PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní jawajízda 2023 bude.
Termín ani místo zatím není, dopíšu sem, jakmile se vše dozvím.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.

https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni

Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům

Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Naposledy editováno 01.03.2023 08:59:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: kehaj> Další Pan konstruktér o kterém by se mělo učit.
Kdo zná podmínky v jakých cokoliv za socíku vznikalo se může jen hluboce uklonit. Velice pěkně a pravdivě napsáno. Když měl někdo vrtačku tak se půjčovala z ruky do ruky a o rozbrusce jsem ani nevěděl že existuje !!!
Njn... Za komára a ještě nějaký čas potom, když jsi chtěl dělit materiál, tak jsi to rozpálil špejlovkou, nebo sis dal flexa kotouč do cirkulárky... Nebo jsi měl rozbrus kyvnej....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

A na motorce jezdí dodnes, a to mu bude mu 90 let...
...dnes na skútru jen 42 km, přijel jsem ted'. Jsou 2 stupně. Mlží se mi hledí, při této teplotě a nevím proč. Nikdy se mi to nestávalo, až na skútru ano. Snad za to může vyšší plexi ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: pech.> Já měl na všechno pilku na železo. A pokud bylo třeba přeříznout něco silnějšího, jezdil jsem do Svazarmovské dílny, kde byl autogen a chlapi tam autogenem řezali vlastně cokoliv. Rozbrusku mám asi 15 let, obě běžné velikosti. Vrtačku mám od roku asi 88. Bývalá tchyně dělala v Dom. potřebách, tak mi ji pod pultem sehnala. Když už jsem měl před svatbou s její dcerou, tak to mělo nějakou výhodu. Pravdou je, že za socialismu jsem byl svobodný, bydlel jsem u rodičů a táta - prodavač potravin jako já - žádnou výbavu neměl, ani garáž. Motorku parkoval v kolně. A později embéčko v průjezdu domu.
A na motorce jezdí dodnes, a to mu bude mu 90 let...
...dnes na skútru jen 42 km, přijel jsem ted'. Jsou 2 stupně. Mlží se mi hledí, při této teplotě a nevím proč. Nikdy se mi to nestávalo, až na skútru ano. Snad za to může vyšší plexi ?
Asi už to vzdala ta protimlžící impregnace na plexi... Rešením je pinlock.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Koudy01> Nolan pinlock má. Funguje parádně, za asi 7 let co přilbu mám, jsem ho vždy ocenil. Až ted' na skútru přestal nějak fungovat. Přitom při stejné teplotě kolem nuly na pionýru fungoval dobře. Skútr má vyšší plexi, motorky ne. Tak uvažuju, co s tím. Plexi sundavat nechci, to by skútr ztratil smysl.
Musíš to uchopit z té druhé strany, na kterou jsi doposud nebyl zvyklý... Jesltiže nmáš na skůtru vysoké plexi, litera ochrany zraku je naplněna amůžeš to na blembáku vesele otevřít bez jakéhokoli nebezpečí...
Já jezdil vždy a bezvýhradně na naked mašinkách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jestli Tě to v autě nebaví , tak si pořiď nějakého "veterána" v kterém by Tě to v zimě bavilo. Sám jsi uznal že obyčejnej skutr Ti přivedl víc zážitků než Jawy doteď.
Zkus to i z autem. Nemusí být extra výkonné, jen prostě takové s kterým se rád projedeš. Sice mu dáš v zimě na prdel, ale i tak Ti nějaké pěkné auto třeba z devadesátejch let, které se dá ještě udržovat a je přiměřeně staré a něco Ti řekne provozovat.
Jinak já dost používám otevřenou přilbu s malým plexi. Tam si myslím že bude zima v tváři ale uvidíš.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Není špatné pojezdit kdfyž je sucho a člověk má výbavu. Většinou je to ale pohyb na tenkém ledě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni


Igora známe asi 20 let, povídal už o mnoha věcech,ale o tomto ne. Až s Vít'ou.
Nevím, do jaké teploty a břečky na sinici jezdí Jawablázni, já uvažuju, že když bude sucho, tak mínus 10 by se mělo dát vydržet. Pokud ale bude mínus 1 a sněžení , kluzko, tak je lepší auto.
Problém je trochu v tom, že skútr při mínus dvou chytá napoprvé či napodruhé. A hned jede. Stodvacítka,než se rozjede, má interval minutu až dvě. Kdo to zná, ví...dostat benzín do karburátoru, sytič, napoprvé nechytne nikdy, takže 20 vteřin počkat, potom chytne, pomalý rozjezd, stahovat sytič...mezitím na skútru jsem 2 kilometry daleko...

Naposledy editováno 01.12.2022 21:15:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vladimir píše: Milan1963> nechci Ti nějak agresivně oponovat, ale všechno kolem Ti napovídá že v tomto počasí máš jet autem. Taky celkem rád vytáhnu motorku v zimě. Když je pěkně , svítí slunko , je sucho, rád se projedu . Ale proč jezdit za každou cenu v nevlídném počasí dost nechápu.
Jestli Tě to v autě nebaví , tak si pořiď nějakého "veterána" v kterém by Tě to v zimě bavilo. Sám jsi uznal že obyčejnej skutr Ti přivedl víc zážitků než Jawy doteď.
Zkus to i z autem. Nemusí být extra výkonné, jen prostě takové s kterým se rád projedeš. Sice mu dáš v zimě na prdel, ale i tak Ti nějaké pěkné auto třeba z devadesátejch let, které se dá ještě udržovat a je přiměřeně staré a něco Ti řekne provozovat.
Jinak já dost používám otevřenou přilbu s malým plexi. Tam si myslím že bude zima v tváři ale uvidíš.
Hele, auto bych měl tip... Starýho Pežota... Design na úrovni Favoritu, ale monhem míň to hnije, motory TU jsou velmi odolné, ale pokud je podvozek v pořádku, je to pohodlné i uspokojivě stabilní... Taková 309, nebo i ne úplně základní 205, 405, to by mohlo bejt slušné poježdení pro staromilce....
Milan1963 píše: Jirka4137> Video
Igora známe asi 20 let, povídal už o mnoha věcech,ale o tomto ne. Až s Vít'ou.
Nevím, do jaké teploty a břečky na sinici jezdí Jawablázni, já uvažuju, že když bude sucho, tak mínus 10 by se mělo dát vydržet. Pokud ale bude mínus 1 a sněžení , kluzko, tak je lepší auto.
Problém je trochu v tom, že skútr při mínus dvou chytá napoprvé či napodruhé. A hned jede. Stodvacítka,než se rozjede, má interval minutu až dvě. Kdo to zná, ví...dostat benzín do karburátoru, sytič, napoprvé nechytne nikdy, takže 20 vteřin počkat, potom chytne, pomalý rozjezd, stahovat sytič...mezitím na skútru jsem 2 kilometry daleko...
-10? kup si návleky na hefty s kožichem, připínací deku přes hnáty a bude to v pohodě...
120 už je dneska prostě starý a vrtošivý krám a nemá jakoukoli cenu se s něčím takovým obtěžovat....
Ale napoprvý chytala. Když jsi zapumpoval, nebo to neodstavil na dýl jak den, byl kabrce a zapalování v pořádku a vše správně seřízeno, tak jsi chytil za startér, třikrát se otočila, chytla,. zhoupla se na 800, pak vylezla na 2000, nechal jsi jí chvilku, než jsi se připásal a rozsvítil, pak jsi mohl trochu ubrat sytiče a s citem vyjet...
Naposledy editováno 02.12.2022 00:20:05
Teda - pro běžné uživatele ani neé, tí na ten rozdíl asi ani nikdy nepřijdou...
Motorka se dá řídit např. přenášením váhy tu na stupačky, támhle zas na neco jiného, dá se ovládat plynem (a nemusí mět ani tisíc koní)...to na skůtru nejde.
Páč tam sedíš jak na fotelu, nohy víc vpředu, spojka má prodlevu, variátor řadí podle svého (takže nikdy nevíš, esli tam máš co potřebuješ)...
Ale jako přibližovadlo pro širší okruh spotřebitelů, keří ani neví, o čem sem psal - dobrý.
No a pro takové piloty á la Milan bych jen tak lehce podotkl, že - ano - teorie je jedna věc, praxe druhá - ale jsa vybaven nějakým poznatkem, je na místě si ho v praxi ověřit, esli funguje (žejo, Béďo) a hned se jezdí líp.
Je potřeba se nauči jezdit technicky dobře a postupně přidat na rychlosti - né že by se chtělo závodit, ale pokud budu rychlejší, budu mět na řešení jízdních situací míň času a to mě přiměje řešit je automaticky, podvědomě, správně a rychle. Což může v důsledku zabránit škodám na zdraví a majetku. A taky se naučíš, kdy si dávat bacha a ubrat. Páč když si nevyzkoušíš, co se pod koly vlastně děje, nepoznáš ani, esli jedeš přes vint a nebo neé.
Taky je dobré mět nejaký vergl, na kerém si možeš ledasco vyzkoušet bez větší materiální škody - stačí pincek a kus louky. Takové udržovací jízdy majů smysl - však Béďa dobře ví, že umím taky válat sudy

A taky to je bezpečnější, páč stačí malé rychlosti a když se jezdí na louce, tak hrozí vlastně enom ušpinění...
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Že najet na něj pomalu ( z obavy, abys sebů nepleskl) a muset na něm plynovat je blbost? Že bys měl přidat před ním, tu nerovnost "proplachtit" bez plynu, aby tě to tam neseštorcovalo a přidat až tam, kde budeš sichr vědět, že ti to zadní olačka veme a pojedeš dopředu?
Takové a jiné všelijaké přípodotky k jízdě - né že bych byl nejaký extramajstr - bych byl (asi) schopný předat dál, enom...mět kdy, kde a kemu...
A zadarmo...a eště bysme si u teho užili srandy


Milane kdybys začal uvažovat o silniční motorce zimní se dají koupit taky.
https://sparewheel.f...rengas-130-70-17-m-s
Naposledy editováno 02.12.2022 16:02:30
Zdenalbenal píše: Teď sem si vzpomněl - Milane, vyzkoušel sis třeba, jak sem ti řekl, jak překonat uslintaný hŕbeček?
Že najet na něj pomalu ( z obavy, abys sebů nepleskl) a muset na něm plynovat je blbost? Že bys měl přidat před ním, tu nerovnost "proplachtit" bez plynu, aby tě to tam neseštorcovalo a přidat až tam, kde budeš sichr vědět, že ti to zadní olačka veme a pojedeš dopředu?
Takové a jiné všelijaké přípodotky k jízdě - né že bych byl nejaký extramajstr - bych byl (asi) schopný předat dál, enom...mět kdy, kde a kemu...
A zadarmo...a eště bysme si u teho užili srandy .
Ono je pro to pochopení nutné i určité srozumnění s technickým řešení stroje a díky tomu se snadno dobereš toho, jak se to bude chovat pod plynem, bez plynu... Protože jeden wergl při ubrání plynu intenzivně brzdí motorem, ten druhý spíš plachtí... a to jsme pouze začali prvním pojmem...
Že se problém překonává nejlíp rovně, bez brzdění, je celkem jasné už díky základním znalostem vektorové fyziky, ale mnoho lidí to neví, že je lepší přeprat borde rovně a až za ním to někam lámat za roh...
Naposledy editováno 02.12.2022 20:31:47
A zadarmo...a eště bysme si u teho užili srandy ."
Tento návrh na takovou motoškoličku už tady byl několikrát, bohužel.........................

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni


Každý se zkoušel rozjet na max zatočit ke kopcí a vyšplhat. Recept jsem na něj našel až já. Postavit se zadním světlem ke garáži ,přejet 4m plac před kopcem a s vytočenou jedničkou ve stupačkách přenést těžiště co nejvíc dopředu. I tak to bylo o hubu ale dal jsem to.
No v terénu jsem toho zatím moc nenajezdil. Nějaká škola by bodla.
Dostal jsem zajímavou prac. nabídku po republice a Evropě s pracovním strojem. Přiložit na korbu bych mohl ještě lehkou terénní motorku na pohyb v místě.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Soráč ale moc pěkně udělaný dokument o dvanástsettrosce to nejde sem nedát.

Naposledy editováno 03.12.2022 11:03:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Hele, auto bych měl tip... Starýho Pežota... Design na úrovni Favoritu, ale monhem míň to hnije, motory TU jsou velmi odolné, ale pokud je podvozek v pořádku, je to pohodlné i uspokojivě stabilní... Taková 309, nebo i ne úplně základní 205, 405, to by mohlo bejt slušné poježdení pro staromilce....
205 jsem mel a nikdy více. Nejhorsi auto se kterym jsem mel moznost jezdit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když jsem před 40 lety kupoval Populara, bylo to stejné. Staří pamětníci říkali, že je to nepovedené, poruchové, at' se toho zbavím. Byly to jen řeči. . A dnes ?

To samé Š 120, ale jiné auto už nechci. Plně mi vyhovuje. Pokud bude procházet STK, tak dobré.Jen kdyby měla 5 rychlostí...ale to říkám i o pionýru, kdyby měl čtyřku...takže ve výsledku - OK.

V pondělí čekám zásilku. Zimní gumy na skútra a deku na tělo. A bude se jezdit celou zimu.

Naposledy editováno 03.12.2022 12:06:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

Jen konstruktérem byl ing.Hrdlička.
Oni vlastně všichni tehdejší konstruktéři jsou pořádní borci a hlavy otevřené. Před nima a lidma okolo nich velká poklona.
Vynalézavost s jakou řešili nedostatek řádných podmínek je na metál.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

Dnes mrholí, ráno to klouzalo, prohlížím inzeráty a našel jsem ČZ Cagiva 125 roadster. Mám chut' vzít skútra a jet se na to podívat.https://motorky.bazos.cz/inzerat/160404315/cz-cagiva-roadster-125-typ-521-s-doklady.php
Naposledy editováno 03.12.2022 15:06:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zásuvka na 6v Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 20 | 3.3.2023 v 17:58 rg250 |
Veteránská testace Jawy 250 r 56 Jawa 250/353 Kývačka | vena96 | 6 | 22.2.2023 v 11:30 vena96 |
Co na vyčištění pístu a válce Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/360 Panelka | futyseq | 4 | 20.2.2023 v 09:20 MartasUS |
Dotaz Jawa 250/353 Kývačka | Mkopecký | 5 | 14.2.2023 v 07:50 Dolin |
Jawa 250 Jawa 250/559 | Jakub190 | 17 | 6.2.2023 v 15:46 cmiral |