přednášce o jeho cestě.
Něco vymyslíme
Akamu píše: Milan1963-> já si ani nestěžuju, aspoň je o čem číst. Já si rád přečtu i o autech, nebo lokomotivách. Ale sem mo rád, že to takhle prokládá pořádnym jawabláznovstvim
E: a sem docela zvědavej, jesi mu jawka po generálce od Pana servismana vydrží celou cestu. (přeju jenom to nejlepší samozřejmě)
Doufám, že ano. Minule vydržela a pak ještě Balkán až po hranice s Íránem a zpět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: https://youtube.com...p;playnext=1 [/quote]
Akamu píše: hmmm
co takhle mám problém se zajetou 638. Celý roky nic a najednou se mi natavil píst. je to tak 5*5mm a do hloubky max 1mm. Předpokládám problém že se mi nabobtnala gumička v kohoutu a přestala dávat dostatek benizínu. Dále, že mi podfukovalo těsnění. Obojí vyměnim a píst mi dovaří kamarád, máte nějaký tipy na co dalšího kouknout? byl to levej vállec a svíčky mam brisk n15c.
jináč hliník byl na svíčce a okolo natavení výstupek, do kroužků se to nedostalo. Takže necham zavařit a uvidíme jaký další km to zvládne s vyvařenym pístem
Tesnej tu laufy? Me dira ve svodu zpusobila propaleny pist
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | Včera v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |