globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 23:17 | Nahoru | #100351

assassin píše: Pech: o1 s tdi a s 1.8t jede vic nez by mela, respektive na co byl zkonstruovanej podvozek a brzdy. O co je min mista na zadních sedackach o to ma vetsi kufr… a kdo tady jezdi nejak častěji v obsazení více jak 2dospěli?



Já jezdím obsazen většinou i vzadu. Ten podvozek O1 je bída... Dá se s tím vyžít, ale je na tom cítit, že byl původně pro malé auto a oni na něj posadili Pickup s nouzovejma zadníma místama...

(reakce na) Jawablázni

7.10.2022 v 23:20 | Nahoru | #100352

assassin píše: pech.> ja mam slabej litr, soucasny litry maji skoro dvojnásobný vykon a jedou na jedničku vic nez tech 160



Nezapomen na zx 10 r 04-05, ta umela 160 na jednicku a cca 200-210 na druhej kvalt...ale to je spis takova detska vzpominka z cteni kravin...:)
Proste masakr...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 08:37 | Nahoru | #100353

SkotyCZ píše: pech.> Jo, cena servisu 20 000kc, když se mění jen těsnění pod hlavou na OHVecku a kotouče. Za 1 den to je hotové a cena na materiálu max 6000,-.
Dneska jsem si vyměnil termostat a funguje, konečně to i topí tak, jak má. Byl to ale boj, ale moje chyba.
Regulace turba funguje, podařilo se jí rozhýbat, ale reaguje pomalu. Zkusím vyměnit podtlakové hadičky.
Výstříkám dutiny, opravím povrchovou rez a dobrý. Rovnou pro jistotu vyměním i olej.
Jo a Láďa měl pravdu, je to dovoz Itálie.
No, ono to je jedno, je to prostě starý krám a vyžaduje servis. Ale pokud člověk není debil a má aspoň trochu času, tak si lze většinu věcí udělat sám. Jen přístup je občas jak k penězům, ale jízdně to je povedené auto.
PetrL3> kdysi měla auta měrku i na převodovku a vypouštěla se i přes diferenciál. Radši vypustím 90% starého oleje, než jen 60%.



Zkoušel jsi opravu těsnění pod hlavou dělat a víš co to obnáší? Třeba zrovna u toho OHV? Já se jich nadělal dost a tak vím a té ceně se nedivím...

Takže sundání hlavy znamená novou sadu šroubů, za starejch časů, když bylo ještě železo dostupné, stála cca litr...
Těsnění tam nemůžeš dát každou jebku, to co funguje stojí pětikilo a k tomu ještě těsnění víka a špunty atd... takže další litr..
Motor je při této závadě vždy pořádně uvařený, když je uvařený, je hlava šlehlá z roviny - vždy... Když nejsi prase, necháš jí srovnat... Se seřízením je to tak hodinka mrdání na billetru, kterej se na každej obrobně neválí, takže další litr, nějaké cestování, čekání, protože abys naběhnul někam do nástrojárny s palicí a chtěl to na počkání, na to taky nebudou úplně zvědaví, takže nakonec z toho budou spíš dva.....
Když děláš hlavu, musíš vyměnit fridex, olej a filtr... To je dohromady tak patnáct stovek...
Kotouč na fábii, slušný stojí litr za kus, destičky tak 1500 za sadu.... K tomu nějakej spojovák, kterej se má dávat novej, vypucovat držáky a třmeny, protože FS2-3 na to trpí dost a když to neuděláš, tak se to buď zadrhne a nebo to začne tlouct, pokud to vyhnije...

To jsme materiálem skoro na desítce, a to ještě počítej s tím, že u těchto oprav se naprosto běžně stává, že když někdo jezdí na vadný těsnění delší čas, tak zateče voda do závitů, ty zareznou v bloku a pak je buď nemůžeš povolit, nebo prasknou a odvrtávat šroub, zarvanej hluboko v hlavě, kdy závit začíná pro osazení 40mm pod dělící rovinou a dalších 40mm má sám, to je pak mrdání na tejden, když se to povede a nebo konečná pro blok motoru. Pak můžou bejt utopený vložky, kdy s epak musí vytahat písty s ojnicema, vytahat vložky, vyrovnat kalibrovanejma podložkama, a všechno tam nandat zpátky.... Když se na měření přesahů vysereš a nebo tam necháš utopený vložky, bude to za chvíli vařit znova... Další závadou jsou vyhnilý dosedací plochy, taky celkem běžně, kdy tam z té těsnící plochy zůstane půlka, nebo nic..

A to vše jen proto, že byl někdo línej občas vyměnit fridex za pětikilo.... Nicméně jestli někdo měnil či neměnil, to se nedozvíš a ta auta z první série, kam se OHV, které jinak platilo za skutečně dobrý motor, jsou dneska více než 20 let staré a za tu dobu na tom kolenovrti stihli napáchat dost škody, takže rizika tak taky jsou a navíc jsou ty motory v těch nejstarších a nejshnilejších kusech, v novějších jsou motory horší, takže na Fábii se spíš vysrat....

Takže dvacku za takovéhle mrdání, to není špatná cena a za den to kvůli postupům a potřebným krokům, neudělá ani pánbíček, ale jenom prase, které nedodržuje postupy, najebe to tam zpátky bez měření a ten motor pak prostě dobře chodit nebude.... Navíc když podstupuješ riziko a vůbec né malé, že ten motor budeš dělat celej, nebo vysvětlovat majiteli, že potřebuje nový blok a on to pak nebude chtít zaplatit, protože chtěl přeci jenom těsnění....

Takovéhle problémy potkávají všechny staré jeby obecně, a když máš auto za 10% původní hodnoty, musíš počítat s tím, že ta cena má svůj důvod....

Naposledy editováno 08.10.2022 08:40:28

5 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.10.2022 v 09:29 | Nahoru | #100354
Včera jsme se s Kehajem trochu svezli

(reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 09:40 | Nahoru | #100355
Vlasťák1973>

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 10:03 | Nahoru | #100356
Vlasťák1973> Pěkné.
Bude - li podzimní ? Domluvíme se ? Vím, pro někoho porce husy za 700 kč je drahá, taky to tak beru, ale jednou za rok ( nebo vlastně za tři roky ) ? Jel bych. Kamkoliv. A třeba na pionýru. Tak termín a kam ??
Včera jsem ze servisu po 2 týdnech přivezl zadní kolo, má opět nová ložiska. levé museli vylisovat, rozpěrka se rozpadla, jinou nemám. Snad ji mají v Jawě, musím se tam zeptat - anebo ji dát někde vyrobit. Jojo, Jawa 660 je stará 7 let a díly nejsou...
Motorka asi jen tak pojízdná nebude, musím ji do servisu odvézt celou, přední kolo "šumí", což prý je taky znak odcházejících ložisek. Sám to dělat nebudu, pokud se to bude muset vylisovat, stejně nemám jak a neumím to. Servis dělá hlavně italské motorky, majitel má Ducati a říkal mi, že ložiska kol běžně mění po 30 tisících, přední teleskopy přetěsňuje po dvaceti. Potěšil mně, Jawa vydrží víc. Motorka má najeto skoro 50 tisíc, tak dám i zkontrolovat ventily. Budu tedy jezdit na pionýru a skútru i nadále...Jawa žije .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 10:06 | Nahoru | #100357
Vlasťák1973> Sice občas mlhavo ale vejlet OK.

(reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 10:14 | Nahoru | #100358
kehaj> To vypadá na pěkný výlet

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 10:16 | Nahoru | #100359
pech.> Sadu šroubů jsem kupoval na Clio ani nevím za kolik, ale 1200,- to určitě nebylo.
A ještě jsem s otcem měnil těsnění na Avii, asi tak 5x (každý rok, pak se to podařilo vyřešit) a OHV je mnohem snazší. Nemusíš rozhodit rozvody. Já nastavit rozvody neumím, takže OHV je za mě výhoda.
Pokud to uvaříš a musíš rovnat hlavu, tak to pak jo, to se prodraží. Ale i tak za rovnání na Clio jsem dal 2000,-. Po opravě to jelo OK, ale později odešla váha vzduchu (nejsem si jistý, závada ve vstřikování, asi prostě souhra všeho), výfuk a teklo topení (jako hodně). Tak jsem ho nechal sešrotovat.
Prostě se starým autem je nevýhodné jezdit do servisu. Pokud to nejsou rozvody nebo plnění klimatizace, výměna skla apod., prostě co nejsem schopný si spravit sám. Chci jezdit a není moc peněz, tak hold si to musím udržovat sám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 11:15 | Nahoru | #100360
SkotyCZ> klima jde po domáckou bez drahé mašiny, ale i tak se to většinou nevyplatí řešit kvůli jednomu autu. U mě je situace jiná, mně už se počáteční investice do náplně, budíků s vakuovačky vrátila.

https://www.motorkari.cz/tema/?t=225527

Naposledy editováno 08.10.2022 11:15:55

(reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 11:21 | Nahoru | #100361
Vlasťák1973> . Paráda. Zajímavé výletní místečko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 12:24 | Nahoru | #100362

Milan1963 píše: Vlasťák1973> Pěkné.
Bude - li podzimní ? Domluvíme se ? Vím, pro někoho porce husy za 700 kč je drahá, taky to tak beru, ale jednou za rok ( nebo vlastně za tři roky ) ? Jel bych. Kamkoliv. A třeba na pionýru. Tak termín a kam ??
Včera jsem ze servisu po 2 týdnech přivezl zadní kolo, má opět nová ložiska. levé museli vylisovat, rozpěrka se rozpadla, jinou nemám. Snad ji mají v Jawě, musím se tam zeptat - anebo ji dát někde vyrobit. Jojo, Jawa 660 je stará 7 let a díly nejsou...
Motorka asi jen tak pojízdná nebude, musím ji do servisu odvézt celou, přední kolo "šumí", což prý je taky znak odcházejících ložisek. Sám to dělat nebudu, pokud se to bude muset vylisovat, stejně nemám jak a neumím to. Servis dělá hlavně italské motorky, majitel má Ducati a říkal mi, že ložiska kol běžně mění po 30 tisících, přední teleskopy přetěsňuje po dvaceti. Potěšil mně, Jawa vydrží víc. Motorka má najeto skoro 50 tisíc, tak dám i zkontrolovat ventily. Budu tedy jezdit na pionýru a skútru i nadále...Jawa žije .



Ducati je taky sráč... Ale alespoň vyhrává závody... To by mne netěšilo, mít stejný sráč, jako je Ducati...... Nicméně, jak můžeš mít nalisovaná ložiska bez rozpěrky, která má být mezi nimi? Nebo jde o nějakou další rozpěrku, která je vně ložisek, jako Spacer? Pokud znáš původní rozměry, nebo do nich lze tu rozpadlo složit, tak jí vysoustružíme....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 12:25 | Nahoru | #100363

Vlasťák1973 píše: Včera jsme se s Kehajem trochu svezli



A kdeže ty šutry jsou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 12:31 | Nahoru | #100364

SkotyCZ píše: pech.> Sadu šroubů jsem kupoval na Clio ani nevím za kolik, ale 1200,- to určitě nebylo.
A ještě jsem s otcem měnil těsnění na Avii, asi tak 5x (každý rok, pak se to podařilo vyřešit) a OHV je mnohem snazší. Nemusíš rozhodit rozvody. Já nastavit rozvody neumím, takže OHV je za mě výhoda.
Pokud to uvaříš a musíš rovnat hlavu, tak to pak jo, to se prodraží. Ale i tak za rovnání na Clio jsem dal 2000,-. Po opravě to jelo OK, ale později odešla váha vzduchu (nejsem si jistý, závada ve vstřikování, asi prostě souhra všeho), výfuk a teklo topení (jako hodně). Tak jsem ho nechal sešrotovat.
Prostě se starým autem je nevýhodné jezdit do servisu. Pokud to nejsou rozvody nebo plnění klimatizace, výměna skla apod., prostě co nejsem schopný si spravit sám. Chci jezdit a není moc peněz, tak hold si to musím udržovat sám.



Nemusíš rozhodit rozvody? Buď nevíš o čem mluvíš, nebo lžeš... Rozvody rozhodit musíš, protože vahadla ti zůstanou v palici, zdvihátka v bloku a táhla musí ven... To jsou všechno součásti rozvodů a pak to všechno naštelovat na vůle.

Pokud jsi měnil těsnění každý rok, tak jsi to dělal blbě a proto ti to připadá snadné, protože jsi neudělal všechny kroky a proto jsi to dělal každý rok.

Šrouby hlavy vyměnit s těsněním má předepsáno většina mtorů a fakt to nejsou obyčejné šrouby, škodovka to, aby tam někdo obyčejné nědával, pojistila řádně podivným rozměrem jejich závitu.

Těsnění pod hlavou se vždy dělá na uvařeném autě, protože to že to vaří, je projev závay, který je schopen vnímat řidič. Mechanik to je schopen zjistit dřív, protože se většinou jeho konec hlásí dalšími znaky...

Prostě dvacka za tuto opravu motoru, není nijak nestoudná cena, pokud to udělali pořádně, tak jak se sluší a patří, aby to potom fungovalo....

O tom, že provoz starých jebů je smysluplný leda pro toho, kdo si to spravuje sám, jsem psal výše a nejen já... To je prostě holý fakt...

(reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 12:33 | Nahoru | #100365

PetrL3 píše: SkotyCZ> klima jde po domáckou bez drahé mašiny, ale i tak se to většinou nevyplatí řešit kvůli jednomu autu. U mě je situace jiná, mně už se počáteční investice do náplně, budíků s vakuovačky vrátila.

https://www.motorkar...ma/?t=225527 [/quote]

Tak já dal podobné peníze za autodiagnostiku + pořítač... Domácí spravování jakýchkoli aut už nedovoluje ji nemít, protože vstřikování se do nich montuje už 30 let a karburátorová auta už v provozu prakticky nejsou...

(reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 12:48 | Nahoru | #100366

pech. píše: Ducati je taky sráč... Ale alespoň vyhrává závody... To by mne netěšilo, mít stejný sráč, jako je Ducati...... Nicméně, jak můžeš mít nalisovaná ložiska bez rozpěrky, která má být mezi nimi? Nebo jde o nějakou další rozpěrku, která je vně ložisek, jako Spacer? Pokud znáš původní rozměry, nebo do nich lze tu rozpadlo složit, tak jí vysoustružíme....


Ano, Jawa 660 má rozpěrek víc. Ta co odešla je vnější. Píšu SZ.

Jawablázni

8.10.2022 v 12:59 | Nahoru | #100367
Tak na Jawě , Yamaze i ČZ jsem měnil ložiska v kolech vždycky sám. Lis je dobrá věc ale není to nutnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 13:40 | Nahoru | #100368
pech.> jo, ta avia měla nějaký nerovný blok. Pak se to podařilo vyřešit a funguje.
Moc si na to nepamatuji, ale na rozvody se určitě nešahalo. Myslím natočení kliky apod. Když to rozebereš a složíš tak, jak to bylo můžeš jet. Nemusíš hledat nějaké značky na řemenici apod. Rozebereš, opravíš a složíš zpět. Ne nadarmo se dneska OHV používá, kde je potřeba velká spolehlivost a nenáročnost. (a pro líné američany ve V8)
Těsnění ti může prasknout i věkem a hlavně nevyměňováním chladící kapaliny (oxiduje a ztrácí ty vlastnosti apod., stává se z ní pomalu kyselina). Nemusí to být přehřátím a ne vždy se musí hlava rovnat. Ve světě motorů byl test chladících kapalin, nechci kecat, ale že po pár letech všechny už ztratili své vlastnosti a v podstatě poškozují motor. Průměrná výměna je cca co 5 let (rovnou při rozvodech), tohle prostě starší auta zabijí. Těsnění zrušíš i na motoru s litinovým blokem a hliníkovou hlavou, každý materiál má jinou roztažnost a pokud tomu za studena párkrát ohulíš, tak těsnění zničíš. Řadové 6 válce BMW na to trpěli (ale to byl myslím celohliník), ale nejvíce TS od alfy, tam je to známá vlastnost.
Taky může být špatně zkonstruovaný motor, ale uvaření je dneska vzácnost. Všechny staré vraky, co jsem projel, tak fungovalo chlazení a jen když mi odešel spínač na saharu, tak to vařilo. Stačilo dát topení na max a i tak se to uchladilo.
Prostě škodovácký motor od dob 1000 po fabii je velmi jednoduchý a v každé učebnici je jako modelový příklad. Všichni automechanici ve škole si jako první rozeberou fabii/feldu.
Jo, 20 000 je dobrá cena, ale já bych to za to nedal, protože bych si ho musel zaplatit sám. Mu to zaplatili rodiče, tak je mu to asi jedno. Prostě si nedokážu představit, že bych si koupil fábii za 30k kč, 20 vložil za těsnění a brzdy, takže 50k utraceno a stále to je prostě jen fabia. Za 50 000 už jde koupit starší menší auto ve slušném stavu, které bude ve všem lepší, než ta fabia (třeba to clio III v 1.6 16v jsem viděl na bazoši za 60k kč). Tihle lidi se mi pak smějí, že mám taliánský vrak (až na termostat jsem platil jen za kapaliny, zatím...), přitom jejich "držák" má proinvestováno, za co by šlo koupit další auto v lepším stavu.

Naposledy editováno 08.10.2022 13:44:01

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 13:56 | Nahoru | #100369
Milan1963> https://motorky.baz...ozenka-jen-82-km.php
Nechceš ještě jednu Jawu .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 14:11 | Nahoru | #100370
pech.> TADY

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 14:44 | Nahoru | #100371

SkotyCZ píše: pech.> jo, ta avia měla nějaký nerovný blok. Pak se to podařilo vyřešit a funguje.
Moc si na to nepamatuji, ale na rozvody se určitě nešahalo. Myslím natočení kliky apod. Když to rozebereš a složíš tak, jak to bylo můžeš jet. Nemusíš hledat nějaké značky na řemenici apod. Rozebereš, opravíš a složíš zpět. Ne nadarmo se dneska OHV používá, kde je potřeba velká spolehlivost a nenáročnost. (a pro líné američany ve V8)
Těsnění ti může prasknout i věkem a hlavně nevyměňováním chladící kapaliny (oxiduje a ztrácí ty vlastnosti apod., stává se z ní pomalu kyselina). Nemusí to být přehřátím a ne vždy se musí hlava rovnat. Ve světě motorů byl test chladících kapalin, nechci kecat, ale že po pár letech všechny už ztratili své vlastnosti a v podstatě poškozují motor. Průměrná výměna je cca co 5 let (rovnou při rozvodech), tohle prostě starší auta zabijí. Těsnění zrušíš i na motoru s litinovým blokem a hliníkovou hlavou, každý materiál má jinou roztažnost a pokud tomu za studena párkrát ohulíš, tak těsnění zničíš. Řadové 6 válce BMW na to trpěli (ale to byl myslím celohliník), ale nejvíce TS od alfy, tam je to známá vlastnost.
Taky může být špatně zkonstruovaný motor, ale uvaření je dneska vzácnost. Všechny staré vraky, co jsem projel, tak fungovalo chlazení a jen když mi odešel spínač na saharu, tak to vařilo. Stačilo dát topení na max a i tak se to uchladilo.
Prostě škodovácký motor od dob 1000 po fabii je velmi jednoduchý a v každé učebnici je jako modelový příklad. Všichni automechanici ve škole si jako první rozeberou fabii/feldu.
Jo, 20 000 je dobrá cena, ale já bych to za to nedal, protože bych si ho musel zaplatit sám. Mu to zaplatili rodiče, tak je mu to asi jedno. Prostě si nedokážu představit, že bych si koupil fábii za 30k kč, 20 vložil za těsnění a brzdy, takže 50k utraceno a stále to je prostě jen fabia. Za 50 000 už jde koupit starší menší auto ve slušném stavu, které bude ve všem lepší, než ta fabia (třeba to clio III v 1.6 16v jsem viděl na bazoši za 60k kč). Tihle lidi se mi pak smějí, že mám taliánský vrak (až na termostat jsem platil jen za kapaliny, zatím...), přitom jejich "držák" má proinvestováno, za co by šlo koupit další auto v lepším stavu.



Nechápeš.

Je pravda, že těsnění nemusí chcípnout jen uvařením ale i dalšími vlivy, jako degradace, koroze, mechanické poškození roztažností, ale to je příčina a uvaření motoru je pak ten následek.... Chcípne těsnění a proto jsi uvařil, když motor uvaříš, hlava se sešlehá. Prakticky vždy, pokud je hliníková, velmi často i litinová........ Sešlehaná hlava se musí srovnat a dobrou z uvařeného motoru jsem já ještě neviděl a že jsem těch motorů spravil po kokot.... Kdo to neměří, ten si to může myslet, že jí nic není...

Motor OHV není jednoduchý. Ano, je jednodušší než nějaká Japonská konstrukce s dvěma vačkami a časovači na nich, ale právě to, že není úplně jednoduchý, byl důvod, proč přišlo HTP... Ten motor neměl problém plnit emise, ten plnil E4 s prstem v nose, ale byl příliš složitý a proto příliš drahý, jako základní motor do holobytu pro důchodce a zároveň nebyl dost výkonný na to, aby zůstal jako "lepší konfigurace"

Ten motor má alu - open deck blok, vložené válce, které se musí seřizovat na přesah, má složité rozvody s vačkou v bloku, klaviaturou v hlavě, je to čtyřválec....

HTP má io celou jednu sestavu válce méně, škrtni si 13 dílů, které musí být vysoce přesné. Nemá žádnou klaviaturu ani táhla nic... Nemá ani překlady vaček, škrtni si dalších 20 přesných dílů. HTP má vačku uloženou rovnou v hlavě a víko zároveň dělá ty překlady. vačka mačká rovnou na zdvihátko a to na ventil, rozvod je řetězem rovnou na vačku po lištách... Přičti dva díly... Ten motor se dělal tak, že se udělalo víko, to s eposlalo do fabriky kde se dělala hlava, tam to svrtali k sobě aby do toho ta vačka vlezla, potom to poslali do fabriky kde se dělal blok, tam to svrtali s blokem a nakonec na to dali víko rozvodů. takže žádné řešení toho aby to na sebe těsnilo, je to kus ke kusu a čau... Odečti si tedy několik dělících rovin.... Takež HTP je učebnicový příklad toho, jak se dělá skutečně jednoduchý motor a dneska máš takto řešené motory ne jen ve škodovce, kterou se rozhodli ojebat až na kost, ale relativně všude... Kdyby neudělali pár zbytečných chyb na příslušenství motoru, kde to škudlení přehnali, nemělo by to ani žádný vliv na spolehlivost nebo životnost....

Proč američani používají rozvod OHV? Protože motory OHV mají velmi příznivé zástavbové rozměry, kdy jen nepatrně větší šířku vynahrazují výrazně menší výškou... Když jde o V motor, tak obsloužíš celý motor jednou vačkou... Vzhledem k tomu, že mají v oblibě motory velké, nehoní je do takových otáček, kde OHV začíná mít problém se sertvačností posuvných hmot... Všiml sis že OHV motory točí zpravidla o 100 otáček méně než OHC/SOH/DOHC motory? No právě proto... Tam naráží na hranici toho, jaký z nich lze vycucat výkon, kdy do vyšších otáček jako OHC to poslat úplně bez rizika nejde a osové postavení ventilů, je sice společné pro klasické OHC, zase limituje jejich průřez a ventily pod ůhlem v kombinaci s OHV rozvodem natahují pákové převody vahadel a to zvyšuje setrvačnost... To ale řeší SOHC a DOHC motory, kde ventily pod úhlem nejsou problém a lze tím citelně navýšit jejich průřez i u dvouventilových SOHC a DOHC konstrukcí....

Ohledně toho lepšího auta za pade-šede.... Ano, dá se koupit pěkné auto za ty peníze.... Ale to bude taky chctí rozvody za bůra, nebo za desítku, podle konstrukce, taky bude chtít kotouče, desky a sadu pneumatik..... Takže jsme už spíš na 70-80 prutech

Naposledy editováno 08.10.2022 14:46:09

(reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 14:44 | Nahoru | #100372

kehaj píše: pech.> TADY



Děkuji.

(reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 14:54 | Nahoru | #100373

Jirka4137 píše: Milan1963> https://motorky.baz...ozenka-jen-82-km.php
Nechceš ještě jednu Jawu .



No... MIlan by asi řekl, že to je investice... Za ty peníze se dá koupit možná i 2x ale něco jiného, na čem bude radost jezdit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 15:34 | Nahoru | #100374
pech.> ja jsem s o1 tdi 81kW najezdil pres 100tis a docela dost jsem najel i v 1.8 20v a nasledne 1,8t 110kW a v kontextu toho jaky auta se v tomhle vlakne adoruji, kdo tady s cim jezdi a jak, mi prijde zvlastni o tomhle aute rikat, ze v nem neni misto a ze nejede.

S podvozkem jsem si zazil par horkych chvilek - ale pokazde to bylo stylem jizdy a rychlostma ktere urcite do provozu nepatri.
4x4 podvozek uz je ok.

O1 RS bych bral i dnes, kdybych se dostal k nejake pekne…

(reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 18:51 | Nahoru | #100375

assassin píše: pech.> ja jsem s o1 tdi 81kW najezdil pres 100tis a docela dost jsem najel i v 1.8 20v a nasledne 1,8t 110kW a v kontextu toho jaky auta se v tomhle vlakne adoruji, kdo tady s cim jezdi a jak, mi prijde zvlastni o tomhle aute rikat, ze v nem neni misto a ze nejede.

S podvozkem jsem si zazil par horkych chvilek - ale pokazde to bylo stylem jizdy a rychlostma ktere urcite do provozu nepatri.
4x4 podvozek uz je ok.

O1 RS bych bral i dnes, kdybych se dostal k nejake pekne…



No místo v tom není.... Využití vnitřního prostoru, je vyřešeno mimořádně blbě a kdyby konstruktéři trochu přemýšleli a neudělali palubku úplně dementně, mohlo to být nakonec docela v klidu i v kontextu toho, že použili skutečně malý podvozek.... Jenže nepřemýšleli. To auto není žádný zázrak ani technicky, přestože si to mnozí myslí. jediná výhoda je ta, že je jich všude jak když nasere, takže i když to má běžně nějaké kašlíky, tak jsou na to věci skladem hned a nejsou drahé.... Ale to i na leccos jiného, co nabízí lepší řešení jak jízdně, tak komfortu....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 19:32 | Nahoru | #100376

Jirka4137 píše: Milan1963> https://motorky.baz...ozenka-jen-82-km.php
Nechceš ještě jednu Jawu .


Nechci. 650 jsem měl, s tak málo najetými kilometry je to tak do musea. K ježdění to chce udělat elektriku, zadní kolo, přístroje, atd., tedy to čímž je Jawa 650 ( nechvalně ) známá. Navíc cena je vyvolávací,myslím, že skončí na 300, možná 400 tisících. Kdo se v tom nevyzná a slyší o dobré investici, přičemž peníze má, tak bude přihazovat.
A já už nemám ani dost místa. Vozík za auto už stojí venku a skútr taky. Stodola není nafukovací.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.10.2022 v 21:53 | Nahoru | #100377

a říkal mi, že ložiska kol běžně mění po 30 tisících


No jo, ale nevím jak Ducati, ale třeba moje MG nemá před ložiskama na kolech gufera. A i tak jsem předek měnil až ve 40 tis. km. Na Yamaze, kde gufera jsou, jsem je měnil preventivně před větší cestou v 80 tis. km....

Naposledy editováno 08.10.2022 21:53:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 22:01 | Nahoru | #100378

Milan1963 píše: Nechci. 650 jsem měl, s tak málo najetými kilometry je to tak do musea. K ježdění to chce udělat elektriku, zadní kolo, přístroje, atd., tedy to čímž je Jawa 650 ( nechvalně ) známá. Navíc cena je vyvolávací,myslím, že skončí na 300, možná 400 tisících. Kdo se v tom nevyzná a slyší o dobré investici, přičemž peníze má, tak bude přihazovat.
A já už nemám ani dost místa. Vozík za auto už stojí venku a skútr taky. Stodola není nafukovací.



Tak nějaké wergly prodej a bude místa dost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 22:03 | Nahoru | #100379

pech. píše: Tak nějaké wergly prodej...


Nebo vyhoď

Naposledy editováno 08.10.2022 22:03:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 22:03 | Nahoru | #100380

Koudy01 píše: No jo, ale nevím jak Ducati, ale třeba moje MG nemá před ložiskama na kolech gufera. A i tak jsem předek měnil až ve 40 tis. km. Na Yamaze, kde gufera jsou, jsem je měnil preventivně před větší cestou v 80 tis. km....



Protože konstruktér měl mozek.... Nejspíš bys je nemusel měnit nikdy....
To i na starých krumplech, před to ložsko dali alespoň mastnou filcovou podložku a krytku, která pochytá prach a nejěvtší bordel...

Naposledy editováno 08.10.2022 22:05:02
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist