globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.11.2022 v 19:28 | Nahoru | #101251
kehaj> Další Pan konstruktér o kterém by se mělo učit. Kdo zná podmínky v jakých cokoliv za socíku vznikalo se může jen hluboce uklonit. Velice pěkně a pravdivě napsáno. Když měl někdo vrtačku tak se půjčovala z ruky do ruky a o rozbrusce jsem ani nevěděl že existuje !!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.11.2022 v 19:54 | Nahoru | #101252

Jirka4137 píše: kehaj> Další Pan konstruktér o kterém by se mělo učit. Kdo zná podmínky v jakých cokoliv za socíku vznikalo se může jen hluboce uklonit. Velice pěkně a pravdivě napsáno. Když měl někdo vrtačku tak se půjčovala z ruky do ruky a o rozbrusce jsem ani nevěděl že existuje !!!



Njn... Za komára a ještě nějaký čas potom, když jsi chtěl dělit materiál, tak jsi to rozpálil špejlovkou, nebo sis dal flexa kotouč do cirkulárky... Nebo jsi měl rozbrus kyvnej....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.11.2022 v 20:33 | Nahoru | #101253
pech.> Já měl na všechno pilku na železo. A pokud bylo třeba přeříznout něco silnějšího, jezdil jsem do Svazarmovské dílny, kde byl autogen a chlapi tam autogenem řezali vlastně cokoliv. Rozbrusku mám asi 15 let, obě běžné velikosti. Vrtačku mám od roku asi 88. Bývalá tchyně dělala v Dom. potřebách, tak mi ji pod pultem sehnala. Když už jsem měl před svatbou s její dcerou, tak to mělo nějakou výhodu. Pravdou je, že za socialismu jsem byl svobodný, bydlel jsem u rodičů a táta - prodavač potravin jako já - žádnou výbavu neměl, ani garáž. Motorku parkoval v kolně. A později embéčko v průjezdu domu.
A na motorce jezdí dodnes, a to mu bude mu 90 let...
...dnes na skútru jen 42 km, přijel jsem ted'. Jsou 2 stupně. Mlží se mi hledí, při této teplotě a nevím proč. Nikdy se mi to nestávalo, až na skútru ano. Snad za to může vyšší plexi ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.11.2022 v 22:09 | Nahoru | #101254

Milan1963 píše: pech.> Já měl na všechno pilku na železo. A pokud bylo třeba přeříznout něco silnějšího, jezdil jsem do Svazarmovské dílny, kde byl autogen a chlapi tam autogenem řezali vlastně cokoliv. Rozbrusku mám asi 15 let, obě běžné velikosti. Vrtačku mám od roku asi 88. Bývalá tchyně dělala v Dom. potřebách, tak mi ji pod pultem sehnala. Když už jsem měl před svatbou s její dcerou, tak to mělo nějakou výhodu. Pravdou je, že za socialismu jsem byl svobodný, bydlel jsem u rodičů a táta - prodavač potravin jako já - žádnou výbavu neměl, ani garáž. Motorku parkoval v kolně. A později embéčko v průjezdu domu.
A na motorce jezdí dodnes, a to mu bude mu 90 let...
...dnes na skútru jen 42 km, přijel jsem ted'. Jsou 2 stupně. Mlží se mi hledí, při této teplotě a nevím proč. Nikdy se mi to nestávalo, až na skútru ano. Snad za to může vyšší plexi ?



Asi už to vzdala ta protimlžící impregnace na plexi... Rešením je pinlock.

(reakce na) Jawablázni

30.11.2022 v 22:16 | Nahoru | #101255
pech.> Jakože jezdí bez pinlocku? To snad při teplotách pod 15 st. ani nejde.

Jawablázni

30.11.2022 v 22:54 | Nahoru | #101256
Jako jde....

Ale s pinlockem je to lepší a za mrazu je to bez něj hodně blbý, s ním v pohodě...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.12.2022 v 05:54 | Nahoru | #101257
Ono taky zalezi na vlhku. Pokud je vlhko a min jak cca 5 stupnu, tak to neda ani pinlock. Je to asi 100 000x lepsi jak bez nej. Ale zacne se taky mlzit. Pokud na nej navic na skutru vubec nefouka a na jinych motorkach mu helma lehce protahuje, tak je to o to horsi. Na tom skutru.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.12.2022 v 17:37 | Nahoru | #101258
Koudy01> Nolan pinlock má. Funguje parádně, za asi 7 let co přilbu mám, jsem ho vždy ocenil. Až ted' na skútru přestal nějak fungovat. Přitom při stejné teplotě kolem nuly na pionýru fungoval dobře. Skútr má vyšší plexi, motorky ne. Tak uvažuju, co s tím. Plexi sundavat nechci, to by skútr ztratil smysl.

(reakce na) Jawablázni

1.12.2022 v 18:28 | Nahoru | #101259

Milan1963 píše: Koudy01> Nolan pinlock má. Funguje parádně, za asi 7 let co přilbu mám, jsem ho vždy ocenil. Až ted' na skútru přestal nějak fungovat. Přitom při stejné teplotě kolem nuly na pionýru fungoval dobře. Skútr má vyšší plexi, motorky ne. Tak uvažuju, co s tím. Plexi sundavat nechci, to by skútr ztratil smysl.



Musíš to uchopit z té druhé strany, na kterou jsi doposud nebyl zvyklý... Jesltiže nmáš na skůtru vysoké plexi, litera ochrany zraku je naplněna amůžeš to na blembáku vesele otevřít bez jakéhokoli nebezpečí...

Já jezdil vždy a bezvýhradně na naked mašinkách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.12.2022 v 20:01 | Nahoru | #101260
Milan1963> nechci Ti nějak agresivně oponovat, ale všechno kolem Ti napovídá že v tomto počasí máš jet autem. Taky celkem rád vytáhnu motorku v zimě. Když je pěkně , svítí slunko , je sucho, rád se projedu . Ale proč jezdit za každou cenu v nevlídném počasí dost nechápu.
Jestli Tě to v autě nebaví , tak si pořiď nějakého "veterána" v kterém by Tě to v zimě bavilo. Sám jsi uznal že obyčejnej skutr Ti přivedl víc zážitků než Jawy doteď.
Zkus to i z autem. Nemusí být extra výkonné, jen prostě takové s kterým se rád projedeš. Sice mu dáš v zimě na prdel, ale i tak Ti nějaké pěkné auto třeba z devadesátejch let, které se dá ještě udržovat a je přiměřeně staré a něco Ti řekne provozovat.
Jinak já dost používám otevřenou přilbu s malým plexi. Tam si myslím že bude zima v tváři ale uvidíš.

(reakce na) Jawablázni

1.12.2022 v 20:44 | Nahoru | #101261
Milan1963> Ahoj.Jestli ji nepoužíváš,tak zkus kuklu nebo vysoký slabý nákrčník až přes nos a dýchat do něj.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.12.2022 v 20:49 | Nahoru | #101262

Není špatné pojezdit kdfyž je sucho a člověk má výbavu. Většinou je to ale pohyb na tenkém ledě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.12.2022 v 21:13 | Nahoru | #101263
Jirka4137> Video
Igora známe asi 20 let, povídal už o mnoha věcech,ale o tomto ne. Až s Vít'ou.
Nevím, do jaké teploty a břečky na sinici jezdí Jawablázni, já uvažuju, že když bude sucho, tak mínus 10 by se mělo dát vydržet. Pokud ale bude mínus 1 a sněžení , kluzko, tak je lepší auto.
Problém je trochu v tom, že skútr při mínus dvou chytá napoprvé či napodruhé. A hned jede. Stodvacítka,než se rozjede, má interval minutu až dvě. Kdo to zná, ví...dostat benzín do karburátoru, sytič, napoprvé nechytne nikdy, takže 20 vteřin počkat, potom chytne, pomalý rozjezd, stahovat sytič...mezitím na skútru jsem 2 kilometry daleko...

Naposledy editováno 01.12.2022 21:15:07

Jawablázni

1.12.2022 v 21:44 | Nahoru | #101264
nebo povolilo po těch 7 letech těsnění na pinlocku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.12.2022 v 21:49 | Nahoru | #101265

Vladimir píše: Milan1963> nechci Ti nějak agresivně oponovat, ale všechno kolem Ti napovídá že v tomto počasí máš jet autem. Taky celkem rád vytáhnu motorku v zimě. Když je pěkně , svítí slunko , je sucho, rád se projedu . Ale proč jezdit za každou cenu v nevlídném počasí dost nechápu.
Jestli Tě to v autě nebaví , tak si pořiď nějakého "veterána" v kterém by Tě to v zimě bavilo. Sám jsi uznal že obyčejnej skutr Ti přivedl víc zážitků než Jawy doteď.
Zkus to i z autem. Nemusí být extra výkonné, jen prostě takové s kterým se rád projedeš. Sice mu dáš v zimě na prdel, ale i tak Ti nějaké pěkné auto třeba z devadesátejch let, které se dá ještě udržovat a je přiměřeně staré a něco Ti řekne provozovat.
Jinak já dost používám otevřenou přilbu s malým plexi. Tam si myslím že bude zima v tváři ale uvidíš.



Hele, auto bych měl tip... Starýho Pežota... Design na úrovni Favoritu, ale monhem míň to hnije, motory TU jsou velmi odolné, ale pokud je podvozek v pořádku, je to pohodlné i uspokojivě stabilní... Taková 309, nebo i ne úplně základní 205, 405, to by mohlo bejt slušné poježdení pro staromilce....

(reakce na) Jawablázni

1.12.2022 v 21:50 | Nahoru | #101266

Milan1963 píše: Jirka4137> Video
Igora známe asi 20 let, povídal už o mnoha věcech,ale o tomto ne. Až s Vít'ou.
Nevím, do jaké teploty a břečky na sinici jezdí Jawablázni, já uvažuju, že když bude sucho, tak mínus 10 by se mělo dát vydržet. Pokud ale bude mínus 1 a sněžení , kluzko, tak je lepší auto.
Problém je trochu v tom, že skútr při mínus dvou chytá napoprvé či napodruhé. A hned jede. Stodvacítka,než se rozjede, má interval minutu až dvě. Kdo to zná, ví...dostat benzín do karburátoru, sytič, napoprvé nechytne nikdy, takže 20 vteřin počkat, potom chytne, pomalý rozjezd, stahovat sytič...mezitím na skútru jsem 2 kilometry daleko...



-10? kup si návleky na hefty s kožichem, připínací deku přes hnáty a bude to v pohodě...

120 už je dneska prostě starý a vrtošivý krám a nemá jakoukoli cenu se s něčím takovým obtěžovat....

Ale napoprvý chytala. Když jsi zapumpoval, nebo to neodstavil na dýl jak den, byl kabrce a zapalování v pořádku a vše správně seřízeno, tak jsi chytil za startér, třikrát se otočila, chytla,. zhoupla se na 800, pak vylezla na 2000, nechal jsi jí chvilku, než jsi se připásal a rozsvítil, pak jsi mohl trochu ubrat sytiče a s citem vyjet...

Naposledy editováno 02.12.2022 00:20:05

Jawablázni

2.12.2022 v 15:30 | Nahoru | #101267
Rozdíl v ovládání mezi současným skútrem a jakoukoliv motorkou je propastný.
Teda - pro běžné uživatele ani neé, tí na ten rozdíl asi ani nikdy nepřijdou...
Motorka se dá řídit např. přenášením váhy tu na stupačky, támhle zas na neco jiného, dá se ovládat plynem (a nemusí mět ani tisíc koní)...to na skůtru nejde.
Páč tam sedíš jak na fotelu, nohy víc vpředu, spojka má prodlevu, variátor řadí podle svého (takže nikdy nevíš, esli tam máš co potřebuješ)...
Ale jako přibližovadlo pro širší okruh spotřebitelů, keří ani neví, o čem sem psal - dobrý.
No a pro takové piloty á la Milan bych jen tak lehce podotkl, že - ano - teorie je jedna věc, praxe druhá - ale jsa vybaven nějakým poznatkem, je na místě si ho v praxi ověřit, esli funguje (žejo, Béďo) a hned se jezdí líp.
Je potřeba se nauči jezdit technicky dobře a postupně přidat na rychlosti - né že by se chtělo závodit, ale pokud budu rychlejší, budu mět na řešení jízdních situací míň času a to mě přiměje řešit je automaticky, podvědomě, správně a rychle. Což může v důsledku zabránit škodám na zdraví a majetku. A taky se naučíš, kdy si dávat bacha a ubrat. Páč když si nevyzkoušíš, co se pod koly vlastně děje, nepoznáš ani, esli jedeš přes vint a nebo neé.
Taky je dobré mět nejaký vergl, na kerém si možeš ledasco vyzkoušet bez větší materiální škody - stačí pincek a kus louky. Takové udržovací jízdy majů smysl - však Béďa dobře ví, že umím taky válat sudy , když su víc na silnici na obyč motorce než na tom - pinckovi.
A taky to je bezpečnější, páč stačí malé rychlosti a když se jezdí na louce, tak hrozí vlastně enom ušpinění...

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.12.2022 v 15:46 | Nahoru | #101268
Teď sem si vzpomněl - Milane, vyzkoušel sis třeba, jak sem ti řekl, jak překonat uslintaný hŕbeček?
Že najet na něj pomalu ( z obavy, abys sebů nepleskl) a muset na něm plynovat je blbost? Že bys měl přidat před ním, tu nerovnost "proplachtit" bez plynu, aby tě to tam neseštorcovalo a přidat až tam, kde budeš sichr vědět, že ti to zadní olačka veme a pojedeš dopředu?
Takové a jiné všelijaké přípodotky k jízdě - né že bych byl nejaký extramajstr - bych byl (asi) schopný předat dál, enom...mět kdy, kde a kemu...
A zadarmo...a eště bysme si u teho užili srandy .

(reakce na) Jawablázni

2.12.2022 v 16:02 | Nahoru | #101269
Zdenalbenal> V té první větě jsi to řekl vlastně naprosto všechno.
Milane kdybys začal uvažovat o silniční motorce zimní se dají koupit taky.
https://sparewheel.f...rengas-130-70-17-m-s

Naposledy editováno 02.12.2022 16:02:30

(reakce na) Jawablázni

2.12.2022 v 20:30 | Nahoru | #101270

Zdenalbenal píše: Teď sem si vzpomněl - Milane, vyzkoušel sis třeba, jak sem ti řekl, jak překonat uslintaný hŕbeček?
Že najet na něj pomalu ( z obavy, abys sebů nepleskl) a muset na něm plynovat je blbost? Že bys měl přidat před ním, tu nerovnost "proplachtit" bez plynu, aby tě to tam neseštorcovalo a přidat až tam, kde budeš sichr vědět, že ti to zadní olačka veme a pojedeš dopředu?
Takové a jiné všelijaké přípodotky k jízdě - né že bych byl nejaký extramajstr - bych byl (asi) schopný předat dál, enom...mět kdy, kde a kemu...
A zadarmo...a eště bysme si u teho užili srandy .



Ono je pro to pochopení nutné i určité srozumnění s technickým řešení stroje a díky tomu se snadno dobereš toho, jak se to bude chovat pod plynem, bez plynu... Protože jeden wergl při ubrání plynu intenzivně brzdí motorem, ten druhý spíš plachtí... a to jsme pouze začali prvním pojmem...

Že se problém překonává nejlíp rovně, bez brzdění, je celkem jasné už díky základním znalostem vektorové fyziky, ale mnoho lidí to neví, že je lepší přeprat borde rovně a až za ním to někam lámat za roh...

Naposledy editováno 02.12.2022 20:31:47

(reakce na) Jawablázni

2.12.2022 v 23:39 | Nahoru | #101271
Zdenalbenal> "Takové a jiné všelijaké přípodotky k jízdě - né že bych byl nejaký extramajstr - bych byl (asi) schopný předat dál, enom...mět kdy, kde a kemu...
A zadarmo...a eště bysme si u teho užili srandy ."

Tento návrh na takovou motoškoličku už tady byl několikrát, bohužel.........................

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.12.2022 v 08:38 | Nahoru | #101272
No Kehaju, ono se v tu nedělu po jawavstréče na staré škautovně právě školovalo. I mně Zdenál nabízel ať si toho jeho jawího draka vyzkouším, já na to neměl odvahu. Ono se to dralo do krpálu jako píchlé prase a že to je krpál kde pomalu nejde jít navrch po dvou jaká je to střecha. Já mám vůči takovýmto strojům respekt.

(reakce na) Jawablázni

3.12.2022 v 09:19 | Nahoru | #101273
Bimbam> Vidím že jste si užili hromadu srandy. Jako kluci jsme měli naproti garáží podobný krpál. Nikdo ho nemohl na pínovi vyjet.
Každý se zkoušel rozjet na max zatočit ke kopcí a vyšplhat. Recept jsem na něj našel až já. Postavit se zadním světlem ke garáži ,přejet 4m plac před kopcem a s vytočenou jedničkou ve stupačkách přenést těžiště co nejvíc dopředu. I tak to bylo o hubu ale dal jsem to.
No v terénu jsem toho zatím moc nenajezdil. Nějaká škola by bodla.
Dostal jsem zajímavou prac. nabídku po republice a Evropě s pracovním strojem. Přiložit na korbu bych mohl ještě lehkou terénní motorku na pohyb v místě.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.12.2022 v 09:22 | Nahoru | #101274
Ahoj, měl bych technickej dotaz. Mám od jednoho člověka na jawamanii fotku s tlumičem výfuku pro motory 638. Na originálu jsou první výletový trubky vařený hned vedle sebe, já sem si je zatim nakreslil proti sobě. viz. fotky. Bude to mít vliv na funkci?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.12.2022 v 10:49 | Nahoru | #101275
Myslím že to bude víc tlumit hluk a klást větší odpor pro odchod exp. plynu. V praxi bych řekl že to bude bude dobré na spotřebu horší na údržbu výfukového potrubí. A budeš muset častějc čistit-měnit svíčku. Jsou tady ale větší odborníci a toto je jen můj pocit.
Soráč ale moc pěkně udělaný dokument o dvanástsettrosce to nejde sem nedát.


Naposledy editováno 03.12.2022 11:03:04

(reakce na) Jawablázni

3.12.2022 v 11:19 | Nahoru | #101276
Akamu> To co je na 638 není výfuk, ale tlumič hluku, tam je úplně jedno co bude vevnitř

Naposledy editováno 03.12.2022 11:20:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.12.2022 v 11:27 | Nahoru | #101277

pech. píše: Hele, auto bych měl tip... Starýho Pežota... Design na úrovni Favoritu, ale monhem míň to hnije, motory TU jsou velmi odolné, ale pokud je podvozek v pořádku, je to pohodlné i uspokojivě stabilní... Taková 309, nebo i ne úplně základní 205, 405, to by mohlo bejt slušné poježdení pro staromilce....



205 jsem mel a nikdy více. Nejhorsi auto se kterym jsem mel moznost jezdit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.12.2022 v 12:05 | Nahoru | #101278
Jirka4137> Kolega kdysi koupil vyřazenou 1203 sanitu. Přestavěl ji a používá ji stále. Vloni do ní nasypal dost korunek, hnila...dal nové blatníky, podběhy, lak a další. Včera jsem u něho byl a budeme ji testovat, má sice SPZ, ale nechce už podstupovat klasickou STK. Ty řeči ve videu , jak to bylo špatné auto, jsou jen řeči.
Když jsem před 40 lety kupoval Populara, bylo to stejné. Staří pamětníci říkali, že je to nepovedené, poruchové, at' se toho zbavím. Byly to jen řeči. . A dnes ?
To samé Š 120, ale jiné auto už nechci. Plně mi vyhovuje. Pokud bude procházet STK, tak dobré.Jen kdyby měla 5 rychlostí...ale to říkám i o pionýru, kdyby měl čtyřku...takže ve výsledku - OK.
V pondělí čekám zásilku. Zimní gumy na skútra a deku na tělo. A bude se jezdit celou zimu. A stodvacítka bude stát. Jen na větší nákup, nebo pojedeme-li dva ji vyženu do soli a sněhu.

Naposledy editováno 03.12.2022 12:06:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.12.2022 v 13:45 | Nahoru | #101279
Milan1963> Do soli a sněhu moc Formana tahat nechci. Jestli ale někdy přijedeš nebo budu mit cestu já, tak vezmu Formana a můžem udělat výlet. S tebou za volantem to aby jsi ztratil předsudky že je to špatné auto. Jezdit s ním je zábava. No a o době a podmínkách v které vznikl psal autor článku co sem dal Kehaj.
Jen konstruktérem byl ing.Hrdlička.
Oni vlastně všichni tehdejší konstruktéři jsou pořádní borci a hlavy otevřené. Před nima a lidma okolo nich velká poklona.
Vynalézavost s jakou řešili nedostatek řádných podmínek je na metál.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.12.2022 v 15:04 | Nahoru | #101280
Jirka4137> Předsudky nemám. Špatné to určitě není, jen nevím,zda by to bylo pro mně. Když škodovka opouštěla koncepci vše vzadu, dost mě to mrzelo. Asi i proto je pro mně 120 poslední pořádné auto značky a auta vyrobená po roce 1990 obecně mi už nic neříkají. Ale co už...
Dnes mrholí, ráno to klouzalo, prohlížím inzeráty a našel jsem ČZ Cagiva 125 roadster. Mám chut' vzít skútra a jet se na to podívat.https://motorky.bazos.cz/inzerat/160404315/cz-cagiva-roadster-125-typ-521-s-doklady.php

Naposledy editováno 03.12.2022 15:06:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 5 23.4.2024 v 07:51 cmiral
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist